Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 22 april 2006, 17:13   #21
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

veel mensen zijn blijkbaar bereid om al hun vrijheden op te geven voor 'veiligheid'.
best een onrustwekkende gedachte.
een politiestaat is niet veraf meer op die manier.
Mitgard is offline  
Oud 22 april 2006, 17:13   #22
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Wees maar zeker dat het ni lang gaat duren, PAJOT.
Bhairav is offline  
Oud 22 april 2006, 17:24   #23
stanny
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
veel mensen zijn blijkbaar bereid om al hun vrijheden op te geven voor 'veiligheid'.
best een onrustwekkende gedachte.
een politiestaat is niet veraf meer op die manier.
Idd, en dat verontrust mij ook. Maar ik vraag me af of dit geen noodzakelijk kwaad is, een donkere bladzijde die kan gevolgd worden door een nieuwe, warme en veilige samenleving. Ik vraag me af of dit geen geschiedkundige wetmatigheid is...
stanny is offline  
Oud 22 april 2006, 19:52   #24
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanny Bekijk bericht

'noodzakelijk kwaad'

'geschiedkundige wetmatigheid'
Deze beide begrippen hebben geen enkele wetenschappelijke waarde.

Wie daar in de 'geschiedenis' (als 'wetenschap', maar ook als 'verhaal') naar op zoek gaat, heeft noch van de wetenschap, noch van de geschiedenis veel begrepen.

Deze beide begrippen hebben - helaas - wel een zekere 'artistieke' charme, en worden dus gemakkelijk politiek 'gerecupereerd'. Door hun inherente vaagheid kunnen ze voor van alles en nog wat gebruikt worden.

Een reeks vraagjes kan bovenstaande stelling helpen verduidelijken : 'noodzakelijk' : waarom?/waarvoor ? 'kwaad' : volgens wie?/voor wie ?

'geschiedkundig' : als wetenschap? of als 'verhaal' ?
'wetmatigheid' : als 'stijlfiguur'? of als synoniem van 'axioma'/'stelling'?

Ik denk niet dat het uw bedoeling was, maar het gebruik van nog een andere, 'artistieke' term als 'donkere bladzijde' maakt de discussie er niet gemakkelijker op.


Wilt u een ernstig debat over 'verleden', 'heden' en 'toekomst' van een samenleving, dan laat u best dergelijke niet-wetenschappelijke terminologie achterwege.

Tot genoegen.
djimi is offline  
Oud 22 april 2006, 19:57   #25
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

wat bent u toch een schoolmeister, heer Dhimmie!
PollyCorrect is offline  
Oud 22 april 2006, 20:05   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het is zo dat mensen ook ervoor vrezen dat ze alles gaan verliezen, en dat iedereen juist hierdoor decadenter gaat leven. Ik zou er ni van verschieten moest die decadentie uiteindelijk ook dat fascisme vernietigen, na een lange strijd. Met decadentie bedoel ik datgene wat decadent is TOV de gevestigde orde en fascisme. Als ge weet wa'k bedoel...
Decadentie is geen strijd. Decadentie is slijtage. Mocht Hitler hebben gewonnen, dan was het derde rijk rond deze tijd ook dood of zwaar in verval.

Dat is slijtage en je kan dan twee dingen doen : pleiten voor het complete verval of voor herstel.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 22 april 2006, 20:06   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
veel mensen zijn blijkbaar bereid om al hun vrijheden op te geven voor 'veiligheid'.
best een onrustwekkende gedachte.
een politiestaat is niet veraf meer op die manier.
Zeker als onveiligheid door de overheid georganiseerd wordt.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 22 april 2006, 20:07   #28
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Als reply op Bhairav zijn foto uit de zeer oude doos kan dat tellen, Knor.

Laatst gewijzigd door baarle : 22 april 2006 om 20:07.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 20:08   #29
stanny
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Deze beide begrippen hebben geen enkele wetenschappelijke waarde.

Wie daar in de 'geschiedenis' (als 'wetenschap', maar ook als 'verhaal') naar op zoek gaat, heeft noch van de wetenschap, noch van de geschiedenis veel begrepen.

Deze beide begrippen hebben - helaas - wel een zekere 'artistieke' charme, en worden dus gemakkelijk politiek 'gerecupereerd'. Door hun inherente vaagheid kunnen ze voor van alles en nog wat gebruikt worden.

Een reeks vraagjes kan bovenstaande stelling helpen verduidelijken : 'noodzakelijk' : waarom?/waarvoor ? 'kwaad' : volgens wie?/voor wie ?

'geschiedkundig' : als wetenschap? of als 'verhaal' ?
'wetmatigheid' : als 'stijlfiguur'? of als synoniem van 'axioma'/'stelling'?

Ik denk niet dat het uw bedoeling was, maar het gebruik van nog een andere, 'artistieke' term als 'donkere bladzijde' maakt de discussie er niet gemakkelijker op.


