Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2007, 16:52   #1
New Era
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 april 2006
Berichten: 89
Standaard 2 cent voor mensen zonder papier

Waarom ontvluchten mensen hun land van oorsprong? Voor vele redenen, die hun oorzaak bij twee hoofdredenen kennen, geld en geweld. Dit hopen ze te ontvluchten door naar een Westers land te vertrekken die afgeschilderd wordt als het beloofde land. Maar wat ze over het hoofd zien is dat ze zorgen voor een neerwaartse spiraal van verslechting op globale schaal.

Ze ontlopen hun land en denken de problemen daar te laten, maar ze brengen ze juist mee en versterken de problemen binnen het land. Door te vertrekken zorgen ze enkel dat minder mensen zich inspannen en verzetten tegen het geweld in het land. De rotte appels blijven elkaar te bekampen, maar de volgende generatie appels worden ook aangetast door hen. Dit zorgt voor een stagnase in de evolutie van het land.

Ook met het weggaan van deze mensen, zijn er minder mensen die zich kunnen inzetten in het opbouw van hun land, minder mensen die kunnen een verschil maken en dus de situatie van het land laten vergaan. Maar ook hier brengen ze extra problemen. Hun nood naar geld zal niet verzadigd worden, want misschien kunnen ze nu beter eten, ze zullen zich gauw in de consumentenmentaliteit wanen en ook niet meer gelukkig zijn zonder een nog grotere flat tv en pronkerige wagen.

Maar ook geweld wakkert aan, de tegenstellingen tegen voorstanders en tegenstanders van immigratie groeit. Ontevrede neemt toe, racisme groeit, ook de nieuwkomers zijn niet onschuldige engels. Dus ik stel mij de vraag, na deze - toegegeven - simplistische voorstelling, waarom nog immigreren?
New Era is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 01:11   #2
Zonlicht
Lokaal Raadslid
 
Zonlicht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Locatie: Willebroek en Brussel
Berichten: 324
Standaard

Een migrant zal meestal niet echt zich in een toestand bevinden waarin hij op zulk een lange termijn denkt.
Hoe minder middelen men heeft, hoe meer men van dag tot dag gaat leven.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 11:21   #3
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

De toestanden zowel in de landen van herkomst als in de landen naarwaar geëmigreerd wordt zouden politiek kunnen opgelost of toch verzacht worden... ALS de politici niet zo'n kortzichtige, hypocriete en opportunistische machtswellustelingen waren. En dat geldt zowel voor de eerste de beste Afrikaanse dictator als voor veel van onze Westerse politiekers. Een politicus, hier of in de derde wereld, die het goed meent en werkelijk inspanningen wil doen voor zijn land en volk wordt gewoonlijk vermoord, weggepest of op een zijspoor gezet.
Ik vrees dat de grote wereldproblemen, waaronder immigratie, met veel geweld en miserie zullen (blijven) gepaard gaan.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 11:53   #4
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

In mijn thuisland denken ze dat het geld hier voor het rapen valt. Alles wordt in hun handen gestoken. T'is hier nooit te warm nooit de koud.

En ik zal, om niet gecensureerd te worden, maar niet vertellen wat men denkt over Westerse vrouwen.

Ook wil ik er even aan toevoegen dat de sukkelaar hier nooit zal geraken. Die verdrinkt wel op z'n eigen vlotje ergens tussen Spanje en Noord-Afrika. Degene die hier raken zijn degene met centen of degene die op de vlucht zijn voor het gerecht. (hier noemen ze dat dan: "onderdrukt worden")
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 14:03   #5
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
In mijn thuisland denken ze dat het geld hier voor het rapen valt. Alles wordt in hun handen gestoken. T'is hier nooit te warm nooit de koud.
Dat is dan ook jullie eigen schuld, als jullie 'op vakantie' gaan naar ginder doen jullie dat liefst met een auto van een Duits merk om ze ginder de ogen uit te steken en vertellen jullie alles behalve de miserie waarin sommigen hier zitten.

