Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2017, 08:58   #7001
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Stop maar al met uw gekwaak, je hebt meermaals te kennen gegeven dat de politie "gewoon haar werk" deed, toen die er op ongewapende mensen lustig op los klopte.
De politie deed inderdaad gewoon haar werk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:59   #7002
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zwitersland heeft vrijhandelsakkoorden met de EU en is lid van Schengen.

Wat als Spanje en andere landen die angst hebben voor seperatisme gewoon hun veto stellen bij iedere vorm van toegift aan Catalonie in de vorm van een vrijhandelsakkoord, toetreding tot de euro, toetreding tot schengen, enz... ?

Spanje heeft nog andere regios die misschien op ideeen gebracht kunnen worden he....

Ik denk dat je dezelfde fout maakt die de brexiteers deden: dat Catalonie, dat nu welvarend is, dat ook kan blijven als de randvoorwaarden veranderen.
Catalonië uit balorigheid dwarszitten? Dat is zelfs niet meer met het hart maar met de onderbuik gedacht!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:59   #7003
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het filmpje dat ik gezien heb ging over een groepje agenten die voor een gebouw stonden om het stemmen te beletten en die opdringerige Catalanen een paar merppen verkochten.
https://www.facebook.com/CatalansFor...tqPLSU-dAG4ZTA
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:00   #7004
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De politie deed inderdaad gewoon haar werk.
dat zei Pinochet indertijd ook.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:00   #7005
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Stop maar al met uw gekwaak, je hebt meermaals te kennen gegeven dat de politie "gewoon haar werk" deed, toen die er op ongewapende mensen lustig op los klopte.
Het zou er nog maar aan mankeren dat die daar gewapend rondliepen. Vindt gij het plezant om omver gelopen te worden door 500 ongewapende mensen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:01   #7006
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De politie deed inderdaad gewoon haar werk.
de Catalaanse politie wel, de fascistische Guardia Civil ging echter haar boekje ver te buiten, waardoor de Mossos op een bepaald moment ook neus aan neus kwamen te staan tegen die GC zwijnen.

https://www.facebook.com/CatalansFor...tqPLSU-dAG4ZTA
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:02   #7007
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De politie deed inderdaad gewoon haar werk.
Waar zijn de in brand gestoken auto's? De vernielde en geplunderde winkels? Hoe sta je eigenlijk tegenover de politionele aanpak van het geweld van antiglobalisten en antifa's? Keur je die dan ook goed of moet ik bovenstaande quote onthouden om jou met jouw inconsistentie te confronteren?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:02   #7008
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Als gij gevraagd wordt om opzij te gaan, denkt ge dan dat dat betekent: blijven staan en uw handen in de lucht steken?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:04   #7009
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Catalonië uit balorigheid dwarszitten? Dat is zelfs niet meer met het hart maar met de onderbuik gedacht!
Euh neen het is heel logisch.

Baskenland zit daar ook nog te broeien. Als Catalonie een rijke, onafhankelijke regio wordt, ligt straks heel spanje uiteen, en blijf je zitten met enkel straatarme regios als een soort rompstaat Spanje.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:04   #7010
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waar zijn de in brand gestoken auto's? De vernielde en geplunderde winkels? Hoe sta je eigenlijk tegenover de politionele aanpak van het geweld van antiglobalisten en antifa's? Keur je die dan ook goed of moet ik bovenstaande quote onthouden om jou met jouw inconsistentie te confronteren?
Die hebben toch ook klop gekregen, of heb ik dat gemist ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:05   #7011
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ahum:



Ik lees hier niet veel afkeuring van het optreden van de Guardia Civil, in tegendeel. De toegepaste geweldsbeheersingstechnieken zijn goed bij echte rellen, niet als mensen met de handen in de lucht staan als ze willen gaan stemmen.
Ik zie hier ook geen goedkeuring. Alleen, wie deelneemt aan een onwettige betoging of aan een door de overheid expliciet verboden activiteit kan zich verwachten aan het krijgen van klappen. Dat is wat ik zeg. Niet meer, maar ook niet minder.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 oktober 2017 om 09:14.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:06   #7012
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zwitersland heeft vrijhandelsakkoorden met de EU en is lid van Schengen.
Wat als Spanje en andere landen die angst hebben voor seperatisme gewoon hun veto stellen bij iedere vorm van toegift aan Catalonie in de vorm van een vrijhandelsakkoord, toetreding tot de euro, toetreding tot schengen, enz... ?
Spanje heeft nog andere regios die misschien op ideeen gebracht kunnen worden he....
Ik denk dat je dezelfde fout maakt die de brexiteers deden: dat Catalonie, dat nu welvarend is, dat ook kan blijven als de randvoorwaarden veranderen.
Brexit was in mijn ogen idd. dom.
Catalaanse onafhankelijkheid, of Vlaemsche, of Corsikaanse, Sardijnse (?)... vind ik persoonlijk ook allemaal praat voor de vaak.
Maar als een meerderheid ginder het wil: sobeit. "You get the leadership you vote for." Op de blaren zitten kan erbij horen dan.
Schotland en N. Ierland daar valt over te praten. Maar dat is mijn slecht karakter en enkel om de 'Rosbiffen en Kjoe' een paar kloten van de Schoof af te trekken.

