Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2010, 11:20   #1
yassine
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Berichten: 93
Standaard Het hart van je man winnen...‏..

Nog wat wijsheid voor vrouwen en mannen...

Assalamoe'Alaykoem Wa Ra7matullahi Wa Barakatoehoe,,

De vrouw is geschapen uit de rib van de man. Niet uit het hoofd om hoger te zijn. Niet uit zijn voet om vertrapt te worden. Maar uit zijn rib om gelijk te zijn. Naast de arm om beschermd te worden. En naast het hart om bemind te worden.
(uit 'De Sleutel' van Tarik Mouhmouh)



Een man vroeg: "Wat is mijn plicht tegenover mijn vrouw?"
De profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: "Dat je haar te eten geeft, wanneer je zelf eet, en voorzie haar van kleren, wanneer je jezelf van kleren voorziet en sla haar niet in het gezicht, mishandel haar niet, en zonder je niet af in tijd van misnoegen."
(Aboe-Da’woed & At-Tirmidhi)

Aboe-Hoerayrah overleverde dat de Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: "Behandel vrouwen vriendelijk want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken breek je het en als je het zo laat blijft die gebogen. behandel vrouwen dus vriendelijk"
(Al-Bucharie & Muslim)

Ook verhaald door Aboe-Hoerayrah is dat de Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: "De beste gelovigen in het geloof zijn degenen met het beste karakter; en de beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen."
(At-Tirmidhi)

Abdoellah Ibn 'Amr Ibn al 'Aas verhaalde dat de Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: "De wereld is een genieting, en de beste van haar genietingen is een goede vrouw."
(Muslim)

Ibn 'Omar verhaalt dat de Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: "Iedereen van jullie is een hoeder en iedereen van jullie is verantwoordelijk voor wat onder zijn hoede is gebracht. De heerser is een hoeder en de man is een hoeder voor degenen in zijn huis. En de vrouw is een hoedster in het huis van haar man en zijn kinderen. En iedereen van jullie is een hoeder en iedereen van jullie is verantwoordelijk voor wat onder zijn hoede is gebracht."
(Al-Bucharie & Muslim)


Gehoorzaamheid aan de man

De Islam heeft vrouwen rechten gegeven en haar enkele plichten opgelegd. Een van de meest beduidende rechten is die van haar man op haar. De man is jouw Paradijs of jouw Hellevuur; dat wil zeggen, als je hem gehoorzaamt zul je het Paradijs binnentreden en wanneer je hem ongehoorzaamt zul je het Hellevuur binnentreden. De volgende zijn de ahaadith die een vrouw opdragen om haar man te gehoorzamen:

De Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: “Wanneer een vrouw haar vijf verplichte dagelijkse gebeden verricht, vast gedurende Ramadan, haar kuisheid bewaakt en haar man gehoorzaamt, mag ze door elke poort die ze maar wil het Paradijs binnentreden.” 9

De Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: “Als een vrouw sterft terwijl haar man tevreden met haar was, zal zij het Paradijs binnentreden.” 10

De Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: “Als ik iemand moest opdragen om zichzelf ter aarde te werpen voor iemand anders, dan zou ik een vrouw opdragen om zichzelf ter aarde te werpen voor haar man.” 12

Toen de Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) werd gevraagd welke vrouw het beste was, antwoordde hij, “Degene die (haar man) tevredenstelt wanneer hij naar haar kijkt, hem gehoorzaamt wanneer hij haar een opdracht geeft, en niet tegen zijn wensen in gaat betreffende haar persoon of bezit door iets te doen wat hij afkeurt.” 13


Voetnoten:

9 Overleverd door ibn Hibban, al-Bazzaar, Imam Ahmed ibn Hanbal, at-Tabarani en al-Baani
10 Overleverd door at-Tirmidhi
11 Overeenstemming onder de geleerden
12 Overleverd door at-Tirmidhi en Ibn Hibban
13 Overleverd door at-Tirmidhi, an-Nasa’I en al-Bayhaqi.

Bron: “Winning the heart of your husband.”
Ibraahim Ibn Saaleh al-Mahmud

Vertaald uit het Engels door Amal
'Moge Allah mij vergeven voor het maken van eventuele vertaalfouten, !'

