Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2005, 14:33   #1
ashrawi
Lokaal Raadslid
 
ashrawi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2005
Berichten: 326
Standaard Leerstelling van de talmoed

Leerstelling van de Talmoed: Niet-joden zijn niet menselijk

De Talmoed definieert specifiek allen die niet joods zijn als onmenselijke dieren, en beschouwt
speciaal niet-jooden als niet afstammend van Adam.

"De jooden worden mensen genoemd, maar niet-jooden zijn geen mensen. Het zijn beesten."Talmoed:
Baba mezia, 114b

"De Akum (niet-jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen
dan aan de niet-jood."
Ereget Raschi Erod. 22 30

"Zelfs hoewel God de niet-jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is
niet gepast voor een jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door
dieren in mensengedaante. "Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855

"Een zwangere niet-jood is niet beter dan een zwanger dier."Coschen hamischpat 405

"De zielen van niet-jooden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd."Jalkut Rubeni
gadol 12b

"Hoewel de niet-jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de jood, verhouden ze zich tot de jood als een
aap tot een mens."Schene luchoth haberith, p. 250 b

"Als u eet met een niet-jood, het is hetzelfde als eten met een hond. "Tosapoth, Jebamoth 94b

"Als een jood een niet-joodsche dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie
voor de jood betonen.
U behoort tegen de jood te zeggen: "God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of
ezels zou zijn gestorven"."Jore dea 377, 1

"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren."
Talmud Sanhedrin 74b

Met "Ongelovigen" (Engels: 'Gentiles', Hebreeuws: 'Goyim of Goijim) wordt bedoeld: niet-joden, met
name Christenen en Moslims.

"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen."
Sepher ikkarim III c 25

"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners
van de Torah. "Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5

"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. "Talmud, Abodah Zara, 4b

"Iedere jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-jooden), doet hetzelfde als het brengen
van een offerande aan God."Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772

Een jood slaan is hetzelfde als God slaan

Als een heiden (Ongelovige) een jood slaat, moet de Ongelovige worden gedood.
Sanhedrin 58b.

Het is in orde. als men niet-jooden bedriegt

Een jood hoeft geen Ongelovige te betalen voor het loon dat hij hem voor werk schuldig is.
Sanhedrin 57a .

Hoe bereidt een jood zich voor op zijn misdaad?

Als een jood in de verleiding komt om kwaad te doen moet hij naar een stad gaan waar men hem niet
kent en daar het kwaad doen.
Moed Kattan 17a .

Een jood slaan is hetzelfde als God slaan

Als een heiden (Ongelovige) een jood slaat, moet de Ongelovige worden gedood.
Sanhedrin 58b.

Het is in orde. als men niet-jooden bedriegt

Een jood hoeft geen Ongelovige te betalen voor het loon dat hij hem voor werk schuldig is.
Sanhedrin 57a .

jooden hebben superieure wettelijke status

"Als een os van een Israëliet een os van een Kanaäniet verwondt is er geen aansprakelijkheid; maar
als een os van een Kanaäniet een os van een Israëliet verwondt... de betaling moet geheel voldaan
worden. "
Baba Kamma 37b.

Bron: http://www.come-and-hear.com/editor/america_2.html


ieuuuuwwwwwww!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door ashrawi : 13 januari 2005 om 14:34.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 14:41   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Hmmm....

Lijkt precies op Islam... Volgens zijn we ook minder waard dan honden of varkens.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 14:42   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

het omgekeerde is ook waar , maar kom, dat is niet religieus geïnspireerd
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 10:27   #4
ashrawi
Lokaal Raadslid
 
ashrawi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2005
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Hmmm....

