Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2012, 20:34   #21
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat lees je toch?
Ik ben oprecht niet mee....blond moment?
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 20:38   #22
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Eigenlijk kan het me niet schelen wat de islam al dan niet voorschrijft.
Een feit is dat in het algemeen, de situatie van de moslimvrouw niet benijdenswaardig is.

De islam is vrouwonvriendelijk en daarover zal ik nooit ofte nimmer van idee veranderen, zelfs al hou jij een passioneel pleidooi voor de godsdienst van vrede...
Je vraagt je af waarom bepaalde mannen zo fout handelen en ik zeg dat dat komt omdat ze hun religie niet serieus nemen. Ze lappen de regels aan hun laars ofwel zijn ze extreem in het belijden van hun religie. Nochtans in de koran wordt beschreven dat de moslims een gematigde gemeenschap dienen te zijn. Het kan jou misschien niet schelen maar mij wel.

Verder, ben ik het eens met jou. Ik lig meer wakker van de toestand van mijn zusters dan eender welke niet-moslim. Wakker liggen zal niks veranderen aan hun toestand. Er moet meer gebeuren om hun toestand te veranderen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 20:47   #23
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Je vraagt je af waarom bepaalde mannen zo fout handelen en ik zeg dat dat komt omdat ze hun religie niet serieus nemen. Ze lappen de regels aan hun laars ofwel zijn ze extreem in het belijden van hun religie. Nochtans in de koran wordt beschreven dat de moslims een gematigde gemeenschap dienen te zijn. Het kan jou misschien niet schelen maar mij wel.

Verder, ben ik het eens met jou. Ik lig meer wakker van de toestand van mijn zusters dan eender welke niet-moslim. Wakker liggen zal niks veranderen aan hun toestand. Er moet meer gebeuren om hun toestand te veranderen.
Ze moeten vooral zélf hun gat onder hun arm nemen en iets doen aan hun situatie, zoals onze voorouders gedaan hebben.
Mannen zijn meestal niet de vragende partij wanneer het om belangrijke maatschappelijke veranderingen gaat wegens een reeds comfortabele positie binnen die samenleving dus de vrouwen gaan het zelf moeten doen.

Grote verschil tussen de situatie van onze vrouwen vroeger en de huidige situatie van de moslimvrouw is dat de constante dreiging van extreem geweld heel afdoend lijkt te zijn, ook voor de mannen die hun zusters willen helpen zijn er heel grote risico's. Dat soort geweld was ons niet bekend, wat de strijd moet vergemakkelijkt hebben.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 21:50   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik heb het over een groep westerlingen. Een bepaald 'soort'.
Welk soort?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 22:58   #25
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Je vraagt je af waarom bepaalde mannen zo fout handelen en ik zeg dat dat komt omdat ze hun religie niet serieus nemen. Ze lappen de regels aan hun laars ofwel zijn ze extreem in het belijden van hun religie. Nochtans in de koran wordt beschreven dat de moslims een gematigde gemeenschap dienen te zijn. Het kan jou misschien niet schelen maar mij wel.

Verder, ben ik het eens met jou. Ik lig meer wakker van de toestand van mijn zusters dan eender welke niet-moslim. Wakker liggen zal niks veranderen aan hun toestand. Er moet meer gebeuren om hun toestand te veranderen.
Sorry suqar, maar denk je nu echt dat als die betogers hun zin krijgen dat er een soort vrouwvriendelijke sharia komt? Dat is toch wel heel naïef.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 23:06   #26
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Zouden ze de piramides gaan opblazen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 23:13   #27
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zouden ze de piramides gaan opblazen ?
die kans zit er dik in
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 23:46   #28
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Geef het volk waar ze om vraagt.
Zullen we dan maar beginnen met ze U te geven. Kunt ge misschien eens zelf aan de lijve ondervinden wat sharia-law is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Als ze krijgen waar ze om vragen en de economie draait daarginds goed zullen ze u niet lastig vallen hoor. Van mijn part mogen ze afkomen. Als vreemdeling heb ik het recht niet om anderen de toegang tot ons land te weigeren
Als vreemdeling moet gij, als ge zo'n domme praat vertelt gewoon teruggaan vanwaar dat ge komt, op uw eigen kosten natuurlijk. Ne sharia aanhanger moet hier in de bak gestoken worden, niet meer of minder.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 00:23   #29
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ok, maar dan moeten ze in het westen geen asiel komen vragen; afgesproken?
Vermoedelijk zijn diegenen die dan asiel vragen net diegenen die er niet om vroegen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 00:25   #30
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Meer dan je denkt.

Als we dat hier doen, wordt het ons echter niet in dank afgenomen. Neen, hier eisen de moslima's het recht op om zichzelf te mogen discrimineren net zoals de egyptische religieuze freaks het recht opeisen om hun eigen mensenrechten te mogen schenden
tjah

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori
En nog iets: je eigen keuzes mogen maken....dat is het hoogste goed
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 00:28   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Je vraagt je af waarom bepaalde mannen zo fout handelen en ik zeg dat dat komt omdat ze hun religie niet serieus nemen. Ze lappen de regels aan hun laars ofwel zijn ze extreem in het belijden van hun religie. Nochtans in de koran wordt beschreven dat de moslims een gematigde gemeenschap dienen te zijn.
Waar staat dat ze "een gematigde gemeenschap" horen te zijn ten opzichte van niet-moslims?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 00:29   #32
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ze moeten vooral zélf hun gat onder hun arm nemen en iets doen aan hun situatie, zoals onze voorouders gedaan hebben.
Mannen zijn meestal niet de vragende partij wanneer het om belangrijke maatschappelijke veranderingen gaat wegens een reeds comfortabele positie binnen die samenleving dus de vrouwen gaan het zelf moeten doen.

