Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 6 maart 2009, 07:14   #121
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hij had twee SS-divisies getraind in Bosnië.
En het mede oprichten van 2 SS-divisies staat gelijk aan het bekokstoven van de Holocaust?
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline  
Oud 6 maart 2009, 08:36   #122
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat zou ik nooit doen.
.
Daar ben ik blij om; des te meer moet men oppassen met bepaalde stellingen, want die kunnen snel anders begrepen worden.
Maar in iedergeval bedankt voor de verduidelijking dat palestijnen niet verantwoordlijk zijn voor de holocaust.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat ik pro-bestaan-Israël ben betekent niet dat ik dat uit schuldgevoel voor de Holocaust vind. Dat zou irrationeel zijn.
Maar vaak wordt door sommign op een onvoorwaardelijke manier steun verleend gwoonweg om de eign schuldgevoelens weg te werken, vb. kijk maar naar sommige Duitsers, hoe ze krampachtig proberen om de eigen verantwoordleijkheid af te kopen.

By the way: ik ben zelf niet anti-Israel en zeker niet anti-joods, integendeel.
Ik ben wel voor een kordate aanpak als Israel de internationale regels niet tpepast, en dit gebeurt veel te weinig door de steun van bepaalde naties; ook de onevenwichtige propaganda (zeg maar best verdraaiingen van de echte waarheid) is voor mij een doorn in het oog.

Dus Israel en zionisten op de korrel nemen voor hun beleid en niet zo koshere praktijken moet los gezien worden van het joods zijn of de ander verdenken van anti-joods te zijn. Beide situeren zich op een compleet ander niveau en hebben eigenlijk weinig met elkaar te maken.

De meesten die Israel en zionisten op de korrel nemen, zijn de grootste verdedigers van joden. Er zijn er die anti-joods zijn, maar dat is een midnerheid en zijn vaak opgezweept door extremisten; de meesten zijn de grootste verdedigers van de joodse medemensen.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 6 maart 2009 om 08:38.
goodwill is offline  
Oud 6 maart 2009, 08:40   #123
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Antisemitisme is van alle tijden. Ik vraag me af wat ze gaan doen als hun uiteindelijke doel (het wegwerken van al die leugenachtige Joden) bereikt is. Waarschijnlijk zoiets als Pat Robertson en Jamie Fallwell na het eind van de wereld.
http://crooksandliars.com/media/play/wmv/428/12531
beste,

zoals in een voorgaande posting uitgelegd is: Israel en haar politiek op de korrel nemen en kritsich bekijken staat los van en heeft niets te maken met anti-joodse gevoelens, integendeel.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 6 maart 2009, 11:24   #124
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Ik vind het een veel zinvoller om te discussieren over de twee interviews die ik hier plaatste. .............
Beste,

Ik vroeg een simpele vraag toen ik de topic startte.
Ik geef toe,de meesten hebben geen antwoord gegeven.
Maar sommigen wel(en sterke tussen) en dat waardeer ik echt.
Als je geen antwoord hebt op mijn vraag ben je ook niet verplcht om te antwoorden.Er zijn genoeg topics waar je kan discussieren of Israel het recht had of niet om Hamas aan te vallen en welke schade de oorlog heeft veroorzaakt.

Als ik je vraag of je tevreden bent met je nieuwe wagen,verwacht ik een antwoord : ja of nee.
Ik verwacht zeker geen antwoord zoals" Ik heb onlangs bij Lucoil getankt en vind hun naft beter als die van Texaco."
Dus lees mijn vraag(als je dat wilt) en kom terug met antwoord.

