Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2010, 18:43   #41
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht

Graag gedaan, geen dank!
Wa3alayka Salaam Wara7matoeAllaah wabrakatoe, DjazakAllah Yassine.

Uitspraken als "De wereld is een genieting, en de beste van haar genietingen is een goede vrouw." kan ik alleen maar beamen. Zulke uitspraken gelden trouwens voor iedere man (gelovig en ongelovig). De partner kan ofwel een opbouwende factor zijn ofwel een afbrekende factor.

Zulke teksten zag ik al van kleinsaf passeren maar laten we de andere ahadith niet vergeten. De ahadith waarin bijvoorbeeld de jaloezie van Aicha (radiAllahoe 3anha) naar boven kwam. De vrouw is een schepsel en voor alle duidelijkheid, de vrouw aanbidt geen enkele man. Ik kan me goed vinden in hetgeen je typt maar laten we eerlijk zijn, de man moet uw gehoorzaamheid verdienen. De vrouw dient haar man tevreden te stellen maar omgekeerd ook uiteraard. Dienen er beslissingen genomen te worden dan was het bij de Arabieren vanzelfsprekend dat de vrouwen inspraak hadden. Trek maar eens na hoevaak Rasoelloelah zn vrouw volgde en haar opinie overnam. Maar dat even terzijde.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 oktober 2010 om 18:45.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:28   #42
Zantiax
Schepen
 
Geregistreerd: 20 juni 2010
Berichten: 452
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wa3alayka Salaam Wara7matoeAllaah wabrakatoe, DjazakAllah Yassine.

Uitspraken als "De wereld is een genieting, en de beste van haar genietingen is een goede vrouw." kan ik alleen maar beamen. Zulke uitspraken gelden trouwens voor iedere man (gelovig en ongelovig). De partner kan ofwel een opbouwende factor zijn ofwel een afbrekende factor.

Zulke teksten zag ik al van kleinsaf passeren maar laten we de andere ahadith niet vergeten. De ahadith waarin bijvoorbeeld de jaloezie van Aicha (radiAllahoe 3anha) naar boven kwam. De vrouw is een schepsel en voor alle duidelijkheid, de vrouw aanbidt geen enkele man. Ik kan me goed vinden in hetgeen je typt maar laten we eerlijk zijn, de man moet uw gehoorzaamheid verdienen. De vrouw dient haar man tevreden te stellen maar omgekeerd ook uiteraard. Dienen er beslissingen genomen te worden dan was het bij de Arabieren vanzelfsprekend dat de vrouwen inspraak hadden. Trek maar eens na hoevaak Rasoelloelah zn vrouw volgde en haar opinie overnam. Maar dat even terzijde.
Kun je je standpunt eens duidelijk samenvatten? Ga je akkoord met wat hij zegt of niet?

Voor mij is het duidelijk: de man en de vrouw moeten volledig gelijk zijn aan elkaar. We leven niet meer in de oertijd.
Zantiax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be