Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2016, 11:34   #3961
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
U persoonlijke ervaring is één ding. De naakte cijfers tonen aan dat het regelmatig prijs is en serieus prijs. Op één maand drie incidenten waarbij het minstens om 3u vertraging ging.

In Nederland is er tenminste duidelijkheid, dat heeft een reiziger nog liever dan het gehannes bij incidenten bij de NMBS. Enkele jaren terug in Antwerpen-Centraal van hot naar her gestuurd omdat er een trein ging rijden die uiteindelijk nooit gereden heeft. Aan de oorzaak kon de NMBS toen niet veel doen, maar de afwikkeling is keer op keer hetzelfde.
De stiptheidscijfers in Nederland zijn niet beter dan in België, als je in beide landen de afgeschafte ("opgeheven" noemt dit in Nederland) treinen meetelt.

Op opvang bij incidenten kan beter, maar dat is in Nederland even goed zo.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 11:36   #3962
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat heb ik in Godsnaam met het VK te maken?

Ik kom soms in werkplaatsen van de NMBS, tjonge, wat ik daar soms zie.
Specialiteit is epibreren.
Ik kom niet veel in die werkplaatsen, dus kan daar niet over meespreken. In tegenstelling tot U spreek ik me niet uit over dingen waar ik geen weet van heb.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 11:39   #3963
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Daar gaat het in eerste instantie om. Duidelijkheid en begeleiding.
Duitsland is het beste land als er een "calamiteit" gebeurt, goede opvang en vlugge vervangen van materiaal. Nederland is op dat vlak erger dan België, en dat weet ik uit eigen ervaring. Als er iets ernstig gebeurt, gaat het personeel er van door. In België is het ook niet schitterend, vooral de organisatie van hogerhand en samenwerking tussen infrabel en NMBS, maar het personeel doet wel hun best.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 11:41   #3964
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar waarom moeten treinbegeleiders, etc statutair zijn? Waar hebben ze dit privilege aan verdient?
Die mensen hebben heel specifieke carrières en opleiding. Als ze na pakweg 20 jaar ontslagen orden, raken ze elders nog moeilijk aan de bak.
Overigens die opleiding kost pakken geld, zeker van machinisten, door het statuut weet het bedrijf dat de meeste zullen blijven en niet al na een of jaar weglopen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 11:42   #3965
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U zit in het ijle te praten. De statistieken tonen aan dat er niet meer vertragingen zijn in België vergeleken met de buurlanden. (zie boven)
In België verlengen ze de rittijden zodat er inderdaad geen vertraging meer is. Een trein die 6 minuten stilstaat in een station die gaat inderdaad moeilijk nog vertraging maken.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 11:43   #3966
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat niet in het VK?

