Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Nieuwe wending rond dreigbrieven Remmery
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Nieuwe wending rond dreigbrieven Remmery Hier kunnen alle topics terecht die te maken hebben met de de zaak Remmery.

 
 
Discussietools
Oud 3 mei 2005, 20:56   #41
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Wat wil je hierbij insinueren?
Ik vermoet dat RR zogenaamd hoopte dat het VB erachter zat om die arme sukkelaars een loer te kunne lappen?

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 3 mei 2005 om 20:57.
la_Principessa is offline  
Oud 3 mei 2005, 20:57   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Vind Vlaams Belang niet dat moslims een bedreiging vormen voor de westerse cultuur? Eerlijk gezegd, ik weet het niet. In oudere propaganda lieten ze hier geen twijfel over bestaan, tegenwoordig is hun standpunt zeer ambigu.
De islam wordt een gevaar. En deze stelling betekent nog iets anders dan stellen dat een moslima op zich met een hoofddoek aan een bedreiging vormt.

In ieder geval, wat R. daar publiekelijk stelde was over de schreef: het Vlaams Belang heeft immers duidelijk verklaard dat het dergelijke bedreigingen volledig afwijst. Dus was het verkeerd van R. om naar het Vlaams Belang uit te halen, tenzij hij bewust tegen de partij wou schoppen. Dan komen we weer bij de strategie achter dit alles.

Feit is ook dat R. zich bijna versprak op het laatste tv-journaal: "Jammer dat het niemand is van .... " En toen stopte hij, alsof hij zichzelf moest bedwingen niet te zeggen wat hij dacht.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 mei 2005, 20:58   #43
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Het zijn dan ook jouw zaken niet, hoe het er in dat gezin aan toegaat.
Inderdaad. Heeft trouwes geen reet met die stomme brieven te maken.
la_Principessa is offline  
Oud 3 mei 2005, 20:59   #44
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Lijkt me duidelijk? Als het iemand was die ze niet persoonlijk kenden? Dat zou het toch een pak makkelijker te verwerken maken?
Precies! Maar dat is nogal moeilijk te geloven voor een blokker hé...
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 3 mei 2005, 20:59   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Niemand zegt dat het blok er tussen zit, wel dat hun gestook mogelijk mee aanleiding heeft gegeven tot het ontsporen van de frustraties en haatgevoelens van die vrouw en haar echtgenoot (als ze de echte dader(s) zijn).
Niemand?

Eerste nieuwsbericht op het VRT-journaal: "De dader moet waarschijnlijk gezocht worden in kringen rond de extreemrechtse partij Vlaams Belang". Dit heeft men evenwel geen tweede keer meer herhaald.

Het Vlaams Belang aanleiding?

Wel merkwaardig dan wel: door dit alles werd het Vlaams Belang eerder geschaad dan gebaat. Conclusie: uw stelling rammelt aan alle kanten.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:00   #46
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

En ok laten we wel wezen (ik weet dat het flauw is om dit te zeggen maar soit) op welke partij zou het mens(dader) stemmen denken jullie? (blok of blok?)

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 3 mei 2005 om 21:01.
la_Principessa is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:01   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Het zijn dan ook jouw zaken niet, hoe het er in dat gezin aan toegaat.
Bijgevolg kunnen we niet oordelen of die vrouw de hoofddoek uit vrije wil draagt.

Fijn om dit even te bevestigen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:03   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
En ok laten we wel wezen (ik weet dat het flauw is om dit te zeggen maar soit) op welke partij zou het mens(dader) stemmen denken jullie? (blok of blok?)
Denken? Weet ik veel. De dader is niet gekend, laat staan dat we dan kunnen weten welke politieke voorkeur de persoon kan hebben.

't Kan even goed iemand met linkse sympathieën zijn die haar frustratie eens de vrije loop wou laten gaan en tegelijkertijd een politieke tegenstander bekladden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:03   #49
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
En ok laten we wel wezen (ik weet dat het flauw is om dit te zeggen maar soit) op welke partij zou het mens(dader) stemmen denken jullie? (blok of blok?)
Ik denk eerder blok.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:03   #50
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Bijgevolg kunnen we niet oordelen of die vrouw de hoofddoek uit vrije wil draagt.

Fijn om dit even te bevestigen.
Heeft er absoluut geen uitstaans mee. Afspraken tussen man en vrouw zijn privé.
Pietje is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:03   #51
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Feit is ook dat R. zich bijna versprak op het laatste tv-journaal: "Jammer dat het niemand is van .... " En toen stopte hij, alsof hij zichzelf moest bedwingen niet te zeggen wat hij dacht.
Volgens mij ziet u spoken. De man was mi niet teleurgesteld omdat het niemand van het Vlaams Belang was. Hij was wel geschokt omdat iemand van zijn eigen werknemers, die hij vertrouwde, hem bedreigd had. Als je het fragment bekijkt is dit veel logischer dan uw verklaring.
__________________
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl

Laatst gewijzigd door Judge : 3 mei 2005 om 21:04.
Judge is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:04   #52
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Bijgevolg kunnen we niet oordelen of die vrouw de hoofddoek uit vrije wil draagt.