Wilt u een ernstig debat over 'verleden', 'heden' en 'toekomst' van een samenleving, dan laat u best dergelijke niet-wetenschappelijke terminologie achterwege.

Tot genoegen.
Feit is dat er een onbehaaglijk gevoel bij een groot deel van de bevolking zit. Of dit gevoel al dan niet terecht is doet er in feite niet toe. In tijden van onbehagen is het een reflex dat mensen zoeken naar een leidersfiguur die krachtdadig kan optreden tegen de bron van dit onbehagen. Dat was in de jaren '30 niet anders, met alle desastreuze gevolgen vandien. Het onbehagen was toen een gevolg van hoge schuldbetalingen aan de geallieerden van WW I en de hoge werkloosheid. (achteraf is de keuze voor de sterke leider bijzonder te betreuren geweest). Maar in de jaren '50 en de decennia daarop is er terug iets moois gebloeid. Uiteindelijk is dit voorbeeld niet echt passend, maar wat ik wil zeggen is hetvolgende: dat het mss een noodzakelijk kwaad is om even terug orde op zaken te stellen door drastische maatregelen. Met drastische maatregelen bedoel ik een beleid met zowel carrots en sticks. Sticks, doormiddel van een hard repressief beleid tov straatgeweld enz. Carrots, maatregelen om de niet verloren jeugd op het rechte pad te houden doormiddel van hen kansen aan te bieden, maar hen ook met zachte dwang verplichten die kansen aan te nemen.
Dus een soort van politiestaat, waar ik geen voorstander van ben, maar die wel als noodzakelijk kwaad kan worden gezien...
stanny is offline  
Oud 22 april 2006, 20:13   #30
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
veel mensen zijn blijkbaar bereid om al hun vrijheden op te geven voor 'veiligheid'.
Niet te moeilijk maken. Een paar honderden goed verknoeide gastjes in België oppakken en stevig heropvoeden volstaat. Een goed uitgerust schoolsysteem oprichten voor de rest. Verder geen enkel misdrijf tegen personen meer ongestraft laten, ook pesterijen niet.

Dat is meer dan genoeg. En er moet geen enkele vrijheid voor ingeleverd worden, integendeel er kunnen er enkele bij: de vrijheid voor het volk om op elk moment het beleid te sturen (democratie heet men dat) bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door baarle : 22 april 2006 om 20:13.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 20:13   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht

wat bent u toch een schoolmeister, heer Dhimmie!
Wat kunt u goed discussiëren, mevrouw PollyCorrect !

En wat heeft u voor mooie argumenten !
djimi is offline  
Oud 22 april 2006, 20:15   #32
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanny Bekijk bericht
Idd, en dat verontrust mij ook. Maar ik vraag me af of dit geen noodzakelijk kwaad is, een donkere bladzijde die kan gevolgd worden door een nieuwe, warme en veilige samenleving. Ik vraag me af of dit geen geschiedkundige wetmatigheid is...
Jij bent blijkbaar echt bereid om nu geen doortastende maatregelen te nemen en zo het risico te lopen dat er inderdaad een voedingsbodem voor een tyranniek systeem zou ontstaan.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 20:18   #33
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanny Bekijk bericht
In tijden van onbehagen is het een reflex dat mensen zoeken naar een leidersfiguur die krachtdadig kan optreden tegen de bron van dit onbehagen.
Het volstaat om het beleid om te gooien en minimale openbare veiligheid weer als een te behalen doel voorop te stellen.

Maar ik zie dat jij, in plaats daarvan de voorkeur geeft aan:

Citaat:
Dus een soort van politiestaat, waar ik geen voorstander van ben, maar die wel als noodzakelijk kwaad kan worden gezien...
Wel, dan zal je mij op je weg vinden. Ik wil geen politiestaat. Ik wil integendeel de democratisering van België.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 20:30   #34
stanny
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht



