Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2009, 01:53   #101
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Kijk ik werk in een VZW waar 500 mensen tewerk gesteld worden,nu wil de allemene directrice ons om 1 min voor het aanvangsuur laten tikken,en één min na het uitgangsuur laten af tikken(anders kost het ons 15 min loon)
Zij redeneerd als volgt,je tikt één minuut te vroeg en je ben op het juist uur op je post,en anders om ook natuurlijk hé
Ik vind als je in werkledij aantikt dat je werk begint en anders om ook ?
Wie heeft er hier gelijk in?
Ik heb deze week +/- 90 uur voor het werk inde weer geweest, ik vind dat je muggenzift, wees tevreden dat je aan het werk bent ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 02:12   #102
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Kijk ik werk in een VZW waar 500 mensen tewerk gesteld worden,nu wil de allemene directrice ons om 1 min voor het aanvangsuur laten tikken,en één min na het uitgangsuur laten af tikken(anders kost het ons 15 min loon)
Zij redeneerd als volgt,je tikt één minuut te vroeg en je ben op het juist uur op je post,en anders om ook natuurlijk hé
Ik vind als je in werkledij aantikt dat je werk begint en anders om ook ?
Wie heeft er hier gelijk in?
Ideetje: laat de prikklok hangen op je werkplek, dan is iedereen blij. Jij moet niet vroeger prikken, en de directrice weet zeker dat je op je werkplek bent het moment dat je prikt (en dat je dus geen 40 seconden van haar kostbare tijd aan het verspillen bent met weg en weer lopen)
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 02:13   #103
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ik heb deze week +/- 90 uur voor het werk inde weer geweest, ik vind dat je muggenzift, wees tevreden dat je aan het werk bent ...
Als je 90u gewerkt hebt dan vind ik dat je ook die 90u moet betaald worden, of dat je ze mag op nemen als compensatieuren.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 02:26   #104
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ik heb deze week +/- 90 uur voor het werk inde weer geweest, ik vind dat je muggenzift, wees tevreden dat je aan het werk bent ...
Been there, done that: te goe is half zot. maar 't is idd enerverend muggenziften. Waar ik werkte begonnen de bedienden om 08:30.
Er waren er natuurlijk altijd die te laat kwamen, altijd dezelfden. "mijn trein", "mijn bus" , "mijne kleine afzetten", "het verkeer zat vast" of gewoon zonder reden en dan hun eerste babbel van de dag begonnen...

Tot een chef (die er zélf al om 07:30 moest staan natuurlijk en 's avonds nog zijn twee uur extra te kloppen had, "kader heeft geen uren") ipv een opmerking te maken, een avond toen de bedienden inpakten om te vertrekken heel ostentatief op zijn uurwerk keek en zei "maar jullie mogen nog niet weg, 't is nog véél te vroeg!"
"Hoe, da, 't is tijd, zie maar naar mijn klok!?" Groot lawaai..."Mijnen trein", "mijn bus", "mijne man", "mijne kleine"
"Nee, néé! Ik heb deze morgen mijn horloge op 08:30 juistgezet toen de laatste begon te werken en nu is 't nog maar 15:30", kijk maar. Voortwerken, ik zal wel zeggen wanneer 't tijd is!"

Nen échte smeerlap, die vent!!
(maar langer dan een week heeft dat niet geholpen: na een week is 't spelletje herbegonnen)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 02:29   #105
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Als je 90u gewerkt hebt dan vind ik dat je ook die 90u moet betaald worden, of dat je ze mag op nemen als compensatieuren.
Zo zou het moeten zijn, maar...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 18:26   #106
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Als je 90u gewerkt hebt dan vind ik dat je ook die 90u moet betaald worden, of dat je ze mag op nemen als compensatieuren.
nope

't is crisis, ik verdien goed mijn brood en ik eis geen onrealistische zaken ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 04:34   #107
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Tja.. spijtig genoeg bestaat dit soort muggeziften nog de dag van vandaag.

Echt zielig en zelfs lichte vorm van slavernij. Weet nog een plaats waar dat gebeurt; een multinational in de Antwerpse haven eist ook zulks van bepaald personeel (extern dan ook nog)... afvloeien van personeel om "de kosten te drukken wegens economische tijden" maar zelf nog wel dikke pree opstrijken als management terwijl het lagere personeel mag zweten voor een schamel loon.
Eisen stellen naar flexibiliteit maar zelf zo stug als een overheidsbedrijf.. soit

Is gewoon belachelijk; tijdsregistratie is pure controle in de negatieve zin en toont vaak meer wantrouwen in personeel dan vertrouwen. Goed om makkelijk de gepresteerde uren te registreren maar het is dus vaker misbruikt dan gebruikt.
Het is inderdaad demotiverend om zo op de lip te worden gezeten. Is een goede werknemer niet een die graag naar het werk komt? door zulke pesterijen maak je inderdaad geen goede sfeer.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 04:42   #108
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Ik ben een half uur voor openingstijd op mijn bedrijf, en blijf meestal nog drie uur na het einde van de kantooruren... elke dag. Waar hebben jullie het toch over?
Met alle respect maar dat is jouw vrije keuze. Heel tof dat je je inzet voor het bedrijf maar ik denk dat je dat ook niet zomaar doet toch?
Trouwens mocht je het niet weten er is in het leven nog wat anders dan werken. Flexibiliteit ja maar teveel is ook half zot op gepaste tijden en wanneer nodig.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be