Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2017, 18:28   #41
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Betaald die de volle pot?
Ik dacht dat De Lijn ongeveer 20% zelfbedruipend is, dus 80% wordt bijbetaald door ...



... door de autogebruiker.

Door de autogebruiker zal het niet zijn want die wordt zelf zwaar gesubsidieerd door de overheid. Met z'n betaalde taksen en belastingen komt hij of zij misschien ruimschoots toe om de aanleg en het onderhoud van het wegennet te betalen maar niet voor alle vervuiling die wordt veroorzaakt en al helemaal niet voor de effecten van die vervuiling op de volksgezondheid.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 18:59   #42
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het huwelijksquotient wordt nog enkel gebruikt door ouderen en door allochtonen. Van mijn generatie is er niemand nog waar de vrouw van thuis blijft.

Voor mij mag dat dus verdwijnen. De emancipatie van de allochtone vrouw zou er op vooruit gaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 19:18   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het huwelijksquotient wordt nog enkel gebruikt door ouderen en door allochtonen. Van mijn generatie is er niemand nog waar de vrouw van thuis blijft.

Voor mij mag dat dus verdwijnen. De emancipatie van de allochtone vrouw zou er op vooruit gaan.
Wel mijn zus heeft een twintigtal jaren besloten om thuis te blijven voor de kinderen. Ze leven sober en verkozen wat meer welzijn ipv meer welvaart.

Inderdaad genoten ze van een weliswaar klein belastingvoordeel. Mijn zwager had mijn zus dan ook ten laste. Toch was mijn zus de ganse dag druk in de weer. Ze was dan ook vrijwilligster in een rusthuis en bij het rode kruis.

Nu zou die Rutten de allerzwaksten zijnde de huisvrouwen dat kleine voordeeltje willen afpakken. Veel laffer kan je in mijn ogen niet zijn.

Uw toontje het gaat hier toch maar over ouderen en allochtonen bewijst welke dikke egoïst u eigenlijk bent....een echt product van uw generatie.

Alleszins is uw opvoeding totaal mislukt en ik zou als ouder niet fier zijn op een zoon zoals jij

Er zijn volgens mij wel een hoop belangrijker fiscale maatregelen die zouden mogen verdwijnen. Wat breng jij zoal in als belastingaftrek ? Uw kindjes ? Uw woon werk verplaatsing ? En wat nog allemaal ?

Trouwens schaf het kindergeld ook maar af het zijn toch alleen maar domme snotneuzen die nog kinderen willen maken voor mee te pochen dat ze de mooiste en de slimste koters hebben dus voor mij mag dat verdwijnen ...ga wat harder werken voor die luxe.

Schaf dat allemaal af dan zullen jullie misschien wat harder werken in plaats van ganser dagen op jullie smartphone te tokkelen en nog de tijd vinden om wat huisvrouwtjes te beschimpen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2017 om 19:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 19:27   #44
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het huwelijksquotient wordt nog enkel gebruikt door ouderen en door allochtonen. Van mijn generatie is er niemand nog waar de vrouw van thuis blijft.

Voor mij mag dat dus verdwijnen. De emancipatie van de allochtone vrouw zou er op vooruit gaan.
Achterlijke praat, kom eens wat meer onder de mensen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 19:56   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Achterlijke praat, kom eens wat meer onder de mensen.
Die Tavek doet niet liever als afgeven op oudere mensen. Mensen aan wie hij alles heeft te danken. Ik denk dat hij zoals vele van die jochies lastig is dat hij nog niet heeft kunnen erven.
Doe als ouder dan maar je best...je zou voor minder voor altijd de deur dichtgooien.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 19:57   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wel mijn zus heeft een twintigtal jaren besloten om thuis te blijven voor de kinderen. Ze leven sober en verkozen wat meer welzijn ipv meer welvaart.

Inderdaad genoten ze van een weliswaar klein belastingvoordeel. Mijn zwager had mijn zus dan ook ten laste. Toch was mijn zus de ganse dag druk in de weer. Ze was dan ook vrijwilligster in een rusthuis en bij het rode kruis.

