Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 18 februari 2006, 10:37   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard Bent u bang voor de islam?

Bent u bang voor de islam?

Door CARL MUREAU en PATRICK POUW


ROTTERDAM - De cartoonrellen leiden in Nederland tot een groeiende angst voor de islam. Zo blijkt uit opinieonderzoek van het bureau R&M Matrix in opdracht van het AD.

Foto CATHAL MCNAUGHTON/PA


,,Het is wel eng geworden,’’ klinkt het. Van de 750 ondervraagden is ruim 44 procent banger geworden voor een wereldwijde botsing tussen de islam en het westen. Vrouwen blijken angstiger dan mannen.

Een meerderheid ziet de islam als een vrouwonvriendelijke, intolerante en humorloze godsdienst. Ruim de helft vindt dat democratie en islam niet samengaan. Ruim 40 procent spreekt van een gewelddadige godsdienst.

De islam heeft een groot imagoprobleem, reageert Ayhan Tonca, voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO). ,,Het is ons pakkie-an om dat beeld te veranderen. Maar beeldvorming is heel lastig te bestrijden. Alles wat je goed doet, wordt tenietgedaan door één vlag die waar ook ter wereld in de brand wordt gestoken.’’

Uit het onderzoek blijkt dat mensen vooral de toekomst vrezen. Slechts een kleine minderheid, ruim 10 procent, vindt dat zijn leven nu al is veranderd door recente incidenten rondom de islam.

,,Zij denken dat ze zich alles kunnen permitteren,’’ zeggen ondervraagden. ,,Het is wel eng geworden.’’ En: ,,Ik ben bang dat mijn kleinkinderen straks in een islamitisch land moeten leven.’’

CMO-voorzitter Tonca, officieel gesprekspartner van de overheid, hoopt nog steeds op begrip. ,,Men mag niet vergeten dat moslims al veertig jaar in Nederland leven. Pas de laatste jaren zitten we in een geweldsspiraal, waarbij het geloof misbruikt wordt door terroristen. Zij bereiken hun doel: angst en verdeeldheid zaaien.’’

Makkelijke oplossingen ziet hij niet. ,,We hebben er wel eens aan gedacht om professionals in te huren om een pr-campagne op te zetten om de islam positiever in beeld te brengen. Maar je lost het niet op. Want het slechte imago van de islam is een mondiaal probleem.’’
Bron A.D .nl.

Ik heb al lang bang van de islam
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 18 februari 2006, 10:50   #2
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Godsdienst, pffffffffffffff

Zoals we hier in het westen de katholieke godsdienst hebben kleingekregen tegen haar overheersing, zo zal dat ook gaan met de islam, hier in het westen wel te verstaan, wat ze in Arabië doen maakt voor mij niet uit.
alberto is offline  
Oud 18 februari 2006, 10:53   #3
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Ik vraag mij af wat de impact op de geloofsbelevenis van moslims zou zijn indien de Kaaba in Mekka met de grond zou gelijk gemaakt worden.
stab is offline  
Oud 18 februari 2006, 11:46   #4
xmordan
Burgemeester
 
xmordan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: arm belgie
Berichten: 536
Standaard

Ja, ik ben Islamofoob.
Wie niet trouwens, voor een duivelse religie die afstamt uit een duister verleden.
Maar kan ik dat wel zeggen zonder voor het gerecht te worden getrokken?
xmordan is offline  
Oud 18 februari 2006, 12:11   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Jaja, u maken ze niks wijs...
Bhairav is offline  
Oud 18 februari 2006, 12:30   #6
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

wees maar allemaal bange mietjes en stem maar op het VB.
dankuwel merci zegt het VB.

wat zou het toch vreselijk zijn voor het VB als de vlaamse autochtonen niet zo'n mietjes waren maar in plaats daarvan mensen die mekaar helpen als ze zien dat iemand lastig gevallen wordt.
moet best een enge gedachte zijn voor een partij die parasiteert op angst en individualisme.
Mitgard is offline  
Oud 18 februari 2006, 12:34   #7
xmordan
Burgemeester
 
xmordan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: arm belgie
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wees maar allemaal bange mietjes en stem maar op het VB.
dankuwel merci zegt het VB.

