Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Bekijk resultaten enquête: Bent u tevreden met de Vlaamse uitslag?
Ja 59 48,76%
Nee 57 47,11%
Het boeit mij allemaal niet meer 5 4,13%
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 8 juni 2009, 09:10   #21
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik ben zondag zwaar teleurgesteld met beide voetjes op de grond beland.

In België zijn de meest beloonde partijen diegenen die van hun beloftes nul, niks, nada hebben waargemaakt en de partij die de gouden medaille corruptieschandalen heeft behaald in Europa.

Voor het eerst in dertig jaar is de enige partij waar iedereen van weet dat ze haar beloftes wél zou invullen gedecimeerd en zijn die kiezers naar beloftenpartijen gegaan.

Het meest negatieve in deze uitslag, vind ik, is dat de laffe Vlaming dit feestje zelf niet zal moeten betalen maar de rekening eens te meer doorschuift naar zijn kinderen en kleinkinderen.

Het enige positieve is dat door de goede uitslag van de tjeven de toekomst van mijn financiële situatie er goed uitziet voor de volgende vijf jaar.
Onderschat de rol van de media niet. Pure misleiding.

En ook de strategie van de oppositie vond ik zwak.
België heeft in West-Europa zowat de hoogste staatsschuld, de laagste pensioenen en de hoogste belastingen.
Daar heeft de oppositie NIETS mee gedaan.

(Ook bv het communautaire thema is nauwelijks op een fatsoenlijke manier bespeeld, op het NVA na dat dat dan nog op een heel voorzichtige manier deed. Niet dat dat nu waarschijnlijk een goed idee geweest zou zijn)

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 8 juni 2009 om 09:12.
Felix (be) is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:54   #22
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ja gestemd.

Het had iets minder CVP, nog veel minder PVV en iets meer VB mogen zijn, maar grosso modo ben ik tevreden tot zeer tevreden.
Akkoord.
stropdrager is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:13   #23
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Ik vind het positief dat het Vlaams independentisme uit de extreem-rechtse marginaliteit is gehaald, dat Open VLD verloren heeft en dat LDD het minder goed deed dan voorspeld. Minder positief is dat links en klein-links het ook niet echt goed hebben gedaan. Al bij al ben ik zeer tevreden met het resultaat, want al mijn kandidaten hebben een zetel en dat zowel in het VP als in het EP.
Kapitein Nemo is offline  
Oud 8 juni 2009, 11:34   #24
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Niet alleen bij VB en VLD is de uitslag van gisteren hard aangekomen; ook ons progressief kunstenaarsvolkje is gisteren weer met een harde klap uit zijn ivoren torentje gevallen. Hier enkele reacties uit Het Nieuwsblad van enkele 'Belgavox'-Vlaminkjes:


Citaat:
'Ik ben beschaamd dat Vlaanderen voor CD&V en N-VA gekozen heeft.' (Robbe De Hert)

'Met zulke uitslagen wou ik dat ik een Waal was.' (Lieven Scheire)

'Een land als België moet één blijven. Die intentie heeft Bart De Wever niet.' (Tiany Kiriloff)
Alleen al deze quotes doen mij tevreden stemmen met de uitslag van deze verkiezingen...
Zwartengeel is offline  
Oud 8 juni 2009, 11:41   #25
Mr. Orange
Parlementslid
 
Mr. Orange's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Locatie: Café Pajottenland!
Berichten: 1.802
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Niet alleen bij VB en VLD is de uitslag van gisteren hard aangekomen; ook ons progressief kunstenaarsvolkje is gisteren weer met een harde klap uit zijn ivoren torentje gevallen. Hier enkele reacties uit Het Nieuwsblad van enkele 'Belgavox'-Vlaminkjes:




Alleen al deze quotes doen mij tevreden stemmen met de uitslag van deze verkiezingen...
Het doet precies goed zeer
__________________
Vlaams-republikeinse atheist.
Echte Belgen haten Nederlanders.
Mr. Orange is offline  
Oud 8 juni 2009, 11:45   #26
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Tevreden met de serieuze achteruitgang van het VB. En misschien nog wel meer met het feit dat LDD het slechter doet dan verwacht. Het verlies van VLD kan ik ook nog smaken. Maar globaal genomen ben ik alles behalve tevreden met deze uitslag.
Edina is offline  
Oud 8 juni 2009, 11:58   #27
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Alleen al deze quotes doen mij tevreden stemmen met de uitslag van deze verkiezingen...
Niemand houdt ze toch tegen om naar Wallonië te verhuizen?
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 8 juni 2009, 12:14   #28
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Niemand houdt ze toch tegen om naar Wallonië te verhuizen?
Niemand kent hun daar
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline  
Oud 8 juni 2009, 12:32   #29
psychi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 januari 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik sluit me aan bij het progressief kunstenaarsvolkje. Mits de Vlamingen
blijkbaar enkel aan zichzelf denken en aan hun eigen centjes, wordt
ik liever geen Vlaming meer genoemd. Even ter herinnering, 'die Walen' zijn ook mensen die net zo hard als wij voor hun centen werken en dus even goed recht hebben op een goed bestaan.