Nu zou die Rutten de allerzwaksten zijnde de huisvrouwen dat kleine voordeeltje willen afpakken. Veel laffer kan je in mijn ogen niet zijn.

Uw toontje het gaat hier toch maar over ouderen en allochtonen bewijst welke dikke egoïst u eigenlijk bent....een echt product van uw generatie.

Alleszins is uw opvoeding totaal mislukt en ik zou als ouder niet fier zijn op een zoon zoals jij. Leer eens wat respect hebben voor anderen.

Er zijn volgens mij wel een hoop belangrijker fiscale maatregelen die zouden mogen verdwijnen. Wat breng jij zoal in als belastingaftrek ? Uw kindjes ? Uw woon werk verplaatsing ? En wat nog allemaal ?

Trouwens schaf het kindergeld ook maar af het zijn toch alleen maar domme snotneuzen die nog kinderen willen maken voor mee te pochen dat ze de mooiste en de slimste koters hebben dus voor mij mag dat verdwijnen ...ga wat harder werken voor die luxe.

Schaf dat allemaal af dan zullen jullie misschien wat harder werken in plaats van ganser dagen op jullie smartphone te tokkelen en nog de tijd vinden om wat huisvrouwtjes te beschimpen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:00   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Achterlijke praat, kom eens wat meer onder de mensen.
Ik ken effectief niemand van mijn generatie waarvan de vrouw, die vaker hooggeschoold is als de man, nog thuis blijft.

En achterlijke praat, in Nederland bestaat dit soort belastingvoordeel al lang niet meer. De Nederlanders zijn dan ook allemaal achterlijk zeker ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:01   #48
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die Tavek doet niet liever als afgeven op oudere mensen. Mensen aan wie hij alles heeft te danken. Ik denk dat hij zoals vele van die jochies lastig is dat hij nog niet heeft kunnen erven.
Doe als ouder dan maar je best...je zou voor minder voor altijd de deur dichtgooien.
Ik heb reeds meer geld als mijn ouders, dus neen, helaas.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:04   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ken effectief niemand van mijn generatie waarvan de vrouw, die vaker hooggeschoold is als de man, nog thuis blijft.

En achterlijke praat, in Nederland bestaat dit soort belastingvoordeel al lang niet meer. De Nederlanders zijn dan ook allemaal achterlijk zeker ?
Wel in mijn straat woont een vrouwelijke tandarts die niet werkt. En ik ken nog heel wat voorbeelden van mensen in die situatie. En hoe spijtig dat je dat ook kan vinden er zijn naast uw generatie nog andere generaties ja.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:05   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb reeds meer geld als mijn ouders, dus neen, helaas.
Ja, maar is dat genoeg?

Dat sluit hebzucht niet uit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:07   #51
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

De werkgelegenheidsgraad in België (cijfers 2016) beloopt 66,5% voor de mannen en 58,1% voor de vrouwen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:08   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb reeds meer geld als mijn ouders, dus neen, helaas.
Wel dat zal U dan waarschijnlijk te danken hebben aan uw ouders. Voor hetzelfde geld hadden ze U op 16 jaar uitwerken gestuurd en U alle dagen een pak rammel gegeven. Sommige van die minder gelukkigen hebben nog meer respect voor hun ouders als jij.
Trouwens jij was toch altijd jaloers als de pest op de voordelen die uw ouders hun generatie genoten ? Maar blijkbaar heb je het dan toch nog zo slecht niet als je nu al meer geld hebt ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2017 om 20:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:08   #53
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wel in mijn straat woont een vrouwelijke tandarts die niet werkt. En ik ken nog heel wat voorbeelden van mensen in die situatie. En hoe spijtig dat je dat ook kan vinden er zijn naast uw generatie nog andere generaties ja.
Laat het dan uitdoven he, dat Jeanine van meneer doktor niet getroffen worden.

