Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2017, 23:11   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard Welk beleid geniet de voorkeur?

Ik heb geen studie economie gedaan en als ik het mis heb wil ik het graag horen, maar dit is mijn opvatting:

Stel dat we ons beleid zouden richten in het creëren van een belastingparadijs. Zou dit niet veel meer voordelen brengen?

Ik heb de indruk dat in de meeste belastingparadijzen het er over het algemeen veel beter aan toe gaat dan in de andere landen.

Logisch zou ik zo denken. Landen die zeer belastingvriendelijk zijn zullen ongetwijfeld voor bedrijven interessant zijn om in te investeren. Dat moet normaal gezien veel werkgelegenheid met zich mee brengen.

Veel werkgelegenheid resulteert in weinig of geen werklozen. Geen werklozen resulteert in zeer lage kosten. Zeer lage kosten, meer bedrijven en aan de slag zijnde werkkrachten resulteert in meer belastinginkomsten.

Waarschijnlijk zal dit ook zijn invloed hebben op een tekort aan geschikt personeel waardoor we hen die desalniettemin toch nog in de hangmat hangen kunnen/moeten tot het volgen van omscholingscursussen verplichten . Bij weigering van de werkloze, onmiddellijk het vervangingsinkomen stop zetten. " gij weigert het nodige te doen om een inkomen te verwerven, dus geen recht meer op vervangingsinkomen".

Ik ben er zelfs heilig van overtuigd dat het invloed zal hebben op het aantal allochtonen die hier niet langer met horden zullen komen aandraven. Zij die hier komen om te genieten van de huidige hangmatcultuur en het systeem zoeken te misbruiken, zullen snel andere oorden opzoeken wanneer ze te horen krijgen dat ze hier niet langer van alle voordelen zomaar kunnen genieten maar in tegenstelling zelf aan het werk gezet worden voor hun onderhoud.

Ik denk dat een dergelijk beleid veel meer voordelen zal bieden dan nadelen, of heb ik het mis?

Laatst gewijzigd door Garry : 14 augustus 2017 om 23:14.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2017, 23:38   #2
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

1. Er iseen reden waarom veel van die belastingparadijzen microstaatjes zijn. Je kan geen 10 miljoen mensen onderhouden met een bancaire sector alleen.

2. Hoeveel belastingparadijzen kan je opnoemen die een bloeiende industrie hebben?

3. als iedereen een belastingsparadijs wordt, is niemand een belastingsparadijs

4. belastingparadijzen zijn quasi onmogelijk geworden door het delen van bankgegevens
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2017, 23:49   #3
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
1. Er iseen reden waarom veel van die belastingparadijzen microstaatjes zijn. Je kan geen 10 miljoen mensen onderhouden met een bancaire sector alleen.

2. Hoeveel belastingparadijzen kan je opnoemen die een bloeiende industrie hebben?

3. als iedereen een belastingsparadijs wordt, is niemand een belastingsparadijs

4. belastingparadijzen zijn quasi onmogelijk geworden door het delen van bankgegevens
Heb ik mij dan slecht uitgedrukt? Ik had het niet direct over de bancaire sector, ik had het vooral over een uiterst lage belastingvoet en al zeker geen vermogensbelasting.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 augustus 2017 om 23:52.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 00:15   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

België is al een belastingsparadijs voor hen die geld hebben.
Multinationals houden fiscaal interessante departementen in Blegië (bitter weinig productie dus).

Een vereenvoudigde belastingswetgeving kan veel gezeik dat we nu hebben al oplossen, resulterende in hogere belastingsinkomsten en een verbeterd klimaat voor investeerders.

Welke belastingsparadijzen laten import van ongeschoolden/toekomstig hangmatters toe?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 07:10   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
België is al een belastingsparadijs voor hen die geld hebben.
Multinationals houden fiscaal interessante departementen in Blegië (bitter weinig productie dus).

Een vereenvoudigde belastingswetgeving kan veel gezeik dat we nu hebben al oplossen, resulterende in hogere belastingsinkomsten en een verbeterd klimaat voor investeerders.

