Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 29 december 2011, 21:31   #41
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Over de begroting hebben ze wel reeds 4 maanden gezeverd. Je kan hier nogal moeilijk van haast praten.
Dat is helemaal niet waar. Die begroting is in elkaar gegooid in een paar weken. Wel een beetje serieus blijven he. Ja dank u.
stuyckp is offline  
Oud 29 december 2011, 21:31   #42
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Over de begroting hebben ze wel reeds 4 maanden gezeverd. Je kan hier nogal moeilijk van haast praten.
Welke begroting? Die met 5% economische groei per jaar en een belastingselasticiteit van 1,7%?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 29 december 2011, 21:37   #43
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De door o-vld opgevoerde show zorgde er wel voor dat n-va zijn moment de gloire miste. Hun georchestreerde aanval kan volgens mij enkel dat als doel gehad hebben. Pure guerilla taktiek, maar het werkte. De camera's zoemden in op de schuimbekkende verbale aanvallen, het inhoudelijke is totaal onzichtbaar gebleven. Je mag zelf kiezen wiens fout, of wiens verdienste dat is geweest.

Nogmaals, ik zie liever een goed debat, maar je mag de meerderheid niet ten laste leggen dat de oppositie in zo een evident aanwezige en voorspelbare valstrik loopt.

Nu, je kunt dat ook positief bekijken : die truuk zal nooit twee keer lukken.
Iedereen die ik hoor was vooral kritisch over Patrick De Wael hoor. Zelfs al was het een valstrik, het is wel degene die de valstrik gespannen heeft die de schuld heeft gekregen. Nu ja, ondertussen wordt er meer over zijn avonturen in de singles-bar gesproken dan over zijn politieke verwezenlijkingen, misschien heeft de Ø-VLD hem wel bewust opgeöfferd omdat hij toch al aangeschoten wild is?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 29 december 2011, 22:01   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
U pleit voor sociale rellen zoals in Griekenland?
We kennen hier ook al wilde stakingsacties. Als men nog langer een blokkeringspolitiek gevoerd had dan zaten we nu niet onder de 4% aan rente die we moeten betalen. Vanaf dat de rente naar 7% gaat is de kans op rellen zéér groot.

Ik pleit zeker niet voor rellen. Ik vind het hallucinant wat onze heren/dames politici zich gepermitteerd hebben door zo lang te zitten zeveren zonder een daadkrachtig beleid dat nodig is door de crisis.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 december 2011, 22:05   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat is helemaal niet waar. Die begroting is in elkaar gegooid in een paar weken. Wel een beetje serieus blijven he. Ja dank u.
Je hebt je teveel focus op het gekakel du jour van onze heren/dames politici die hun theatershow publieklijk opvoeren.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 december 2011 om 22:06.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 december 2011, 22:09   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Welke begroting? Die met 5% economische groei per jaar en een belastingselasticiteit van 1,7%?
Ze hebben er inderdaad nog werk aan en er zullen begrotingscontroles komen.

Het is aan technici om de begroting uit te werken in de mate dat dit niet reeds is gebeurd.

Zoals gezegd, de financieringswet in januari voor de begroting zal een grote test worden voor Di Rupo I. Ik heb er niet zo veel vertrouwen in.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 december 2011 om 22:10.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 december 2011, 23:23   #47
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je hebt je teveel focus op het gekakel du jour van onze heren/dames politici die hun theatershow publieklijk opvoeren.
Jij weet niets van waar ik me op gefocust heb, uw opmerking is aanmatigend.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 december 2011 om 23:25.
stuyckp is offline  
Oud 29 december 2011, 23:25   #48
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ze hebben er inderdaad nog werk aan en er zullen begrotingscontroles komen.

Het is aan technici om de begroting uit te werken in de mate dat dit niet reeds is gebeurd.

Zoals gezegd, de financieringswet in januari voor de begroting zal een grote test worden voor Di Rupo I. Ik heb er niet zo veel vertrouwen in.
Hoe ? En ze hebben er volgens u maanden aan gewerkt ?
De begroting hangt met haken en ogen aan elkaar, in feite is er geen begroting die naam waardig.
stuyckp is offline  
Oud 30 december 2011, 07:58   #49
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Iedereen die ik hoor was vooral kritisch over Patrick De Wael hoor. Zelfs al was het een valstrik, het is wel degene die de valstrik gespannen heeft die de schuld heeft gekregen. Nu ja, ondertussen wordt er meer over zijn avonturen in de singles-bar gesproken dan over zijn politieke verwezenlijkingen, misschien heeft de Ø-VLD hem wel bewust opgeöfferd omdat hij toch al aangeschoten wild is?
Is dat wel zo ? De pers alvast heeft gewoon de feiten weergegeven, rijkelijk voorzien van de fameuze actie foto waar de wael zijn grimas trekt maar je kunt niet beweren dat hij er inhoudelijk kritisch op is "gepakt". Wat wel unisono negatief was, waren de berichten hier op het forum in de uren die volgden op dat debat. Logisch.