Ik heb +- 10 jaar in Israel een beetje overal gewoond en lees nog altijd dagelijks/wekelijks verschillende Israelische websites en kranten.(Rechtse en Linkse,vrome en niet-vrome)
Ik weet meer dat eender wie hier war er zich speelt tussen de Israelieten.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 6 maart 2009, 12:31   #125
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Héél erg grappig mijn beste,blijkbaar moet U Uw geschiedenisboeken er eens terug op nalezen aangezien de eerste terroristische groeperingen die er destijds ginds rondliepen allemaal van zionistische strekking waren,en die niets anders deden dan joodse stokken in palestijnse ogen te steken...

iets wat israelfundamentelisten maar al te graag vergeten !
israel is de agressor, en de waarheid kunnen ze niet meer verzwijgen.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 6 maart 2009, 12:36   #126
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Daar ben ik blij om; des te meer moet men oppassen met bepaalde stellingen, want die kunnen snel anders begrepen worden.
Maar in iedergeval bedankt voor de verduidelijking dat palestijnen niet verantwoordlijk zijn voor de holocaust.



Maar vaak wordt door sommign op een onvoorwaardelijke manier steun verleend gwoonweg om de eign schuldgevoelens weg te werken, vb. kijk maar naar sommige Duitsers, hoe ze krampachtig proberen om de eigen verantwoordleijkheid af te kopen.

By the way: ik ben zelf niet anti-Israel en zeker niet anti-joods, integendeel.
Ik ben wel voor een kordate aanpak als Israel de internationale regels niet tpepast, en dit gebeurt veel te weinig door de steun van bepaalde naties; ook de onevenwichtige propaganda (zeg maar best verdraaiingen van de echte waarheid) is voor mij een doorn in het oog.

Dus Israel en zionisten op de korrel nemen voor hun beleid en niet zo koshere praktijken moet los gezien worden van het joods zijn of de ander verdenken van anti-joods te zijn. Beide situeren zich op een compleet ander niveau en hebben eigenlijk weinig met elkaar te maken.

De meesten die Israel en zionisten op de korrel nemen, zijn de grootste verdedigers van joden. Er zijn er die anti-joods zijn, maar dat is een midnerheid en zijn vaak opgezweept door extremisten; de meesten zijn de grootste verdedigers van de joodse medemensen.
Juist ja. En nogmaals: met dergelijke 'vrienden' hebben we dus geen
vijanden nodig.
Ik suggereer dat je Joden zelf laat uitmaken wat goed voor ze is. Moslims
zijn dus NIET in een positie om dat te doen.
Het is een beetje als de laatste leerling van de klas die de eerste wil
duidelijk maken hoe hij door zijn examen moet komen.
Francientje is offline  
Oud 6 maart 2009, 12:50   #127
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Juist ja. En nogmaals: met dergelijke 'vrienden' hebben we dus geen
vijanden nodig.
Ik suggereer dat je Joden zelf laat uitmaken wat goed voor ze is. Moslims
zijn dus NIET in een positie om dat te doen.
Het is een beetje als de laatste leerling van de klas die de eerste wil
duidelijk maken hoe hij door zijn examen moet komen.
de joodse versie van de übermensch is toch goed ingebakken in de aard van de israelfundamentalisten...


daarom dat ze ook zo makkelijk Palestijnen kunnen afslachten. Dat zijn voor hen al lang geen mensen meer, maar ongedierte. desnoods met fosforgas !!
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 6 maart 2009, 13:04   #128
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Juist ja. En nogmaals: met dergelijke 'vrienden' hebben we dus geen
vijanden nodig.
Ik suggereer dat je Joden zelf laat uitmaken wat goed voor ze is. Moslims
zijn dus NIET in een positie om dat te doen.
Het is een beetje als de laatste leerling van de klas die de eerste wil
duidelijk maken hoe hij door zijn examen moet komen.
natuurlijk francientje, jij hebt natuurlijk altijd gelijk zoals gewoonlijk.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 6 maart 2009, 13:12   #129
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Francientje toch.


Je doet precies wat sommigen van de andere kamp doen : puur frustratie uitspuwen.Goodwill schreef nergens dat hij een vriendje wil zijn van Joden.
Hij schreef dat hij niet anti-Jood/Israel is enkel niet verdraagt dat Israel Internationale regels niet toepast.

