Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2010, 22:51   #1
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard wreedheid in de koran

Ik las net een stukje uit de koran, hetwelk ik een prachtig voorbeeld vind van de wreedaardigheid die overal in dit boek terug te vinden is.

Citaat:
"Degenen die niet geloven in Onze ayaat (bewijzen, ayaat, lessen, tekenen, openbaringen enz.) zullen Wij laten branden in het Vuur. Zo vaak als hun huiden helemaal geroosterd zijn, zullen Wij hen door andere huiden vervangen zodat zij de straf zullen proeven. Zeker, Allah is Al-Machtig, Al-Wijs." (Surah 4 : Ayah 56).
Nu vraag ik mij af of het de profeet is dewelke zo wreed is, of degene die hem dergelijke ideeën influisterde ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 22:54   #2
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik las net een stukje uit de koran, hetwelk ik een prachtig voorbeeld vind van de wreedaardigheid die overal in dit boek terug te vinden is.



Nu vraag ik mij af of het de profeet is dewelke zo wreed is, of degene die hem dergelijke ideeën influisterde ?
En als het degene is die hem die ideeen influisterde, wie was het?

Wat voor mij moeilijk is, is het feit dat moslims zich beroepen op de joden en christenen en zeggen dat de profeten allemaal gelijk hebben. Maar Mohammed is de tegenovergestelde van Jezus. Jezus praat over vergiffenis, naastenliefde en geneest zijn vijand. Terwijl Mohammed blijkbaar andere plannen had.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:19   #3
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
En als het degene is die hem die ideeen influisterde, wie was het?Wat voor mij moeilijk is, is het feit dat moslims zich beroepen op de joden en christenen en zeggen dat de profeten allemaal gelijk hebben. Maar Mohammed is de tegenovergestelde van Jezus. Jezus praat over vergiffenis, naastenliefde en geneest zijn vijand. Terwijl Mohammed blijkbaar andere plannen had.
Iemand die ik niet graag zou kennen in elk geval...Men zegt altijd dat een aartsengel tegen hem kwam spreken, maar dit lijkt me toch meer een duivel of een demoon ?...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:22   #4
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
En als het degene is die hem die ideeen influisterde, wie was het?

Wat voor mij moeilijk is, is het feit dat moslims zich beroepen op de joden en christenen en zeggen dat de profeten allemaal gelijk hebben. Maar Mohammed is de tegenovergestelde van Jezus. Jezus praat over vergiffenis, naastenliefde en geneest zijn vijand. Terwijl Mohammed blijkbaar andere plannen had.
Welke bronnen hebt u geraadpleegd om tot die conclusie te komen? Ik vermoed p.be?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 16 oktober 2010 om 23:23.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:23   #5
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Iemand die ik niet graag zou kennen in elk geval...Men zegt altijd dat een aartsengel tegen hem kwam spreken, maar dit lijkt me toch meer een duivel of een demoon ?...
Hoezo, ge wilt hem niet tegenkomen? *KNIP* Niet persoonlijk worden svp.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door Arbiter : 16 oktober 2010 om 23:39.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:35   #6
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

't zal zo wel beginnen schikken zekerst?
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 16 oktober 2010 om 23:35.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:36   #7
Francis Vere
Provinciaal Statenlid
 
Francis Vere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik las net een stukje uit de koran, hetwelk ik een prachtig voorbeeld vind van de wreedaardigheid die overal in dit boek terug te vinden is.



Nu vraag ik mij af of het de profeet is dewelke zo wreed is, of degene die hem dergelijke ideeën influisterde ?
Ik vraag mij af welke malloot op zaterdagavond 23u51 in de koran zit te lezen...
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:37   #8
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Ik vraag mij af welke malloot op zaterdagavond 23u51 in de koran zit te lezen...
Sheick den dinges.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:51   #9
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Welke bronnen hebt u geraadpleegd om tot die conclusie te komen? Ik vermoed p.be?
De geschiedenis.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 23:54   #10
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De geschiedenis.
Ow u was zelf aanwezig? Een sa7abi ofzo?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 00:04   #11
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Wat precies in de Koran staat is irrelevant. Belangrijk is in welke mate moslims hun geloof als een privézaak zien, en daar schuurt het nog wel eens.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 00:05   #12
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ow u was zelf aanwezig? Een sa7abi ofzo?
Dus als ik er niet bij was, klopt de geschiedenis niet?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 04:38   #13
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat precies in de Koran staat is irrelevant. Belangrijk is in welke mate moslims hun geloof als een privézaak zien, en daar schuurt het nog wel eens.
Het zijn de mensen die zo'n teksten relevant of irrelevant maken. Deze tekst getuigt van een ziekelijk sadisme waarvan de auteur in eerste plaats verantwoordelijk is. Maar de verantwoordelijkheid eindigt niet bij de auteur, de houding van de mens tegenover zo'n teksten (aanvaardbaar/onaanvaardbaar) bepaalt zijn medeverantwoordelijkheid.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 07:02   #14
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Welke bronnen hebt u geraadpleegd om tot die conclusie te komen? Ik vermoed p.be?
Vraag het eens aan jouw geloofsgenoot Moor.

