Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2017, 08:02   #21
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is jullie misschien ontgaan maar in Gent was het tot voor kort ENORM gezellig, de sossen deelden gratis benoemingen uit: zo maar eventjes 500 contractuelen werden in één klap statutair met links en rechts nog een hoop leuke cadeautjes er boven op... Termont heeft zichzelf in sinterklaas verkleedt en dit één jaar voor de verkiezingen. De juiste term voor dit soort gedrag is cliëntelisme, een praktijk waarin de Waalse sossengebroeders van de PS zowat wereldkampioen zijn.


Dit was echter buiten Homans gerekend: zij stak hier een stokje voor omdat dit puur onwettelijk is:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...oemingen.dhtml

Uiteraard moest de rode graaister en postjespakker van het eerste uur De Regge hierop reageren als was ze door een wesp gestoken:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...elletjes.dhtml

Wat heeft Crombez hierop te zeggen? Waar blijven zijn ronkende verklaringen over nieuwe en schone politiek zonder dit soort vriendjespolitiek waar de bevolking zijn buik van vol heeft?
Weer typisch sossen gedoe, dan slaan ze wilt in het rond dat dit rechtvaardig is, gelukkig hebben we Homans nog die er een stokje voorgestoken heeft, er gaan er veel knarsetanden...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 08:08   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
"Als je een communicatieverantwoordelijke die al 15 jaar goed werk levert, wilt belonen dan schrijf je een vacature uit in de zomer, geef je daar niet te veel ruchtbaarheid aan en maak je het examen op maat van die persoon."
Wat is er verkeerd aan om als iemand goed werkt levert gedurende een zekere tijd, om hem een weddeverhoging te geven ? Daar zijn mogelijkheden genoeg.
De sossen kiezen natuurlijk die weddeverhoging die de toekomstige besturen onvoorwaardelijk bindt aan grote kosten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 08:18   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat is er verkeerd aan om als iemand goed werkt levert gedurende een zekere tijd, om hem een weddeverhoging te geven ? Daar zijn mogelijkheden genoeg.
De sossen kiezen natuurlijk die weddeverhoging die de toekomstige besturen onvoorwaardelijk bindt aan grote kosten.
dit gaat niet over weddeverhoging maar over de stap van contractueel naar vastbenoemd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 08:55   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dit gaat niet over weddeverhoging maar over de stap van contractueel naar vastbenoemd.
Als ik het goed gelezen heb gaat het over mensen die jaaaaaaren geleden in een nepstatuut (gesco...) begonnen zijn en daarin vastgeplakt bleven.

Ze hebben dus nooit een aanwervingsexamen gedaan en daarom is het ook logisch dat ze niet vastbenoemd kunnen worden.
Aan de andere kant is dat gedoe met die nepstatuten ook wel hemeltergend.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:00   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als ik het goed gelezen heb gaat het over mensen die jaaaaaaren geleden in een nepstatuut (gesco...) begonnen zijn en daarin vastgeplakt bleven.

Ze hebben dus nooit een aanwervingsexamen gedaan en daarom is het ook logisch dat ze niet vastbenoemd kunnen worden.
Aan de andere kant is dat gedoe met die nepstatuten ook wel hemeltergend.
DM spreekt over
Citaat:
508 contractuele ambtenaren die al minstens 12 jaar voor de stad Gent werken
niet over speciale statuten. en in het artikel werd de stad met al haar argumenten echt wel gehoord, indien het om speciale statuten ging, zou dat er wel ingestaan hebben, vermoed ik zo ... speciale statuten =/= contractuele ambtenaren.


verder vind ik t nog maar de vraag of we van iemand die 12 jaar geleden een examen mee deed vandaag zo maar moeten aannemen dat die persoon nog steeds en bij voorbaat de beste persoon op die plek is ... �*ls dat al exact dezelfde plek zou zijn, wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 augustus 2017 om 09:02.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:05   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
DM spreekt over niet over speciale statuten. en in het artikel werd de stad met al haar argumenten echt wel gehoord, indien het om speciale statuten ging, zou dat er wel ingestaan hebben, vermoed ik zo ... speciale statuten =/= contractuele ambtenaren.


verder vind ik t nog maar de vraag of we van iemand die 12 jaar geleden een examen mee deed vandaag zo maar moeten aannemen dat die persoon nog steeds en bij voorbaat de beste persoon op die plek is ... �*ls dat al exact dezelfde plek zou zijn, wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt ...
Ik lees het in de ref van Parcifal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hier staat het nu eens mooi uitgelegd tot in detail :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.3048273
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:10   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik lees het in de ref van Parcifal
dat gaat toch ook uitsluitend over contractuelen vs vaste benoeming? niks over speciale statuten (die jij nepstatuten noemt)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:13   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat gaat toch ook uitsluitend over contractuelen vs vaste benoeming? niks over speciale statuten (die jij nepstatuten noemt)

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.3048273


Citaat:
De wet is hard, maar het is nu éénmaal de wet

Vraag is in de eerste plaats of alle 508 bijna-gelukkigen allemaal via de grote voordeur en niet al ‘stoemelings’ in (stads)dienst zijn getreden. Dat is het eerste wat de stad Gent zal moeten kunnen aantonen. In dubio pro reo: laat de stad Gent even het voordeel van de twijfel. Zelf heb ik een spontane twijfel, want ik kan mij voorstellen dat in die groep van 508 er toch wel enkele personen zijn die jaren geleden als gesubsidieerd contractueel personeelslid zijn aangeworven. Het zogenaamde ‘gescostelsel’ was anno 1986 bedoeld als een tewerkstellingsmaatregel, met in se een tijdelijke tewerkstelling voor ogen, die echter bij nader toezien nogal permanent bleek uit te vallen. Opnieuw, hoogst vervelend voor de betrokken individuen in die positie: dura lex, sed lex. Opnieuw: achterdeur, geen toegang via de Hoofdpoort (om in Gentse termen te blijven), spijtig.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:16   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
oops, ik had de inzet niet gelezen, excuus!

maar toch wel maar enkele en misschien van de 508 ? ... gaan we daar die hele golf mee goedkeuren ?

hoeveel van die mensen voeren nog dezelfde functie uit dan die waarvoor ze examen deden ? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:20   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Gent heeft hier gewoon dom geweest, laat ze diezelfde ambtenaren op dezelfde manier benoemen maar verspreid over enkele jaren en niemand valt er over.