Wa3alaykoum Selaam Wa Ra7matullahi Wa Barakatoehoe..

Bron: http://forums.ansaar.nl/huwelijk-vol...an-winnen.html

Graag gedaan, geen dank!
yassine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 11:27   #2
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Goed. En wat hebben wij hiermee te maken ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 11:28   #3
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Dus ze is geschapen om gelijk te zijn, maar moet zich toch onderwerpen?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 11:40   #4
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Ben jij over vrouwen bezig of over huisdieren?

Citaat:
sla haar niet in het gezicht
Citaat:
Dat je haar te eten geeft, wanneer je zelf eet
Citaat:
Degene die (haar man) tevredenstelt wanneer hij naar haar kijkt, hem gehoorzaamt wanneer hij haar een opdracht geeft, en niet tegen zijn wensen in gaat betreffende haar persoon of bezit door iets te doen wat hij afkeurt.”
Zoals een hond zich hoort te gedragen ten opzichte van zijn baasje dus.


Hoe iemand eigenlijk zo achterlijk kan zijn, doet mij echt versteld staan.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 11:44   #5
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

De Islam heeft vrouwen rechten gegeven en haar enkele plichten opgelegd. Een van de meest beduidende rechten is die van haar man op haar. De man is jouw Paradijs of jouw Hellevuur; dat wil zeggen, als je hem gehoorzaamt zul je het Paradijs binnentreden en wanneer je hem ongehoorzaamt zul je het Hellevuur binnentreden. De volgende zijn de ahaadith die een vrouw opdragen om haar man te gehoorzamen:

De Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: “Wanneer een vrouw haar vijf verplichte dagelijkse gebeden verricht, vast gedurende Ramadan, haar kuisheid bewaakt en haar man gehoorzaamt, mag ze door elke poort die ze maar wil het Paradijs binnentreden.” 9

De Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: “Als een vrouw sterft terwijl haar man tevreden met haar was, zal zij het Paradijs binnentreden.” 10

De Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: “Als ik iemand moest opdragen om zichzelf ter aarde te werpen voor iemand anders, dan zou ik een vrouw opdragen om zichzelf ter aarde te werpen voor haar man.” 12

Toen de Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) werd gevraagd welke vrouw het beste was, antwoordde hij, “Degene die (haar man) tevredenstelt wanneer hij naar haar kijkt, hem gehoorzaamt wanneer hij haar een opdracht geeft, en niet tegen zijn wensen in gaat betreffende haar persoon of bezit door iets te doen wat hij afkeurt.” 13


Belachelijk. Misselijkmakend zelfs. Een vrouw moet zelf beslissingen kunnen maken, eventueel in samenspraak met haar man. Maar ze moet niet onderdanig het knechtje zijn. Wij leven niet meer in de 12de, maar de 21ste eeuw.
Wat is eigenlijk het nut van je post?
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 11:46   #6
Mine Strone
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 oktober 2010
Locatie: Antwerpen-West
Berichten: 9
Standaard

En als die brave onderdanige vrouw die heel haar leven haar man heeft behaagd (samen met haar andere drie medevrouwen) en ze gaat dan die paradijspoort binnen.... krijgt zij dan 72 hitsige toyboys voorgeschoteld? Of moet ze het stellen met een groen floeren kleedje waarmee ze op de bank mag plaatsnemen om te zien hoe haar lieftallige echtgenoot zich ten eeuwigen tijde verlustigt aan zijn 72 hoeries?
Mine Strone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 12:23   #7
yassine
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Berichten: 93
Standaard

Gewoon even logisch nadenken. Zo moeilijk is dat niet.
yassine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 12:26   #8
Mine Strone
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 oktober 2010
Locatie: Antwerpen-West
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Gewoon even logisch nadenken. Zo moeilijk is dat niet.
is dat een YES (72 toyboys?) of een NO (groen floeren kleedje)

hoezo logisch nadenken? wat is er logisch aan?

een poging:
mannetjes krijgen 72 maagden die ze dagelijks mogen ontmaagden gedurende heel de eeuwigheid. (en die dus telkens een maagdenvlieshersteloperatie ondergaan neem ik maar aan?)

dus vrouwtjes kunnen even goed 72 hitsige toyboys krijgen, alhoewel vrouwen beter af zijn met een frisse dertiger, maar we doen niet moeilijk.

dit zou logisch zijn: vermits vrouwen gelijk zijn aan mannetjes kirjgen ze netjes evenveel lol en plezier.
Geef toe : zo'n groen floeren kleed word je ook beu na een tijdje.