Of er achter "Goodwill" een antisemiet verschuilt kan ik niet weten en is niet van belang.

Kritiek op Arabieren,Joden,Israel,Fatah,Hamas enz... kan en moet kunnen.

Het moet wel deftig blijven.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 6 maart 2009 om 13:13.
Fiere Jood is offline  
Oud 6 maart 2009, 13:12   #130
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
de joodse versie van de übermensch is toch goed ingebakken in de aard van de israelfundamentalisten...


daarom dat ze ook zo makkelijk Palestijnen kunnen afslachten. Dat zijn voor hen al lang geen mensen meer, maar ongedierte. desnoods met fosforgas !!
Je verdient een fikse aanklacht voor wat je daar net zegt. Geen mens in Israel is erop uit Palestijnen of wie dan ook af te slachten. Geen mens in Israel iserop uit iedereen onder het bannier van het Judaisme te scharen in tegenstelling met moslim fundamentalisten.(hou er rekening
mee dat dit een regressie van alle niet moslims naar de zevende eeuw
betekent). Ieder diertje zijn pleziertje. En elk volk heeft zijn gekken. Maar
in tegenstelling mat Moslimnaties wordt Israel nog altijd niet geregeerd
door een stel gekken.
Laat Israel met rust en Israel laat jullie met rust.
Ondertussen kunnen Joden dat zoetzemerig gedoe van Goodwill en co missen. Het stinkt naar pretentie en hoogheidswaanzin.DFat Moslims maar eens eerst beginnen met de zaken in hun eigen naties op orde te stellen. In plaats van hier lesjes te proberen te geven aan het land dat over het hoogste aantal nobelprijzen per capita beschikt.
Ik heb nooit geweten dat Kongo bijvoorbeeld lessen probeerde te geven
aan de Amerikanen.



I
Francientje is offline  
Oud 6 maart 2009, 13:19   #131
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Je verdient een fikse aanklacht voor wat je daar net zegt. Geen mens in Israel is erop uit Palestijnen of wie dan ook af te slachten. Geen mens in Israel iserop uit iedereen onder het bannier van het Judaisme te scharen in tegenstelling met moslim fundamentalisten.(hou er rekening
mee dat dit een regressie van alle niet moslims naar de zevende eeuw
betekent). Ieder diertje zijn pleziertje. En elk volk heeft zijn gekken. Maar
in tegenstelling mat Moslimnaties wordt Israel nog altijd niet geregeerd
door een stel gekken.
Laat Israel met rust en Israel laat jullie met rust.
Ondertussen kunnen Joden dat zoetzemerig gedoe van Goodwill en co missen. Het stinkt naar pretentie en hoogheidswaanzin.DFat Moslims maar eens eerst beginnen met de zaken in hun eigen naties op orde te stellen. In plaats van hier lesjes te proberen te geven aan het land dat over het hoogste aantal nobelprijzen per capita beschikt.
Ik heb nooit geweten dat Kongo bijvoorbeeld lessen probeerde te geven
aan de Amerikanen.



I
heb je iets gesnoven ?
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 6 maart 2009, 14:24   #132
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
beste,

zoals in een voorgaande posting uitgelegd is: Israel en haar politiek op de korrel nemen en kritsich bekijken staat los van en heeft niets te maken met anti-joodse gevoelens, integendeel.
U mag van mij elke vorm van politiek bekritiseren. Ik heb het hier over mensen die zover gaan te zeggen dat Israël van de kaart geveegd mag worden (weliswaar de staat, maar we weten allemaal dat dat niet zonder enorm bloedvergieten gaat).
liberalist_NL is offline  
Oud 6 maart 2009, 14:27   #133
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Maar vaak wordt door sommign op een onvoorwaardelijke manier steun verleend gwoonweg om de eign schuldgevoelens weg te werken, vb. kijk maar naar sommige Duitsers, hoe ze krampachtig proberen om de eigen verantwoordleijkheid af te kopen.

