Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 januari 2010, 16:38   #1
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard Sukkel.

Eerst een bloemlezing van wat ik zoal allemaal op mijn kop mocht krijgen in 1 draad:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
das zever hé spiegeltje wat je nu zegt.

dat is nu eens typisch belgicisme (met onbenullige argumenten afkomen om je verdediging te staven) en je wilt niet dat men tegen je zegt dat je een reactionair belgicist bent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
U lijkt wel nostalgisch naar de 19de eeuw toen we ook al door een minderheid ( de Franstalige burgerij) werden bestuurd. U bent blijkbaar niet zo'n voorstander van de democratisering. Al zeker niet van de emancipatie van Vlaanderen. Waarom zou Vlaanderen dan naar uw stem moeten luisteren?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Wie nu beweert dat er geen overleg was is ofwel te kwader trouw of is mogelijk zo zat als een kanon. Gezondheid!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Het wordt tijd dat u in het ballonnetje blaast. U hebt de 0.8 promille duidelijk al ver overschreden!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je bent nog niet zo lang op dit forum. Maar geleidelijk is duidelijk geworden wat voor vlees we in de kuip hebben. Iemand die, met een vloed aan woorden en een fantasierijk van de hak op de tak springen, regelmatig van zichzelf zegt dat hij Vlaming is. Maar, als puntje bij paaltje komt blijkt dat je een belegen Belgicist van het zuiverste water bent. Dat is jouw recht hoor, mij niet gelaten. Het maakt de zaken eenvoudiger. We hebben dan je overvloedige uitleg niet eens nodig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Uw onnozelheid om alles goed of alles slecht te vinden, daar doe ik niet aan mee. Grow up.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan ben je ofwel te vadsig of te keikoppig om zelf eens te kijken (en ik herhaal, je hoeft niet zo ver in de grondwet te lezen).
Ofwel wordt je bij de lectuur van die grondwet plots analfabeet.

Hoe dan ook, verwacht niet dat ik jou op je wenken bedien.
(het staat er dan ook niet in)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Doe niet zo kinderachtig nukkig kerel. Halle-Vilvoorde maakt deel uit van het Vlaams gewest omdat het deel uitmaakt van Vlaams Brabant. En in de grondwet staat héél duidelijk dat Vlaams Brabant deel uitmaakt van het Vlaams Gewest. Daar kan een onlogische keikop ook niet omheen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
je trolgehalte haalt weer hoge ogen.

In dezelfde draad krijg ik een waarschuwing voor het gebruik van het woordje 'sukkel'. In de hele draad is dat 'geknipt'.


Dat is vooral in de volgende berichten wel heel bizar:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=167
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=183

In deze berichten werd het woordje 'sukkel' geknipt, terwijl schelden naar mij toe in al zijn glorie mag blijven staan. Zoals daar staat "Doe niet zo kinderachtig nukkig kerel."

Nu goed. Ik heb geen zin om de waarschuwing aan te vechten. Het heeft ook geen enkele zin.

Ik heb wel een aantal vragen.

Wordt er in dit forum van mij verwacht dat ik mij verdedig door op elk bovenstaand geciteerd bericht op het te klikken ?

Hoe verweert een eenling zich als een groep, in dit geval orangisten, allemaal en eensgezind het gaat gebruiken als een wapen in de discussie ?

Is er een lijst van woorden die men niet kan en niet mag gebruiken op dit forum ?

Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 30 januari 2010 om 16:38.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 16:43   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Ik zie daar nergens een scheldwoord in staan.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 16:48   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik zie daar nergens een scheldwoord in staan.
²

Die 'sukkel' is het enige scheldwoord.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 16:55   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Ik merk dat u nog steeds uw handtekening niet verbeterd heeft:

Citaat:
......dnɐʍ ǝd nɐɐ ǝɾʇןǝƃǝıds ǝɾʇןǝƃǝıdS
Er staat nog steeds: Spiegeltje, spiegeltje aau pe waup.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 17:44   #5
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken natuurlijk.

Een aantal van die orangisten (gezien ze zich zelf zo noemen is dit geen scheldwoord) lokt graag reactie uit.

Laat je daar niet door vangen en zorg er voor dat je posts beschaafd blijven en dat je niets te verwijten valt.

Indien je meent dat iemand je beledigt, dan staat het je vrij om op het driehoekje te klikken.
Ik denk toch dat het daar staat om gebruikt te worden.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 19:23   #6
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Vooruit, nog een hoop afval in S&M...
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 23:55   #7
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Welke idioot met een idiote nickname?