Maar ik vind dat vrouwen die werken, vrouwen zijn die sterker in de maatschappij staan. Als een vrouw een inkomen heeft kan ze ook sneller gedag zeggen tegen een man die het bont maakt. Financiele afhankelijkheid is de beste manier om een machtspositie uit te bouwen als vent. En dat gebeurt vaker dan niet.

Als een vrouw 10 jaar huisvrouw is geweest, is ze vaak een vogel voor de kat op de arbeidsmarkt en is ze enkel geschikt voor de shitjobs, zelfs al heeft ze een diploma.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:09   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wel dat zal U dan waarschijnlijk te danken hebben aan uw ouders. Voor hetzelfde geld hadden ze U op 16 jaar uitwerken gestuurd en U alle dagen een pak rammel gegeven. Sommige van die minder gelukkigen hebben nog meer respect voor hun ouders als jij.
Ik heb gewerkt tijdens mijn studies, om ze te betalen.

Ik heb ook, omwille van mijn hoge cijfers, een beurs weten te versieren. En neen, die kwam niet van de vlaamse overheid.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:10   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De werkgelegenheidsgraad in België (cijfers 2016) beloopt 66,5% voor de mannen en 58,1% voor de vrouwen.
Veel te laag, voor beiden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:11   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Laat het dan uitdoven he, dat Jeanine van meneer doktor niet getroffen worden.

Maar ik vind dat vrouwen die werken, vrouwen zijn die sterker in de maatschappij staan. Als een vrouw een inkomen heeft kan ze ook sneller gedag zeggen tegen een man die het bont maakt. Financiele afhankelijkheid is de beste manier om een machtspositie uit te bouwen als vent. En dat gebeurt vaker dan niet.

Als een vrouw 10 jaar huisvrouw is geweest, is ze vaak een vogel voor de kat op de arbeidsmarkt en is ze enkel geschikt voor de shitjobs, zelfs al heeft ze een diploma.
Moei u eens met uw eigen vrouw wil je ? Hou ze maar in het oog op haar arbeidsplek.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2017 om 20:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:13   #57
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Er is een reden waarom de armoedestatistieken vol zitten met alleenstaande vrouwen met kinderen....

Een ingenieur met een inkomen van 3000 net kan perfect op haar eentje 2 kinderen opbrengen. Als die ingenieur eerst 15 jaar huisvrouw is geweest, komt ze nergens meer aan de bak als ingenieur en als ze aan de bak komt is het voor 1300-1400 euro netto per maand.

Enne fredje, was jij niet degene die hier altijd komt afsteken dat het als alleenstaande zoveel beter is ? Of mogen de vrouwen geen zelfstandigheid hebben, en geldt dat enkel voor de venten na de scheiding ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:16   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb gewerkt tijdens mijn studies, om ze te betalen.

Ik heb ook, omwille van mijn hoge cijfers, een beurs weten te versieren. En neen, die kwam niet van de vlaamse overheid.
Ik durf te wedden dat je zelfs uw eigen brood betaalde....en nog betaalde voor kost en inwoon. Uw vrouw gemeente ambtenaar en jij een middelmatig verdienende ingenieur en al binnen. Je generatie is blijkbaar niet te beklagen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:16   #59
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Moei u eens met uw eigen vrouw wil je ? Hou ze maar in het oog op haar arbeidsplek.
Ik ken er nog zo die van die zever verkopen. "Een vrouw die gaat werken, dat is vragen voor overspel en miserie!"

Ze zijn toevallig allemaal voorbij de 60 en hebben zelf nooit een dag gewerkt. En het zijn vrouwen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:17   #60
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik durf te wedden dat je zelfs uw eigen brood betaalde....en nog betaalde voor kost en inwoon. Uw vrouw gemeente ambtenaar en jij een middelmatig verdienende ingenieur en al binnen. Je generatie is blijkbaar niet te beklagen.
We gaan ook werken met twee.

= Twee lonen.

Get it ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be