Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2009, 14:07   #1
Hawkeye
Parlementsvoorzitter
 
Hawkeye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.197
Standaard Fietspaden in België

Vlaanderen heeft een wielertraditie. De ronde van Vlaanderen, Gent-Wevelgem en tal van andere klassiekers maken Vlaanderen een grote speler in de wielerwereld.

Als je als normale mens wil gaan fietsen dan moet je vaak zeer pijnlijk vaststellen dat de fietspaden helemaal niet goed liggen. Vaak is er zelfs geen fietspad voorzien waar er toch een hoort te liggen voor de veiligheid.

Er wordt altijd geklaagd over de opwarming van de aarde door onze politici, maar ervoor zorgen dat de Belg naar zijn werk kan met de fiets, dat is te veel gevraagd.
Waarom doen de politici hier niets aan?
Hawkeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 14:22   #2
barfo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 mei 2007
Berichten: 517
Standaard

omdat de fietslobby niet genoeg geld onder tafel kan duwen en ze ook geen belastingen genoeg kunnen recuperen van al dat gratis rondrijden
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 15:43   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hawkeye Bekijk bericht
Vlaanderen heeft een wielertraditie. De ronde van Vlaanderen, Gent-Wevelgem en tal van andere klassiekers maken Vlaanderen een grote speler in de wielerwereld.

Als je als normale mens wil gaan fietsen dan moet je vaak zeer pijnlijk vaststellen dat de fietspaden helemaal niet goed liggen. Vaak is er zelfs geen fietspad voorzien waar er toch een hoort te liggen voor de veiligheid.

Er wordt altijd geklaagd over de opwarming van de aarde door onze politici, maar ervoor zorgen dat de Belg naar zijn werk kan met de fiets, dat is te veel gevraagd.
Waarom doen de politici hier niets aan?
Hoe komt ge daarbij ? Hebt ge daar een referte van ? Waar woon je eigenlijk ?
Je hebt toch al van de fietsnetwerken gehoord in Be ?
Enkel in Vlaanderen zijn er al 13, een vb:
Citaat:
http://www.fietsroute.org/Fietsroute...k.htm&midframe
1. Fietsparadijs Limburg :

In Limburg is negen jaar geleden het unieke knooppuntensysteem uitgevonden dat nu in alle omliggende regio's en ver daarbuiten wordt gekopieerd. Het fietsroutenetwerk van Fietsparadijs Limburg bestaat nu uit meer dan 1.800 km fietsroutes, die via knooppunten (kruispunten van fietspaden) met elkaar verbonden zijn. De knooppunten zijn genummerd en worden duidelijk zichtbaar aangegeven op blauwe rechthoekige borden. De borden staan op ooghoogte en bewegwijzeren de fietsroutes in twee richtingen. Op deze manier fietst u via een eenvoudig systeem van knooppunt naar knooppunt en stippelt u zelf uw route-op-maat uit.
...]
Betreft kms nieuwe en heraangelegde fietspaden in Vlaanderen:
http://wegen.vlaanderen.be/wegen/pat...fietspaden.php
846 km op 5 jaar (1999-2003), de laatste vier jaren in stijgende lijn.

Ik heb alleszins de indruk dat in Vlaanderen de laatste 5 jaar er minder kms-wegen bijkomen als kms-fietspaden+fietsnetwerken.
http://statbel.fgov.be/figures/d133_nl.asp#1

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2009 om 15:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 18:28   #4
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

de fietsknooppunten volgen wel iet de kortste weg.

voor woon-werk verkeer hang je nog steeds vast aan de gore steenwegen
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 20:31   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
de fietsknooppunten volgen wel iet de kortste weg.

voor woon-werk verkeer hang je nog steeds vast aan de gore steenwegen
Oh, waar ik woon niet zo, dat valt nog mee, ik ken zelfs fietsroutes die korter zijn als langs de fietspaden die aan de hoofdwegen liggen.
En die fietsroutes zijn daarenboven veiliger bij druk verkeer.

Wat me dikwijls opvalt is als hier het weer wat tegenvalt ziet je op de mooiste fietspaden en fietsroutes bijna geen kat.