Lijkt precies op Islam... Volgens zijn we ook minder waard dan honden of varkens.
Is niet waar; de koran teksten waar jij het over hebt gaan over een bepaalde gebeurtenis in die tijd. Die woorden zijn gericht aan personen waar ze in die tijd oorlog mee hadden.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 19:36   #5
koolvis
Lokaal Raadslid
 
koolvis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: BE Oostvlaanderen
Berichten: 371
Standaard

Men wil de gruwel van 60 jaar geleden niet herhaald zien; en terecht; maar toch worden de antisemieten bij uitstek; de moslims hier beschermd, zelfs gesteund.
Erger nog, men legt een verband met de gruwelen uit het verleden en het VB terwijl dat juist de antisemieten, de Moslims wil aan banden leggen en integratie eisen van hen terwijl die dat niet willen, wel dat wij ons aanpassen aan hen en de islamisering aanvaarden.

""Voor de moslims is Europa slechts een anonieme en quasi lege lap grond waar ze hun cultuur voor 100% zuiver willen beleven, liefst niet gehinderd door enige inheemse levensvormen.""
http://forum.politics.be/showthread....17#post1070317

Kijk maar naar De Geheime Agenda van de Islam:
http://www.democrates.net/islam/agenda.htm
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2005, 10:17   #6
ashrawi
Lokaal Raadslid
 
ashrawi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2005
Berichten: 326
Standaard

Ik had het hier wel over de talmoed en niet over de thora (waar ik als moslim ook in geloof).

De bedoeling van deze post was om de mensen te laten weten dat je overal lunatics kunt vinden die hun eigen godsdienst of ras als superieur ervaren.

Bij de moslims zijn het de terroristen, bij de joden zijn het de joden die de leer van de talmoed hanteren en bij de Belgen zijn het de VB-ers.

Laatst gewijzigd door ashrawi : 11 mei 2005 om 10:18.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2005, 10:30   #7
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Het is jammer dat gelovigen vasthouden aan die heilige boeken. Niet aan een god(en) of iets bovennatuurlijks, mij is dat om het even.
Die heilige boeken die zo vreselijk uit de tijd zijn en zo gefaald hebben, daar ligt het probleem. Die heilige boeken hebben ons al lang niets meer te bieden, ze zijn zelfs tot last geworden. Hou je God, maar vergeet die oude boeken toch!
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2005, 10:35   #8
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Is niet waar; de koran teksten waar jij het over hebt gaan over een bepaalde gebeurtenis in die tijd. Die woorden zijn gericht aan personen waar ze in die tijd oorlog mee hadden.
Ik ken niets van joodse godsdienst, maar is de talmoed niet ouder dan de koran en dus met evenveel recht tijdsgebonden?
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2005, 11:13   #9
ashrawi
Lokaal Raadslid
 
ashrawi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2005
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud
Ik ken niets van joodse godsdienst, maar is de talmoed niet ouder dan de koran en dus met evenveel recht tijdsgebonden?
In de koran staan bepaalde teksten (die vooral wreker graag aanhaalt) over bv joden; die gaan over een bepaalde gebeurtenis en om die te begrijpen moet je de hele context begrijpen en zijn dus in de meeste gevallen op ons (moslims) niet van toepassing.

Ik maak me bij de talmoed dus zorgen omdat deze gewoon voorschriften zijn waar verschillende interpretaties niet mogelijk zijn.

Wordt de talmoed nog opgevolgd door de joden van 'nu'?
Ik hoop dat mischien Firestone of Emitzer (als die hier nog langskomt) me daar een antwoord op kunnen geven.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2005, 11:23   #10
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
In de koran staan bepaalde teksten (die vooral wreker graag aanhaalt) over bv joden; die gaan over een bepaalde gebeurtenis en om die te begrijpen moet je de hele context begrijpen en zijn dus in de meeste gevallen op ons (moslims) niet van toepassing.

Ik maak me bij de talmoed dus zorgen omdat deze gewoon voorschriften zijn waar verschillende interpretaties niet mogelijk zijn.

Wordt de talmoed nog opgevolgd door de joden van 'nu'?
Ik hoop dat mischien Firestone of Emitzer (als die hier nog langskomt) me daar een antwoord op kunnen geven.
De teksten die antisemieten graag citeren hebben weing vandoen met de praktijken van ORTHODOXE joden.
De talmoed is een omvangrijke reeks boeken, waarvan de meeste irrelevant zijn voor de nu levende ORTHODOXE joden (teksten over de tempeldienst, over de landbouw, ...).

