Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2017, 09:05   #681
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Je moet even moeite doen om het overzichtje te lezen, van wat de kracht van de verandering volbracht.

Uit de tekst van de speech van de familiedag:

Citaat:
In 2014 hebben wij van premier Di Rupo een land in handen gekregen met een deficit van meer dan 12 miljard per jaar, met een negatieve handelsbalans, met een krimpende private tewerkstelling en met groeiende overheidsuitgaven. Een land waarin vragen over de toekomst van de pensioenen werden beantwoord met een Zilverfonds zonder fondsen of met gewauwel over een witboek en een groenboek. Een land dat het putje geworden was van de massa-immigratie naar Europa. Met een snel-Belgwet die de soepelste nationaliteitswetgeving ter wereld was, met een collectieve regularisatie die werd doorgevoerd bovenop de continue en talloze individuele regularisaties. Een land dat geen enkel beleid voerde tegenover radicalisering. Een land van waaruit jihadisten vrijuit mochten vertrekken naar Syrië of in Molenbeek ongestoord hun terroristische plannen konden smeden. Een land zonder veiligheidscultuur, waarin de politiediensten slecht gestructureerd werden en waarin defensie alleen diende om plat te besparen. Een land waarin het prille Vlaamse discours rond inburgering nog vaak werd afgedaan als racisme en waarin zelfschaamte werd aangepraat als iemand respect durfde vragen voor onze manier van leven.

Beste vrienden,
Dat land bestaat niet meer. De N-VA vroeg en kreeg een mandaat van de Vlaamse kiezer voor de kracht van Verandering. Vandaag leven wij in een land waar de private tewerkstelling op het hoogste peil ooit is en waar we moeite hebben om de vacatures in Vlaanderen ingevuld te krijgen. Een land met een positieve handelsbalans, een economische groei in Vlaanderen van meer dan twee procent en een Vlaamse export op recordniveau. Een land waarin het overheidsbeslag traag maar gestaag wordt afgebouwd en waarin Vlaanderen zijn begroting al in evenwicht heeft. Een land waarin de nettolonen flink gestegen zijn, de vennootschapsbelasting zal dalen en de koopkracht er op vooruit gaat. Een land waarin eindelijk hervormingen worden doorgevoerd om de sociale zekerheid ook in de toekomst voor iedereen veilig te stellen. Een land met veel strengere regels inzake nationaliteit en regularisatie, een land waar criminele illegalen niet langer worden geregulariseerd maar worden gerepatrieerd. Een land dat nog altijd graag mensen verwelkomt, maar dan wel met zin voor realisme en rechtvaardigheid, en in Vlaanderen met zorg voor inburgering. Een land waar de criminaliteit fors is gedaald en waar dag na dag wordt getimmerd aan de heropbouw van een veiligheidscultuur. Een land waarin onze militairen ook de eigen bevolking helpen beschermen en daarvoor al onze dank en respect iedere dag verdienen. We leven bovendien intussen in een Vlaanderen waarin het onderwijs wordt hervormd zonder de kracht en kwaliteit ervan te verkwanselen, waarin het binnenlands bestuur eindelijk wordt hervormd en versoberd, waarin een recordbedrag wordt geïnvesteerd in sociale woningen, waarin die sociale woningen worden toegewezen aan wie ze echt nodig heeft en waarvoor er ook een taaltest wordt gevraagd. Een Vlaanderen dat ook volop investeert in welzijn, innovatie en mobiliteit – inclusief de Oosterweel-knoop die we na 20 jaar hebben doorgehakt. Een Vlaanderen, ten slotte, dat eindelijk een echt beleid voert rond dierenwelzijn en dat het onverdoofd slachten heeft verboden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 09:14   #682
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En dat is nog maar het begin.

Even wachten tot de rente stijgt.
rentestijging!

en een begin daarvan is al ingezet hé!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 09:17   #683
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet even moeite doen om het overzichtje te lezen, van wat de kracht van de verandering volbracht.
Uit de tekst van de speech van de familiedag:
Die laatste zin uit de kwoot die je publiceerde: was dat de afsluiter die het hoogtepunt van de verwezenlijkingen voor de Vlaming moest demonstreren?
Wat een besluit, amaai ! Dan wil ik ook onafhankelijkheid, ...van dat utopische Vlaendrenland weg, welteverstaan.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 09:18   #684
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet even moeite doen om het overzichtje te lezen, van wat de kracht van de verandering volbracht.