Laatst gewijzigd door Mine Strone : 20 oktober 2010 om 12:29.
Mine Strone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 12:27   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Gewoon even logisch nadenken. Zo moeilijk is dat niet.
wat is er logisch aan het feit dat een vrouw haar man dient te gehoorzamen ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 12:52   #10
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Gewoon even logisch nadenken. Zo moeilijk is dat niet.
Misschien moet jij eens beginnen met je eigen raad op te volgen, want er is helemaal niets logisch aan je openingspost.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 13:01   #11
Mine Strone
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 oktober 2010
Locatie: Antwerpen-West
Berichten: 9
Standaard

Nu weet ik nog altijd niet of ik 72 hitsige toyboys zal krijgen. Dan bekeer ik me niet hoor. Voor een floeren rokske doe ik die moeite niet.
Mine Strone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 13:09   #12
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht

Toen de Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) werd gevraagd welke vrouw het beste was, antwoordde hij, “Degene die (haar man) tevredenstelt wanneer hij naar haar kijkt, hem gehoorzaamt wanneer hij haar een opdracht geeft, en niet tegen zijn wensen in gaat betreffende haar persoon of bezit door iets te doen wat hij afkeurt.” 13
Ik heb duidelijk niet 'de beste' vrouw, want die durft wel eens in te gaan tegen mijn wensen ('schat ik ga vanavond eens goed naar de hoeren') en ze gehoorzaamt mij niet altijd wanneer ik een opdracht geef ('zuig, slet, en roep er je zus bij').

Meer nog, mijn varken, Mohammed, luistert beter. En die eet tenminste alles.

Graag gedaan, geen dank.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 13:18   #13
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik heb duidelijk niet 'de beste' vrouw, want die durft wel eens in te gaan tegen mijn wensen ('schat ik ga vanavond eens goed naar de hoeren') en ze gehoorzaamt mij niet altijd wanneer ik een opdracht geef ('zuig, slet, en roep er je zus bij').

Meer nog, mijn varken, Mohammed, luistert beter. En die eet tenminste alles.

Graag gedaan, geen dank.
Mohammed aan het vetmesten voor bij kerstmis op het diner te belanden?
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 13:25   #14
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Mohammed aan het vetmesten voor bij kerstmis op het diner te belanden?
Neen. Ik dood mijn dieren niet. Ik vreet wel het varken van mijn buren op.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 13:54   #15
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Nog wat wijsheid voor vrouwen en mannen...

Assalamoe'Alaykoem Wa Ra7matullahi Wa Barakatoehoe,,

[b]De vrouw is geschapen uit de rib van de man.
De rib is een eufemisme voor de penis.

En vergeten is hierbij dat de man omgekeerd uit de vagina van de vrouw is gekomen.
En beiden tezaam uit de geslachtsdaad in een eindeloos voortplantingsproces.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 14:05   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

er zijn simpelere manieren om het hart van je man te winnen, dunkt me zo.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 14:31   #17
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er zijn simpelere manieren om het hart van je man te winnen, dunkt me zo.
Meestal is het hart al gewonnen vooraleer het je man wordt, anders trouw je er toch niet mee? Althans, het is hier toch de gewoonte dat vrouwen niet legaal verhandeld worden als vee.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 20 oktober 2010 om 14:31.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 14:33   #18
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Dat ik mijn vrouw eten moet geven? ze moet zelf koken ja
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 14:57   #19
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Dat ik mijn vrouw eten moet geven? ze moet zelf koken ja
Dat ook, maar de profeet bedoelt dat als jij als eerste gegeten hebt je haar de restjes moet gunnen.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 15:26   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Nog wat wijsheid voor vrouwen en mannen...

