Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2017, 09:56   #461
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
In mijn buurt wel, ja...

Kom kom ge moet niet overdrijven he.


Aalst (redactie/mas) Het aan*tal religieuzen in Vlaan*deren is de afgelopen vijf*tien jaar gehalveerd. Met nauwelijks nieuwe roepin*gen en een verouderende pop*u*latie dreigt het kloost*er*leven snel uit te ster*ven, meldt Gazet van Antwer*pen.

In 1998 waren er nog 16.848 religieuzen in Vlaan*deren. Vijf*tien jaar later zijn er nog maar 8.650: 6.670 kloost*erzusters en 1.980 paters en broeders.




http://www.belg.be/28421/nieuws/aant...en-gehalveerd/
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 09:59   #462
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je moet toch maar chance hebben met zo'n buren.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 10:02   #463
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is dus uiteraard complete onzin. Je maakt je hier dus even belachelijk als Unia die het boeltje ook tracht te objectiveren. Niets kan de waarheid meer geweld aandoen. Wie de boerkini afdoet als een stuk stof, steekt politiek correct zijn kop in het zand.

Bij het zien van een boerkini moet je denken aan het lot van vrouwen waar dit verplicht is, de verminking van meisjes die niets meer wilden dan naar school gaan. We moeten denken aan de westerse verlichtingsidealen, de emancipatiestrijd en het feit dat dit nog altijd maar een evidentie is voor een klein deel van de wereld. En we moeten vooral denken aan de geluiden die uit die landen komen gericht aan de moslims in het Westen. Die boodschappen zijn zonder uitzondering gericht tegen integratie en voor de vestiging van een moslimmaatschappij in onze contreien. De boerkini is 1 van die symbolen en het is hoogtijd dat we dergelijke zaken gaan weren uit onze maatschappij. Een kanker snij je weg voor hij kan uitzaaien.
Veel dogmatisch blabla, maar de kern van de zaak beantwoord je niet: moeten ook niet-burkini's integrale zwempakken verboden worden wegens 'symbool van onderdrukking van de vrouw'?
Want, tussen ons gezegd en gezwegen, dat is wat in bepaalde landen gebeurd hé, het vervangen van de burkini door meer 'neutrale' integrale badpakken.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 10:04   #464
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Kom kom ge moet niet overdrijven he.


Aalst (redactie/mas) Het aan*tal religieuzen in Vlaan*deren is de afgelopen vijf*tien jaar gehalveerd. Met nauwelijks nieuwe roepin*gen en een verouderende pop*u*latie dreigt het kloost*er*leven snel uit te ster*ven, meldt Gazet van Antwer*pen.

In 1998 waren er nog 16.848 religieuzen in Vlaan*deren. Vijf*tien jaar later zijn er nog maar 8.650: 6.670 kloost*erzusters en 1.980 paters en broeders.




http://www.belg.be/28421/nieuws/aant...en-gehalveerd/
De vraag was eenvoudig: zie jij ze dagelijks rondlopen.
Het antwoord is volmondig: "ja".

Waarom toch absoluut een eenvoudig feit willen tegenspreken door van onderwerp te willen veranderen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 10:05   #465
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
kunnen jullie moslimhatertjes niet van de hak op de tak springen met jullie 'excuses'?

is de boerkini nu een uiting van 'winstoogmerk' of van 'onderdrukking' ?
Kunnen jullie islamiseringstrolletjes alleen maar binair denken?

Het is natuurlijk beide. Commercie en obscene ideologieën gaan probleemloos hand in hand: https://en.wikipedia.org/wiki/IG_Farben_Trial
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 10:13   #466
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Wel wel wel, wie we daar hebben. De ere-voorzitter van het Studiecentrum Voor Islamo-Optimisme.
Ik ben ere-voorzitter van niks, bedankt.
Dat geeft mij dan ook de mogelijkheid om vrij onafhankelijk te kunnen denken.

Citaat:
Nee we gaan vrouwenonderdrukkers een wapen dat hun macht vergroot uit handen houden. Net zoals baanbreker Karin Heremans destijds deed met het hoofddoekenverbod in haar atheneum: http://www.gva.be/cnt/aid842566/met-...er-hoofddoek-3

En dat nu gemeengoed is in de Go scholen: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...enverbod.dhtml

Zolang we de moskeeën niet hebben gesloten en Europa niet hebben gedeïslamiseerd moeten we het stellen met symptoombestrijding.
bla bla bla. Je bent geen haar beter dan degenen die de vrouwen willen verplichten met een burkini te gaan zwemmen. Jij wilt immers dat zij halfnaakt gaan zwemmen, en ontneem de vrouwen eveneens elke keuze.

