Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 26 juni 2017, 20:29   #361
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik wil daar eindelijk eens een doordacht inhoudelijk antwoord op in plaats van altijd maar dezelfde platitudes te moeten lezen.
Sommigen blinken enkel uit in platitudes.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 20:31   #362
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Inderdaad en die debatten hadden jaren geleden gevoerd moeten worden..
Nu moet er opgetreden worden.. hoe langer men daar nog mee wacht, hoe drastischer de 'oplossingen'.

Rijkelijk laat om nu plots een probleem te zien.. maarja.. dat heb je dan met mensen die liever rond de pot lullen met toegeknepen oogjes om te vermijden wat rechts over te komen..
Geen tijd voor maatschappelijk debat. Er gaat snel actie moeten komen. Democratisch-wettelijk of ander.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 20:42   #363
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Tot zover uw theorietje

Ik denk niet dat hij begrijpt dat voor islam democratie enkel aantrekkelijk is om islam aan de macht te krijgen en om democratie achteraf af te schaffen

Laatst gewijzigd door Mindset : 26 juni 2017 om 20:43.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 20:52   #364
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Het feit dat ons hele schoolsysteem zich conform heeft gemaakt op de islam is geen invloed genoeg?
Het feit dat onze kinderen deze waanzin moeten relativeren en een leugen als waarheid beleven is niet invloed genoeg?
Het feit dat de islamieten zich weigeren aan te passen op onze normen en waarden maar hele getto's (die ooit zo prachtige buurten waren) inpalmen is geen invloed genoeg?
Het feit dat de religie oproept niet samen te leven met christenen, joden en ongelovigen is geen invloed genoeg?
Het feit dat moslims hier jihad voeren tegen onze kinderen is geen invloed genoeg?

De aanslag op de onschuld was de druppel. De oorverdovende stilte bij de moslimgemeenschap weergeeft hun sympathie.
Denial heet dat. Zij die beweren dat europa niet aan het islamiseren is terwijl alle symptomen het tegendeel aantonen.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 20:58   #365
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Oei, ik heb vandaag een broodje hesp gegeten op school...
Ga ik nu een verslag, een "melding van feiten" krijgen??
En Daelemans die mij ook laat vervolgen....
Jaak. Op school kan je evolutietheorie niet meer onderwijzen zonder een opstand te riskeren. Herinner je een tijdje geleden de jongen in een school in anderlecht die het voor de leraar opnam toen die het darwinisme onderwees. De jongen werd in elkaar geslagen. Neen. Geen invloed; jaak.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 21:03   #366
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mijn probleem niet.
Een zinloos antwoord maar dat zijn we van jaak gewoon.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 21:10   #367
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zo is dat. En toch stak je van wal met te zeggen dat ik beter vanalles en nog wat zou lezen.

Waarom zou dat moeten als ik kan lezen wat moslims daarover zelf zeggen?

Voor je het weet moeten we in uw redenering allemaal zwijgen over dit onderwerp tenzij we islamtheologie gestudeerd hebben.
Dat is het juist. Men probeert te doen geloven dat islam godsdienst is.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 21:21   #368
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ge moogt dat zeker opmerkelijk vinden, "Skobelev".

Ik ben 'van nature' een zéér open geest en ik wou soms dat het anders was.

Ik heb de Koran gelezen, en de Hadith,

ik heb sinds "Charlie Hebdo" héél véél gesprekken gevoerd met héél véél moslims,

ik kijk ook goed rond (observeer) hier in het Brusselse waar ik woon,

en wat ik zo allemaal hoor(de) en zie (/zag) heeft mij ertoe gedwongen mijn naïviteit te laten voor wat ze was.

Het is allemaal te veel voor een bijdrage op een internet-forum, maar één ding is zeker:

er zijn véél mensen die ik eigenlijk niks dan het beste toewens, en dus ook dat ze er ooit in slagen te ontsnappen aan de dwangbuis die "Islam" heet.

Misschien moeten we daar ooit eens 'tussen pot en pint' een gesprek 'onder vier ogen' over voeren?

Ik wil immers niet dat de Stasi mit hört.
Het probleem bij veel islamminded westerlingen is dat ze alldmaal wel een goed geintegreerde cultuurmoslim kennen in hun kringen. De sympathieke vriendelijke Mo die eigdnlijk niet verschilt van ons kn zijn dagelijkse doen en laten. Wij denken dan verkeerdelijk dat dat de doorsnee moslim is. Niets us minder waar.
Ik nodig die naievekloten uit om eens wat ruimdenkender te zijn en hun gezichtsveld eens wat te verbreden.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 21:23   #369
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ge moogt dat zeker opmerkelijk vinden, "Skobelev".