Fijn om dit even te bevestigen.
O, dat kunnen we niet oordelen? [size=1](ze heeft in intervieuws anders meerdere malen gezegd hoe moeilijk het was die af te doen etc.)[/size]
Maar dan nog? Who cares, ivm de dreigbrieven maakt het geen verschil.
la_Principessa is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:04   #53
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
De onderliggende vraag was zeer belangrijk en verdiende die aandacht. Mag iemand zijn godsdienst/cultuur uiten wanneer het duidelijk is dat hier niemand schade mee wordt berokkend.
Natuurlijk mag dat.



Citaat:
Wat heeft Zeeuws-Vlaanderen hier mee te maken. Mijn bomma draagt ook soms een kapke, is het daarom een slechte? De staat, en dus de politiek heeft daar geen zaken mee. Waar de politiek wel zaken mee heeft is dat ik niet gehinderd wordt in de uitoefening van mijn vrijheden.
En de koningin van nederland draagt wel ne hoed, en dat is ook geen slechte.
Maar zelf sta ik niet te springen, wanneer de leden van elke godsdienstige sekte... in een soort uniform of straat zouden komen.
Bob is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:05   #54
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

De islam is betrokken bij zowat alle conflicten en terroristische activiteiten. Wie na 11 september , de moord op van gogh etc nog durft zeggen dat de islam geen bedreiging is leeft ofwel op een andere planeet of wil die bedrieging gewoon niet zien. De islam is gewoon één grote gevaarlijke skekte... eigenlijk alle godsdiensten maar de islam heeft zich ontwikkelt tot de meest gevaarlijke en meest expansieve en bedreigende tav niet-gelovigen.
ilfalco is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:06   #55
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Omdat dit de codetaal is waarin de linkse rakkers spreken wanneer ze het Vlaams Belang willen viseren. Dat is de reden.
Volgens hun eigen zeggen staan Groen!, SP.A, VLD, NV-A en CD&V met hun standpunten lijnrecht en diametraal tegenover de standpunten van het Vlaams Belang. Zij noemen het Vlaams Belang extreemrechts, dus zijn zijzelf EXTREEM LINKS!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:06   #56
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Denken? Weet ik veel. De dader is niet gekend, laat staan dat we dan kunnen weten welke politieke voorkeur de persoon kan hebben.

't Kan even goed iemand met linkse sympathieën zijn die haar frustratie eens de vrije loop wou laten gaan en tegelijkertijd een politieke tegenstander bekladden.
De kans dat Wolfgang Meister homos gaat aanbidden is groter, maar zeg nooit nooit natuurlijk.
la_Principessa is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:07   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Volgens mij ziet u spoken. De man was mi niet teleurgesteld omdat het niemand van het Vlaams Belang was. Hij was wel geschokt omdat iemand van zijn eigen werknemers, die hij vertrouwde, hem bedreigd had. Als je het fragment bekijkt is dit veel logischer dan uw verklaring.
Helemaal niet. Rekening houdend met de eerdere openlijke en bedekte uitvallen richting Vlaams Belang hoopte R. dat de dader weldegelijk in die kring moest worden gezocht.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:08   #58
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Weten wij veel of die persoon de hoofddoek uit vrije wil draagt. De man van die werkneemster kwam geen enkele keer aan het woord.
Wel als zij het zelf zegt, lijkt het mij nogal pretentieus om dit in twijfel te trekken. Niets wijst erop dat dit zo is. Ik denk niet dat ze onder de sloef ligt... zij gaat uit werken, zij komt op TV...
__________________
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl
Judge is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:11   #59
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Helemaal niet. Rekening houdend met de eerdere openlijke en bedekte uitvallen richting Vlaams Belang hoopte R. dat de dader weldegelijk in die kring moest worden gezocht.
Komaan, de man was toch duidelijk geschokt omdat het één van zijn werknemers was, iemand van binnen het bedrijf.
__________________
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl
Judge is offline  
Oud 3 mei 2005, 21:12   #60
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Komaan, de man was toch duidelijk geschokt omdat het één van zijn werknemers was, iemand van binnen het bedrijf.
Idd. Heel begrijpelijk trouwens. Nu ook niet gaan overdrijven met jullie slachtofferrol hé.
la_Principessa is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be