wat zou het toch vreselijk zijn voor het VB als de vlaamse autochtonen niet zo'n mietjes waren maar in plaats daarvan mensen die mekaar helpen als ze zien dat iemand lastig gevallen wordt.
moet best een enge gedachte zijn voor een partij die parasiteert op angst en individualisme.
Moesten er geen problemen zijn zou er ook geen VB zijn.
Maar sommigen zijn liever ziende blind.
__________________
Als je maar politiek correct denkt...
xmordan is offline  
Oud 18 februari 2006, 12:40   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Godsdienst, pffffffffffffff

Zoals we hier in het westen de katholieke godsdienst hebben kleingekregen tegen haar overheersing, zo zal dat ook gaan met de islam, hier in het westen wel te verstaan, wat ze in Arabië doen maakt voor mij niet uit.
Je weet toch dat Rome 'in het gereel werd gekregen' door deelname aan de macht?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 12:45   #9
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Bent u bang voor de islam?

Door CARL MUREAU en PATRICK POUW


ROTTERDAM - De cartoonrellen leiden in Nederland tot een groeiende angst voor de islam. Zo blijkt uit opinieonderzoek van het bureau R&M Matrix in opdracht van het AD.

Foto CATHAL MCNAUGHTON/PA


,,Het is wel eng geworden,’’ klinkt het. Van de 750 ondervraagden is ruim 44 procent banger geworden voor een wereldwijde botsing tussen de islam en het westen. Vrouwen blijken angstiger dan mannen.

Een meerderheid ziet de islam als een vrouwonvriendelijke, intolerante en humorloze godsdienst. Ruim de helft vindt dat democratie en islam niet samengaan. Ruim 40 procent spreekt van een gewelddadige godsdienst.

De islam heeft een groot imagoprobleem, reageert Ayhan Tonca, voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO). ,,Het is ons pakkie-an om dat beeld te veranderen. Maar beeldvorming is heel lastig te bestrijden. Alles wat je goed doet, wordt tenietgedaan door één vlag die waar ook ter wereld in de brand wordt gestoken.’’

Uit het onderzoek blijkt dat mensen vooral de toekomst vrezen. Slechts een kleine minderheid, ruim 10 procent, vindt dat zijn leven nu al is veranderd door recente incidenten rondom de islam.

,,Zij denken dat ze zich alles kunnen permitteren,’’ zeggen ondervraagden. ,,Het is wel eng geworden.’’ En: ,,Ik ben bang dat mijn kleinkinderen straks in een islamitisch land moeten leven.’’

CMO-voorzitter Tonca, officieel gesprekspartner van de overheid, hoopt nog steeds op begrip. ,,Men mag niet vergeten dat moslims al veertig jaar in Nederland leven. Pas de laatste jaren zitten we in een geweldsspiraal, waarbij het geloof misbruikt wordt door terroristen. Zij bereiken hun doel: angst en verdeeldheid zaaien.’’

Makkelijke oplossingen ziet hij niet. ,,We hebben er wel eens aan gedacht om professionals in te huren om een pr-campagne op te zetten om de islam positiever in beeld te brengen. Maar je lost het niet op. Want het slechte imago van de islam is een mondiaal probleem.’’
Bron A.D .nl.

Ik heb al lang bang van de islam
,,Zij denken dat ze zich alles kunnen permitteren,’’ zeggen ondervraagden. ,,Het is wel eng geworden.’’

zoals Irak jaren uithongeren en dan militair binnenvallen (totaal gechat 600.000 burgerdoden) Afghanistan bombarderen, Iran en Syrië met hetzelfde bedreigen... gevangenissen in diverse landen opzetten om mensen zonder vorm van proces of beschuldiging op te sluiten, ver van alle mogelijk RK, UNO of Annesty-pottekijkers, vèr van hun eigen opperste gerechtshof....,,Het is wel eng geworden.’’ Inderdaad...

Zo de belgische, engelse of amerikaanse antiterrorismewetten in Ulster werden toegepast zou half Belfast in de (geheime) gevangenis zitten
Idem voor Corsica en Baskenland.

....,,Het is wel eng geworden.’’ Inderdaad...
de UCK was dat ook geen terroristische groepering, door de US gefinancierd? En de Ustachis, wie financierde die nu ook weer?

En de gewapende soedanese verzetsmilities?
....,,Het is wel eng geworden.’’ Inderdaad...