Veel noten op de zang, maar eigenlijk een objectief bondgenoot van de vrome Moslim. En eveneens een vrouwenonderdrukker.

Citaat:
Want hoe groter de islam wordt in ons land, hoe meer onze mensenrechten op de helling gaan staan. Moslims worden via de koran namelijk opgeroepen om hun ideologie met geweld aan ons op te leggen.

Het is dus een keuze tussen enerzijds islam of anderzijds integratie.
Boehoehoe, die stoute Islam toch.
Verbod op burqa en soortgelijken, verbod op thuisslachting, (binnenkort) verbod op onverdoofd slachten, allemaal voorbeelden van wetgeving die de islamitische ideologie aan ons opdringt. Nietwaar?

Citaat:
Dat zou voor jou ondertussen wel duidelijk moeten zijn want al de research van jouw Studiecentrum heeft nog steeds geen tegenvoorbeeld weten te vinden voor deze eenvoudige stelling:
Ah ja, uw fameuze "stelling".
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 10:15   #467
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Je moet toch maar chance hebben met zo'n buren.
Dat valt best mee, ze laten mij gerust. Ik heb vroeger nog net naast een kerk gewoond en daat was pas lawaai.
Een geluk dat de song 'Black Sabbath' ook met een klok begint.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 10:19   #468
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De vraag was eenvoudig: zie jij ze dagelijks rondlopen.
Het antwoord is volmondig: "ja".

Waarom toch absoluut een eenvoudig feit willen tegenspreken door van onderwerp te willen veranderen?
Man zeg, ge moet zo niet direct op uw paard kruipen !
ik spreek het niet tegen, ik zeg " ge moet niet overdijven" en geef je het aantal nonnekes die er rondlopen.

Het lijkt me evident dat als je in Zaventem woont bijvoorbeeld, wel wat meer vliegtuigen ziet passeren dan in één of ander boeregat.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 10:25   #469
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Veel dogmatisch blabla
Nee, Fox had het juist over de kern van de zaak. Goed om weten dat jij de verlichting en de vrouwenemancipatie "dogmatisch blabla" vindt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
maar de kern van de zaak beantwoord je niet: moeten ook niet-burkini's integrale zwempakken verboden worden wegens 'symbool van onderdrukking van de vrouw'?
Nee dat is helemaal niet de kern van de zaak. Dat zijn symptomen, voldongen feiten die als spieën onder onze samenleving worden geschoven om de weg naar de-islamisering te bemoeilijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Want, tussen ons gezegd en gezwegen, dat is wat in bepaalde landen gebeurd hé, het vervangen van de burkini door meer 'neutrale' integrale badpakken.
Verbied harddrugs en junkies gaan lijm snuiven. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Allemaal geen reden om alles dan maar op zijn beloop te laten.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 10:41   #470
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Nee, Fox had het juist over de kern van de zaak. Goed om weten dat jij de verlichting en de vrouwenemancipatie "dogmatisch blabla" vindt.
You know nothing.

Citaat:
Nee dat is helemaal niet de kern van de zaak. Dat zijn symptomen, voldongen feiten die als spieën onder onze samenleving worden geschoven om de weg naar de-islamisering te bemoeilijken.
Ah ja, Chinese integrale badpakken, met masker erbij, is een symptoom van ... wat eigenlijk?

Die badpakken willen verbieden is, daarentegen, heel duidelijk een symptoom van onderdrukking van de vrouw die niet voor zichzelf kan denken, en die vooral haar lichaam niet mag bedekken. Dat is steeds meer duidelijker aan het worden.

Citaat:
Verbied harddrugs en junkies gaan lijm snuiven. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Allemaal geen reden om alles dan maar op zijn beloop te laten.
harddrujs met een kledingstuk vergelijken... Tja, als alle argumenten op zijn, dan denken sommigen dat belachelijke vergelijkingen 'argumenten' zijn.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 11:01   #471
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
You know nothing.



Ah ja, Chinese integrale badpakken, met masker erbij, is een symptoom van ... wat eigenlijk?

Die badpakken willen verbieden is, daarentegen, heel duidelijk een symptoom van onderdrukking van de vrouw die niet voor zichzelf kan denken, en die vooral haar lichaam niet mag bedekken. Dat is steeds meer duidelijker aan het worden.



harddrujs met een kledingstuk vergelijken... Tja, als alle argumenten op zijn, dan denken sommigen dat belachelijke vergelijkingen 'argumenten' zijn.
religies zijn ook harddrugs, zeker op de manier zoals de islamieten ermee omgaan.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 11:05   #472
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
You know nothing.



Ah ja, Chinese integrale badpakken, met masker erbij, is een symptoom van ... wat eigenlijk?