De ORTHODOXE joden volgen in de praktijk de "Kitzur Shulhan Arouch", die de regels uit de Hebreeuwse Bijbel en de talmoed vertaald naar de praktijk toe. Het is een tekst uit de 16de eeuw, dus ook niet bijster modern.
De wijze waarop ORTHODOXE joden deze regels volgen is bovendien heel variabel, van heel strikt tot heel vrij.

Voor niet orthodoxe joden is de talmoed uiteraard totaal irrelevant voor wat hun gedrag en ideeën betreft.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 11 mei 2005 om 11:30.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 23:59   #11
TC
Provinciaal Gedeputeerde
 
TC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Ik had het hier wel over de talmoed en niet over de thora (waar ik als moslim ook in geloof).

De bedoeling van deze post was om de mensen te laten weten dat je overal lunatics kunt vinden die hun eigen godsdienst of ras als superieur ervaren.

Bij de moslims zijn het de terroristen, bij de joden zijn het de joden die de leer van de talmoed hanteren en bij de Belgen zijn het de VB-ers.
Kan je een keer verduidelijken waarom je vind dat VB'ers hun eigen GODSDIENST of RAS als superieur ervaren aub ?
__________________
In tijden van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad.
TC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 18:12   #12
ashrawi
Lokaal Raadslid
 
ashrawi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2005
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
De ORTHODOXE joden volgen in de praktijk de "Kitzur Shulhan Arouch", die de regels uit de Hebreeuwse Bijbel en de talmoed vertaald naar de praktijk toe. Het is een tekst uit de 16de eeuw, dus ook niet bijster modern.
dit gedeelte komt uit u eigen link
The Shulchan Aruch has four sections. They are:

Orah Chayim (Way of Life), which contains 697 chapters.
Yoreh Deah (Teaching Knowledge), which contains 403 chapters.
Even Ha'ezer (Stone of Help), which contains 178 chapters.
Choshen Mishpat (Breastplate of Judgement), which contains 597 chapter

...

Als een jood een niet-joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de jood betonen. U behoort tegen de jood te zeggen: God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven.
Joreh dea 377, 1

Een zwangere niet-jood is niet beter dan een zwanger dier.
Choschen mischpat 405


en zo zijn er nog meer.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 19:10   #13
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
dit gedeelte komt uit u eigen link
The Shulchan Aruch has four sections. They are:

Orah Chayim (Way of Life), which contains 697 chapters.
Yoreh Deah (Teaching Knowledge), which contains 403 chapters.
Even Ha'ezer (Stone of Help), which contains 178 chapters.
Choshen Mishpat (Breastplate of Judgement), which contains 597 chapter

...

Als een jood een niet-joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de jood betonen. U behoort tegen de jood te zeggen: God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven.
Joreh dea 377, 1

Een zwangere niet-jood is niet beter dan een zwanger dier.
Choschen mischpat 405


en zo zijn er nog meer.
Zucht, Ashrawi.

Lees wat ik schreef, lees mijn link (volledig en aandachtig, elk woord telt), en trek dan uw conclusies.

Vind mij joden vandaag die deze "regels" toepassen.
Vind mij scholen waar dit als leefregels wordt onderwezen.
Leer over de talmoed als discussieboek. Een citaat uit de talmoed zonder de context is zinloos. Het feit dat rabbijn X in de talmoed iets beweert betekent niet dat deze bewering algemeen aanvaard werd.

(En dit alles zonder in te gaan op de citaten zelf, waar ik de bron niet van ken en waar ik dus niet weet of ze nu kloppen of niet.)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Firestone on 28-05-2005 at 20:11
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
dit gedeelte komt uit u eigen link
The Shulchan Aruch has four sections. They are:

Orah Chayim (Way of Life), which contains 697 chapters.
Yoreh Deah (Teaching Knowledge), which contains 403 chapters.
Even Ha'ezer (Stone of Help), which contains 178 chapters.
Choshen Mishpat (Breastplate of Judgement), which contains 597 chapter

...

