Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2006, 21:02   #1
Mamaloe
Schepen
 
Mamaloe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2006
Berichten: 443
Standaard Aanpassing "Geabonneerde onderwerpen"

Hallo.

Ten eerste vind ik de uitdrukking "geabonneerde onderwerpen" gruwelijk Nederlands. Dit is een rechtstreekse vertaling van het Engelse "subscribed topics", maar het klinkt voor geen meter volgens mij.

Ten tweede vind ik het storend dat deze functie AL de onderwerpen waar ik OOIT in heb gereageerd meteen naar voren haalt als iemand er een nieuwe reactie in plaatst. Zo heb ik voortdurend al de ellenlange 9/11 samenzwerings-discussies bovenaan staan, terwijl ik daar volgens mij maar één of twee keer in heb gereageerd, en het toch maar een schamele 10 mensen of zo zijn die elkaar daar nu waarschijnlijk al 2 of 3 jaar het bloed onder elkaars nagels vandaan halen.

Dat interesseert me dus niet. Ik wil zien of iemand op mijn reactie van gisteren of eergisteren heeft gereageerd. Niet of er in een onderwerp waarin ik 2 maanden geleden iets geschreven heb, een nieuwe reactie is gekomen...

Is het nu echt niet mogelijk om zoiets aan te passen?
__________________
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 08:59   #2
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

je kan je "abonnement" altijd opzeggen.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 11:16   #3
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

[quote=Mamaloe;2004294]Hallo.

Ten eerste vind ik de uitdrukking "geabonneerde onderwerpen" gruwelijk Nederlands. Dit is een rechtstreekse vertaling van het Engelse "subscribed topics", maar het klinkt voor geen meter volgens mij.


Taal is een heerlijk iets ! Schabouwelijke anglo en germanismen sluipen binnen vervormen en worden na enkele jaren gemeengoed. Prachtige vernederlandsingen zoals "hefschroefvliegtuig" en "vernufteling" (voor "ingenieur") worden kansloos begraven. De engelse taal viert kortelings haar miljoenste woord : dank zij de onverdroten import uit alle wereldtalen of de prijs van een grote verspreiding.

Soms is een graad van purisme geslaagd denk maar aan "ordinateur" in de franse taal voor "computer"...

"geabonneerde onderwerpen" onderwerpen die een abonnement hebben ? aan een abonnement onderworpen zijn ? Of moeten we heel progressief de vernederlandste uitdrukking "draad" gebruiken en vertalen als "draadopvolging"
In het E-o heeft "fadeno" intussen ingang gevonden...

__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 21 september 2006 om 11:17.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 19:26   #4
Mamaloe
Schepen
 
Mamaloe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2006
Berichten: 443
Standaard

Schrijf dan toch gewoon "Mijn reacties" of zo, zodat je je eigen reacties van de laatste tijd kan terugvinden in de desbetreffende "onderwerpen". (Nou ja, "draad" of vooral "discussie" zou eigenlijk beter zijn...)
__________________
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 21 september 2006 om 19:28.
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 02:17   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
je kan je "abonnement" altijd opzeggen.
Daar zit volgens mij toch een probleempje. Als je hier een tijdje zit te posten, dan ben je ingeschreven op zowat 1000 topics. Het is dan heel moeilijk om eens een tabula rasa te maken. Een knopje in de zin van "verwijder alle" zou niet misstaan.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 03:23   #6
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Het aantal posts waar maandenlang regelmatig in gepost wordt is niet groot. Indien ze je storen kan je gerust je abonnement op dat onderwerp opzeggen zoals gezegd. Je kan er tevens voor kiezen om nooit standaard op een onderwerp geabonneerd te worden en enkel zelf de onderwerpen te kiezen waar je je wenst op te abonneren.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 08:43   #7
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het blijft gruwelijk Vlaams.
Ik gebruik het niet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 21:23   #8
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Ik vind dat het GOED werkt, met dat "abonneren". Bevalt een draad waarin ik eens heb gepost, mij niet meer dan verwijder ik die uit de rij.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be