Verder vind ik het zeer irritant dat er steeds uitspraken klinken als 'het is duidelijk dat de kiezers een staatshervorming willen', 'de kiezers willen een rechtse regering' enzovoort. Er zijn ook nog kiezers die anders gestemd hebben, maar blijkbaar wordt daar geen rekening mee gehouden.

Ik ben dus zeer teleurgesteld met de verkiezingen en had nog liever NVA of VB aan de macht gezien. Die durven op zijn minst al te zeggen waar ze echt voor staan i.t.t. tot CDenV.
psychi is offline  
Oud 8 juni 2009, 13:05   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Teveel tsjeef
Pelgrim is offline  
Oud 8 juni 2009, 13:10   #31
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Niet tevreden. Het begrip 'centrum-rechts' verschuift er in Vlaanderen nog wat verder mee. Een stevige inhoudelijke oppositie zal m.i. nog niet voor morgen zijn.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline  
Oud 8 juni 2009, 13:28   #32
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens mij gaan ze zelfs Dewever aan de kant zetten, als hij te veel eisen stelt en opnieuw de klassieke tripartite maken, in het belang van Vlaanderen en de stabiliteit van het land weet u wel.
Vlaanderen is niet bepaald "content" over het beleid gedurende decennia.

BSP+PVV+CVP=53%

Een bepaald electoraat denkt wel degelijk na over zijn/haar stem en dat is winst. Helaas zitten nog teveel stemmen binnen de eigen belang sfeer van de klassieke partijen (vakbonden, ziekenfondsen, NMBS,boerenbond, KBC,.....)

Zal de belastingbetaler dit schema blijven slikken , zeker als het er niet zo rooskleurig voor zijn/haar kinderen uitziet.

Nu komt er een tijd aan van MEGA-"besparingen" voor Jan en Mie Modaal terwijl de besparingen aan de kant van de postjes minimaal zal zijn. Wij besparen 200 m/v personeel aan de kabinetten en that's it maar , gaan we de provincies afschaffen , de senaat, royals op dieet,.....?

Ik denk dat dit de laatste grote oranje overwinning is.
Wat gaat oranje vertellen over 4 jaar federaal , débacle YLT, , ik hoor dat na een stand still van H VR er opnieuw een stand still is tot alle deelregeringen gevormd zijn ?

En laat ons eerlijk zijn. Er was overvloed aan geld en de grote drie hadden afgesproken, ieder blijft op zijn/ haar terrein van ministerie, de ander zwijgt , het parlement wordt 5 jaar zzzzzzzzzzz
Dan is het niet zo moeilijk "goed" te besturen.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 8 juni 2009 om 13:31.
boerenverstand is offline  
Oud 8 juni 2009, 13:41   #33
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Vlaanderen is niet bepaald "content" over het beleid gedurende decennia.

BSP+PVV+CVP=53%

Een bepaald electoraat denkt wel degelijk na over zijn/haar stem en dat is winst. Helaas zitten nog teveel stemmen binnen de eigen belang sfeer van de klassieke partijen (vakbonden, ziekenfondsen, NMBS,boerenbond, KBC,.....)

Zal de belastingbetaler dit schema blijven slikken , zeker als het er niet zo rooskleurig voor zijn/haar kinderen uitziet.

Nu komt er een tijd aan van MEGA-"besparingen" voor Jan en Mie Modaal terwijl de besparingen aan de kant van de postjes minimaal zal zijn. Wij besparen 200 m/v personeel aan de kabinetten en that's it maar , gaan we de provincies afschaffen , de senaat, royals op dieet,.....?

Ik denk dat dit de laatste grote oranje overwinning is.
Wat gaat oranje vertellen over 4 jaar federaal , débacle YLT, , ik hoor dat na een stand still van H VR er opnieuw een stand still is tot alle deelregeringen gevormd zijn ?