Laatst gewijzigd door bgf324 : 30 januari 2010 om 23:55.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 00:44   #8
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

ik heb dat zelfde woord ook eenmaal gebruikt tegenover zo'n linkse poco en ik kreeg ook een waarschuwing ik heb al ergere dingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen dan dat woord doch heb niet op het driehoekje gedrukt...
tja de ene zijn tolerantiegrens is de andere niet
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 00:53   #9
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik heb dat zelfde woord ook eenmaal gebruikt tegenover zo'n linkse poco en ik kreeg ook een waarschuwing ik heb al ergere dingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen dan dat woord doch heb niet op het driehoekje gedrukt...
tja de ene zijn tolerantiegrens is de andere niet
Misschien van "sukkel" "zuurkool" maken?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 13:57   #10
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Eerst een bloemlezing van wat ik zoal allemaal op mijn kop mocht krijgen in 1 draad:



(het staat er dan ook niet in)


In dezelfde draad krijg ik een waarschuwing voor het gebruik van het woordje 'sukkel'. In de hele draad is dat 'geknipt'.


Dat is vooral in de volgende berichten wel heel bizar:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=167
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=183

In deze berichten werd het woordje 'sukkel' geknipt, terwijl schelden naar mij toe in al zijn glorie mag blijven staan. Zoals daar staat "Doe niet zo kinderachtig nukkig kerel."

Nu goed. Ik heb geen zin om de waarschuwing aan te vechten. Het heeft ook geen enkele zin.

Ik heb wel een aantal vragen.

Wordt er in dit forum van mij verwacht dat ik mij verdedig door op elk bovenstaand geciteerd bericht op het te klikken ?

Hoe verweert een eenling zich als een groep, in dit geval orangisten, allemaal en eensgezind het gaat gebruiken als een wapen in de discussie ?

Is er een lijst van woorden die men niet kan en niet mag gebruiken op dit forum ?
Indien je posts enkel kunnen weerlegd worden met uitspraken in de zin van "das zever hé" kan je aannemen dat je een mening geuit hebt die goed onderbouwd is. Anders zou men ongetwijfeld tegenargumenten kunnen aanbrengen.

Het enige wat je kan doen is de aanbrenger van "das zever hé" erop wijzen dat dit toch wel zeer pover is als argument.

Je moet je ook helemaal niets aantrekken van een "groep". Het is niet omdat er 10 of 20 of 100 forummers beweren "das zever hé", dat dit waar zou zijn. Tenminste 1 van de groep zou mogen vertellen waarom.

Verder moet je weten dat het toegelaten is over een post te schrijven dat het zever is; maar het is niet toegelaten de poster een zeveraar te noemen.
Waarbij ik niet met zekerheid durf stellen dat ieder lid van de moderatie "zeveraar" als overtreding van het forum zal beoordelen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 15:47   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indien je posts enkel kunnen weerlegd worden met uitspraken in de zin van "das zever hé" kan je aannemen dat je een mening geuit hebt die goed onderbouwd is. Anders zou men ongetwijfeld tegenargumenten kunnen aanbrengen.

Het enige wat je kan doen is de aanbrenger van "das zever hé" erop wijzen dat dit toch wel zeer pover is als argument.

Je moet je ook helemaal niets aantrekken van een "groep". Het is niet omdat er 10 of 20 of 100 forummers beweren "das zever hé", dat dit waar zou zijn. Tenminste 1 van de groep zou mogen vertellen waarom.

Verder moet je weten dat het toegelaten is over een post te schrijven dat het zever is; maar het is niet toegelaten de poster een zeveraar te noemen.
Waarbij ik niet met zekerheid durf stellen dat ieder lid van de moderatie "zeveraar" als overtreding van het forum zal beoordelen.
Sorry, maar hier klopt gewoon niets van. Meestal is het gewoon echt zever. Meestal is het zelfs gewoon achterlijk, maar dit woord mogen wij gezien het forumreglement niet gebruiken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 09:16   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indien je posts enkel kunnen weerlegd worden met uitspraken in de zin van "das zever hé" kan je aannemen dat je een mening geuit hebt die goed onderbouwd is. Anders zou men ongetwijfeld tegenargumenten kunnen aanbrengen.
Mee eens. Als iemand reageert met "da's zever", dan vraag je toch gewoon waarom, en ligt de bal in het andere kamp.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 09:22   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Sorry, maar hier klopt gewoon niets van. Meestal is het gewoon echt zever. Meestal is het zelfs gewoon achterlijk, maar dit woord mogen wij gezien het forumreglement niet gebruiken.
Voor zover ik goed kan lezen is het woord "zeveraar" niet verboden.