By the way: ik ben zelf niet anti-Israel en zeker niet anti-joods, integendeel.
Ik ben wel voor een kordate aanpak als Israel de internationale regels niet tpepast, en dit gebeurt veel te weinig door de steun van bepaalde naties; ook de onevenwichtige propaganda (zeg maar best verdraaiingen van de echte waarheid) is voor mij een doorn in het oog.

Dus Israel en zionisten op de korrel nemen voor hun beleid en niet zo koshere praktijken moet los gezien worden van het joods zijn of de ander verdenken van anti-joods te zijn. Beide situeren zich op een compleet ander niveau en hebben eigenlijk weinig met elkaar te maken.

De meesten die Israel en zionisten op de korrel nemen, zijn de grootste verdedigers van joden. Er zijn er die anti-joods zijn, maar dat is een midnerheid en zijn vaak opgezweept door extremisten; de meesten zijn de grootste verdedigers van de joodse medemensen.
Ik heb u kennelijk altijd verkeerd begrepen. Ik ben ook voor kritisch denken, en noem niet iemand te pas en te onpas antisemiet. De retoriek van sommigen in deze discussie verdient wel die naam (van die wedergeboren nazi-solidaristen).
liberalist_NL is offline  
Oud 6 maart 2009, 14:28   #134
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
En het mede oprichten van 2 SS-divisies staat gelijk aan het bekokstoven van de Holocaust?
Sterker nog, de Endlösung werd het eerst met de moefti besproken, van de gehele wereld. Hij zag dat hij Hitler niet alleen van diens kon zijn, maar zelfs wilde zijn.
liberalist_NL is offline  
Oud 6 maart 2009, 14:49   #135
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Francientje toch.


Je doet precies wat sommigen van de andere kamp doen : puur frustratie uitspuwen.Goodwill schreef nergens dat hij een vriendje wil zijn van Joden.
Hij schreef dat hij niet anti-Jood/Israel is enkel niet verdraagt dat Israel Internationale regels niet toepast.

Of er achter "Goodwill" een antisemiet verschuilt kan ik niet weten en is niet van belang.

Kritiek op Arabieren,Joden,Israel,Fatah,Hamas enz... kan en moet kunnen.

Het moet wel deftig blijven.

Ja, het moet allemaal kunnen. En toevallig denk ik niet dat er achter
Goodwill een antisemiet schuilt.Hoogstens weer een moslim die denkt dat de wereld er stukken beter aan toe zou zijn als iedereen boog voor het
moslim standpunt.
Die, als hij er even de kans had toe gehad zoals dat op Kifkif gebeurde mij al zeker vijfentwintig keer verbannen had.
Mijn punt is dat iedereen er zeer verstandig aan zou doen eerst voor
eigen deur schoon te maken.
En nee, ik hou me dus niet, nooit onledig met de koran aan te vallen, moslims aan te vallen of dit en dat te eisen van gelijk welke bevolkingsgroep. Ik wil gewoon dat overal ter wereld dezelfde regels voor iedereen gelden. En dat mensen die tot een volk of een gemeenschap horen dat zich definitief niet, nooit aan de regels houdt hier niet komen zeuren over het feit dat Israel volgens hun niet op alle i een punt zet. Ondertussen
steekt Israel met al zijn fouten ergens toch met hoofd, schouders, armen
en middel, heupen en dijen boven ze uit: het verdedigt zijn burgers, het
is bereid zéér ver te gaan om het leven van al is het maar één soldaat,
te redden.
Francientje is offline  
Oud 6 maart 2009, 14:54   #136
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