Mooie illustratie bij het artikel, om wat schrik aan te jagen, maar
WIE financierde de oprichting, opleiding en bewapening van Alqaeida?
WIE steunde de medressas in Pakistan en voorzag ze van zorgvuldig gekozen "Readers' Digest's uit de Koran?
en zrgde zo voor een revival van het fundamentalisme??
PS, is het écht een toeval dat de publicatie van die spotprenten (waar de auteur al twee jaar mee leurde) samenviel met een schandaal in Denemarken betreffende het gedrag van het deense leger in Irak??

WIE liet de moslims van Sbrenicza afmaken?

....,,Het is wel eng geworden.’’ Inderdaad...

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 februari 2006 om 12:58.
filosoof is offline  
Oud 18 februari 2006, 12:46   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Een meerderheid ziet de islam als een vrouwonvriendelijke, intolerante en humorloze godsdienst. Ruim de helft vindt dat democratie en islam niet samengaan. Ruim 40 procent spreekt van een gewelddadige godsdienst.
Gezien de actuele gebeurtenissen, kan je die visie niet echt tegenspreken.

Citaat:
De islam heeft een groot imagoprobleem, reageert Ayhan Tonca, voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO). ,,Het is ons pakkie-an om dat beeld te veranderen. Maar beeldvorming is heel lastig te bestrijden.
Beeldvorming is vooral lastig te bestrijden wanneer het beeld een grote gelijkenis vertoont met de feiten, de gebeurtenissen en de realiteit.


Citaat:
,,We hebben er wel eens aan gedacht om professionals in te huren om een pr-campagne op te zetten om de islam positiever in beeld te brengen. Maar je lost het niet op.
Als ik het goed begrijp denken jullie dat er moet aan een correct beeld geremedieerd worden? Dat lijkt verdacht veel op beenhouwerspraktijken: sulfiet in de americain: dan ziet hij weer mooi roze, maar......... hij blijft bedorven hoor.
Ik zou eerder voorstellen om professionals in te huren om de oorzaken van het negatieve beeld weg te werken........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 februari 2006, 12:48   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
,,Zij denken dat ze zich alles kunnen permitteren,’’ zeggen ondervraagden. ,,Het is wel eng geworden.’’

zoals Irak jaren uithongeren en dan militair binnenvallen (totaal gechat 600.000 burgerdoden) Afghanistan bombarderen, Iran en Syrië met hetzelfde bedreigen... gevangenissen in diverse landen opzetten om mensen zonder vorm van proces of beschuldiging op te sluiten, ver van alle mogelijk RK, UNO of Annesty-pottekijkers, vèr van hun eigen opperste gerechtshof....,,Het is wel eng geworden.’’ Inderdaad...

Zo de belgische, engelse of amerikaanse antiterrorismewetten in Ulster werden toegepast zou half Belfast in de (geheime) gevangenis zitten
Idem voor Corsica en Baskenland.
....,,Het is wel eng geworden.’’ Inderdaad...
de UCK was dat ook geen terroristische groepering, door de US gefinancierd? En de Ustachis, wie financierde die nu ook weer?

En de gewapende soedanese verzetsmilities?
....,,Het is wel eng geworden.’’ Inderdaad...
Groot gelijk filo!
Maar de Westerse rottigeheden zijn geen excuus om de oosterse te vergoelijken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 februari 2006, 12:58   #12
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je weet toch dat Rome 'in het gereel werd gekregen' door deelname aan de macht?
Dat was de macht, wie niet leefde volgens het geloof ging op de brandstapel en was een ketter, dit is ondertussen enkele honderden jaren geleden, en stilletjesaan is het verder afgebrokkeld tot wat het nu is, een redelijk tollerante godsdienst waar mee samen te leven is.
alberto is offline  
Oud 18 februari 2006, 13:02   #13
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

DS donderdag 16 februari 2006
Abu Ghraib-foto's wakkeren Arabische woede verder aan

De nieuwe beelden van Abu Ghraib kwamen niet als een verrassing. Minister van Defensie Donald Rumsfeld verklaarde in mei 2004 al dat er nog ongepubliceerde beelden waren.

....,,Het is wel eng geworden.’’ Inderdaad...