Als een jood een niet-joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de jood betonen. U behoort tegen de jood te zeggen: God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven.
Joreh dea 377, 1

Een zwangere niet-jood is niet beter dan een zwanger dier.
Choschen mischpat 405


en zo zijn er nog meer.
Zucht, Ashrawi.

Lees wat ik schreef, lees mijn link (volledig en aandachtig, elk woord telt), en trek dan uw conclusies.

Vind mij joden vandaag die deze "regels" toepassen.
Vind mij scholen waar dit als leefregels wordt onderwezen.
Leer over de talmoed als discussieboek. Een citaat uit de talmoed zonder de context is zinloos. Het feit dat rabbijn X in de talmoed iets beweert betekent niet dat deze bewering algemeen aanvaard werd.

(En dit alles zonder in te gaan op de citaten zelf, waar ik de bron niet van ken en waar ik dus niet weet of ze nu kloppen of niet.)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
dit gedeelte komt uit u eigen link
The Shulchan Aruch has four sections. They are:

Orah Chayim (Way of Life), which contains 697 chapters.
Yoreh Deah (Teaching Knowledge), which contains 403 chapters.
Even Ha'ezer (Stone of Help), which contains 178 chapters.
Choshen Mishpat (Breastplate of Judgement), which contains 597 chapter

...

Als een jood een niet-joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de jood betonen. U behoort tegen de jood te zeggen: God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven.
Joreh dea 377, 1

Een zwangere niet-jood is niet beter dan een zwanger dier.
Choschen mischpat 405


en zo zijn er nog meer.
Zucht, Ashrawi.

Lees wat ik schreef, lees mijn link (volledig en aandachtig, elk woord telt), en trek dan uw conclusies.

Vind mij joden vandaag die deze "regels" toepassen.
Vind mij scholen waar dit als leefregels wordt onderwezen.
Leer over de talmoed als discussieboek. Een citaat uit de talmoed zonder de context is zinloos. Het feit dat rabbijn X in de talmoed iets beweert betekent niet dat deze bewering algemeen aanvaard werd.[/size]
[/edit]
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 28 mei 2005 om 19:11.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 11:15   #14
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Citaat:
Vind mij joden vandaag die deze "regels" toepassen.
Alle orthodoxe joden

Citaat:
Vind mij scholen waar dit als leefregels wordt onderwezen.
Alle orthodoxe scholen

Citaat:
Leer over de talmoed als discussieboek. Een citaat uit de talmoed zonder de context is zinloos. Het feit dat rabbijn X in de talmoed iets beweert betekent niet dat deze bewering algemeen aanvaard werd.
Onzin. Een rabiijn is nog altijd iemand met GEZAG. Een rabbijn is niet te vergelijken met een imam.
Dus rabbijns woorden zijn zo goed als wet.

En een rabbijn beweert niet "iets", hij zegt bepaalde dingen die als plicht dienen opgevat te worden door de gelovige joden.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 20:11   #15
_sdqa_
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Berichten: 9
Standaard

nogmaals vraag ik u

wat is uw bron voor uw zogenaamde talmudcitaten...?

de talmud zelf of een of andere site die deze citaten uit het niets haalt en beweert dat het in de talmud staat

waar hebde ooit ergens gezien dat een vrouw gestenigd word voor overspel bij de joden?(in onze tijd natuurlijk)

in religieus fundamentalistische landen in de arabische wereld(zoals afghanistan in de tijd van de taliban)werd deze praktijk wel toegepast

btw joden vallen niemand lastig met hun religie,christenen en moslims wel...
_sdqa_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 20:13   #16
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Alle orthodoxe joden


Alle orthodoxe scholen


Onzin. Een rabiijn is nog altijd iemand met GEZAG. Een rabbijn is niet te vergelijken met een imam.
Dus rabbijns woorden zijn zo goed als wet.