Feit is dat het optreden van de Guardia Civil van 'Aroy de Laatste' van hetzelfde niveau is als dat van de buschauffeur van Venezuela bij voorbeeld. Menselijk ontoelaatbaar in een zg. geciviliseerd W-EU.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:06   #7013
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als gij gevraagd wordt om opzij te gaan, denkt ge dan dat dat betekent: blijven staan en uw handen in de lucht steken?
wil je zeggen dat t dan geoorloofd is voor die fascistische zwijnen van de Guardia Civil om met hun wapenstok te beginnen slaan???



wie heeft nog neo-fascisten nodig als ge Dadeemelee hebt?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:08   #7014
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er is geen verschil. Arbeiders of bedienden, of boeren, die afgeklopt worden tijdens een onwettige betoging door de politie (alhoewel ze opkomen voor rechtvaardige eisen), is maar net dezelfde situatie.

Maar daarover hoort men onze Vlaams-nationalisten nooit verontwaardigd over doen. Edoch, zo kennen we onze schijnheilige vendelzwaaiertjes wel.
Natuurlijk is die situatie vergelijkbaar : in alle twee de gevallen heeft de politie zonder reden op betogers ingeklopt.

Maar aangezien het in het ene geval om nationalistjes ging, is dat blijkbaar "iets anders"... tja...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:08   #7015
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hoeveel % van de handel die Catalonie drijft gaat naar Zwiterland, en hoeveel naar de EU ?

Kan Catalonie 10 % WTO tax verdragen bvb ?

Kan Catalonie het invoeren van de visumplicht verdragen ?

Kan Catalonie de euro blijven gebruiken, of zal ze gedwongen worden haar eigen munt op te zetten (die bij economische krimp door het uit de EU te liggen) wel eens niet zo veel waard kan zijn.

Heeft iemand daar al eens over nagedacht ? Of is dat allemaal bijzaak ?
Je bent niet de eerste die aangeeft waar het schoentje wringt: bij de fascistisch ingestelde EU.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:08   #7016
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de feiten zijn niet vergelijkbaar, maar toch :

ik heb geen enkel probleem met het afkeuren van disproportioneel politiegeweld in alle omstandigheden en tegen gelijk wie hoor Panda.

disproportioneel politiegeweld is een misdaad en moet ten allen tijde vervolgd worden, en is nooit gerechtvaardigd, ongeacht mogelijke voorafgaande strafbare feiten.
Waarom horen we dat dan nooit van u? Blijkbaar protesteert u alleen wanneer er buitensporig geweld wordt gebruikt tegen nationalisten.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:10   #7017
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wil je zeggen dat t dan geoorloofd is voor die fascistische zwijnen van de Guardia Civil om met hun wapenstok te beginnen slaan???



wie heeft nog neo-fascisten nodig als ge Dadeemelee hebt?
Ik vind dat oproerpolitie het recht heeft om op Catalanen, moslims, negers, blanken, immigranten etc. met de matrak te slaan als dat vereist is. Ja inderdaad.

Als die oproerkraaiers aan de bevelen van de agenten zouden gehoorzamen zou dat niet gebeuren.

Is het uw gewoonte soms om de bevelen van politieagenten te negeren/betwisten?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:12   #7018
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Brexit was in mijn ogen idd. dom.
Catalaanse onafhankelijkheid, of Vlaemsche, of Corsikaanse, Sardijnse (?)... vind ik persoonlijk ook allemaal praat voor de vaak.
Maar als een meerderheid ginder het wil: sobeit. "You get the leadership you vote for." Op de blaren zitten kan erbij horen dan.
Schotland en N. Ierland daar valt over te praten. Maar dat is mijn slecht karakter en enkel om de 'Rosbiffen en Kjoe' een paar kloten van de Schoof af te trekken.

Feit is dat het optreden van de Guardia Civil van 'Aroy de Laatste' van hetzelfde niveau is als dat van de buschauffeur van Venezuela bij voorbeeld. Menselijk ontoelaatbaar in een zg. geciviliseerd W-EU.
De PP zijn de erfgenamen van Franco, so to speak.

Ik ben gewoon tegen centennationalisme. Want de meeste analysten zijn het er over eens: Catalonie betaalt +- 60 miljard aan belastingen en krijgt er 45 voor terug +-. Daar draait de hele zaak om: de solidariteit met de rest van spanje. Catalonie is de economische powerhouse van Spanje.

Maar dat is iets wat je terugvindt in heel veel federale staten. Het zuiden van de VS krijgt ook netto meer dan ze betaalt, het oosten van duitsland ook, en ga zo maar door.

De EU streeft overigens steeds naar meer eenmaking, en dit soort zaken staan daar haaks op.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:13   #7019
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind dat oproerpolitie het recht heeft om op Catalanen, moslims, negers, blanken, immigranten etc. met de matrak te slaan als dat vereist is. Ja inderdaad.

Als die oproerkraaiers aan de bevelen van de agenten zouden gehoorzamen zou dat niet gebeuren.

Is het uw gewoonte soms om de bevelen van politieagenten te negeren/betwisten?
Als vakbonden op straat komen kunnen ze niet snel genoeg in elkaar gemept worden, volgens de NVA.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 09:14   #7020
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er is geen verschil. Arbeiders of bedienden, of boeren (of eender wie), die afgeklopt worden tijdens een onwettige betoging door de politie (alhoewel ze opkomen voor rechtvaardige eisen), is maar net dezelfde situatie.

Maar daarover hoort men onze Vlaams-nationalisten nooit verontwaardigd over doen. Edoch, zo kennen we onze schijnheilige vendelzwaaiertjes wel.
Het mes van de staatsnationalisten snijdt, eens te meer, aan één en dezelfde kant: de staatsnationalistische. Zij kunnen beter niet vergeten dat hun geliefde Belzieke staat ontstaan is uit francofoon separatistisch .....nationalisme.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be