Wel, dan zal je mij op je weg vinden. Ik wil geen politiestaat. Ik wil integendeel de democratisering van België.
Ik ook, maar dat mag voor mijn part ook pragmatisch gebeuren...
stanny is offline  
Oud 22 april 2006, 20:30   #35
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanny Bekijk bericht
Feit is dat er een onbehaaglijk gevoel bij een groot deel van de bevolking zit. Of dit gevoel al dan niet terecht is doet er in feite niet toe. In tijden van onbehagen is het een reflex dat mensen zoeken naar een leidersfiguur die krachtdadig kan optreden tegen de bron van dit onbehagen. Dat was in de jaren '30 niet anders, met alle desastreuze gevolgen vandien. Het onbehagen was toen een gevolg van hoge schuldbetalingen aan de geallieerden van WW I en de hoge werkloosheid. (achteraf is de keuze voor de sterke leider bijzonder te betreuren geweest). Maar in de jaren '50 en de decennia daarop is er terug iets moois gebloeid. Uiteindelijk is dit voorbeeld niet echt passend, maar wat ik wil zeggen is hetvolgende: dat het mss een noodzakelijk kwaad is om even terug orde op zaken te stellen door drastische maatregelen. Met drastische maatregelen bedoel ik een beleid met zowel carrots en sticks. Sticks, doormiddel van een hard repressief beleid tov straatgeweld enz. Carrots, maatregelen om de niet verloren jeugd op het rechte pad te houden doormiddel van hen kansen aan te bieden, maar hen ook met zachte dwang verplichten die kansen aan te nemen.
Dus een soort van politiestaat, waar ik geen voorstander van ben, maar die wel als noodzakelijk kwaad kan worden gezien...
Beste stanny, ik denk niet dat er echt veel méér 'drastische maatregelen' moeten komen dan het toepassen van de wet.
Bepaalde wetten kunnen misschien iets strenger worden, andere wetten kunnen misschien beter afgeschaft worden.
In het algemeen echter zou ik durven zeggen dat onze samenleving over voldoende wettelijke middelen beschikt om de onveiligheid tot 'aanvaardbare' proporties terug te brengen.

Tegen het 'onbehagen' dat in brede lagen van de bevolking heerst zullen uw 'drastische maatregelen' echter niet veel helpen. Ik vermoed dat die maatregelen voor een grote groep mensen hoe dan ook nooit 'drastisch genoeg' zullen zijn.
djimi is offline  
Oud 22 april 2006, 20:40   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

1. Een paar honderden goed verknoeide gastjes in België oppakken en stevig heropvoeden volstaat.

2. Een goed uitgerust schoolsysteem oprichten voor de rest.

3. Verder geen enkel misdrijf tegen personen meer ongestraft laten, ook pesterijen niet.
1. Zelfs al zouden het er een paar duizend zijn : het is de moeite van het proberen waard. Eén vraagje : heropvoeden, tot wat voor soort mensen ?
Brave en volgzame ja-knikkertjes, of zelfstandige - en dus ook vaak 'lastige' - individuën ?

-> Denk 'Clockwork Orange' !

2. Er bestaat een goed schoolsysteem, het moet alleen ècht ondersteund worden (financieel èn sociaal).

-> Hogere belastingen zullen misschien wel noodzakelijk zijn !

3. Vooral pesterijen niet !

-> Ofschoon het voor een opgroeiende mens ook noodzakelijk is dat hij/zij van zich leert afbijten, mag er wat mij betreft best hard opgetreden worden tegen 'pestkoppen'.

Laatst gewijzigd door djimi : 22 april 2006 om 20:44.
djimi is offline  
Oud 22 april 2006, 20:47   #37
stanny
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Beste stanny, ik denk niet dat er echt veel méér 'drastische maatregelen' moeten komen dan het toepassen van de wet.
Bepaalde wetten kunnen misschien iets strenger worden, andere wetten kunnen misschien beter afgeschaft worden.
In het algemeen echter zou ik durven zeggen dat onze samenleving over voldoende wettelijke middelen beschikt om de onveiligheid tot 'aanvaardbare' proporties terug te brengen.

Tegen het 'onbehagen' dat in brede lagen van de bevolking heerst zullen uw 'drastische maatregelen' echter niet veel helpen. Ik vermoed dat die maatregelen voor een grote groep mensen hoe dan ook nooit 'drastisch genoeg' zullen zijn.
Dat is waar, het wetgevend kader is toereikend genoeg. Alleen moet er meer energie gepomp worden om de wet ook te doen naleven. Zo is schoolplicht tot 18 jaar, welke middelen zijn er om dit effectief te doen worden nageleefd? Daarnaast zou ik het ook niet slecht vinden dat er op school een vak wordt gecreerd dat leert hoe ons democratisch bestel werkt, en wat juist die burgerszin en plicht inhoudt.

En inderdaad, er zullen altijd mensen zijn die deze maatregelen niet toereikend genoeg vinden, of ook gewoon alle vreemdelingen buiten willen. Maar als een partij als het VB de grootste is/wordt is er op dit moment iets pathologisch aan de gang. Naast die 1000 000 blokkiezers, zijn er ook veel mensen die principieel niet op het blok stemmen, maar toch aanvoelen dat er iets moet gebeuren. Dit zijn geen extreem-rechtsen, geen racisten, maar gewone mensen die zich niet veilig meer voelen in hun eigen thuishaven...
stanny is offline  
Oud 22 april 2006, 20:49   #38
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
In het islamofascisme bestaan die begrippen niet eens.



Het manisfesteert zich al. Hoe kun je nog er nog naast kijken?