En een rabbijn beweert niet "iets", hij zegt bepaalde dingen die als plicht dienen opgevat te worden door de gelovige joden.
Jij weet absoluut niet waar je het over hebt.

Geen woord van wat je hier schrijft klopt.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 00:28   #17
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

ik durf er redelijk wat geld op zetten dat er zelfs onbestaande bronnen bij staan. (Ereget Raschi Erod. 22 30 iemand?)

1) foutief vertaald
2) compleet uit de context (discussie tss rabijnen), foutieve interpretatie
3) al goed dat de bijbel en de koran zo niets bevatten
4) gewoonweg uit de duim gezogen

dit is mij natuurlijk wijsgemaakt door joden en christenen, dus oh nee! zie hoe geïndoctrineerd ik ben. help! al een geluk dat er nog wijze mensen zijn, die ons kunnen leren hoe hatelijk de joden eigenlijk zijn.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 10:52   #18
ashrawi
Lokaal Raadslid
 
ashrawi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2005
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn
ik durf er redelijk wat geld op zetten dat er zelfs onbestaande bronnen bij staan.
Sommige bronnen heeft firestone zelf gegeven en die zijn even erg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn
help! al een geluk dat er nog wijze mensen zijn, die ons kunnen leren hoe hatelijk de joden eigenlijk zijn.
hoe hatelijk SOMMIGE joden zijn.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 13:42   #19
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
De Talmoed definieert specifiek allen die niet joods zijn als onmenselijke dieren, en beschouwt
speciaal niet-jooden als niet afstammend van Adam.

"De jooden worden mensen genoemd, maar niet-jooden zijn geen mensen. Het zijn beesten."Talmoed:
Baba mezia, 114b
En dan, mensen zijn dieren. Een mens is niets meer dan een hond. We hebben gewoon het geluk gehad van van moeder natuur wat grotere hersenen te krijgen, meer niet.
Ik beschouw mijzelf trouwens ook niet direct als afstammend van adam... Eerder van een amoebe en een chimpansee.

Citaat:
"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren."
Talmud Sanhedrin 74b
"Een zwangere niet-jood is niet beter dan een zwanger dier."Coschen hamischpat 405
Zoals ik al zei, de mens is in principe een dier. Een zwanger mens is bijgevolg een zwanger dier. Je kan trouwens moeilijk spreken van beter dan, of meer waard zijn dan. Daar is geen vergelijking nodig: Je kan bijvoorbeeld moeilijk zeggen, in een mens zit X aantal maatschapplijk noodzakelijke arbeidsuren, en in een hond Y... Dus kan je ook niet spreken van meer waard zijn dan iets. Wie dat doet, is idioot bezig. "Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren."
Talmud Sanhedrin 74b

Citaat:
"Hoewel de niet-jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de jood, verhouden ze zich tot de jood als een aap tot een mens."Schene luchoth haberith, p. 250 b
Hoe verhoud een mens zich dan wel tot een aap? Buiten het feit dat de mens van de aap afstamt, kan ik moeilijk een ideeële verhuoding oproepen tussen mens en aap... als men nu eens over iets duidelijk vergelijkbaars zou spreken... Weet ik veel: armlengte of zo.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 16:08   #20
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

Citaat:
Sommige bronnen heeft firestone zelf gegeven en die zijn even erg
kan best zijn, maar DEZE bronnen zijn vervalst en dat zegt genoeg.
http://talmud.faithweb.com/
http://www.geocities.com/Athens/Cyprus/8815/qts.html

Citaat:
hoe hatelijk SOMMIGE joden zijn.
wat vind je het ergst? een paar ultraorthodoxen, die vinden dat je minder waard bent, aangezien je niet tot het uitverkoren volk behoort (maar NIET vanwege DEZE quotes) of een paar moslimextremisten, die je komen opblazen, omdat je ongelovig bent?

het is niet talmoet,bijbel (vnl. NT), koran -> het is TORAH, bijbel, koran.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be