Welke belastingsparadijzen laten import van ongeschoolden/toekomstig hangmatters toe?
Misschien heb je wel gelijk, alleen is België zeker geen belastingsparadijs voor werknemers en ik zoek eerder naar een beleid waarbij arbeidsproductiviteit ook loont en dat aanspoelende hangmatters automatisch afschrikt. Ook zaken zoals kindervergoeding, die ooit in het leven geroepen zijn in een heel andere tijdsgeest dan vandaag en daardoor vandaag compleet geen recht meer hebben van bestaan, moeten we vanaf. Welke, zo gezegd of echt, alleenstaande moeder met drie of meer kindjes waarvoor z dubbel kindergeld ontvangt bovenop haar werkloosheidsvergoeding, krijg je nog aan het werken? Ze zou minder inkomsten hebben dan dat ze vandaag krijgt om niets te doen, ze zou wel gek zijn moest ze gaan werken voor haar kroost.

Vroeger overkwam het je als je zwanger werd. Met de middelen van vandaag kies je daarvoor, juist zoals je ook kiest om een minder dure of een heel dure auto te kopen. Wie voor een hele dure auto kiest, die hij zelf niet kan betalen, moet ook niet aankloppen bij de maatschappij voor een toelage.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 augustus 2017 om 07:38.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 07:19   #6
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
en dat aanspoelende hangmatters automatisch afschrikt.
Zou dat mogelijk zijn?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 07:43   #7
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
België is al een belastingsparadijs voor hen die geld hebben.
Multinationals houden fiscaal interessante departementen in Blegië (bitter weinig productie dus).

Een vereenvoudigde belastingswetgeving kan veel gezeik dat we nu hebben al oplossen, resulterende in hogere belastingsinkomsten en een verbeterd klimaat voor investeerders.

Welke belastingsparadijzen laten import van ongeschoolden/toekomstig hangmatters toe?
Vroeger overkwam het je als je zwanger werd. Met de middelen van vandaag kies je daarvoor, juist zoals je ook kiest om een minder dure of een heel dure auto te kopen. Wie voor een hele dure auto kiest, die hij zelf niet kan betalen, moet ook niet aankloppen bij de maatschappij voor een toelage
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 07:51   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Zou dat mogelijk zijn?
dubbel

Laatst gewijzigd door Garry : 15 augustus 2017 om 07:56.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 07:54   #9
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Zou dat mogelijk zijn?
Zeker wel.

Onlangs nog een gesprek gehad met een groepje mensen. 't onderwerp ging er over," hoe wanhopig iemand kan zijn om zich onderaan een trein te verschuilen om zo te bestemming te geraken".

Nee, niet wanhopig, hoe inhalig dat iemand kan zijn om dat te doen.

Geen enkele asielzoeker die recht heeft op asiel hoeft dergelijke toestanden te doen, die kan eender waar asiel aanvragen en bekomen. Zij die dat wel doen doen dat alleen maar omdat ze van oordeel zijn elders beter af te zijn dan in het eerste land waar ze zijn aangekomen. Het gaat hem dus om hebzucht.

Dat soort asielzoekers zijn dan ook meestal geen asielrechthebbende.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 07:58   #10
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
België is al een belastingsparadijs voor hen die geld hebben.
Multinationals houden fiscaal interessante departementen in Blegië (bitter weinig productie dus).

Een vereenvoudigde belastingswetgeving kan veel gezeik dat we nu hebben al oplossen, resulterende in hogere belastingsinkomsten en een verbeterd klimaat voor investeerders.

Welke belastingsparadijzen laten import van ongeschoolden/toekomstig hangmatters toe?
Dat zijn winsten die ze in andere landen maken en waar ze hier akkoorden sluiten om een kleiner tarief te betalen. Dat is iets waar Belgie anders niets van zou zien. Indien mogelijk is Ierland zelfs nog interessanter.

Rijke belastingparadijzen hebben wel ongeschoolden nodig om het minderwaardig werk te doen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 08:06   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat zijn winsten die ze in andere landen maken en waar ze hier akkoorden sluiten om een kleiner tarief te betalen. Dat is iets waar Belgie anders niets van zou zien. Indien mogelijk is Ierland zelfs nog interessanter.