Uit de tekst van de speech van de familiedag:
Michel I heeft elk jaar al een begrotingstekort gerealiseerd, en heeft al beloofd deze inspanning vol te houden. De BE staatsschuld bleef en blijft dus groeien, net zoals onder de PS.

elke ingreep om te beteren ging al gepaard met bijkomende belastingen (die gewoon door de samenstelling van het BBP ALTIJD een vergrotende transfer van Vlaanderen naar de andere entiteiten inhoudt.

heeft m daar ook iets over gezegd?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 09:22   #685
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Algemeen besluit van de NVA samengevat dus Schoof:
a) Punt 1 van jullie programma: in de frigo houden.
b) Vlaemsch dierenwelzijn bevorderen.
Dat moet een tinteling van geluk door elke Flamingant zijn leden sturen, echt.
Citaat:
Een Vlaanderen, ten slotte, dat eindelijk een echt beleid voert rond dierenwelzijn en dat het onverdoofd slachten heeft verboden.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 september 2017 om 09:25.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 09:34   #686
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En dat is nog maar het begin.

Even wachten tot de rente stijgt.
In welk jaar zijt gij geboren????????????? Vroeger, onder de sossen dus, heb ik rentes op kaskrediet van 18.5% betaald en kregen we 13.5% op een kasbon van 5 jaar. Een sociale lening was toen 8.5% en iedereen boerde goed; of hebben uw ouders van de Samusocial geleefd? Waar is er dan een probleem als de rente van 5 naar 5.5 gaat?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 09:37   #687
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
In welk jaar zijt gij geboren????????????? Vroeger, onder de sossen dus, heb ik rentes op kaskrediet van 18.5% betaald en kregen we 13.5% op een kasbon van 5 jaar. Een sociale lening was toen 8.5% en iedereen boerde goed; of hebben uw ouders van de Samusocial geleefd? Waar is er dan een probleem als de rente van 5 naar 5.5 gaat?
de vraag is vooral waar de BE overheid gaat snijden en welke nieuwe belastingen ze gaan uitvinden om de rente op de halucinante BE staatsschuld aan de banken te vergoeden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 09:38   #688
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Algemeen besluit van de NVA samengevat dus Schoof:
a) Punt 1 van jullie programma: in de frigo houden.
b) Vlaemsch dierenwelzijn bevorderen.
Dat moet een tinteling van geluk door elke Flamingant zijn leden sturen, echt.
als ze van leeuwen houden, zullen ze ook wel van katten houden...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 12:07   #689
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Die laatste zin uit de kwoot die je publiceerde: was dat de afsluiter die het hoogtepunt van de verwezenlijkingen voor de Vlaming moest demonstreren?
Wat een besluit, amaai ! Dan wil ik ook onafhankelijkheid, ...van dat utopische Vlaendrenland weg, welteverstaan.
Is dat een verzoek om je tegen te houden ?
Spijtig. Ik zwaai je nu al uit en wens je een goede vaart.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 12:11   #690
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is dat een verzoek om je tegen te houden ?
Spijtig. Ik zwaai je nu al uit en wens je een goede vaart.
Opletten achter in de klas aub!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 12:15   #691
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Opletten achter in de klas aub!
moeilijk als die ezelsoren altijd over je oren zakken!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 17:14   #692
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is dat een verzoek om je tegen te houden ?
Spijtig. Ik zwaai je nu al uit en wens je een goede vaart.
JayP tegenhouden? Nog met de volledige N-VA kamerfractie niet! De man zit hier duizenden kilometers vandaan maar slaat overal zijn slebber tussen alsof hij met Decroo op café zit. Hij doet wel zijn best om grappige opmerkingen te maken, d�*t is ook iets waard.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 21:42   #693
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Veel kwaak kwaak, maar weinig echte commentaar op het overzichtje van De Wever.
(toegegeven: het zwakste punt is de staatsschuld die onvoldoende aangepakt wordt ..),
(maar geven jullie toe: jullie zwakste punt is van niet te durven toegeven dat 26 jaar PS en Di Rupo als kers op de taart, het zwakste punt ooit was, is en zal blijven)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 06:30   #694
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
JayP tegenhouden? Nog met de volledige N-VA kamerfractie niet! De man zit hier duizenden kilometers vandaan maar slaat overal zijn slebber tussen alsof hij met Decroo op café zit. Hij doet wel zijn best om grappige opmerkingen te maken, d�*t is ook iets waard.
Dankoewel.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 06:38   #695
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Veel kwaak kwaak, maar weinig echte commentaar op het overzichtje van De Wever.
(toegegeven: het zwakste punt is de staatsschuld die onvoldoende aangepakt wordt ..),
(maar geven jullie toe: jullie zwakste punt is van niet te durven toegeven dat 26 jaar PS en Di Rupo als kers op de taart, het zwakste punt ooit was, is en zal blijven)
het belangrijkste punt blijft dat het communautaire programma voor MichelI de frigo inging.
het tweede punt is dat er absoluut geen structurele veranderingen als resultaat geboekt werden. (ondanks de economische heropleving, waarvan een eerlijke politicus wel toegeeft dat dit geen politieke verdienste is)