Assalamoe'Alaykoem Wa Ra7matullahi Wa Barakatoehoe,,

De vrouw is geschapen uit de rib van de man. Niet uit het hoofd om hoger te zijn. Niet uit zijn voet om vertrapt te worden. Maar uit zijn rib om gelijk te zijn. Naast de arm om beschermd te worden. En naast het hart om bemind te worden.
(uit 'De Sleutel' van Tarik Mouhmouh)



Een man vroeg: "Wat is mijn plicht tegenover mijn vrouw?"
De profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: "Dat je haar te eten geeft, wanneer je zelf eet, en voorzie haar van kleren, wanneer je jezelf van kleren voorziet en sla haar niet in het gezicht, mishandel haar niet, en zonder je niet af in tijd van misnoegen."
(Aboe-Da’woed & At-Tirmidhi)

Aboe-Hoerayrah overleverde dat de Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: "Behandel vrouwen vriendelijk want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken breek je het en als je het zo laat blijft die gebogen. behandel vrouwen dus vriendelijk"
(Al-Bucharie & Muslim)

Ook verhaald door Aboe-Hoerayrah is dat de Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: "De beste gelovigen in het geloof zijn degenen met het beste karakter; en de beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen."
(At-Tirmidhi)

Abdoellah Ibn 'Amr Ibn al 'Aas verhaalde dat de Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: "De wereld is een genieting, en de beste van haar genietingen is een goede vrouw."
(Muslim)

Ibn 'Omar verhaalt dat de Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: "Iedereen van jullie is een hoeder en iedereen van jullie is verantwoordelijk voor wat onder zijn hoede is gebracht. De heerser is een hoeder en de man is een hoeder voor degenen in zijn huis. En de vrouw is een hoedster in het huis van haar man en zijn kinderen. En iedereen van jullie is een hoeder en iedereen van jullie is verantwoordelijk voor wat onder zijn hoede is gebracht."
(Al-Bucharie & Muslim)


Gehoorzaamheid aan de man

De Islam heeft vrouwen rechten gegeven en haar enkele plichten opgelegd. Een van de meest beduidende rechten is die van haar man op haar. De man is jouw Paradijs of jouw Hellevuur; dat wil zeggen, als je hem gehoorzaamt zul je het Paradijs binnentreden en wanneer je hem ongehoorzaamt zul je het Hellevuur binnentreden. De volgende zijn de ahaadith die een vrouw opdragen om haar man te gehoorzamen:

De Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: “Wanneer een vrouw haar vijf verplichte dagelijkse gebeden verricht, vast gedurende Ramadan, haar kuisheid bewaakt en haar man gehoorzaamt, mag ze door elke poort die ze maar wil het Paradijs binnentreden.” 9

De Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: “Als een vrouw sterft terwijl haar man tevreden met haar was, zal zij het Paradijs binnentreden.” 10

De Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) zei: “Als ik iemand moest opdragen om zichzelf ter aarde te werpen voor iemand anders, dan zou ik een vrouw opdragen om zichzelf ter aarde te werpen voor haar man.” 12

Toen de Profeet (sallAllaahu 3alayhi wa sallam) werd gevraagd welke vrouw het beste was, antwoordde hij, “Degene die (haar man) tevredenstelt wanneer hij naar haar kijkt, hem gehoorzaamt wanneer hij haar een opdracht geeft, en niet tegen zijn wensen in gaat betreffende haar persoon of bezit door iets te doen wat hij afkeurt.” 13


Voetnoten:

9 Overleverd door ibn Hibban, al-Bazzaar, Imam Ahmed ibn Hanbal, at-Tabarani en al-Baani
10 Overleverd door at-Tirmidhi
11 Overeenstemming onder de geleerden
12 Overleverd door at-Tirmidhi en Ibn Hibban
13 Overleverd door at-Tirmidhi, an-Nasa’I en al-Bayhaqi.

Bron: “Winning the heart of your husband.”
Ibraahim Ibn Saaleh al-Mahmud

Vertaald uit het Engels door Amal
'Moge Allah mij vergeven voor het maken van eventuele vertaalfouten, !'

Wa3alaykoum Selaam Wa Ra7matullahi Wa Barakatoehoe..

Bron: http://forums.ansaar.nl/huwelijk-vol...an-winnen.html

Graag gedaan, geen dank!
Bende gekken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be