Rijke belastingparadijzen hebben wel ongeschoolden nodig om het minderwaardig werk te doen.
Geen enkel werk is minderwaardig.

Is het werk van een poetsvrouw minder waard dan dat van de directeur/s van een kliniek?

Klinieken hebben meestal meerdere directeurs. Stuur deze allen samen een week op skiverlof en die kliniek draait gewoon probleemloos verder . stuur de poetsvrouwen van die kliniek een half dagje samen naar huis en alles ligt op zijn kont.

Er is alleen "werk". Werk voor minder en beter geschoolde.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 augustus 2017 om 08:09.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 08:27   #12
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Geen enkel werk is minderwaardig.

Is het werk van een poetsvrouw minder waard dan dat van de directeur/s van een kliniek?

Klinieken hebben meestal meerdere directeurs. Stuur deze allen samen een week op skiverlof en die kliniek draait gewoon probleemloos verder . stuur de poetsvrouwen van die kliniek een half dagje samen naar huis en alles ligt op zijn kont.

Er is alleen "werk". Werk voor minder en beter geschoolde.
Dat is poco praat. Ok als ge het liever hoort: in rijke belastingparadijzen hebben ze veel ongeschoolden nodig.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 09:59   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Geen enkel werk is minderwaardig.

Is het werk van een poetsvrouw minder waard dan dat van de directeur/s van een kliniek?
...
Ik kom bij jou poetsen en jij betaalt me het loon van een ziekenhuisdirecteur. (allez, ik kom niet poetsen, mijn heksie perfeksie natuurlijk).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 10:02   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
...
Klinieken hebben meestal meerdere directeurs. Stuur deze allen samen een week op skiverlof en die kliniek draait gewoon probleemloos verder . stuur de poetsvrouwen van die kliniek een half dagje samen naar huis en alles ligt op zijn kont.
...
Er zal zo toch wel minstens één kliniek bestaan dan, in heel de wereld, die kan draaien zonder management (maar dan langer dan een weekje).
Kan je me het adres geven ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 13:44   #15
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Heb ik mij dan slecht uitgedrukt? Ik had het niet direct over de bancaire sector, ik had het vooral over een uiterst lage belastingvoet en al zeker geen vermogensbelasting.
Afbouwen sociale zekerheid?Ga je kinderen 1500 euro/jaar laten betalen bij een sportclub?benzine aan 6 euro/liter om de wegen te onderhouden?
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 08:03   #16
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

---

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 augustus 2017 om 08:04.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 23:12   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Afbouwen sociale zekerheid?Ga je kinderen 1500 euro/jaar laten betalen bij een sportclub?benzine aan 6 euro/liter om de wegen te onderhouden?
Wat versta jij onder een sportclub?

Mijn kinderen zijn heel hun jeugd lid geweest in een zeilclub. Denk je dat die daarvoor subsidies uit belastinggeld ontvingen? Of is zeilen geen sport misschien, moet het voetbal zijn om in aanmerking te komen?

Gij gaat er vanuit dat een lagere belastingvoet per definitie resulteert in minder belastinginkomsten zonder rekening te houden met de mogelijkheid dat wie minder belasting betaalt rijkelijker gaat leven, meer gaat verbruiken, meer BTW zal opbrengen, dat een land quasi zonder werkloze, veel minder kosten heeft en bij gevolg minder belastingen nodig heeft.

En die 6 euro/L is lulkoek. Ik denk niet dat in Luxemburg de benzine duurder is dan in België hé.

Trouwens, wanneer je in Nederland je kinderen wil inschrijven in een zwemclub zul je je portemonnee mogen open trekken en Nederland is nu niet bepaald een voorbeeld van belastingparadijs hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 augustus 2017 om 23:16.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 23:22   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kom bij jou poetsen en jij betaalt me het loon van een ziekenhuisdirecteur. (allez, ik kom niet poetsen, mijn heksie perfeksie natuurlijk).
Gij moet eens dringend een woordenboek open trekken om de betekenis van het woordje minderwaardig na te trekken. Het is niet omdat het werk minder vergoed wordt dat het minderwaardig is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be