Ik ben 'van nature' een zéér open geest en ik wou soms dat het anders was.

Ik heb de Koran gelezen, en de Hadith,

ik heb sinds "Charlie Hebdo" héél véél gesprekken gevoerd met héél véél moslims,

ik kijk ook goed rond (observeer) hier in het Brusselse waar ik woon,

en wat ik zo allemaal hoor(de) en zie (/zag) heeft mij ertoe gedwongen mijn naïviteit te laten voor wat ze was.

Het is allemaal te veel voor een bijdrage op een internet-forum, maar één ding is zeker:

er zijn véél mensen die ik eigenlijk niks dan het beste toewens, en dus ook dat ze er ooit in slagen te ontsnappen aan de dwangbuis die "Islam" heet.

Misschien moeten we daar ooit eens 'tussen pot en pint' een gesprek 'onder vier ogen' over voeren?

Ik wil immers niet dat de Stasi mit hört.
Het probleem bij veel islamminded westerlingen is dat ze alldmaal wel een goed geintegreerde cultuurmoslim kennen in hun kringen. De sympathieke vriendelijke Mo die eigdnlijk niet verschilt van ons kn zijn dagelijkse doen en laten. Wij denken dan verkeerdelijk dat dat de doorsnee moslim is. Niets us minder waar.
Ik nodig die naievekloten uit om eens wat ruimdenkender te zijn en hun gezichtsveld eens wat te verbreden.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 21:41   #370
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Niemand wordt geboren met een afkeer voor de islam. 20 Jaar geleden had, behalve in Brussel, niemand last van de islamieten hier ten lande. Vandaag lopen militairen in onze steden. Worden onze kinderen bedreigd, vrouwen aangerand of erger. Toch sluiten er nog veel hun ogen terwijl het van kwaad naar veel erger gaat. Ook dat is opmerkelijk. Waarom we hier in Europa hoognodig dergelijke "cultuur" moeten importeren en omarmen blijft mij een raadsel.
Gezien ik alle werkdagen in Brussel, toch de rand, kom, zit die pot en pint er misschien wel eens in. Lijkt me boeiend.
Na tientallen van indoctrinatie van tolerantie tgo islam is het een wonder dat er nog zoveel tegenstand is.Kan enkel maar betekenen dat islam het toch wel erg bont maakt. Ze hadden werkelijk alles mee om hier definitief voet aan wal te krijgen en te gedijen; danig irrationeel tolerant als wij waren. Ik denk dat het tij aan het keren is. Nine eleven heeft de ogen geopend toen moslims in grote getale aan het feesten sloegen.

Laatst gewijzigd door Mindset : 26 juni 2017 om 21:42.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 21:57   #371
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Islam is niet beter of slechter dan het Christendom of het Jodendom.
Alleen heb je bepaalde fanatici, gefinancierd met de oliedollars van de Golfstaten, die een bepaalde Islam opdringen in onze contreien die inderdaad tegen al onze waarden ingaat. Je moet echter weten dat de landen die deze ideologie exporteren, onze "bondgenoten" zijn zoals Saudi-Arabië en Qatar.
Dus als je deze vorm van Islam verafschuwt, moet je beginnen met de Amerikaanse wereldorde te bekritiseren. En dat gaat veel verder dan wat inhoudsloze kritiek op een religie.
We weten dat je met een moslima bent. De aspecten van beleving van haar islam mogen dan individueel; vroom en gidsdienstig zijn; je vergeet het collectieve streven van islam; en dat is pure ideologie. Dus geen inhoudloze kritiek op islam als religie; en des te meer inhoudelijke op islam als politiek.
Een tip. Lees eens Wim van rooys boek Waar Men Niet Over Spreekt. Ook al ben je het niet eens. Ik heb ook Mein Kampf gelezen.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 22:14   #372
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
We weten dat je met een moslima bent. De aspecten van beleving van haar islam mogen dan individueel; vroom en gidsdienstig zijn; je vergeet het collectieve streven van islam; en dat is pure ideologie. Dus geen inhoudloze kritiek op islam als religie; en des te meer inhoudelijke op islam als politiek.
Een tip. Lees eens Wim van rooys boek Waar Men Niet Over Spreekt. Ook al ben je het niet eens. Ik heb ook Mein Kampf gelezen.
Persoonlijk vind ik alle religie zever, al was ik liever gelovig geweest, had ik liever geloofd dat ik na m'n dood rijstpap uit gouden lepels zou gegeten hebben met mijn moeder.
Alle religies hebben een collectief streven. Maar België is niet het enige land waar moslims samenleven met niet-moslims. In veel Afrikaanse landen gebeurt dat al eeuwen probleemloos. Ja, Afrika heeft talrijke problemen, maar enkele uitzonderingen niet te na gesproken, zijn er relatief weinig conflicten tussen christenen en moslims. Extremisten proberen dat "te verhelpen", maar met weinig succes.