Me dunkt toch dat de laatste 5 jaren men de fietser niet verwaarloosd heeft, hier fiets-praktijkvoorbeelden met grote foto´s:
Citaat:
http://www.mobielvlaanderen.be/vadem...oorbeelden.pdf

De Vlaamse Regering heeft het belang van een fietsvriendelijk beleid duidelijk in het Vlaams regeerakkoord verankerd door het inschrijven van het STOP-principe (eerst Stappers, dan Trappers, dan Openbaar en tot slot Privé-vervoer). Dit principe is ook voor mij als minister een belangrijk uitgangspunt.
Om deze doelstelling te realiseren is meer, veiligere en betere fi etsinfrastructuur noodzakelijk. Naast de inspanningen van de lokale besturen wordt er door het Vlaams Gewest jaarlijks minimum 30 miljoen euro bestemd voor de aanleg van nieuwe of verbeterde fietspaden langs gewestwegen via het mobiliteitsconvenant. Dit is goed voor ongeveer 60 kilometer fietspaden per jaar.
Bovendien is er ook het investeringsprogramma van het Agentschap Infrastructuur voor investeringen in een verbeterde fietsinfrastructuur. Bij de herinrichting van gevaarlijke punten, bij het aanleggen van doortochten, bij het ontwerpen van kruispunten, bij het uitvoeren van structureel onderhoud zal ik blijvend de nodige aandacht besteden aan de veiligheid en de kwaliteit van de fietsvoorzieningen in onze investeringsprojecten. Deze inspanning komt overeen met een geschat budget van ongeveer 20 miljoen euro per jaar.
Daarnaast stelt het Vlaams Gewest jaarlijks 10 miljoen euro beschikbaar voor het fietsfonds, een fonds waar ook de provincie voor eenzelfde bedrag aan participeert.
Ten slotte wordt jaarlijks 3,5 miljoen euro extra geïnvesteerd in het onderhoud van vrijliggende fietspaden langs gewestwegen.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2009 om 20:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 15:58   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.070
Standaard

Er is een lange weg te gaan,inderdaad,massieve investeringen aan fietspaden zijn er gebeurd op RECREATIEVE routes.

Werknemer kelt,die meestal met de fiets naar zijn werk rijdt ondertussen (13 km) probeert op menige plaats gewoon in leven te blijven....(zo blijf je fit en sta je mentaal scherp)

De fietsvergoeding echter maakt al wat goed !

Laatst gewijzigd door kelt : 18 juli 2009 om 15:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 16:59   #7
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

We moeten af van het fietspadenbeleid en naar een fietsbanenbeleid. Constant op en af de trottoir, aan bijna alle lichten twee keer moeten wachten, ... indien fietsers deftige banen krijgen kan je in en rond de steden vlugger met de fiets zijn dan met de auto en zelfs op het platteland mits ze aanpassingen doen aan de fietsen. Of laat de fietsers op de baan en de auto op het pad.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 17:09   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
We moeten af van het fietspadenbeleid en naar een fietsbanenbeleid. Constant op en af de trottoir, aan bijna alle lichten twee keer moeten wachten, ... indien fietsers deftige banen krijgen kan je in en rond de steden vlugger met de fiets zijn dan met de auto en zelfs op het platteland mits ze aanpassingen doen aan de fietsen.
Natuurlijk niet als men de auto´s hetzelfde "autobanenbeleid" geeft, want dan rijden de auto´s veel vlotter als nu;
Men chicaneert namelijk de autobestuurder evenzo als de fietser onder de drogreden "veiligheid".

Maar het kan nog erger voor de fietser hoor in Nederland leggen ze drempels op fietspaden, omdat de brommers te snel rijden...
http://www.agenda.nl/amsterdam/stad/...artikelen/9373
http://utrecht.fietsersbond.nl/afdel...de-korrel.html

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2009 om 17:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 17:16   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hawkeye Bekijk bericht
Vlaanderen heeft een wielertraditie. De ronde van Vlaanderen, Gent-Wevelgem en tal van andere klassiekers maken Vlaanderen een grote speler in de wielerwereld.

Als je als normale mens wil gaan fietsen dan moet je vaak zeer pijnlijk vaststellen dat de fietspaden helemaal niet goed liggen. Vaak is er zelfs geen fietspad voorzien waar er toch een hoort te liggen voor de veiligheid.

Er wordt altijd geklaagd over de opwarming van de aarde door onze politici, maar ervoor zorgen dat de Belg naar zijn werk kan met de fiets, dat is te veel gevraagd.
Waarom doen de politici hier niets aan?
Dat klopt.
Maar wat ik ook vaststel is dat veel fietsers niet van de fietspaden gebruik maken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 17:25   #10
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Ik denk dat het in Vlaanderen nog niet zo slecht is. Zijn er in Wallonië bijvoorbeeld ook veel fietspaden?..Maar daar wordt dan ook minder gefietst. (begrijpelijk met die hoogteverschillen..)
Ik denk dat ook er wel redelijk wat voorzieningen zijn, maar nog altijd niet genoeg.

