Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2014, 14:15   #221
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
tanden, Als je niet stopt met je morosofie schrijf ik een script dat je forumverkeer platlegt. Hou je muil en stop met posten.
Blijven negeren Six, je kan geen kant meer op. De software ligt klaar overigens, nu nog dat Aliën Hand Syndrome van je, kun je even stoppen met graaien aub.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:19   #222
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nochtans één van de basisregels in beleggen hé ... én tegelijk valkuil nummer 1 voor amateurs ...

kunnen en durven verkopen als ge uw doel bereikt hebt ipv te wachten tot de crash...
Mijn doel is nog niet bereikt. Ik heb al het geld ingezet dat ik bereid was te verliezen, als de munt crasht zonder zijn doel te raken zal ik er geen traan om laten.

Er zijn er velen die denken zoals u, snel kopen en verkopen. Ze spenderen soms 20 uur per dag aan hun computer aan het proberen om de markt te voorspellen. Ik doe daar niet aan mee.


Citaat:
Het is volgens mij waarschijnlijk als het nog binnenkort verder zal stijgen: het is een populair munt op onserieuze internetfora zoals Reddit omwille van de humor. De toetredingsdrempel is lager dan voor Bitcoin.
Dat is ook mijn redenering. Sinds het succes Bitcoin zijn er tientallen nieuwe virtuele munten verschenen die het proberen te evenaren. Echter de verschillen zijn meestal enkel interessant voor universitair opgeleide programmeurs en informatici. De gewone man op de straat snapt er geen snars van.

Hoewel Doge op gebied van programmatie juist hetzelfde is als de rest. Biedt het feit dat het gebaseerd is op een meme, een munt dat kan doorbreken naar een veel groter publiek. Op deze manier zit er volgens mij enorm potentieel in, hetgene wat volgens mij de Chinezen er ook in zien(naar het schijnt begint het ook populariteit te winnen onder de Chinese jeugd doch ik spreek geen Chinees dus ik kan dit niet verifiëren)
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:20   #223
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
tanden,

Als je niet stopt met je morosofie schrijf ik een script dat je forumverkeer platlegt. Hou je muil en stop met posten.
Je bent nu geseind
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:24   #224
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Man man, de ware trollen komen nu pas aan de oppervlakte, geniepig dat ze zijn.
In tegendeel, hij is heel eerlijk. Opdat een op meme gebaseerde munt in waarde kan stijgen moet men die meme actief verkondigen en zoveel mogelijk verspreiden. Dat is de enigste manier om uw investering te laten renderen.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:26   #225
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
In tegendeel, hij is heel eerlijk. Opdat een op meme gebaseerde munt in waarde kan stijgen moet men die meme actief verkondigen en zoveel mogelijk verspreiden. Dat is de enigste manier om uw investering te laten renderen.
De meme was al bekend en daardoor ontstond Dogecoin. Mensen gebruiken het graag want zij vinden het tof. Als mensen het niet meer tof vinden dan gaan zij wel iets anders doen. Ik zie niet in hoe dit verschilt met eender welke andere gelijkaardige investering.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:28   #226
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
In tegendeel, hij is heel eerlijk. Opdat een op meme gebaseerde munt in waarde kan stijgen moet men die meme actief verkondigen en zoveel mogelijk verspreiden. Dat is de enigste manier om uw investering te laten renderen.
Ken je alle memen dan? Als je de deze overstijgt dan zou je kunnen zien hoe onwaarschijnlijk dwaas dat is. Maar goed, het gebruik van het verstand is nu niet bepaald de sterkste kant van Six, wel mensen onrechtmatig van fora afschrijven met wat scriptjes. Het dossier is in de maak, alle fatsoen is uit die mens verdreven en straks gaat hij nog zeggen dat hij volwassen is ook. Dit gaat erover, dat is duidelijk.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:29   #227
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
De meme was al bekend en daardoor ontstond Dogecoin. Mensen gebruiken het graag want zij vinden het tof. Als mensen het niet meer tof vinden dan gaan zij wel iets anders doen. Ik zie niet in hoe dit verschilt met eender welke andere gelijkaardige investering.
En Six? Ben je blij?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:30   #228
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
En Six? Ben je blij?
Jij bent een beetje MISnoegd he?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:36   #229
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Mt. Gox, Bitstamp, Localbitcoins (die laatste heb ik zelf niet gebruikt maar men kan er zelfs cash mee handelen).
kopen én verkopen ?

tegen welke commissies ? (en met welke verhandeltijd ?)