En verder wil ik ook graag weten welke Internationale regels Israel negeert en welke
internationale regels de Palestijnen/ Moslims/ Arabieren dus wél respecteren.
Francientje is offline  
Oud 6 maart 2009, 15:50   #137
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja, het moet allemaal kunnen. En toevallig denk ik niet dat er achter
Goodwill een antisemiet schuilt.Hoogstens weer een moslim die denkt dat de wereld er stukken beter aan toe zou zijn als iedereen boog voor het
moslim standpunt.
Die, als hij er even de kans had toe gehad zoals dat op Kifkif gebeurde mij al zeker vijfentwintig keer verbannen had.
Mijn punt is dat iedereen er zeer verstandig aan zou doen eerst voor
eigen deur schoon te maken.
En nee, ik hou me dus niet, nooit onledig met de koran aan te vallen, moslims aan te vallen of dit en dat te eisen van gelijk welke bevolkingsgroep. Ik wil gewoon dat overal ter wereld dezelfde regels voor iedereen gelden. En dat mensen die tot een volk of een gemeenschap horen dat zich definitief niet, nooit aan de regels houdt hier niet komen zeuren over het feit dat Israel volgens hun niet op alle i een punt zet. Ondertussen
steekt Israel met al zijn fouten ergens toch met hoofd, schouders, armen
en middel, heupen en dijen boven ze uit: het verdedigt zijn burgers, het
is bereid zéér ver te gaan om het leven van al is het maar één soldaat,
te redden.
Francientje, bedankt dat je in mij geen anti-semiet ziet.

Maar ik wil ook zeggen dat ik zelf geen moslim, wat je blijkbaar denkt, ben of een typisch moslim-standpunt zou verdedigen.

Ik bekritiseer ook moslims die zich te buiten gaan, zoals vb. Saoedi-Arabië en haar extremisten, de vervolgingen van christenen in bepaalde landen, de situatie in pakistan, ....

Ik denk ook niet dat ik op het forum van kifkif enige keer op het rood driehoekje hebt gedrukt.

Gewoon ter verduidelijking ...
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 6 maart 2009 om 15:52.
goodwill is offline  
Oud 6 maart 2009, 15:53   #138
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
En verder wil ik ook graag weten welke Internationale regels Israel negeert en welke
internationale regels de Palestijnen/ Moslims/ Arabieren dus wél respecteren.
Komaan Francientje, .....
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 6 maart 2009, 18:31   #139
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Ja, ik wil toch graag een antwoord, hoor.
Want zowel de militaire operatie tegen Hamas in Gaza als die in 2006 tegen Hetzbollah
in Lebanon waren perfect verantwoord en legaal volgens het internationaal recht.
Je amuseren met het afschieten van kassams op andermans grondgebied , andermans
grondgebied binnendringen om soldaten te kidnappen, kamikaze gekken naar café's
of op autobussen vol burgers sturen om zich daar op te blazen daarentegen zijn dat
niet.
Francientje is offline  
Oud 6 maart 2009, 18:49   #140
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Beste lezers,

De laatste weken waren hier hevige discussies tussen pro-Israel tegen anti-Israel leden.
Jammer genoeg zijn er sommige leden(langs beide kampen) die door hun visie anderen met andere visies proberen te beledigen of als leugenaar uitmaken.
Ik wil van de anti-Israel leden eerlijk weten; wat zouden zij doen indien hun burgers 8 jaar onder vuur waren.
Ik wil wel enkel een antwoord(en realistisch) van leden die de geschiedenis niet negeren en alle feiten kennen.
Tot nu heb ik enkel van 'Ministe van agitatie' een antwoord gelezen.
De pers in het algemeen suggereert dat het offensief diende om het afvuren van raketten tegen te gaan. Het lijkt twijfelachtig of dit met een dergelijk offensief te verwezenlijken is en of daarvoor 13 Israeliers (meer slachtoffers dan door de raketten) en 1400 Palestijnen mochten gedood worden. Niets zeg je over de einddoelstellingen van de huidige Israelische regering. Eretz Israël – Groot Israel is de droom van vele Israeliers: het bewerkstelligen van een voldoende groot en homogeen land. "The only solution is Eretz Israel [Greater Israel], or at least Western Eretz Israel [all the land west of Jordan River], without Arabs. There is no room for compromise on this point ... We must not leave a single village, not a single tribe." (Joseph Weitz, Director of the Jewish National Fund, the Zionist agency charged with acquiring Palestinian land, Circa 194. Machover Israca, January 5, 1973 p.2.)