Of betekent "blijken" in jouw woordenboek: "Dat weiger ik wegens mijn ideologische vooringenomenheid waar te nemen".
Dat "blijkt" vooral uit de gigantische lading aan bronnen en referentiemateriaal die hij uiteraard heeft maar weigert te posten .
Bronnen, c'est pour les autres
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 11:45   #3967
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die mensen hebben heel specifieke carrières en opleiding. Als ze na pakweg 20 jaar ontslagen orden, raken ze elders nog moeilijk aan de bak.
Overigens die opleiding kost pakken geld, zeker van machinisten, door het statuut weet het bedrijf dat de meeste zullen blijven en niet al na een of jaar weglopen.
De luchtvaart zit met hetzelfde probleem, echter heeft dat opgelost zonder bijzondere privileges aan te bieden...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 11:46   #3968
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
In België verlengen ze de rittijden zodat er inderdaad geen vertraging meer is. Een trein die 6 minuten stilstaat in een station die gaat inderdaad moeilijk nog vertraging maken.
Op zich is het verlengen van rijtijden niet zo slecht. Stiptheid is belangrijker dan snelheid. Zo doet de SBB het ook.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 12:00   #3969
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat klopt ook niet, ik ken ook ingenieurs die statutair zijn aangeworven. Ikzelf heb een master.
Nochtans zijn mijn bronnen hier ook duidelijk in, de laatste jaren sinds zowat 2009 worden ingenieurs ook contractueel aangeworven.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 12:18   #3970
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
In België verlengen ze de rittijden zodat er inderdaad geen vertraging meer is. Een trein die 6 minuten stilstaat in een station die gaat inderdaad moeilijk nog vertraging maken.
In Nederland doen ze hetzelfde, de Benelux trein staat bijna 10 minuten in het station van Rotterdam en nog eens 6 minuten in Den Haag.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 12:20   #3971
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat "blijkt" vooral uit de gigantische lading aan bronnen en referentiemateriaal die hij uiteraard heeft maar weigert te posten .
Bronnen, c'est pour les autres
Dus ik heb hier nog geen bronnen en referentiemateriaal gepost betreffende het Britse spoor of zo?
Dat is een leugen die iedereen die deze draad gelezen heeft zal onderschrijven. Enkel met leugens en bedrog denkt U mensen te kunnen verkopen dat privatiseren de oplossing is.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 12:24   #3972
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De luchtvaart zit met hetzelfde probleem, echter heeft dat opgelost zonder bijzondere privileges aan te bieden...
Men heeft dat opgelost door goedkope Polen, Roemenen, etc. te importeren. Gevolg heel wat voormalige stewards en zelfs piloten werken nu voor de NMBS. Het heeft een naam, namelijk afbraak van de rechten van de werknemers. In de luchtvaart kan dat door het internationale karakter, bij het spoor veel moeilijker.

Uiteindelijk kun je mensen al hun rechten en privileges afpakken, zodat de werkgever heer en meester is en de werknemer in een zwakke positie staat. Gevolg de middenklasse zinkt weg, zoals in de VS gebeurde, als gevolg van de ideologische keuze die gemaakt werd. Een keuze die U hier ook graag ingevoerd zou zien.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 12:30   #3973
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Op zich is het verlengen van rijtijden niet zo slecht. Stiptheid is belangrijker dan snelheid. Zo doet de SBB het ook.
In België is het wel wat overdreven sinds 2 jaar.
Maar goed, men moet rekening houden met allerlei hinder, en toch op schema blijven.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 13:07   #3974
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus ik heb hier nog geen bronnen en referentiemateriaal gepost betreffende het Britse spoor of zo?
Dat is een leugen die iedereen die deze draad gelezen heeft zal onderschrijven. Enkel met leugens en bedrog denkt U mensen te kunnen verkopen dat privatiseren de oplossing is.
Laat me je even quoten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat blijkt niet in het VK.
Reageer jij op een stelling van Reservespeler die het over België heeft (en ja hij heeft het expliciet over België, dat geeft ie zelf nog aan).

Op mijn eerste vraag achter bronnen, reageer je gemakshalve maar niet, en ook hier ga je dat niet doen, dat weet ik ook wel. Maar inderdaad: jij hebt hier nog geen één bron gepost die BE en UK vergelijkt, noch heb je enige vergelijking opgebouwd tussen UK en BE die gestoeld is op enig bronnen-materiaal. Sterker nog, als ik dat wel doe, ga je toeteren dat ik geen universitaire instantie ben, dat ik dus geen vergelijkingen kan maken en dat er geen diepgaande universitaire vergelijkingen bestaan tussen BE en UK.

En toch houdt dat je niet tegen om dan dat te antwoorden aan Reservespeler.