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 januari 2014 om 14:36.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:40   #230
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kopen én verkopen ?

tegen welke commissies ? (en met welke verhandeltijd ?)
Ja, kopen en verkopen. Op de twee wisselsites is de verhandeltijd zo snel als dat de order book depth toelaat, vrijwel onmiddellijk dus. De commissies zijn iets van 0.2 a 0.5 procent dacht ik.

Op Localbitcoins word je simpelweg verbonden met een koper of verkoper. Geen commissie.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:42   #231
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Mijn doel is nog niet bereikt. Ik heb al het geld ingezet dat ik bereid was te verliezen, als de munt crasht zonder zijn doel te raken zal ik er geen traan om laten.

Er zijn er velen die denken zoals u, snel kopen en verkopen. Ze spenderen soms 20 uur per dag aan hun computer aan het proberen om de markt te voorspellen. Ik doe daar niet aan mee.



Dat is ook mijn redenering. Sinds het succes Bitcoin zijn er tientallen nieuwe virtuele munten verschenen die het proberen te evenaren. Echter de verschillen zijn meestal enkel interessant voor universitair opgeleide programmeurs en informatici. De gewone man op de straat snapt er geen snars van.

Hoewel Doge op gebied van programmatie juist hetzelfde is als de rest. Biedt het feit dat het gebaseerd is op een meme, een munt dat kan doorbreken naar een veel groter publiek. Op deze manier zit er volgens mij enorm potentieel in, hetgene wat volgens mij de Chinezen er ook in zien(naar het schijnt begint het ook populariteit te winnen onder de Chinese jeugd doch ik spreek geen Chinees dus ik kan dit niet verifiëren)
ben maar kleine armtierige amateur belegger hoor ... maar wat ik met scha en schande al wel heb ondervonden is ... zonder te durven verkopen op t moment dat je een beetje deftig in de plus staat ... hou je geen winst over ... als je je geld met rust wil laten ... zet t dan maar op een spaarboekje ...

10-15-20 % winst ? ... genoegen mee nemen en verkopen, da's tegenwoordig de regel waar ik mij aan hou ... en dat marcheert.

ik bedoel : vroeger had ik aandelen, daar stond ik dan in met een positie +70% ... maar t is zo'n goed product, en ik sta er volledig achter en het bedrijf wordt ook nog eens goed gerund ... dan verkocht ik niet ... welnu, dan kan je op de beurs ook geen winst maken als je zo doet...

en ja, k heb die +70 verkocht op +15 nog hoor (nadat diezelfde al eens op +3 gestaan had, gelukkig nooit in -)... maar toch, het was een leerrijke ervaring ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:44   #232
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ja, kopen en verkopen. Op de twee wisselsites is de verhandeltijd zo snel als dat de order book depth toelaat, vrijwel onmiddellijk dus. De commissies zijn iets van 0.2 a 0.5 procent dacht ik.

Op Localbitcoins word je simpelweg verbonden met een koper of verkoper. Geen commissie.
en waar kan je in real time de koers volgen ? ...

... denk toch dat ik daar eens een symbolisch bedrag ga inzetten
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:48   #233
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

http://bitcoin-analytics.com/ (diepe analyse)

http://bitcoincharts.com/ (overzichtelijk, geeft marktgeschiedenis weer)

http://bitcoinity.org/markets (ergens tussenin, geeft walls mee)

http://bitcoin.clarkmoody.com/ (diepe analyse)
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:49   #234
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Kopen doe je best op Bitstamp, verkopen op Mt. Gox. Er zit een prijsverschil tussen de twee.

