Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2017, 15:25   #21
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Kleur van de wagen wordt niet gecheckt, de aangebrachte stickers ook niet.
Dus enkel de nummerplaat. Zelfs de vorm van de wagen wordt door die camera niet herkent.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2017, 17:31   #22
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat moet je wel. Het is niet omdat u uitzonderlijk door goedgemutste agenten op uw fout bent gewezen dat u niet verantwoordelijk bent voor de nummerplaat die achter op uw wagen gemonteerd staat.
Die originele plaat is dan ook maar een middel om u nog Meer geld af te troggelen.

In Duitsland heb je bevoorbeeld geen originele platen, ze kleven daar op de dienst inschrijvingen een sticker op één van de platen die je zelf meebrengt en klaar is Kees Frits. De plaat met de sticker plaatst men achteraan op de wagen, de plaat zonder sticker vooraan.


Dat ze daar ondanks de vele vlaams-duitse genen in Belgie nog niet opgekomen zijn is dus onbegrijpelijk.

Laatst gewijzigd door dpg : 19 augustus 2017 om 17:32.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2017, 17:39   #23
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Enkel Belgen.
Wij kennen als enig land het toekennen van nummerplaten op basis van een nieuwe inschrijving.
Alle andere landen kennen een nummerplaat toe op basis van chassisnummer.
Als die wordt ontvreemd ga je er gewoon een andere halen. In het slechtste geval hang je er eentje op in karton.
Geen kat die je het lastig gaat maken. Behalve hier in dit land en de Belgen weten dus niet beter.

Ook dit nog, indien je de aangifte van het ontvreemden van de nummerplaat voor kan leggen is uw vervanging van uw nummerplaat gratis. (Frankrijk)
In Duitsland dus niet, je kan daar dus een nummerplaat aanvragen met je initialen en cilinderinhoud van je wagen of motor als je dat wenst.

BM-JD1200 is dus mogelijk en is je volgende motor maar een 650 dan beslis je zelf of je die wel of niet houd omdat die overdraagbaar is.

Laatst gewijzigd door dpg : 19 augustus 2017 om 17:39.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2017, 20:14   #24
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
In Duitsland dus niet, je kan daar dus een nummerplaat aanvragen met je initialen en cilinderinhoud van je wagen of motor als je dat wenst.
Dat wist ik niet. Zie, een mens wordt alle dagen toch wat slimmer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2017, 20:17   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die originele plaat is dan ook maar een middel om u nog Meer geld af te troggelen.

In Duitsland heb je bevoorbeeld geen originele platen, ze kleven daar op de dienst inschrijvingen een sticker op één van de platen die je zelf meebrengt en klaar is Kees Frits. De plaat met de sticker plaatst men achteraan op de wagen, de plaat zonder sticker vooraan.


Dat ze daar ondanks de vele vlaams-duitse genen in Belgie nog niet opgekomen zijn is dus onbegrijpelijk.
Met mijn flamingante genen heb ik eigenlijk net het omgekeerde voor ogen.
De overheid zou mij twee (of meer, voor aanhangwagentjes) moeten afleveren. En tegelijk wetgeving voorzien dat het zwaar strafbaar maakt om materialen voorhanden te hebben die duidelijk de bedoeling hebben om vervalste nummerplaten te maken, door vorm/kleur .. van de letters en wat weet ik voor zever.

Royalistische genen zullen dat waarschijnlijk niet begrijpen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2017, 20:25   #26
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met mijn flamingante genen heb ik eigenlijk net het omgekeerde voor ogen.
De overheid zou mij twee (of meer, voor aanhangwagentjes) moeten afleveren. En tegelijk wetgeving voorzien dat het zwaar strafbaar maakt om materialen voorhanden te hebben die duidelijk de bedoeling hebben om vervalste nummerplaten te maken, door vorm/kleur .. van de letters en wat weet ik voor zever.

Royalistische genen zullen dat waarschijnlijk niet begrijpen.
Als ik het goed begrijp wil je overal officiële nummerplaten hangen.
Vooraan op uw wagen, op elke aanhangwagen, enz.. ?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2017, 21:23   #27
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp wil je overal officiële nummerplaten hangen.
Vooraan op uw wagen, op elke aanhangwagen, enz.. ?
En op garagapoorten, parkeerplaatsen enz, als de roverheid maar geld krijgt om zijn pensioen te blijven betalen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 20:26   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp wil je overal officiële nummerplaten hangen.
Vooraan op uw wagen, op elke aanhangwagen, enz.. ?
Overal ?
Wel op je wagen, vooraan en achteraan. Wel op de aanhangwagens tot 750 kg, want de andere hebben hun eigen nummerplaat.
Niet "enz."
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 21:47   #29
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Overal ?
Wel op je wagen, vooraan en achteraan. Wel op de aanhangwagens tot 750 kg, want de andere hebben hun eigen nummerplaat.
Niet "enz."
En als er dan van die reeks eentje wordt ontvreemd dan dien je ze allen te vervangen door een reeks officiële nummerplaten met een nieuw nummer?
Nog een doordenkertje.. Wie garandeert vervolgens de overheid dat je niet stiekem met twee wagens op de baan rondtoert? Zo eentje met de twee officiële nummerplaten die je hebt gekregen voor je beide aanhangwagens?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2017, 11:58   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En als er dan van die reeks eentje wordt ontvreemd dan dien je ze allen te vervangen door een reeks officiële nummerplaten met een nieuw nummer?
Nog een doordenkertje.. Wie garandeert vervolgens de overheid dat je niet stiekem met twee wagens op de baan rondtoert? Zo eentje met de twee officiële nummerplaten die je hebt gekregen voor je beide aanhangwagens?
Die vervanging, dat is nu toch ook zo. Net hetzelfde.
Ik heb een auto en een aanhangertje van -750 kg. Als mijn plaat gestolen wordt, en ik wil geen miserie, dan opteer ik voor de eliminatie van de oude plaat en neem een nieuwe.

Als je rondtoert met nummerplaten van een andere auto die je bezit (vb. je schrijft je derde auto met zwaar belastingsregime niet in omdat je die maar sporadisch gebruikt, en als je hem gebruikt, dan wissel je de nummperplaten .... dat komt maar uit bij politiecontrole. Ter gelegenheid van een onnozel ongevalleke, een bobcontrole of je buren die je verklikken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be