Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2007, 18:08   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard 20/05 Twee zwaargewonden bij massale vechtpartij gevangenis Antwerpen

20/05

20/05 Twee zwaargewonden bij massale vechtpartij gevangenis Antwerpen

In de gevangenis van Antwerpen zijn zondagavond verschillende gevangenen gewond geraakt tijdens een massale vechtpartij op de binnenplaats. Twee van hen liepen ernstige steekwonden op, maar verkeren niet in levensgevaar.

Volgens de lokale politie van Antwerpen raakten zowat zeventig gevangenen slaags tijdens de wandeling in de instelling aan de Begijnenstraat. Daarbij waren twee grote groepen te onderscheiden: enerzijds een bende Oost-Europese gevangenen, anderzijds hoofdzakelijk Noord-Afrikanen. Volgens de politie is het gevecht vermoedelijk een escalatie van een reeks kleinere conflicten tussen de twee groepen gedurende de voorbije weken.

Twee officieren van de lokale politie konden na het tumult de gemoederen bedaren en de slaags geraakte gevangenen overtuigen weer naar hun cellen te gaan. Extra opgeroepen manschappen van de federale politie, een vijftigtal, kamden vervolgens de binnenplaats uit op zoek naar de wapens, andere scherpe voorwerpen en mogelijk bewijsmateriaal.

De twee slachtoffers zijn Noord-Afrikanen. Zij werden voor verzorging overgebracht naar het Sint-vincentiusziekenhuis in Antwerpen.

Wie de aanstokers van het gevecht of de toedieners van de steekwonden waren, moet het onderzoek en verhoor duidelijk maken, aldus de politie

In de gevangenis van Antwerpen zijn zondagavond verschillende gevangenen gewond geraakt tijdens een massale vechtpartij op de binnenplaats. Twee van hen liepen ernstige steekwonden op, maar verkeren niet in levensgevaar.

Volgens de lokale politie van Antwerpen raakten zowat zeventig gevangenen slaags tijdens de wandeling in de instelling aan de Begijnenstraat. Daarbij waren twee grote groepen te onderscheiden: enerzijds een bende Oost-Europese gevangenen, anderzijds hoofdzakelijk Noord-Afrikanen. Volgens de politie is het gevecht vermoedelijk een escalatie van een reeks kleinere conflicten tussen de twee groepen gedurende de voorbije weken.

Twee officieren van de lokale politie konden na het tumult de gemoederen bedaren en de slaags geraakte gevangenen overtuigen weer naar hun cellen te gaan. Extra opgeroepen manschappen van de federale politie, een vijftigtal, kamden vervolgens de binnenplaats uit op zoek naar de wapens, andere scherpe voorwerpen en mogelijk bewijsmateriaal.

De twee slachtoffers zijn Noord-Afrikanen. Zij werden voor verzorging overgebracht naar het Sint-vincentiusziekenhuis in Antwerpen.

Wie de aanstokers van het gevecht of de toedieners van de steekwonden waren, moet het onderzoek en verhoor duidelijk maken, aldus de politie

Bron/GVA

Heel erg is dit,en nu maar beweren dat er geen problemen zijn met vreemdelingen,en maar ontkennen mensen
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 18:38   #2
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Zitten er eigenlijk nog autochtonen in die gevangenis? Of zitten die apart omdat de geneugten van de geconcentreerde multiculturele samenleving niet te harden zijn?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 18:47   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Heel erg is dit,en nu maar beweren dat er geen problemen zijn met vreemdelingen,en maar ontkennen mensen
Ze zitten toch in de nor? Wat wil je nu nog meer? Kielhalen? Radbraken? Vierendelen? Opknopen? Vuurpeloton? Onder dwang naar Wittekerke kijken? ...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 18:57   #4
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ze zitten toch in de nor? Wat wil je nu nog meer? Kielhalen? Radbraken? Vierendelen? Opknopen? Vuurpeloton? Onder dwang naar Wittekerke kijken? ...
in hun eigen land in het gevang laten zitten?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 18:58   #5
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

In Antwerpen hebben ze gescheiden ophaling van huishoudelijk afval. Persoonlijk geloof ik dat ze beter scheiding van gevangenen gaan maken. Blijkbaar gaan Oost-Europese criminelen sneller vechten met Noord-Afrikaanse vakgenoten, dan blikjes met aardappelschillen.