Dan heb je nog btc-e, maar da's een louche site.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:49   #235
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

http://www.bitcoinwisdom.com is beter dan Clarkmoody.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 02:11   #236
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Ik heb zo eens nagedacht over Dogecoin he (vooral omdat ik hier nog een desktop-pc heb staan die niks doet).

Het krijgt nu upswing omdat het goedkoop en leuk is. Maar vanaf dat de prijs hoog genoeg ligt stopt het meer en meer met leuk te zijn, dus de prijsstijging zal dan vertragen. Graadwijs, of scherp door dumps, dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 05:53   #237
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Dit is toch het beste bewijs dat het hier niet om een munt gaat die bruikbaar is voor algemeen handelsverkeer. Het is een speculatieobject het kon evengoed tulpenbollen zijn of zeldzame schelpen. De bitcoin bewijst de noodzaak van een centrale bank die moet zorgen voor een stabiele munt. Daarbij is papierengeld ecologisch veel meer verantwoord omdat het weinig energie vereist om te produceren. Dit is het meest waanzinnige idee dat ik al in jaren gezien heb.
Zelfs dan is het geld het papier niet waard waarop het gedrukt is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 09:49   #238
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

Dogecoin is opnieuw gestegen met 155%

De 1 million doge die ik heb gekocht voor 250 dollar staat nu op 1935 dollar.

http://cryptmarketcap.com/
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 10:04   #239
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Behalve de gelegenheid tot lekker gokken zie ik geen enkel specifiek voordeel aan dat coin-wereldje. Het is rustig wachten op het moment waarop een aantal coiners een serieus verlies hebben moeten incasseren. Dan krijgen we een leuk blaat- en mekkerconcert. Ik denk dat we op een gegeven ogenblik het wel zullen meemaken dat een troep gefrustreerde coiners naar Brussel zullen trekken om er te betogen dat ook zij moeten kunnen genieten van de deposito-waarborg tot 100 000 euro.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2014, 04:42   #240
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Behalve de gelegenheid tot lekker gokken zie ik geen enkel specifiek voordeel aan dat coin-wereldje. Het is rustig wachten op het moment waarop een aantal coiners een serieus verlies hebben moeten incasseren. Dan krijgen we een leuk blaat- en mekkerconcert. Ik denk dat we op een gegeven ogenblik het wel zullen meemaken dat een troep gefrustreerde coiners naar Brussel zullen trekken om er te betogen dat ook zij moeten kunnen genieten van de deposito-waarborg tot 100 000 euro.
Zonder kentering zal het zoiets worden, geen nieuws op zich en overvloedig over bericht ...

Citaat:
Manuel Castells, socioloog, The Information Age: Economy, Society and Culture (1996)

Het eindresultaat van het proces van financiële mondialisering zal misschien zijn dat we in de kern van onze economieën een automaat hebben gecreëerd die in beslissende mate ons leven conditioneert. De grote nachtmerrie van de mensheid – er getuige van zijn hoe machines onze wereld gaan beheersen – lijkt op elk ogenblik werkelijkheid te kunnen worden, niet in de vorm van robots die banen overbodig maken, of grote regeringscomputers die ons dag en nacht bewaken, maar als een elektronisch systeem van financiële transacties. Deze automaat functioneert volgens een eigen logica die niet de logica is van de regels van onze traditionele markt. Overheden, ondernemingen en financiële instellingen hebben vrijwel geen greep op de dynamiek van de door de automaat in beweging gebrachte geldstromen, ondanks hun rijkdom en macht. Toch is een effectieve regulering van de wereldeconomie technisch denkbaar. Het schort niet aan technologie, maar het draait om menselijke (en dus ook om politieke) waarden. Deze menselijke waarden kunnen veranderen, het zijn geen natuurwetten. Dezelfde elektronische netwerken van informationele en financiële stromen kunnen worden afgestemd op andere waarden.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be