En laat ons eerlijk zijn. Er was overvloed aan geld en de grote drie hadden afgesproken, ieder blijft op zijn/ haar terrein van ministerie, de ander zwijgt , het parlement wordt 5 jaar zzzzzzzzzzz
Dan is het niet zo moeilijk "goed" te besturen.
Laat ons hopen dat het de laatste stuiptrekking was, alvorens de dood zijn intrede vindt.
Pericles is offline  
Oud 8 juni 2009, 13:41   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Eigenlijk heel tevreden.

Iedereen weet toch dat "men" liefst in alle "deelstaat"regeringen coalities heeft met dezelfde kleuren. Een klassieke tripartite blauw-rood-oranje is mogelijk in elk van die regeringen. Ze zullen wel uitvissen op welke manier ze dat kunnen verkopen.
Zodat er ook op federaal niveau een tripartite samengesteld kan worden.

Maar dat zullen ze niet zomaar durven, gezien de winsten van N-VA en Ecolo.

Het is uiteraard in die zin dat het "moeilijk" gaat worden.

Welke regeringen ze ook samenstellen, het belooft boeiend te worden! Blokkering is in zicht!
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 8 juni 2009, 13:43   #35
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Eigenlijk heel tevreden.

Iedereen weet toch dat "men" liefst in alle "deelstaat"regeringen coalities heeft met dezelfde kleuren. Een klassieke tripartite blauw-rood-oranje is mogelijk in elk van die regeringen. Ze zullen wel uitvissen op welke manier ze dat kunnen verkopen.
Zodat er ook op federaal niveau een tripartite samengesteld kan worden.

Maar dat zullen ze niet zomaar durven, gezien de winsten van N-VA en Ecolo.

Het is uiteraard in die zin dat het "moeilijk" gaat worden.

Welke regeringen ze ook samenstellen, het belooft boeiend te worden! Blokkering is in zicht!
olé, olé
Pericles is offline  
Oud 8 juni 2009, 13:47   #36
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Hier zijn er nog die ontevreden zijn

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ietverkozenene
-=EXCALIBUR=- is offline  
Oud 8 juni 2009, 13:48   #37
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

CD&V scoorde te hoog, SPa en Groen scoorden niet laag genoeg en verder ben ik tevreden met de uitslag.
Vanuit niets met 8 zetels komen stelt mij tevreden. Zelf heb ik 885 voorkeurstemmen gehaald... voor een totaal onbekende, in een regio waar geen aanplakborden werden gezet, vind ik dat niet slecht gedaan.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline  
Oud 8 juni 2009, 13:59   #38
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
CD&V scoorde te hoog, SPa en Groen scoorden niet laag genoeg en verder ben ik tevreden met de uitslag.
Vanuit niets met 8 zetels komen stelt mij tevreden. Zelf heb ik 885 voorkeurstemmen gehaald... voor een totaal onbekende, in een regio waar geen aanplakborden werden gezet, vind ik dat niet slecht gedaan.
Komkom, geef nu maar toe dat op dit forum zitten goed geloond heeft.
Zwartengeel is offline  
Oud 8 juni 2009, 14:03   #39
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Persoonlijk tevreden omdat het "nieuw gezicht" waarop ik gestemd heb een plaats krijgt in het Vlaams parlement.

Globaal vind ik het nog wat vroeg om te zeggen of het resultaat voldoening schenkt.

De resultaten vormen wel een bommetje onder de federale denk ik.

De regionale minderheid van de Vlaamse regeringspartijen in de federale daalt nog met een zetel.
MR en PS kunnen elkaar niet meer luchten.
En daarmee moeten al de "crisismaatregelen" die tot na de regionale verkiezingen uitgesteld werden, wel effectief aangepakt worden.
Zucht is nu online  
Oud 8 juni 2009, 14:03   #40
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Ja en nee, het verlies van de VLD en de status quo van de SPA zijn de goed zaken.
Ook de winst van NVA vindt ik positief.
Wel had ik nooit verwacht dat de CD&V zo'n "monster" score zou neerzetten na al hun geklungel van de afgelopen 2 jaar. En had ik verwacht dat er een groot deel van hun kiezers richting VB, NVA, LDD gingen gaan.

Blijkbaar is geen bestuur gedurende 2 jaar, en geen enkele belofte waarmaken genoeg om 23% van de vlaamse kiezers te overtuigen...
DenDane is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be