resultaat 0 dus, ondanks de frigo.

mja, dat als irrelevante 'kwaak kwaak' afdoen is t makkelijkst, de politieke capaciteiten van de Vlaming kennende zal N-VA er nog wel een keer mee wegkomen ook.

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 september 2017 om 06:38.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 07:11   #696
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het belangrijkste punt blijft dat het communautaire programma voor MichelI de frigo inging.
het tweede punt is dat er absoluut geen structurele veranderingen als resultaat geboekt werden. (ondanks de economische heropleving, waarvan een eerlijke politicus wel toegeeft dat dit geen politieke verdienste is)

resultaat 0 dus, ondanks de frigo.

mja, dat als irrelevante 'kwaak kwaak' afdoen is t makkelijkst, de politieke capaciteiten van de Vlaming kennende zal N-VA er nog wel een keer mee wegkomen ook.
Ik zie dat ge mijn onderschrift hebt begrepen: Ik ben ontroerd !
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 08:25   #697
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het belangrijkste punt blijft dat het communautaire programma voor MichelI de frigo inging.
het tweede punt is dat er absoluut geen structurele veranderingen als resultaat geboekt werden. (ondanks de economische heropleving, waarvan een eerlijke politicus wel toegeeft dat dit geen politieke verdienste is)

resultaat 0 dus, ondanks de frigo.

mja, dat als irrelevante 'kwaak kwaak' afdoen is t makkelijkst, de politieke capaciteiten van de Vlaming kennende zal N-VA er nog wel een keer mee wegkomen ook.
Dit.

De staatsschuld blijft stijgen, het overheidsbeslag daalt amper, significante veranderingen in de sociale zekerheid zie ik niet. Toegegeven, met een CD&V in de regering die simpelweg de rol van PS overneemt is dat ook gewoon onmogelijk, maar je moet dan ook geen pluimen op je hoed trachten te steken. Verwezenlijkingen op economisch vlak zijn quasi nul, want de betere cijfers zijn enkel en alleen een mondiaal gegeven waar onze regering 0,0 invloed op heeft.

Het enige waar ze wel de pluimen op hun goed mogen steken zijn idd de migratieproblematiek en de inspanningen op het vlak van de verkeersveiligheid.

Maar hiervoor het communautaire in de kast steken, het blijft magertjes...Maar dat ze ermee gaan wegkomen lijkt me idd wel duidelijk, maar niet persé omwille van de politieke capaciteiten van de doorsnee Vlaming. Wel omdat eenoog koning is in het land der blinden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 21 september 2017 om 08:27.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 08:50   #698
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik zie dat ge mijn onderschrift hebt begrepen: Ik ben ontroerd !
on nous a volé la Flandre!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 10:54   #699
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet even moeite doen om het overzichtje te lezen, van wat de kracht van de verandering volbracht.

Uit de tekst van de speech van de familiedag:
Hoelang gaat u zich blijven verstoppen achter dit dogma ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be