Die badpakken willen verbieden is, daarentegen, heel duidelijk een symptoom van onderdrukking van de vrouw die niet voor zichzelf kan denken, en die vooral haar lichaam niet mag bedekken. Dat is steeds meer duidelijker aan het worden.



harddrujs met een kledingstuk vergelijken... Tja, als alle argumenten op zijn, dan denken sommigen dat belachelijke vergelijkingen 'argumenten' zijn.
De boerkini is niet zomaar een kledingsstuk. Ik heb het je al 100 keer gezegd en je blijft het negeren. Zo is discussieren compleet onmogelijk natuurlijk. En je dooddoenertje over dogma's is ook je reinste bullshit. Verlichtingsdenken en emancipatie zijn geen dogma's, dat zijn ze nooit geweest mijn beste, maar het feit dat jij dat denkt zegt meer dan genoeg. Je hebt geen greintje respect voor de evolutie van Westerse waarden, dat is nu wel vrij duidelijk geworden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 11:07   #473
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik ben ere-voorzitter van niks, bedankt.
Dat geeft mij dan ook de mogelijkheid om vrij onafhankelijk te kunnen denken.



bla bla bla. Je bent geen haar beter dan degenen die de vrouwen willen verplichten met een burkini te gaan zwemmen. Jij wilt immers dat zij halfnaakt gaan zwemmen, en ontneem de vrouwen eveneens elke keuze.

Veel noten op de zang, maar eigenlijk een objectief bondgenoot van de vrome Moslim. En eveneens een vrouwenonderdrukker.



Boehoehoe, die stoute Islam toch.
Verbod op burqa en soortgelijken, verbod op thuisslachting, (binnenkort) verbod op onverdoofd slachten, allemaal voorbeelden van wetgeving die de islamitische ideologie aan ons opdringt. Nietwaar?



Ah ja, uw fameuze "stelling". :lol
Ja, waar maken wij ons eigenlijk druk over ?
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 juli 2017 om 11:08.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 11:10   #474
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Gaan we lukraak wat regeltjes maken, zonder enige argumentatie?
Heb jij een reden nodig om iemand de toegang tot jouw woning te ontzeggen?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 11:13   #475
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Ik krijg een punthoofd van dit gezeik. Plaatsen hebben gedragsregels. Je mag in sommige vijvers niet zwemmen en in andere wel. Is dat dan discriminatie t.o.v. vijver 1 dan wel vijver 2? Nee. Het is gewoon zo. Wat mag niet: Mensen weigeren omwille van hun religieuze achtergrond. Er worden helemaal geen mensen geweigerd, iedereen is welkom, alleen zijn er bepaalde huisregels omtrend zwemkledij. Wat is daar nu in godsnaam zo moeilijk aan?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 11:15   #476
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Een boerkini kon niet verboden worden aangezien hij niet bestond.
En waarom volstaat badpak en badmuts dan niet voor moslims?
Moslims zijn nooit gaan zwemmen voor de boerkini bestond.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 11:17   #477
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Eeen Vlaamse versie:

Je denkt dat Zuster Econoom zo zou mogen gaan zwemmen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 11:20   #478
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat valt best mee, ze laten mij gerust. Ik heb vroeger nog net naast een kerk gewoond en daat was pas lawaai.
Een geluk dat de song 'Black Sabbath' ook met een klok begint.
Dat is serieus pech hebben, als je ergens woont en ze bouwen er een kerk naast.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 11:34   #479
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat valt best mee, ze laten mij gerust. Ik heb vroeger nog net naast een kerk gewoond en daat was pas lawaai.
Een geluk dat de song 'Black Sabbath' ook met een klok begint.
Waarom gaat ge er wonen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 11:52   #480
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De boerkini is niet zomaar een kledingsstuk. Ik heb het je al 100 keer gezegd en je blijft het negeren. Zo is discussieren compleet onmogelijk natuurlijk. En je dooddoenertje over dogma's is ook je reinste bullshit. Verlichtingsdenken en emancipatie zijn geen dogma's, dat zijn ze nooit geweest mijn beste, maar het feit dat jij dat denkt zegt meer dan genoeg. Je hebt geen greintje respect voor de evolutie van Westerse waarden, dat is nu wel vrij duidelijk geworden.
Ik negeer niks, ik ben het gewoon met jou niet eens, en ik leg mijn standpunt uit, waarbij ik jou uitnodig om er inhoudelijk op te reageren. DAT is discussiëren, niet als lammetje steeds met elkaar akkoord zijn.

Nu, een bijkomende voorwaarde voor het houden van een echte discussie, is uiteraard intellectuele eerlijkheid, en daar ben je nog heel ver vanaf.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be