Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2010, 16:51   #41
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het 'Oude Testament' schreef ik.
Omdat u geen voorbeelden noemt heb ik er zelf maar even over nagedacht. De Israëlieten van het O.T. waren geen lieve jongens, ze sloegen hun vijanden dood en ook de kinderen en de bejaarden, maar martelen deden ze niet zover ik weet. De doodstraf voltrokken ze vrij snel door steniging. Jaweh sloeg wel eens iemand met een ziekte waaraan deze langzaam kapot ging, ook onschuldigen, zoals Job die ook zijn kinderen en zijn bezit verloor, louter om hem een lesje te leren. Job was overigens geen jood maar wel een afstammeling van Abraham. Maar u heeft gelijk, Jaweh was een (&@#%!) sadist.

Wat betreft de hel vindt u in het OT maar weinig informatie, ik denk dat de koran wel een paar honderd maal dreigt met de hel. Het enige duidelijke geval is de parabel over Lazerus in het NT. Lazerus had dorst in de vreselijke hitte van de hel en kreeg geen druppeltje water. En dat alleen maar omdat hij een rijk man was geweest. Hiermee werd een eenvoudig bestaan gepropageert en werd niet zozeer onderwezen dat het overtreden van Gods geboden gestraft zou worden met de hel.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 16:55   #42
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik las net een stukje uit de koran, hetwelk ik een prachtig voorbeeld vind van de wreedaardigheid die overal in dit boek terug te vinden is.



Nu vraag ik mij af of het de profeet is dewelke zo wreed is, of degene die hem dergelijke ideeën influisterde ?
Als je ziet hoe slecht de mens zich soms gedraagt op deze planeet, dan moeten we besluiten dat de waarschuwingen in de Koran eigenlijk nog te zachtaardig zijn!
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 22:17   #43
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als je ziet hoe slecht de mens zich soms gedraagt op deze planeet, dan moeten we besluiten dat de waarschuwingen in de Koran eigenlijk nog te zachtaardig zijn!
De koran is gewoon door mensen geschreven, en daarom komt er zoveel wreedheid in voor. God, aartsengelen en dergelijke zijn eveneens ontsproten uit de menselijke fantasie. Maar wie weet zijn deze hersenspinsels door de eeuwen heen een eigen bestaan beginnen leidden ? (= egregoren )
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be