Dat verhaal waar je weer mee afkomt over de wael is ook zoiets. Puur op de man spelen , geen namen en geen feiten, alleen besmuikte toespelingen. Het kan zijn dat ik het gemist heb in de pers maar van wat jij hier schrijft heb ik enkel en alleen op dit forum iets kunnen vernemen.
peter1962 is offline  
Oud 30 december 2011, 10:37   #50
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Is dat wel zo ? De pers alvast heeft gewoon de feiten weergegeven, rijkelijk voorzien van de fameuze actie foto waar de wael zijn grimas trekt maar je kunt niet beweren dat hij er inhoudelijk kritisch op is "gepakt". Wat wel unisono negatief was, waren de berichten hier op het forum in de uren die volgden op dat debat. Logisch.

Dat verhaal waar je weer mee afkomt over de wael is ook zoiets. Puur op de man spelen , geen namen en geen feiten, alleen besmuikte toespelingen. Het kan zijn dat ik het gemist heb in de pers maar van wat jij hier schrijft heb ik enkel en alleen op dit forum iets kunnen vernemen.
Hij wist ongetwijfeld als geen ander de meerderheidspartijen in zijn eigen fulminerende stijl naar zijn hand te zetten. Spontaan applaus brak los op de meerderheidsbanken. Niets verenigde hen meer dan het afmaken van de externe vijand. Er werd volle bak met losse flodders geschoten op de N-VA, waarbij het te verdedigen regeerakkoord nauwelijks ter sprake kwam. Hoongelach vanuit de oppositie werd weggewuifd als een soort van VB-ziekte.
Het was ongetwijfeld hun sterkste "joker".

Maar... getuigden zijn argumenten niet van een dubbelzinnige kortzichtigheid?

Schizofrenie volgens kenner Dewael

Laatst gewijzigd door Jakko : 30 december 2011 om 10:48.
Jakko is offline  
Oud 30 december 2011, 11:39   #51
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De door o-vld opgevoerde show zorgde er wel voor dat n-va zijn moment de gloire miste. Hun georchestreerde aanval kan volgens mij enkel dat als doel gehad hebben. Pure guerilla taktiek, maar het werkte. De camera's zoemden in op de schuimbekkende verbale aanvallen, het inhoudelijke is totaal onzichtbaar gebleven. Je mag zelf kiezen wiens fout, of wiens verdienste dat is geweest.

Nogmaals, ik zie liever een goed debat, maar je mag de meerderheid niet ten laste leggen dat de oppositie in zo een evident aanwezige en voorspelbare valstrik loopt.

Nu, je kunt dat ook positief bekijken : die truuk zal nooit twee keer lukken.
Ik geef Peter hier gelijk. De strategie was dat de regering de oppositie aanviel en dit met veel animatie. Dit was een slimme strategie, want het akkoord verdedigen zou zeer moeilijk geweest zijn. Bovendien waren de meeste blij dat er eindelijk nog eens een regering is (inclusief journalisten). Deze truc heeft dan ook gepakt in de kranten, waar weinig over de inhoud is gesproken, maar waar de ruzie in de verf is gezet. Dit is een verloren veldslag voor N-VA.
In de toekomst zal DeWael deze tactiek ongetwijfeld herhalen.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 30 december 2011, 11:43   #52
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Is dat wel zo ? De pers alvast heeft gewoon de feiten weergegeven, rijkelijk voorzien van de fameuze actie foto waar de wael zijn grimas trekt maar je kunt niet beweren dat hij er inhoudelijk kritisch op is "gepakt". Wat wel unisono negatief was, waren de berichten hier op het forum in de uren die volgden op dat debat. Logisch.

Dat verhaal waar je weer mee afkomt over de wael is ook zoiets. Puur op de man spelen , geen namen en geen feiten, alleen besmuikte toespelingen. Het kan zijn dat ik het gemist heb in de pers maar van wat jij hier schrijft heb ik enkel en alleen op dit forum iets kunnen vernemen.
Eens vaker Dag Allemaal lezen jongen. Ga eens naar de kapper.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 30 december 2011, 11:50   #53
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Is dat wel zo ? De pers alvast heeft gewoon de feiten weergegeven, rijkelijk voorzien van de fameuze actie foto waar de wael zijn grimas trekt maar je kunt niet beweren dat hij er inhoudelijk kritisch op is "gepakt". Wat wel unisono negatief was, waren de berichten hier op het forum in de uren die volgden op dat debat. Logisch.