Zoals het illegale Marokkaanse meisje dat hier is om haar straatarme moeder en 6 broers en zussen in Marokko te onderhouden me snikkend vertelde, haar moeder belde haar dat ze zo snel mogelijk omgerekend zo'n 7.000eur naar ginder moet sturen want ze heeft een nieuw huis gekocht voor haar gezin. Begin maar als illegale jonge vrouw...
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 14:53   #6
New Era
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 april 2006
Berichten: 89
Standaard

Veel problemen zouden opgelost kunnen worden, mochten links en rechts niet zo'n extreem standpunt innemen. Links wil de liefhebbende moeder spelen van de armen zielen van het buitenland, terwijl rechts de strenge vader wil zijn die kiest voor een harde opvoeding. Dit is geen manier om een zinvol debat te houden. Aangezien beide kanten hun basiswaarden niet zullen willen verwateren.

Ik ben van mening dat het jammer is als een mens moet lijden, maar ik heb ook geen zin om onderdak te geven aan iedere vreemdeling dat komt aankloppen. Landen zijn een resultaat van de harde arbeid van de oorspronkelijke inwoners. België is ontstaan door de harde arbeid van o.a. mijn bloedlijn. Dan komen er mensen die offers niet hebben doorstaan en plots van alle vruchten ook wensen te profiteren. Dit zorgt ervoor dat veel mensen op hun achterpoten te komen staan.

Geschiedenis kent opnieuw bijstand, toen het noorden van de wereld, het "arme" zuiden wenste te civiliseren. Merkten de zuiderlingen op, dat het noorden veel te druk waren en ook veel te hard werkten, terwijl het zuiden meer koos voor een rustige aanpak. Dit uit zich ook in realisaties, aangezien met reden er een voorsprong was voor het noorden tegenover het zuiden.

Dit is louter illustratief, het wil enkel aantonen dat de visie over werken verschil tussen bevolkingsgroepen. Dit wil niet zeggen dat de stroom aan nieuwe werkkrachten luieriken zijn. Sommige zijn werklustiger dan de gemiddelde Vlaming. Maar duizend jaar geschiedenis veeg je niet zomaar uit.

Men kan er om kiezen om de armere landen constructief te helpen. Niet zomaar geld deponeren, maar kijken en opvolgen wat er met dat geld gebeurt. Ook kan men niet in het wilde weg beginnen te schenken, men moet rekening houden met onze plaatselijke industrieën, dat zij geen economische holocaust tegemoet gaan. De bedragen die uitgaan naar hulp zou ik wel naar beneden brengen, want een tweede China/Indië kunnen we ons niet permitteren. Het geweld laten verminderen en eten geven zou al een mooie prestatie zijn.

Ook moet je het pocherige gedrag weten te relativeren. Als ik de sterren in Hollywood aan het werk zie en wat zij zich allemaal kunnen permitteren, dan zou ik het ook mooi vinden om dat te ervaren. Maar ik laten me niet leiden door mijn jaloezie, wat geen enkel mens zou mogen doen. Dit is een simpele kwestie van relativeren en ik denk dat een universele waarde is.
New Era is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 15:46   #7
Zonlicht
Lokaal Raadslid
 
Zonlicht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Locatie: Willebroek en Brussel
Berichten: 324
Standaard

Politici en ambtenaren van ginder onderrichten in ons (of beter, 'een') systeem van sociale zekerheid.
West-Europa is de enige wereldstreek die dat heeft, en het zorgt voor bestaanszekerheid. Als het de derdewereldlanden, geleidelijk aan, ook zo'n systeem ontwikkelen zou het ginder veel beter zijn.
Pensioenen, ziekteverzekeringen, minimumlonen,... dat bestaat daar niet of amper he!

Laatst gewijzigd door Zonlicht : 21 mei 2007 om 15:46.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be