Maar ten gronde zijn er wel wat zaken die mij opvallen. Waarom nog altijd het verschil tussen contractuelen en statutairen? Maar als het ene statuut beter is dan het andere, waarom moet een persoon die goed werk levert volgens zijn oversten, gaan solliciteren voor zijn eigen job?

Langs de ene kant wil men dat de overheid meer marktconform werkt maar langs de andere kant dwingt men de overheid om dergelijke idiote regels toe te passen dat een deftig personeelsbeleid onmogelijk is.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:23   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Gent heeft hier gewoon dom geweest, laat ze diezelfde ambtenaren op dezelfde manier benoemen maar verspreid over enkele jaren en niemand valt er over.

Maar ten gronde zijn er wel wat zaken die mij opvallen. Waarom nog altijd het verschil tussen contractuelen en statutairen? Maar als het ene statuut beter is dan het andere, waarom moet een persoon die goed werk levert volgens zijn oversten, gaan solliciteren voor zijn eigen job?

Langs de ene kant wil men dat de overheid meer marktconform werkt maar langs de andere kant dwingt men de overheid om dergelijke idiote regels toe te passen dat een deftig personeelsbeleid onmogelijk is.
t is toch wel net dat statutaire statuut dat elk deftig personeelsbeleid onmogelijk maakt me dunkt...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:37   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
t is toch wel net dat statutaire statuut dat elk deftig personeelsbeleid onmogelijk maakt me dunkt...
ik weet niet, waarom in feite? Een ambtenaar ontslaan kan nu toch al? 2 slechte beoordelingen en het ontslag is een feit.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:47   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik weet niet, waarom in feite? Een ambtenaar ontslaan kan nu toch al? 2 slechte beoordelingen en het ontslag is een feit.
een heel mooie theorie vooral.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:48   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een heel mooie theorie vooral.
de regel bestaat, mss moet ze gewoon wat beter uitgevoerd worden ipv nog eens de regels te veranderen?

Goed, voor mij mag dat statuut gewoon weg, maar ik snap gewoon niet waarom men de huidige regels niet volgt.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:53   #35
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de regel bestaat, mss moet ze gewoon wat beter uitgevoerd worden ipv nog eens de regels te veranderen?

Goed, voor mij mag dat statuut gewoon weg, maar ik snap gewoon niet waarom men de huidige regels niet volgt.
Dat komt omdat te veel leidende ambtenaren niet in staat zijn een procedure correct te volgen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:55   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat komt omdat te veel leidende ambtenaren niet in staat zijn een procedure correct te volgen.
dat ligt dan aan de procedure ... of aan veel leidende ambtenaren.

kies zelf wat het meest waarschijnlijke is of zijn er zoveel incompetente leidende ambtenaren benoemd?

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 augustus 2017 om 09:56.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:55   #37
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is jullie misschien ontgaan maar in Gent was het tot voor kort ENORM gezellig, de sossen deelden gratis benoemingen uit: zo maar eventjes 500 contractuelen werden in één klap statutair met links en rechts nog een hoop leuke cadeautjes er boven op... Termont heeft zichzelf in sinterklaas verkleedt en dit één jaar voor de verkiezingen. De juiste term voor dit soort gedrag is cliëntelisme, een praktijk waarin de Waalse sossengebroeders van de PS zowat wereldkampioen zijn.


Dit was echter buiten Homans gerekend: zij stak hier een stokje voor omdat dit puur onwettelijk is:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...oemingen.dhtml

Uiteraard moest de rode graaister en postjespakker van het eerste uur De Regge hierop reageren als was ze door een wesp gestoken:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...elletjes.dhtml

Wat heeft Crombez hierop te zeggen? Waar blijven zijn ronkende verklaringen over nieuwe en schone politiek zonder dit soort vriendjespolitiek waar de bevolking zijn buik van vol heeft?
En de NVA doet niet aan politieke benoemingen zeker? Antwerpen is anders dé graaiton voor politieke NVA-benoemingen. Wat een schijnheiligheid van Homans. Maar ze gaat hier nog goed op haar bek voor gaan. Dat staat vast.


Moet er nog zand zijn??
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:56   #38
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat ligt dan aan de procedure ... of aan veel leidende ambtenaren.

kies zelf wat het meest waarschijnlijke is.
Ik denk dat ik het antwoord al heb gegeven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:58   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat komt omdat te veel leidende ambtenaren niet in staat zijn een procedure correct te volgen.
dan zijn ze onbekwaam.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:58   #40
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En de NVA doet niet aan politieke benoemingen zeker? Antwerpen is anders dé graaiton voor politieke NVA-benoemingen. Wat een schijnheiligheid van Homans. Maar ze gaat hier nog goed op haar bek voor gaan. Dat staat vast.


Moet er nog zand zijn??
hoe kan ze hier op haar bek gaan? Gent is hier in de fout gegaan, procedures zijn er toch om te volgen hé?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be