Islamofascisten die zichzelf opblazen in naam van de achterlijkheid (hoe kan je beloning van 72 maagden anders noemen), en in al hun geweld duizenden slachtoffers maken.

Allochtone jongerenbendes (voornamelijk Noord-Afrikanen) die zich niet enkel in onze, maar in alle Europese steden laten kennen door terreur en geweldadige criminaliteit.

Radicaliserende jongeren die de beschaving de rug toe keren en zich uit onderwerping aan het islamofascisme onder hoofddoeken verbergen. Wat het hakenkruis was in de jaren 30, is de hoofddoek in de 21ste eeuw.

Moslimbendes die een sociaal conflict tussen de studenten en de Franse overheid misbruiken om overal vernielingen aan te richten. Zelf studeren ze uiteraard niet.

Moslimracaille dat 10.000 auto's in de fik steekt, burgers aanvalt, bedrijven in de as legt als één lid van hun schorumclub door zijn eigen achterlijkheid zichzelf gaat roosteren in een electriciteitscabine.

Islamofascisten die de boel kort en klein slagen en elkaar uitmoorden als een Deense cartoonist een rake cartoon tekent over de gewelddadige aard van de islam (geinspireerd op het terrorisme van een pedofiele karavaanrover).


Enz, enz, enz



Als je ziet hoeveel idioten in het verhaaltje van de 72 maagden trappen ...
Islamofascisten ,een begrip die tarik fraihi voor het eerst in de media gebruikte,.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 22 april 2006, 20:49   #39
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eén vraagje : heropvoeden, tot wat voor soort mensen ?
Eigenlijk is dat wat mij betreft maar van tweede orde. Prioritair is dat ze van de straat gehaald zijn en niet langer de maatschappelijke sfeer verpesten.

Citaat:
Brave en volgzame ja-knikkertjes, of zelfstandige - en dus ook vaak 'lastige' - individuën.
Om zelfstandig en kritisch te kunnen zijn, moet je eerst grenzen krijgen en kunnen erkennen. Wellicht is dat het eerste dat een heropvoeding hen moet aanbieden. Zonder compromis.

Vervolgens heb je zelfrespect, respect en wilskracht nodig.

Citaat:
2. Er bestaat een goed schoolsysteem, het moet alleen ècht ondersteund worden (financieel èn sociaal).

-> Hogere belastingen zullen misschien wel noodzakelijk zijn !
Volgens mensen die het kunnen weten (goede vrienden, Brusselaars, die zelf in het onderwijs zitten) is het Brussels onderwijs over 't algemeen een puinhoop.

Geld krijgt Brussel meer dan genoeg. Nu er nog iets nuttig mee doen.

Citaat:
3. Vooral pesterijen niet !

-> Ofschoon het voor een opgroeiende mens ook noodzakelijk is dat hij/zij van zich leert afbijten, mag er wat mij betreft best hard opgetreden worden tegen 'pestkoppen'.
Mee eens.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 21:03   #40
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanny Bekijk bericht

1. Zo is schoolplicht tot 18 jaar, welke middelen zijn er om dit effectief te doen worden nageleefd?

2. Daarnaast zou ik het ook niet slecht vinden dat er op school een vak wordt gecreerd dat leert hoe ons democratisch bestel werkt, en wat juist die burgerszin en plicht inhoudt.

3. als een partij als het VB de grootste is/wordt is er op dit moment iets pathologisch aan de gang.
1. Ik ben zelf eerder voorstander van een soort 'scholingsplicht', en als iemand nu op school, thuis, via 'leercontracten', of in een mengvorm daarvan gevormd wordt, dat is mij eigenlijk om het even.
Wel vind ik het nodig dat erkend wordt dat iemand op z'n vijftiende of zestiende reeds 'geschoold' kan zijn, en dus nog slechts een klein deel van zijn tijd aan verdere opleiding besteed. Overigens kan het weinig kwaad dat 'permanente vorming' maatschappelijk zeer uitgebreid ondersteund wordt.

2. Ik zou - binnen het door u voorgestelde vak - beginnen met een hoofdstuk dat uitlegt wat een school was/is/zou kunnen zijn, vervolgens een hoofdstuk dat helpt begrijpen wat een wijk was/is/zou kunnen zijn, en dan een hoofdstuk over het dorp/de stad, een hoofdstuk over het land, ...

3. Tja, ik kan niet ontkennen dat ik het géén teken van maatschappelijke 'gezondheid' vind dat een partij als het VB zovéél stemmen haalt.
Ik hoop derhalve dat het VB na de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006 in een aantal gemeenten - twee per provincie lijkt me ideaal - een absolute meerderheid haalt, zodat ze wel verplicht zullen zijn om het bestuur op zich te nemen, en dat helemaal alleen, zodat ze NIEMAND ANDERS nog met schuld zullen kunnen overladen wanneer de boel alsnog in het honderd loopt.
djimi is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be