Enfin, vroeger vielen er toch geen gewonden in mijn vuilnisbak.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 19:00   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in hun eigen land in het gevang laten zitten?
Wie zegt dat dit niet hun eigen land is?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 19:09   #7
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in hun eigen land in het gevang laten zitten?
Daar dacht ik ook aan. Uiteraard eerst de Belgische nationaliteit afnemen, hetgeen niet echt een probleem kan stellen: de meesten hebben de dubbele nationaliteit. Vervolgens de gezinshereniging voor een keer de andere richting uitsturen, uiteraard eerst nadat ze de overlastfaktuur betaald hebben. (De kost van dat soort verrijkingen moet door henzelf gedragen worden, of door de poco's die nog steeds om dat soort diversiteit zitten te jammeren).
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 19:10   #8
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wie zegt dat dit niet hun eigen land is?
Zijzelf. Ze laten ze zich alleen in hun echt moederland begraven.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 19:59   #9
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Waarom komt de politie tussen? Als ze gladiator onder mekaar willen spelen, laat ze doen. Op die manier komen er weer wat cellen vrij.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 20:08   #10
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Waarom komt de politie tussen? Als ze gladiator onder mekaar willen spelen, laat ze doen. Op die manier komen er weer wat cellen vrij.
Inderdaad, laat het cellentekort opgelost worden door degene die er het meest last van hebben.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 22:46   #11
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Om het simpel te houden :

Er is geen cellentekort ... Er zijn gewoon teveel criminelen.
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 20 mei 2007 om 22:47.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 23:44   #12
Hoogmoed
Gouverneur
 
Hoogmoed's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Locatie: Belgie !!!!
Berichten: 1.219
Standaard

wat een kortzichtige kinderachtige debiele oplossingen heb ik hier weer gelezen

arm vlaanderen... vertegenwoordigt door ...
__________________
Hoogmoed komt voor de val!
De geschiedenis leert dat elk rijk gedoemd is te verdwijnen.

Divide et impera .... Panem et circenses


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 01:23   #13
Zonlicht
Lokaal Raadslid
 
Zonlicht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Locatie: Willebroek en Brussel
Berichten: 324
Standaard

Iemand die hier een crimineel feit pleegt, moet ook hier worden gestraft; anders wordt hij uit het oog verloren en bestaat de kans dat ze hem in zijn "thuisland" gewoon laten lopen.
Bovendien is die maatregel onhaalbaar indien de "thuislanden" onze criminelen niet willen.
Indien ze de Belgische nationaliteit hebben, kan die hen niet zomaar worden afgepakt.
En de kwestie van de dubbele nationaliteiten is ook zeer dubbelzinnig... Mijn voorouder in 1820 was een zigeuner; laten we aannemen dat hij afkomstig was uit Tjechië. Als ik nu de Tjechische nationaliteit aanneem naast mijn Belgische die ik reeds vanaf mijn geboorte heb, kan ik dan worden teruggestuurd naar Tjechië? Want hoe ga je bewijzen dat die personen zich "Marokkaan" "voelen"? En is dat een reden om iemand anders te behandelen?

Laatst gewijzigd door Zonlicht : 21 mei 2007 om 01:24.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 07:05   #14
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Als ik nu de Tjechische nationaliteit aanneem naast mijn Belgische die ik reeds vanaf mijn geboorte heb, kan ik dan worden teruggestuurd naar Tjechië?
Dan schaf je die Tsjechische nationaliteit af en je zorgt er in elk geval voor dat je kinderen die evenmin krijgen. Blijkbaar is die tweede nationaliteit zo belangrijk dat Marokkanen en Turken na drie/vier generaties hun kinderen nog steeds gaan aangeven als Marokkaans of turks staatsburger.
Dan moet je er ook de consequenties van dragen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 08:51   #15
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Iemand die hier een crimineel feit pleegt, moet ook hier worden gestraft; anders wordt hij uit het oog verloren en bestaat de kans dat ze hem in zijn "thuisland" gewoon laten lopen.
In het buitenland kennen ze geen wet lejeune en houden ze niet constant open-deur-dagen in het gevangeniswezen.

