Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2006, 10:11   #21
Sneta
Gouverneur
 
Sneta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Hoe noem je die 10 miljard euro dan?

Diefstal?
Er wordt geen geld overgemaakt van de Belgische schatkist naar de Waalse schatkist, evenmin van de Vlaamse.

Er bestaat enkel een sociale zekerheids mechanisme die een inkomensherverdeling organiseert van hoge inkomens naar lage inkomens.
De Waalse overheid ziet daar geen frank of geen euro van in haar boekhouding.
Dat geld gaat rechtstreeks naar de gezinnen die daarvoor in aanmerking komen (of ze nu in Antwerpen of in Charleroi wonen)

Dit is een fantastisch systeem dat de hele wereld ons benijdt omdat het het meest succesvolle systeem gebleken is om de armoede te bestrijden.

Belgie heeft een van de laagst percentages armen ter wereld !
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 17:21   #22
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
ik bedoel er mee dat de Huidige Benelux Landen los zwak staan ....en dus beter kunnen samen smelten tot 1 Staat : Nederlanden (Benelux)
Wist ge dat keizer Karel dat in zijnen tijd al bereikt had? Tuurlijk wist Breda dat.
Een citaat uit "Geel &Zwart vd Driekleur: De nederlanden te tijde v Keizer Karel. (druk uit 1980vet mijn toevoeg )

De Nederlanden vormden toen een politieke unie die resultaat was van meer dan 100j politiek integratie proces. Deze Unie was in elk geval veel concreter dan de Europese Unie of de confederatie van Europese staten waar we nu in onze tijd (vanuit 1980 gezien) met het eenwordend Europa zouden moeten naartoe gaan.
Wat met het jaar 2000 in Europa misschien werkelijkheid kan worden, had men in de Nederlanden ten tijde van Keizer Karel al volledig bereikt.
En toch bestaat het BENELUX gebied nu uit 3 afzonderlijke staten en loopt er dwars door de nederlanden van Sluis tot Maastricht een politieke grens tussen Noord\Zuid, tussen België en Nederland.
Hoe is deze grens er gekomen en hoe zijn de Nederlande verdeeld gekomen? (einde citaat)

Daar gaat het boek verder dan dieper op door.
Dus vanuit Keizer Karel zijn visie zijn we er dus eigelijk op achteruit gegaan. Hij had voor mekaar waar Breda naartoe wil.
En dan zegge dat ze in de middeleeuwen .... Die waren miss nog beter dan sommige politici nu.

Citaat 2: Keizer Karel, in 1500 te Gent geboren deed in 1555 troonafstand ten gunste van zijn zoon Pilips ||, was weliswaar koning van Spanje maar voor onze voorouders was hij in eerste plaats gemeenschappelijk vorst der Nederlanden (latijn Belgica), de lage lande bij de zee die het huidige Benelux gebied omvatten.
Zowel politiek, cultureel, sociaal en economisch konden deze Nederlanden zich meten met hun buren Engeland, Frankrijk en het Duitse rijk en in menig opzicht vormden zij het hart van West Europa.
Gegroeid uit een reeks middeleeuwse feodale staten zoals de graafschappen Vlaanderen, Henegouwen en Holland en Hertogdommen Brabant, Luxemburg en Gelderland waren de Nederlanden door Karel zorgvuldig verenigd tot een groot politiek of staatkundig geheel, dat naar onze moderne begrippen veel weg had van eeen Confederatie of Statenbond. ( einde citaat2)

Geene stommerik, hé die Keizer. Kunne ze in Brussel, Verhofstad en de Winter en al de rest nog wa van leren. Als hij vandaag in de federale regering en deelregeringen en de verhoudingen tussen Holland\Belgie en al de rest zou bezien..hij zou zegge: Wa een zooitje hebben ze er van gemaakt. Man, man, man, miserie, miserie. Maar de klok trugdraaie gaat ook nie meer.
Wel Breda, ge zijt eigelijk beetje te laat geboren, peisk. As ge toen geleefd had waart ge in uw droomland geweest, miss minister-president
Ma ja, had ook wel frans moete kenne want Benelux is inclusief de Walen. da was zekers nie de bedoeling of wel....

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 11 augustus 2006 om 17:28.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 17:26   #23
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Een confederaal samenwerkingsakkoord Vlaanderen-Nederland is voor mij al genoeg. Samenwerking in de Vlawanelux kan uiteraard verdergaan maar een confederale, of nog verder, Vlawanelux is uitgesloten voor mij.
Waneluxvla ligt beter in de mond, spreekt makkelijker uit, zoals chocolavla, vanillevla...
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 17:33   #24
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Een Benelux fusie lijkt me ook niet zo realistisch aangezien in de Benelux de franstaligen een nog kleinere minderheid zouden vormen.
Bedoel je dat Walen niet met andere volkeren kunnen samenleven? Racist!
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 18:23   #25
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht
Daar sta ik echt niet achter - je gaat een aantal volkeren en culturen samenbrengen. Zitten wij Vlamingen nog met die Walen. Liever een Vlaamse - Nederlandse eenmaking.
Maar die Walen kunnen er toch ook niks aan doen dat ze Walen zijn?
In een Heel-Nederland (of Benelux) zouden echt wel een paar toontjes lager zingen.
Overgens zijn nu een aantal kleinere Nederlandse bedrijven actief in Frans-Vlaanderen en er wordt daat weer Nederlandse les op school gegeven.
Ik zou Wallonie nooit helemaal afschrijven.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be