Grote verschil tussen de situatie van onze vrouwen vroeger en de huidige situatie van de moslimvrouw is dat de constante dreiging van extreem geweld heel afdoend lijkt te zijn, ook voor de mannen die hun zusters willen helpen zijn er heel grote risico's. Dat soort geweld was ons niet bekend, wat de strijd moet vergemakkelijkt hebben.
Daar heb ik dik mijn twijfels over.
De twee zaken zijn ook niet vergelijkbaar hé
Onze vrouwen ( plus behulpzame mannen dan ) hebben dan wel heel wat tijd gekregen en het proces is mondjesmaat en zeer geleidelijk gekomen hé
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 01:37   #33
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Sorry suqar, maar denk je nu echt dat als die betogers hun zin krijgen dat er een soort vrouwvriendelijke sharia komt? Dat is toch wel heel naïef.
Dionysus, ge zijt hier nu toch al lang genoeg op het forum om te weten dat suqar een fundamentalistisch meiske is dat keurig haar koran beleeft. Wat zit ge U nu toch druk te maken. Haar redeneringen zijn die van een schat ik max. 25-jarige en als moslima hebben die dus 0,0 levenservaring. Waste of time man.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 02:51   #34
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde
 
gfpatch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Welk soort?
Allee joeng de VB ... Vreselijke Belgen en toestanden.
__________________
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps."

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 06:12   #35
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Meer dan je denkt.

Als we dat hier doen, wordt het ons echter niet in dank afgenomen. Neen, hier eisen de moslima's het recht op om zichzelf te mogen discrimineren net zoals de egyptische religieuze freaks het recht opeisen om hun eigen mensenrechten te mogen schenden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
tjah
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
En nog iets: je eigen keuzes mogen maken....dat is het hoogste goed
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Vermoedelijk zijn diegenen die dan asiel vragen net diegenen die er niet om vroegen ?
Tjah
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 06:23   #36
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Daar heb ik dik mijn twijfels over.
De twee zaken zijn ook niet vergelijkbaar hé
Onze vrouwen ( plus behulpzame mannen dan ) hebben dan wel heel wat tijd gekregen en het proces is mondjesmaat en zeer geleidelijk gekomen hé
Ik was er niet in de periode dat er voor de vrouwenrechten gestreden werd maar wat ik wel meen te weten, is dat onze vrouwen dit niet in een maatschappij moeten doen hebben waar de dreiging van geweld constant aanwezig is, als een algemeen gegeven, niet dreiging ban geweld van tegenstanders.
Tuurlijk waren er hier ook tegenstanders die het geweld niet schuwden want er zijn wel degelijk mensen gestorven voor dit nobele doel maar ik denk wel dat je weet wat ik bedoel met 'een constante dreiging van geweld' zoals we maar al te vaak in ons eigen land kunnen aanschouwen en waarvan natuurlijk tal van voorbeelden zijn in moslimlanden.
Het maakt de strijd zoveel moeilijker. Het feit dat ze dikwijls ongeschoold zijn en natuurlijk de meest vrouwonvriendelijke godsdienst/ideologie aller tijden rond hun nek hangt als een blok beton, dat maakt het zoveel moeilijker.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 09:28   #37
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar staat dat ze "een gematigde gemeenschap" horen te zijn ten opzichte van niet-moslims?
Soerah Al baqara (2) vers 143.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 09:29   #38
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Geef het volk waar ze om vraagt.
Ze vragen ook vrijheid zoals de vrouwen die geen sluier willen dragen, niet islamitisch willen leven en niet besneden willen worden zoals ze in Egypte ook gewoon zijn, hoe kun je dat combineren met een sharia? Het volk vraagt vrijheid om zowel godsdienstig als niet godsdienstig te zijn.

-

"UK journalist assaulted in Tahrir Square: 'Please make it stop'"
http://edition.cnn.com/2012/06/27/wo...ed/index.html#

"Female genital mutilation rife in Egypt despite ban"
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programme...ht/9696353.stm
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 09:32   #39
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Soerah Al baqara (2) vers 143.
Dit hier? Dit stukje tekst betekend dus voor een moslim dat ze ongelovigen met rust moeten laten in hun eigen land?

Citaat:
Sahih International
And thus we have made you a just community that you will be witnesses over the people and the Messenger will be a witness over you. And We did not make the qiblah which you used to face except that We might make evident who would follow the Messenger from who would turn back on his heels. And indeed, it is difficult except for those whom Allah has guided. And never would Allah have caused you to lose your faith. Indeed Allah is, to the people, Kind and Merciful.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 10:08   #40
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Inderdaad BonBon, dat lees ik toch ook niet in de tekst die jij gepost hebt.
Zou het een sales pitch zijn om ons te overtuigen van het onovertuigbare nl. dat de geweldadige ideologie van Mo en trawanten echt wel een godsdienst van vrede is...
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be