© EPA

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 februari 2006 om 13:03.
filosoof is offline  
Oud 18 februari 2006, 13:08   #14
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Groot gelijk filo!
Maar de Westerse rottigeheden zijn geen excuus om de oosterse te vergoelijken.
Nee, inderdaad, maar misschien zien we dan in hoe het zover gekomen is en waar de fouten gemaakt werden.(zodat ze een volgende keer niet herhaald worden)
filosoof is offline  
Oud 18 februari 2006, 13:09   #15
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Sbrenizca vergeten we?
De Angolese burgeroorlog ook??

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 februari 2006 om 13:10.
filosoof is offline  
Oud 18 februari 2006, 13:12   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee, inderdaad, maar misschien zien we dan in hoe het zover gekomen is en waar de fouten gemaakt werden.(zodat ze een volgende keer niet herhaald worden)
Beide kanten zijn geïnspireerd op een religieus gedachtengoed dat in oorsprong 'Oog om oog, tand om tand' als richtlijn hoog aansloeg.
Het gevolgde patroon is dus logisch, bijna onvermijdelijk, maar toch van geen kanten goed te keuren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 februari 2006, 13:35   #17
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Moesten er geen problemen zijn zou er ook geen VB zijn.
Maar sommigen zijn liever ziende blind.
En het probleem is: wij zijn mietjes.
Leuk dat u dat alsnog bevestigt.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 18 februari 2006 om 13:35.
Bhairav is offline  
Oud 18 februari 2006, 13:35   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Gezien de actuele gebeurtenissen, kan je die visie niet echt tegenspreken.

Beeldvorming is vooral lastig te bestrijden wanneer het beeld een grote gelijkenis vertoont met de feiten, de gebeurtenissen en de realiteit.


Als ik het goed begrijp denken jullie dat er moet aan een correct beeld geremedieerd worden? Dat lijkt verdacht veel op beenhouwerspraktijken: sulfiet in de americain: dan ziet hij weer mooi roze, maar......... hij blijft bedorven hoor.
Ik zou eerder voorstellen om professionals in te huren om de oorzaken van het negatieve beeld weg te werken........
Als je nagaat wie er NIET 'islamofoob' is maar pertinente islamverdedigers zijn, zie je ook dat het, (niet toevallig?) STUK VOOR STUK, VB-haters zijn: Fylosoof, Feremans, Pelgrim Forever, Pietje, Manuel, enz...
Begrijpelijk. Ze kunnen na alles wat voorafging moeilijk toegeven dat die partij, en een hoop van zijn aanhangers (waaronder deze vrouw) ergens TERECHT bang waren voor die godsdienstwaanzin, hé?

Ikzelf heb me laten schrappen uit het doopregister waar ik in ongewild in terecht kwam. Niemand heeft me dat zelfs maar proberen te beletten. Ik heb het notarieel geregeld dat priesters geweerd zullen worden op mijn begrafenis, en nu zou ik een veel achterlijker en inhumaner godsdienst invloed laten krijgen in het leven dat mij nog rest?

Dat ze begot in hun eigen land blijven als ze zo graag volgens de wetten van Mohamed leven! In onze westerse wereld hebben de mohamedanen zich aan te passen aan ONZE tradities. Willen ze dat niet dan kunnen ze beter ophoepelen naar waar ze volgens hun eigen, achterlijke godsdienst MOETEN leven. Maar neen, d�*�*r gaan ze lopen! Om met steeds meer geweld HUN middeleeuwse levenswijze op te dringen aan de wereld die zich lichtjaren verder en vrijer ontwikkeld heeft dan de islamitische.

Zotten zijn het die d�*t zomaar laten gebeuren omdat ze hun eigen haat tegen het VB daarmee denken te kunnen verantwoorden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 13:40   #19
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als je nagaat wie er NIET 'islamofoob' is maar pertinente islamverdedigers zijn, zie je ook dat het, (niet toevallig?) STUK VOOR STUK, VB-haters zijn: Fylosoof, Feremans, Pelgrim Forever, Pietje, Manuel, enz...
Je mag me altijd tonen waar ik de islam verdedig . Of is het feit dat ik het VB niet genegen ben, al voldoende om tot die conclusie te komen ??
Pietje is offline  
Oud 18 februari 2006, 13:46   #20
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Je mag me altijd tonen waar ik de islam verdedig .
Chipie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be