In Europa wordt heden ten dage de nadruk gelegd op het multiculturele, het vreedzaam naast elkaar bestaan van meerdere culturen. Echte zionisten zien dit als een gruwel. "We declare openly that the Arabs have no right to settle on even one centimeter of Eretz Israel... Force is all they do or ever will understand. We shall use the ultimate force until the Palestinians come crawling to us on all fours." (Rafael Eitan, Chief of Staff of the Israeli Defense Forces - Gad Becker, Yediot Ahronot 13 April 1983, New York Times 14 April 1983) Hiervoor is veel toegelaten. Jewish blood and a goy's [gentile's] blood are not the same."( Israeli Rabbi Yitzhak Ginsburg, Inferring that killing isn't murder if the victim is Gentile. Jerusalem Post, June 19,1989). Alhoewel men moet voorzichtig zijn met citaten is het toch duidelijk dat zij allen in dezelfde richting wijzen: uitbreiding van het grondgebied en vestigen van een homogene joodse populatie. Op 10 februari 2009 trokken de Israëli’s naar de stembus. De extreemrechtse Likoedleider Benjamin Netanyahu maakt grote kans op het premierschap. Hij is ook een typisch adept van ‘Eretz Israël’ en verzette zich tegen de oprichting van een Palestijnse staat. Zijn drie nee’s waren: geen terugtrekking uit de Golanhoogte, geen discussie over Jeruzalem als ondeelbare hoofdstad van Israël en geen onderhandelingen onder vooraf gestelde voorwaarden.

De verwarring van Joods als godsdienst, jood als volk en de staat Israël wordt soms bewust gebruikt. Zionisme vindt ook bijval onder christenen in bijvoorbeeld opinieartikels van Het Reformatorisch Dagblad. Omgekeerd nemen joden – zoals onlangs een groep orthodoxe joden in Antwerpen – publiekelijk afstand van de activiteiten van de huidige Israelische regering. Zij vinden dat de middelen om die doelstelling te bereiken niet ethisch en niet aanvaardbaar zijn. Spijtig genoeg schenken de media hieraan weinig aandacht. Om die acties goed te praten wordt veelal de methode enerzijds … anderzijds gebruikt. Enerzijds raketten ….. anderzijds bommen. Vreemd blijft dat de media in dit proces meedraaien alsof er een symmetrie zou zijn en beide middelen evenwaardig. Uiteraard is het gooien met stenen, zoals tijdens de intifada, afkeuringswaardig maar dit met gericht geweervuur te beantwoorden roept afkeuring op. Evenzeer als pogingen van Israelische sodaten om de armen te breken van de werpende jongeren zoals dat toevallig gefilmd werd. Disproportioneel noemt men dat. Hetzelfde geldt voor de Katoesja raketten. De lading van die zogenaamde raketten is gering. Ze zijn zwaarder dan vuurpijlen maar het blijven maar artisanaal gemaakte tuigen met een gering impact. Daartegen bommen inzetten met een gerichte verwoesting van de infrastuctuur doet toch vermoeden dat er hier meer aan de hand is dan enkel Katoesja raketten uit te schakelen. Dit geldt zeker voor het gebruik van fosforbommen. Eenzelfde gevoel van disproportie geldt voor het aanvoeren van de bewapening. Bewapening van Israel gebeurt massaal en is wettelijk. Bewapening van het Palestijns verzet is een tereurdaad.

De vredesbeweging staat vrijwel machteloos. Buiten een oproep tot morele verontwaardiging kan zij niets doen. Toch verzet menselijke waardigheid zich ertegen dat de Israelische regering ongestraft dergelijke misdaden blijft uitvoeren en ongestraft de terreinwinsten als oorlogsbuit verder inpalmt.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be