in Kenya:

In the Monday attack, the gunmen ordered Muslim passengers to come out of the bus and separate themselves from the Christians.
There were more than 100 passengers on board.
The Muslim passengers refused.
They gave the Christian women their hijabs and helped others hide behind bags in the bus, passenger Abdiqafar Teno told CNN.
"They told them, 'If you want to kill us, then kill us. There are no Christians here," he said.
http://edition.cnn.com/2015/12/22/af...ans/index.html

Ik zal het eens lezen bedankt voor de suggestie.
tomm is offline  
Oud 26 juni 2017, 22:26   #373
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
"De" Islam bestaat niet net zomin als "het" Christendom. Dit is geen politiek correct gewauwel maar gewoon de waarheid. Radicale strekkingen zijn gevaarlijk, net als radicale uitwassen van het Christendom.
Er moet controle komen over wat er gezegd wordt in de moskeeën, en de haatzaaiers moeten de deur gewezen worden. Maar anderzijds haatzaaiers tegen 5% van de Belgische bevolking moeten ook de mond gesnoerd worden, net als de haatzaaiers tegen de Joden en andere minderheden.
Sympathieke Mo die het met iedereen goed kan vinden en vrome Samira zijn niet de belichamingen van de politieke islam maar ze zijn er wel deel van. Je onderschat islam en daarmee bedoel ik politieke islam of islamisme.
De westerse wereld die grotendeels christelijk is (en grotendeels vrijzinnig maar wel met christelijke grondslag en tradities) heeft de verlichting gekend. Eerst humanisme in kunst en filosofie en daarna verlichting; ook in politiek. Dat katholicisme radicaal was in de 16de eeuw; dat weten we. Er was geen scheiding tussen kerk en staat.
Christendom anno 2017 vergelijken met islam anno 2017 gaat niet op.
Islam kan je best vergelijken met nazisme voor wat het totalitairisme betreft. Christendom is louter traditie.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 22:28   #374
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
"De" Islam bestaat niet net zomin als "het" Christendom. Dit is geen politiek correct gewauwel maar gewoon de waarheid. Radicale strekkingen zijn gevaarlijk, net als radicale uitwassen van het Christendom.
Er moet controle komen over wat er gezegd wordt in de moskeeën, en de haatzaaiers moeten de deur gewezen worden. Maar anderzijds haatzaaiers tegen 5% van de Belgische bevolking moeten ook de mond gesnoerd worden, net als de haatzaaiers tegen de Joden en andere minderheden.
Sympathieke Mo die het met iedereen goed kan vinden en vrome Samira zijn niet de belichamingen van de politieke islam maar ze zijn er wel deel van. Je onderschat islam en daarmee bedoel ik politieke islam of islamisme.
De westerse wereld die grotendeels christelijk is (en grotendeels vrijzinnig maar wel met christelijke grondslag en tradities) heeft de verlichting gekend. Eerst humanisme in kunst en filosofie en daarna verlichting; ook in politiek. Dat katholicisme radicaal was in de 16de eeuw; dat weten we. Er was geen scheiding tussen kerk en staat.
Christendom anno 2017 vergelijken met islam anno 2017 gaat niet op.
Islam kan je best vergelijken met nazisme voor wat het totalitairisme betreft. We mogen het dan ook gerust islamofascisme noemen. Christendom is louter traditie.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 22:37   #375
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik alle religie zever, al was ik liever gelovig geweest, had ik liever geloofd dat ik na m'n dood rijstpap uit gouden lepels zou gegeten hebben met mijn moeder.
Alle religies hebben een collectief streven. Maar België is niet het enige land waar moslims samenleven met niet-moslims. In veel Afrikaanse landen gebeurt dat al eeuwen probleemloos. Ja, Afrika heeft talrijke problemen, maar enkele uitzonderingen niet te na gesproken, zijn er relatief weinig conflicten tussen christenen en moslims. Extremisten proberen dat "te verhelpen", maar met weinig succes.