Ik heb soms de indruk dat ze niet willen de fietser motiveren, maar eerder de automobilist demotiveren....
Als je fiets gestolen wordt, dan word je in elk geval niet erg serieus genomen...
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 10:56   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

De kwaliteit van de fietspaden speelt bij mij niet zozeer een rol - het hoeft niet biljart vlak te zijn -, wel de veiligheid. Aparte fietspaden, los van de rijbaan hebben dan ook mijn voorkeur. Het komt er dus op aan het verzadigde autoverkeer en vrachtverkeer te scheiden van het fietsverkeer.
Je kan je immers als fietser perfect aan de regels houden en toch worden doorgereden door een automobilist. Net om die reden moet men de verkeerstromen zoveel mogelijk trachten te scheiden. Een andere reden daarvoor is natuurlijk ook omdat er veel onervaren verkeersdeelnemers (kinderen vb ) onder de fietsers zijn die zichzelf vaak onbewust in gevaar brengen.

Als men dit kan realiseren, is men al een heel eind. Rest er nog een bijkomend en vooral groeiend probleem dat Micele reeds aanhaalde. Het probleem van de brommers; vaak jonge, onervaren bestuurders die de fietspaden als racebaan gebruiken met alle gevolgen van dien. Op de weg noemen de autobestuurders ze kamikaze's, maar het verschil is dat zij op de fietspaden wel de sterke partij zijn. In Nederland zijn ze de brommers meer en meer naar het verhuizen naar de rijbaan omwille van het grote aantal ongevallen tussen fietsers en brommers... en dat blijkt in de praktijk veiliger voor beide partijen te zijn.
Het is totaal overantwoord dat er thans brommers zijn die als kanonskogels over de fietspaden racen.

http://www.youtube.com/watch?v=6NdoFkzcOBg

http://www.youtube.com/watch?v=MWY0B...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=lEOcxk7W5PQ

In België heeft men de opdeling klasse A enerzijds en B anderzijds. Die laatste worden verplicht een nummerplaat te hebben anaf 2010. Deze geniale ingeving komt overigens niet van onze pientere Belgische politici, maar het is een Europese verplichting. Onbegrijpelijk laat overigens, want nu kan een brommer kan er nu nog steeds anoniem vandoor gaan nadat hij vb een ongeval veroorzaakt heeft.

http://www.youtube.com/watch?v=lcY4U...x=0&playnext=1

We leven echter in België en België zou België niet zijn zonder een echte Belgische wetgeving. Dus ... u raadt het al ... er zit een addertje onder het gras. De klasse A brommers ontsnappen aan deze regeling. Het merendeel van deze klasse A brommers is opgevoerd en wat men dus in feite aanmoedigt door deze wetgeving is dat de crapullekes de overstap van een klasse B naar een klasse A maken en deze laatste gewoon opvoeren. Op die manier kunnen ze niet geflitst worden en kunnen ze er nog steeds lekker anoniem vandoor gaan na een ongeval - net zoals dat voorheen het geval was. Op en top België dus.

Klasse A gaat in theorie 25 km/h en dan kan je eigelijk beter de fiets nemen. Enkel voor bejaarden en zieken kan het misschien nuttig zijn.

Als het aan mij lag verlaagde ik de snelheid van klasse A brommers van 25 km/h naar 20 km/h. Op die manier wordt het tevens aantrekkelijker voor bereider van zo'n klasse A brommer om de fiets te nemen. Ik zou er ook voor zorgen dat deze brommers enkel elektrisch zouden worden aangedreven ( thans tweetakt ). Ze zouden dan overal op de fietspaden mogen rijden zoals dat nu reeds het geval is.

Voor de klasse B brommer zou ik de snelheid optrekken tot 50 km/h en ik zou ze op de openbare we laten rijden, waar ze zich kunnen gedragen als volwaardige voertuigen.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 19 juli 2009 om 10:57.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 11:02   #12
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Alles kan beter :

de mogelijkheden om met je fiets van het openbaar vervoer gebruik te maken zou best eens wat uitgebreid worden.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 11:25   #13
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Alles kan beter :

de mogelijkheden om met je fiets van het openbaar vervoer gebruik te maken zou best eens wat uitgebreid worden.
http://www.youtube.com/watch?v=sX7CC1iJAik
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 17:04   #14
chan
Burger
 
chan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2009
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Als het aan mij lag verlaagde ik de snelheid van klasse A brommers van 25 km/h naar 20 km/h. Op die manier wordt het tevens aantrekkelijker voor bereider van zo'n klasse A brommer om de fiets te nemen. Ik zou er ook voor zorgen dat deze brommers enkel elektrisch zouden worden aangedreven ( thans tweetakt ). Ze zouden dan overal op de fietspaden mogen rijden zoals dat nu reeds het geval is.

