Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2022, 10:59   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.421
Standaard Beroepsziekte

Iemand ervaring mee?

Het laten erkennen van een ziekte als beroepsziekte?

Ik werk al 20 jaar met een 'gevaarlijk product' dat op de lijst van Fedris (Federaal Agentschap voor Beroepsziektes) staat en heb nu de diagnose gekregen waarvan geweten is dat dat product deze ziekte veroorzaakt.

Ik ga nu dus, samen met de arts, zo'n aanvraag indienen maar ik weet niet echt wat te verwachten.

Iemand hier die dat ooit heeft gedaan en al dan niet klaar heeft gekregen?

Merci.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2022, 11:03   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.421
Standaard

Vooraleer iemand begint te mekkeren waarom ik in godsnaam 20 jaar met zo'n product heb gewerkt:

Ik wist ten eerste niet dat die stof gebruikt werd in de producten waarmee ik werkte.
En ten tweede wist ik dus ook niet welke ziekte die stof kan veroorzaken.

Mij is daar nooit iets van verteld (bij 3 werkgevers waar ik met dat spul werkte) en ook bij de medische testen op het werk is mij daar nooit iets over gezegd.

Maar nu zit ik wel met de shit.