Die heeft hierover een topic geopend, zwaar onder de indruk van het wetenschappelijk gehalte van dat vervangen-van-de-huid.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 15:00   #15
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Ik vraag mij af welke malloot op zaterdagavond 23u51 in de koran zit te lezen...
Wat gaat jou dat aan, om wat uur iemand iets aan het lezen is ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 15:01   #16
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ow u was zelf aanwezig? Een sa7abi ofzo?
Jij was toch evenmin aanwezig in het verleden ? Waarom zou je er meer van weten als een andere tijdgenoot ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 23:29   #17
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hoezo, ge wilt hem niet tegenkomen? *KNIP* Niet persoonlijk worden svp.
Nee, liever niet. Is daar iets mis mee ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 12:53   #18
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik las net een stukje uit de koran, hetwelk ik een prachtig voorbeeld vind van de wreedaardigheid die overal in dit boek terug te vinden is.



Nu vraag ik mij af of het de profeet is dewelke zo wreed is, of degene die hem dergelijke ideeën influisterde ?
leuk om voor de zoveelste keer een geleerde in ons midden te hebben die eindelijk voor eens en voor altijd bewijst dat de islam een wreedaardige religie is.

ik wacht vol spanning op de opmerkingen van deze grote sheikh in verband met het feit dat dit een belofte van allah voor het hiernamaals is. het is dus geen oproep tot zijn volgelingen om wreed te zijn, eerder een soort bliksemafleider. god legt zijn gelovigen uit dat de onrechtvaardigen, zij die zich niet aan gods wetten houden en die blijven uitbuiten en onderdrukken, in het hiernamaals gestraft zullen worden. allah ontraadt geweld uit wraak (terwijl hij geweld uit verdediging in sommige gevallen - zie bijvoorbeeld 22:39-40 -wel toegestaan is) door erop te wijzen dat de echte bestraffing in het hiernamaals komt.

zonder enige twijfel zal deze grote kenner van de schriften hierna incha'allah ook uitleggen in welke context het betreffende ayah moet geïnterpreteerd worden. hij zal ons hopelijk op de opbouw van het hoofdstuk an nisaa wijzen en zo uitleggen wat het vers juist op die plaats komt doen. hij zal wijzen op de verzen die in de buurt liggen en die beloven dat de gelovigen (het gaat in deze context over de kinderen van abraham, zoals we uit ayah 54 kunnen leren, dus over joden, moslims en christenen) die gods regels wel naleven en dus werken aan een rechtvaardiger maatschappij naar het paradijs zullen gaan.

ik ben dus zeer benieuwd naar het vervolg van de ongetwijfeld zeer lucide uiteenzetting door sheikh den dinges. eindelijk zal hij ons de ultieme waarheid tonen. moge god zijn voetstappen zegenen en hem gidsen op het pad dat naar zijn liefde leidt.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 13:08   #19
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,



leuk om voor de zoveelste keer een geleerde in ons midden te hebben die eindelijk voor eens en voor altijd bewijst dat de islam een wreedaardige religie is.

ik wacht vol spanning op de opmerkingen van deze grote sheikh in verband met het feit dat dit een belofte van allah voor het hiernamaals is. het is dus geen oproep tot zijn volgelingen om wreed te zijn, eerder een soort bliksemafleider. god legt zijn gelovigen uit dat de onrechtvaardigen, zij die zich niet aan gods wetten houden en die blijven uitbuiten en onderdrukken, in het hiernamaals gestraft zullen worden. allah ontraadt geweld uit wraak (terwijl hij geweld uit verdediging in sommige gevallen - zie bijvoorbeeld 22:39-40 -wel toegestaan is) door erop te wijzen dat de echte bestraffing in het hiernamaals komt.

zonder enige twijfel zal deze grote kenner van de schriften hierna incha'allah ook uitleggen in welke context het betreffende ayah moet geïnterpreteerd worden. hij zal ons hopelijk op de opbouw van het hoofdstuk an nisaa wijzen en zo uitleggen wat het vers juist op die plaats komt doen. hij zal wijzen op de verzen die in de buurt liggen en die beloven dat de gelovigen (het gaat in deze context over de kinderen van abraham, zoals we uit ayah 54 kunnen leren, dus over joden, moslims en christenen) die gods regels wel naleven en dus werken aan een rechtvaardiger maatschappij naar het paradijs zullen gaan.

ik ben dus zeer benieuwd naar het vervolg van de ongetwijfeld zeer lucide uiteenzetting door sheikh den dinges. eindelijk zal hij ons de ultieme waarheid tonen. moge god zijn voetstappen zegenen en hem gidsen op het pad dat naar zijn liefde leidt.

vrede,

redwasp
Als je de koran hebt gelezen. Hoe kan je dan het woord "vrede" gebruiken? Is het geen vergissing? Gezien de haat en onverdraagzaamheid dat in de koran staat, kan men beter praten over wrede.

Het is wreed hoe de islam omgaat met homo's, dieren, ongelovigen en vrouwen. Ik zie niets vredigs aan heel die koran.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 21 oktober 2010 om 13:09.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 13:12   #20
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Dat antwoord is te makkelijk, Redwasp. Heilige Boeken zijn er niet om te interpreteren, want de gelovige is geneigd om het boek te zien als een leidraad voor hoe ''het dient te zijn''. Niet uw ''dat was leuk voor hen'', maar ''dit is goed voor nu''.

Een Heilig boek dat ''interpretatie'' nodig heeft om een coherente filosofie neer te zetten, is al bij voorbaat ongeschikt als heilig boek, en bovendien imperfect. De Bijbel niet, de Koran niet, etc...

Een God van goede wil zou zijn volgelingen tenminste een ''revelatie'' in duidelijke taal geven, opdat mensen dankzij de klaarheid van de verzen, elkaar niet de kop in kunnen slaan vanwege een interpretatieverschil.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be