Voor de klasse B brommer zou ik de snelheid optrekken tot 50 km/h en ik zou ze op de openbare we laten rijden, waar ze zich kunnen gedragen als volwaardige voertuigen.
Er zijn nu elektrische fietsen. Die mogen max 24km/h
Ik zie geen noodzaak meer in een klasse A. Volledig weg ermee.
chan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 18:03   #15
wouterv
Vreemdeling
 
wouterv's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat klopt.
Maar wat ik ook vaststel is dat veel fietsers niet van de fietspaden gebruik maken.
Inderdaad,

vooral wielerterroristen (meestal gepensioneerde & werkloze; want wie anders heeft de tijd om op een doordeweekse dag met de fiets rondjes te rijden) die het vertikken om het fietspad te gebruiken.
In grote groep veroveren ze de volledige rijbaan en lappen elke verkeersregel aan hun laars.

Probeer daar maar eens met je wagen voorbij te geraken

Sport & ontspanning is goed en moet kunnen, maar er zijn toch wel anderen manieren.
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 18:17   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Inderdaad,

vooral wielerterroristen (meestal gepensioneerde & werkloze; want wie anders heeft de tijd om op een doordeweekse dag met de fiets rondjes te rijden) die het vertikken om het fietspad te gebruiken.
In grote groep veroveren ze de volledige rijbaan en lappen elke verkeersregel aan hun laars.

Probeer daar maar eens met je wagen voorbij te geraken

Sport & ontspanning is goed en moet kunnen, maar er zijn toch wel anderen manieren.
Die bedoelde ik inderdaad maar niet de grote groepen, immers .
43bis2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art43bis
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 20:12   #17
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Inderdaad,

vooral wielerterroristen (meestal gepensioneerde & werkloze; want wie anders heeft de tijd om op een doordeweekse dag met de fiets rondjes te rijden) die het vertikken om het fietspad te gebruiken.
In grote groep veroveren ze de volledige rijbaan en lappen elke verkeersregel aan hun laars.

Probeer daar maar eens met je wagen voorbij te geraken

Sport & ontspanning is goed en moet kunnen, maar er zijn toch wel anderen manieren.
De fietspaden gebruiken als individuele fietser is in je eien belang, het zou dom zijn dat niet te doen.

U moet het echter eens van de andere kant bekijken, want nu bekijkt u het enkel vanuit het standpunt als autobestuurder. Voor een groep racers is het namelijk vaak veiliger om de rijbaan te gebruiken i.p.v. een fietspad vol hindernissen als bochten en andere fietsers. Dat spreekt eigelijk voor zich.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 20:51   #18
wouterv
Vreemdeling
 
wouterv's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De fietspaden gebruiken als individuele fietser is in je eien belang, het zou dom zijn dat niet te doen.

U moet het echter eens van de andere kant bekijken, want nu bekijkt u het enkel vanuit het standpunt als autobestuurder. Voor een groep racers is het namelijk vaak veiliger om de rijbaan te gebruiken i.p.v. een fietspad vol hindernissen als bochten en andere fietsers. Dat spreekt eigelijk voor zich.
Het fietspad is er voor de veiligheid van de fietser, dus ik zou denken dat het voor elke fietser veiliger is op het fietspad dan op de rijbaan. De rijbaan bevat namelijk meer ‘hindernissen’: evenveel bochten, meer verkeer (dat een hogere snelheid heeft), verkeersdrempels, versmallingen, …

Is het echt nodig om in zo’n grote groep de baan op te gaan?
Een hele groep wielerterroristen die denken dat ‘voorrang’ een begrip is dat je enkel moet nemen en niet geven, elke andere verkeersregel aan hun laars lappen, nog nooit een fietsbel van dichtbij gezien hebben en bovendien denken dat ze Boonen, Evans of Contador zijn en zich in de Tour wanen; dergelijk wangedrag kan toch niet veilig zijn?

Ik weet het; ik mag uiteraard niet veralgemenen en er zullen wel heel wat gedisciplineerde renners in Vlaanderen rond rijden, maar toch heb ik al heel wat slechte ervaringen met dit ‘fenomeen’ gehad.
Is het niet veel eenvoudig om dat hele peloton in groepjes van 5-10 man te verdelen en elk groepje een andere route laten nemen? Zo’n groepje kan perfect op het fietspad. Na afloop spreek je terug samen af in het café om gezellig een pint te drinken
Niemand die dan nog ergens last van heeft.
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 20:55   #19
wouterv
Vreemdeling
 
wouterv's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Die bedoelde ik inderdaad maar niet de grote groepen, immers .
43bis2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art43bis
Ik was niet op de hoogte dat dit wangedrag ook nog een wettelijk was. Dat verbaasd mij.
Nuja, ik ben wel vaker verbaasd door wetten en regels in dit apenland
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 21:22   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Ik was niet op de hoogte dat dit wangedrag ook nog een wettelijk was. Dat verbaasd mij.
Nuja, ik ben wel vaker verbaasd door wetten en regels in dit apenland
Hun wangedrag is natuurlijk niet wettig.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be