Dus kom op, post je bronnen eens . Of ga je voor de zoveelste keer bevestigen dat leugens, bedrog, verdraaiingen, selectieve interpretaties, kortom, typische Goebbelstechnieken jouw bijdragen zijn in dit topic?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 13:57   #3975
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Nederland doen ze hetzelfde, de Benelux trein staat bijna 10 minuten in het station van Rotterdam en nog eens 6 minuten in Den Haag.
Wat een flagrante leugen, stop in Rotterdam is 3 minuten en in Den Haag 4 minuten. Rotterdam is xxu56 - xxu59 , Den Haag is xxu17 -xxu21.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 16:01   #3976
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar waarom moeten treinbegeleiders, etc statutair zijn? Waar hebben ze dit privilege aan verdient?
Goede vraag.
Langzaam maar zeker gaat dat er voor iedereen uit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 16:02   #3977
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik kom niet veel in die werkplaatsen, dus kan daar niet over meespreken. In tegenstelling tot U spreek ik me niet uit over dingen waar ik geen weet van heb.
Daar merk ik hier helemaal niets van.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 03:27   #3978
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Laat me je even quoten:



Reageer jij op een stelling van Reservespeler die het over België heeft (en ja hij heeft het expliciet over België, dat geeft ie zelf nog aan).

Op mijn eerste vraag achter bronnen, reageer je gemakshalve maar niet, en ook hier ga je dat niet doen, dat weet ik ook wel. Maar inderdaad: jij hebt hier nog geen één bron gepost die BE en UK vergelijkt, noch heb je enige vergelijking opgebouwd tussen UK en BE die gestoeld is op enig bronnen-materiaal. Sterker nog, als ik dat wel doe, ga je toeteren dat ik geen universitaire instantie ben, dat ik dus geen vergelijkingen kan maken en dat er geen diepgaande universitaire vergelijkingen bestaan tussen BE en UK.

En toch houdt dat je niet tegen om dan dat te antwoorden aan Reservespeler.

Dus kom op, post je bronnen eens . Of ga je voor de zoveelste keer bevestigen dat leugens, bedrog, verdraaiingen, selectieve interpretaties, kortom, typische Goebbelstechnieken jouw bijdragen zijn in dit topic?
Zucht...
Ik heb je al duizend maal geantwoord (en nu zul je waarschijnlijk iets antwoorden in de trend van "nee, slechts 27 keer, zie je wel dat je een leugenaar bent...") dat het VK het slechter doet dan Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, etc. en dat dit ook bewezen is, onder andere door het officiële Britse overheidsrapport.
Als blijkt dat het VK het slechter doet dan deze landen heeft het zelfs geen zin België te vergelijken met het VK. Dan moet je België vergelijken met die andere landen. Maar goed, voor de allerlaatste maal, als je dat niet begrijpt heeft verdere discussie met U geen zin.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 03:33   #3979
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Wat een flagrante leugen, stop in Rotterdam is 3 minuten en in Den Haag 4 minuten. Rotterdam is xxu56 - xxu59 , Den Haag is xxu17 -xxu21.
Officieel komt de trein toe te Den Haag om xx:38 , maar meestal veel eerder, en vertrekt terug om xx:43. (richting België) In Rotterdam komt die toe xx:01 en vertrekt xx:05. Nergens in België is de stilstand meer dan 5 minuten, maar net als in Nederland komt de trein soms vroeger toe.
In België is de maximale stilstand van diezelfde trein 3 minuten, namelijk in Mechelen (in Antwerpen-Centraal 2 minuten).
In de omgekeerde richting net dezelfde speling, dus MEER in Nederland dan in België.

Je maakt jezelf gewoon belachelijk omdat je denk er iets van te kennen terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 03:36   #3980
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Goede vraag.
Langzaam maar zeker gaat dat er voor iedereen uit.
Dat wil de elite graag, dat het wordt zoals in de VS. Daar zit een duidelijke agenda en ideologie achter, en het verklaart waarom jullie zo blijven liegen, er staat namelijk veel op het spel. Als blijkt dat inperken van de rechten van werknemers helemaal niet nodig is, en privatisering de economie niet ten goede komt, als jullie leugens met name doorprikt worden, door de publieke opinie, heeft dat grote consequenties.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be