in Kenya:

In the Monday attack, the gunmen ordered Muslim passengers to come out of the bus and separate themselves from the Christians.
There were more than 100 passengers on board.
The Muslim passengers refused.
They gave the Christian women their hijabs and helped others hide behind bags in the bus, passenger Abdiqafar Teno told CNN.
"They told them, 'If you want to kill us, then kill us. There are no Christians here," he said.
http://edition.cnn.com/2015/12/22/af...ans/index.html

Ik zal het eens lezen bedankt voor de suggestie.

Ik meen te weten dat Nigeria het Afrikaanse land is met de meeste inwoners van alle Afrikaanse landen. Ik meen ook te weten dat daar in het noorden een islamistische groepering actief is die maagden ontvoert.

Godsdienst is geen collectief streven. Als het dat wel is is het politiek. En dat zijn de meeste godsdiensten helaas. Anders is het een individuele levenshouding tot een godheid. In het andere geval is de godsdienst politiek gecastreerd door scheiding kerk en staat. En islam is overduidelijk het een noch het ander.
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 22:43   #376
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En in 10.000 jaar heeft niemand dus een oplossing gevonden op dat probleem? Ik begrijp waarom je de aandacht absoluut op de Moslims wilt vestigen...

btw, hoeveel Oost-Europeanan wonen er in België?
Misschien omdat t in dit topic over islam gaat?...
Mindset is offline  
Oud 26 juni 2017, 23:21   #377
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik alle religie zever, al was ik liever gelovig geweest, had ik liever geloofd dat ik na m'n dood rijstpap uit gouden lepels zou gegeten hebben met mijn moeder.
Alle religies hebben een collectief streven. Maar België is niet het enige land waar moslims samenleven met niet-moslims. In veel Afrikaanse landen gebeurt dat al eeuwen probleemloos. Ja, Afrika heeft talrijke problemen, maar enkele uitzonderingen niet te na gesproken, zijn er relatief weinig conflicten tussen christenen en moslims. Extremisten proberen dat "te verhelpen", maar met weinig succes.

in Kenya:

In the Monday attack, the gunmen ordered Muslim passengers to come out of the bus and separate themselves from the Christians.
There were more than 100 passengers on board.
The Muslim passengers refused.
They gave the Christian women their hijabs and helped others hide behind bags in the bus, passenger Abdiqafar Teno told CNN.
"They told them, 'If you want to kill us, then kill us. There are no Christians here," he said.
http://edition.cnn.com/2015/12/22/af...ans/index.html

Ik zal het eens lezen bedankt voor de suggestie.

Daar heeft men religie niet voor nodig. Ik maak mijzelf wijs dat ik mijn overleden familieleden en vrienden ooit ga terug zien in het 'hiernamaals'. Dat stemt mij gelukkig als het op de dood aankomt. Ik heb daarvoor geen kerken of moskeeën nodig. Ik zie ook geen enkele reden om 'andersdenkenden' de kop in te slaan. Mijn vrouw moet geen kopvod dragen om mijn ideeën kracht bij te zetten. Religie is in de meeste gevallen alleen macht en onderdrukking. Het wordt echt belachelijk wanneer men weet dat een ongelovige niet naar de hemel gaat bij de islam, terwijl de god van de christenen iedere mens van goede wil de hemel belooft. Jongens toch, waar zijn ze eigenlijk mee bezig.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 27 juni 2017, 00:06   #378
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Daar heeft men religie niet voor nodig. Ik maak mijzelf wijs dat ik mijn overleden familieleden en vrienden ooit ga terug zien in het 'hiernamaals'. Dat stemt mij gelukkig als het op de dood aankomt. Ik heb daarvoor geen kerken of moskeeën nodig. Ik zie ook geen enkele reden om 'andersdenkenden' de kop in te slaan. Mijn vrouw moet geen kopvod dragen om mijn ideeën kracht bij te zetten. Religie is in de meeste gevallen alleen macht en onderdrukking. Het wordt echt belachelijk wanneer men weet dat een ongelovige niet naar de hemel gaat bij de islam, terwijl de god van de christenen iedere mens van goede wil de hemel belooft. Jongens toch, waar zijn ze eigenlijk mee bezig.
Onze God is de beste.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be