Dat verhaal waar je weer mee afkomt over de wael is ook zoiets. Puur op de man spelen , geen namen en geen feiten, alleen besmuikte toespelingen. Het kan zijn dat ik het gemist heb in de pers maar van wat jij hier schrijft heb ik enkel en alleen op dit forum iets kunnen vernemen.
De manier waarop de De Wael tekeer ging was anders niet direct beschaafd te noemen. Als Fonne onder de gordel uithaalt, wat ik voor zijn rekening laat, dan is dat niet meer of minder onder de gordel dan wat De Wael er allemaal stond te debiteren.
Die kerels worden goed betaald, maar niet om een scheldpartij te houden in het parlement noch in de senaat.
Ook de replieken van DeCroo en Beke in de senaat vond ik bijzonder zwak en weinig inhoudelijk.
Het lijkt wel of ze zelf weten hoe zwak ze staan want ze slagen er echt niet om zich deftig te verdedigen wat vroeger toch wel beter gebeurde.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 december 2011 om 11:51.
stuyckp is offline  
Oud 30 december 2011, 11:53   #54
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ik geef Peter hier gelijk. De strategie was dat de regering de oppositie aanviel en dit met veel animatie. Dit was een slimme strategie, want het akkoord verdedigen zou zeer moeilijk geweest zijn. Bovendien waren de meeste blij dat er eindelijk nog eens een regering is (inclusief journalisten). Deze truc heeft dan ook gepakt in de kranten, waar weinig over de inhoud is gesproken, maar waar de ruzie in de verf is gezet. Dit is een verloren veldslag voor N-VA.
In de toekomst zal DeWael deze tactiek ongetwijfeld herhalen.
Dat is een inslechte tactiek. Want de kiezer is niet achterlijk en die heeft dat al mijlenver door. Dat gescheld wordt trouwens niet gewaardeerd. Als je wil schelden ga dan naar de markt of naar de foor maar niet naar het parlement.
stuyckp is offline  
Oud 30 december 2011, 11:58   #55
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ik geef Peter hier gelijk. De strategie was dat de regering de oppositie aanviel en dit met veel animatie. Dit was een slimme strategie, want het akkoord verdedigen zou zeer moeilijk geweest zijn. Bovendien waren de meeste blij dat er eindelijk nog eens een regering is (inclusief journalisten). Deze truc heeft dan ook gepakt in de kranten, waar weinig over de inhoud is gesproken, maar waar de ruzie in de verf is gezet. Dit is een verloren veldslag voor N-VA.
Jij gelooft dat er nog ergens één Vlaming rondloopt die gelooft wat er in de gazetten staat? De Vlaming heeft zijn oordeel zelf geveld en dat is 100% negatief voor de nieuwe regering
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
In de toekomst zal DeWael deze tactiek ongetwijfeld herhalen.
Laat ons hopen. Hoe meer de Ø-VLD haar ware haatdragende anti-Vlaams gezicht laat zien hoe beter het er voor ons uitziet. De polarizatie zal zeker niet in het voordeel van Ø-VLD uitvallen, wees daar maar gerust in.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 30 december 2011, 12:01   #56
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De manier waarop de De Wael tekeer ging was anders niet direct beschaafd te noemen. Als Fonne onder de gordel uithaalt, wat ik voor zijn rekening laat, dan is dat niet meer of minder onder de gordel dan wat De Wael er allemaal stond te debiteren.
Die kerels worden goed betaald, maar niet om een scheldpartij te houden in het parlement noch in de senaat.
Ook de replieken van DeCroo en Beke in de senaat vond ik bijzonder zwak en weinig inhoudelijk.
Het lijkt wel of ze zelf weten hoe zwak ze staan want ze slagen er echt niet om zich deftig te verdedigen wat vroeger toch wel beter gebeurde.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Jambon soms ook wel stevig uithaalde, maar dan wel in de rol van oppositie.

Jakko is offline  
Oud 30 december 2011, 12:05   #57
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Jambon soms ook wel stevig uithaalde, maar dan wel in de rol van oppositie.

Maar dat gebeurde dan met argumentatie ivm de regeringsverklaring, niet met achterbaks gelul en gescheld dat helemaal niets met de regeringsverklaring te maken had. Om het in forumtermen te zeggen: De Wael was compleet off-topic! En dat heeft iedereen, vriend en vijand, met ontzetting kunnen vaststellen. Deze interventie zal hem nog heel lang achtervolgen, waarschijnlijk tot hij er zijn politieke kop bij neerlegt!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 30 december 2011 om 12:05.
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 december 2011, 12:07   #58
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Jambon soms ook wel stevig uithaalde, maar dan wel in de rol van oppositie.

Ja, dat is mogelijk, maar was het inhoudelijk ? Ging het over de begroting ?
stuyckp is offline  
Oud 30 december 2011, 12:25   #59
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Maar dat gebeurde dan met argumentatie ivm de regeringsverklaring, niet met achterbaks gelul en gescheld dat helemaal niets met de regeringsverklaring te maken had. Om het in forumtermen te zeggen: De Wael was compleet off-topic! En dat heeft iedereen, vriend en vijand, met ontzetting kunnen vaststellen. Deze interventie zal hem nog heel lang achtervolgen, waarschijnlijk tot hij er zijn politieke kop bij neerlegt!
Inderdaad, off topic gelul. Vandaar ook mijn verwijzing naar die dubbele kortzichtigheid en het tussen aanhalingstekens plaatsten van joker. Stond hij, achteraf bekeken niet zelf voor joker? Versta me dus niet verkeerd: ik heb er niets op tegen dat er al eens stevige oppositie wordt gevoerd.
Jakko is offline  
Oud 30 december 2011, 12:25   #60
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

"Als u geen compromissen kunt sluiten, blijf dan thuis!!"
matthias999 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be