Citaat:
Bovendien is die maatregel onhaalbaar indien de "thuislanden" onze criminelen niet willen.
Met Marokko, hoofdleverancier van criminelen, werd onlangs een deal gesloten over de terugname van gevangenen.

Citaat:
Indien ze de Belgische nationaliteit hebben, kan die hen niet zomaar worden afgepakt.
Dat zou natuurlijk wel kunnen indien de wet die dit toelaat ook eens toegepast wordt, in geval van criminele feiten bij vb.

Citaat:
En de kwestie van de dubbele nationaliteiten is ook zeer dubbelzinnig... Mijn voorouder in 1820 was een zigeuner; laten we aannemen dat hij afkomstig was uit Tjechië. Als ik nu de Tjechische nationaliteit aanneem naast mijn Belgische die ik reeds vanaf mijn geboorte heb, kan ik dan worden teruggestuurd naar Tjechië? Want hoe ga je bewijzen dat die personen zich "Marokkaan" "voelen"?
Zie mijn vorig antwoord : dat bewijzen ze zelf.

Citaat:
En is dat een reden om iemand anders te behandelen?
Vanwaar de grote liefde voor criminele verrijkers? Kan je echt niet zonder?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 08:53   #16
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zijzelf. Ze laten ze zich alleen in hun echt moederland begraven.
En daar gaat Online weer.

Zij zeggen allemaal dat dit hun eigen land is, hebben allemaal de dubbele nationaliteit, zijn allemaal in een ander land geboren en willen allemaal in hun 'echte moederland' (wat logischerwijze niet hier is) begraven worden.

En als je hem dan aanspreekt dat hij mss een beetje veralgemeend ben je blind voor de maatschappelijke gevolgen van de multikul.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 08:55   #17
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dan schaf je die Tsjechische nationaliteit af en je zorgt er in elk geval voor dat je kinderen die evenmin krijgen. Blijkbaar is die tweede nationaliteit zo belangrijk dat Marokkanen en Turken na drie/vier generaties hun kinderen nog steeds gaan aangeven als Marokkaans of turks staatsburger.
Dan moet je er ook de consequenties van dragen.
Kinderen straffen omdat hun ouders een keuze maken om ze de dubbele nationaliteit aan te geven. Mooi zo.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 09:11   #18
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Kinderen straffen omdat hun ouders een keuze maken om ze de dubbele nationaliteit aan te geven. Mooi zo.
Als dat een straf is .......
Ik zou eerder denken dat het afnemen van een 2e nationaliteit voor hen een grote hulp zou zijn in hun zoektocht naar de "wie ben ik nu" vraag ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 09:21   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als dat een straf is .......
Ik zou eerder denken dat het afnemen van een 2e nationaliteit voor hen een grote hulp zou zijn in hun zoektocht naar de "wie ben ik nu" vraag ...
Ja, d�*�*r draaien alle existentiële vragen van jongeren immers om: hun nationaliteit!

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 09:40   #20
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, d�*�*r draaien alle existentiële vragen van jongeren immers om: hun nationaliteit!

Ah , da's juist , daar zitten ze niet mee ....
Volgens mij juist wel ... Hoevelen voelen zich belg ??? Zolang ze door omgeving en cultuur gedwongen worden om op 2 manieren te leven zullen ze problemen ondervinden om zich volledig te integreren.
Alleen al hun taalachterstand is daar een geweldig voorbeeld van . Of denk je nog steeds dat dit komt door de kwaliteit van de school ?????
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be