Er zijn twee mogelijkheden:
- iemand verwijt ieder die z'n mening niet deelt voor "zeveraar", zonder argumentatie. In dat geval verwijt de pot de ketel, en moet de pot op de vingers worden getikt.
- of iemand wordt door meerdere collega's voor "zeveraar" verweten. Dan kan de bemerking terecht zijn en moet de geviseerde maar eens beginnen nadenken.

Waar komt trouwens de uitdrukking "zever in pakskes" vandaan ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 10:50   #14
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik zie daar nergens een scheldwoord in staan.
Vadsig, keikoppig, kinderachtig, trolgehalte, zever, zat ...

Misschien niet meteen scheldwoorden, maar een propere discussie zou ik dat ook niet noemen. Ergerlijk. Dat soort volk mag het voor mijn part meteen afbollen - liever vandaag dan morgen.
__________________
Tout va bien.

Laatst gewijzigd door Pølle : 1 februari 2010 om 10:51.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 17:00   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Praat tegen de vaak. Waarom de vraag niet direct stellen aan de moderatie. Waarom niet negeren aan wat dit doelbewust subforum voorbijschiet ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 19:09   #16
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Praat tegen de vaak.
Ik begrijp de zin niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom de vraag niet direct stellen aan de moderatie.
De moderatie kan het hier ook lezen. Ik weet ook niet of ze er wel mee gediend zijn als ik dergelijke zaken via het driehoekje aankaart, te meer omdat zo'n manier van discussiëren hier kennelijk toch geduld wordt. Van even scrollen in de threads hier word ik gewoon moedeloos. Het is geen centje beter dan in de commentarenpagina's van hln. Af en toe stoot je bij toeval nog eens op een interessante post, maar dat is zelfs niet meer dagelijks. Zelf neem ik door dergelijke sujets ook niet meer de moeite om hier nog uitgebreid te reageren.

Mensen als grimbergen, pegasus en anderen, die niks anders kunnen dan hun vuilspuiterij en haat (jegens moslims) te herhalen en iedereen die het daar niet mee eens is al schofferend het zwijgen op te stellen, dragen niks bij tot de discussie en doet iedereen die nog zin heeft in een serieuze discussie afhaken. En dat is bijzonder jammer. Zij hebben het forum kapot gemaakt - niét Groentje-18, Drosophila of FlanelCondoom.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom niet negeren aan wat dit doelbewust subforum voorbijschiet ?
Ik begrijp de zin niet.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 19:49   #17
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Ik begrijp de zin niet.
Praat tegen de vaak = woorden in de wind = ...

Citaat:
Mensen als grimbergen, pegasus en anderen, die niks anders kunnen dan hun vuilspuiterij en haat (jegens moslims) te herhalen en iedereen die het daar niet mee eens is al schofferend het zwijgen op te stellen, dragen niks bij tot de discussie en doet iedereen die nog zin heeft in een serieuze discussie afhaken. En dat is bijzonder jammer. Zij hebben het forum kapot gemaakt - niét Groentje-18, Drosophila of FlanelCondoom.
Die laatste 3 hebben zich o.a. schuldig gemaakt aan een serie van persoonlijke aanvallen en negationisme. Dat is veel storender dan wat indirect gescheld.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 19:54   #18
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Sorry, maar hier klopt gewoon niets van. Meestal is het gewoon echt zever. Meestal is het zelfs gewoon achterlijk, maar dit woord mogen wij gezien het forumreglement niet gebruiken.
de schooljuf leest hier wel mee hoor,sukkel!!
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)

Laatst gewijzigd door globalmedia : 1 februari 2010 om 19:55.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 06:35   #19
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die laatste 3 hebben zich o.a. schuldig gemaakt aan een serie van persoonlijke aanvallen en negationisme. Dat is veel storender dan wat indirect gescheld.
Ik begrijp van geen van beiden; wat het nut is; om deze te uiten in een discussie.

Niemand heeft het toch nodig om in een discussie over te gaan tot uitspraken als bijvoorbeeld "De forum-autist wauwelt weer lustig voort."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 07:18   #20
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Niemand heeft het toch nodig om in een discussie over te gaan tot uitspraken als bijvoorbeeld "De forum-autist wauwelt weer lustig voort."
Sommigen echter wel.
Meestal nadat ze geen argumenten meer hebben.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be