Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Waarom zij Moslims zo tegen Homo's
Omdat het in de Koran staat 12 48,00%
Omdat het homohaters zijn 5 20,00%
Nee,zij hebben niets tegen homo's...... 8 32,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2007, 23:41   #81
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Moet met uw tijd meegaan. Ze gaan kindekes adopteren, lesbische troela's laten zich pakken door een man in de hoop naderhand vaderke en moederke te kunnen spelen met het gewonnen kindeke. Of ze nemen de wegnaar de kunstmatige bevruchting. Homo's zoeken een vrouw, trouwen zelfs en krijgen kindekes zou gauw de kindekes er zijn nemen ze de man van hun leven en spelen zoals de troela's vaderke en moederke. Dus indien u vindt dat het nemen van kinderen voor katholieke alleen berust op het idee volgelingen te hebben om het geloof uit te breiden. Wilt u dan ook hier mee zeggen dat holibi's kinderen willen adopteren om hun geaardheid uit te breiden? Dus volgens uw stelling zouden de tegenstanders van adoptie door holibi's gelijk kunnen hebben want dit zou één van hun argumenten zijn.
dat zou best kunnen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 23:42   #82
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Neen, niets. Een huwelijk is een contract tussen twee mensen die met elkaar een duurzame relatie willen aangaan. Of daar al dan niet kinderen bijkomen, is volstrekt irrelevant. Of vind je dat ook onvruchtbare heteroseksuele koppels zouden moeten uitgesloten worden van het huwelijk?
Nu ga je nog ontkennen dat vanuit geschiedkundig oogpunt het huwelijk er is gekomen opdat een koppel meer slaagkansen / verplichtingen zou hebben om zo een perfecte opvoeding te kunnen geven aan hun kinderen ofzo?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 23:46   #83
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Nu ga je nog ontkennen dat vanuit geschiedkundig oogpunt het huwelijk er is gekomen opdat een koppel meer slaagkansen / verplichtingen zou hebben om zo een perfecte opvoeding te kunnen geven aan hun kinderen ofzo?
Natuurlijk ontken ik dat. Het is immers volledig uit de lucht gegrepen. Om precies te zijn, werd het huwelijk in de loop van de middeleeuwen ingevoerd door de katholieke kerk om monogamie te bevorderen en aldus de verspreiding van venerische ziekten in te dijken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 28 februari 2007 om 23:48.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 23:48   #84
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Natuurlijk ontken ik dat. Het is immers volledig uit de lucht gegrepen.
Never mind dan...einde discussie.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 23:50   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Never mind dan...einde discussie.
Dat vermoedde ik al. Iemand met iet of wat meer kaliber zou misschien nog gepoogd hebben zijn uitlatingen enigszins te onderbouwen; jij niet dus...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 23:51   #86
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Never mind dan...einde discussie.
Vergeet overigens ook niet de aanvulling bij mijn vorige bericht te lezen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 23:54   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Hier zie je overigens nog eens een mooi staaltje van de heilzame invloed van heteroseksuele ouders... Maar laten we vooral kinderen weghouden bij homoseksuelen, want dat is immers besmettelijk en binnen de kortste keren wordt onze mooie heteroseksuele samenleving overspoeld door in roze tule gehulde relnichten...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:02   #88
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Vergeet overigens ook niet de aanvulling bij mijn vorige bericht te lezen.
Allé zal mij nog eens laten verleiden om te reageren, heb geen zin om in dezelfde discussie met u verzeild te geraken welke toch altijd uitdraaien op een welles-nietes spelletje.

Ik heb een ander idee over dit thema zoals u, u duidelijk een ander.
Heeft weinig nut om elkaar te overtuigen van elkaars idee.
Dit is eigenlijk een waarden debat en iedereen heeft verschillende waarden meegekregen...
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:06   #89
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Allé zal mij nog eens laten verleiden om te reageren, heb geen zin om in dezelfde discussie met u verzeild te geraken welke toch altijd uitdraaien op een welles-nietes spelletje.

Ik heb een ander idee over dit thema zoals u, u duidelijk een ander.
Heeft weinig nut om elkaar te overtuigen van elkaars idee.
Dit is eigenlijk een waarden debat en iedereen heeft verschillende waarden meegekregen...
Helemaal niet. Jij komt daar met een "geschiedkundige" bewering die kant noch wal raakt en je getroost je niet eens de moeite om zelfs maar te doen alsòf je ze onderbouwt. Dat heeft niets met normen en waarden te maken, maar met eerlijkheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:07   #90
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Moet met uw tijd meegaan. Ze gaan kindekes adopteren, lesbische troela's laten zich pakken door een man in de hoop naderhand vaderke en moederke te kunnen spelen met het gewonnen kindeke. Of ze nemen de wegnaar de kunstmatige bevruchting. Homo's zoeken een vrouw, trouwen zelfs en krijgen kindekes zou gauw de kindekes er zijn nemen ze de man van hun leven en spelen zoals de troela's vaderke en moederke. Dus indien u vindt dat het nemen van kinderen voor katholieke alleen berust op het idee volgelingen te hebben om het geloof uit te breiden. Wilt u dan ook hier mee zeggen dat holibi's kinderen willen adopteren om hun geaardheid uit te breiden? Dus volgens uw stelling zouden de tegenstanders van adoptie door holibi's gelijk kunnen hebben want dit zou één van hun argumenten zijn.
als jij het zegt zal het zowel zijn. Doch onze geschiedenis betreffende de godsdienst zegt toch genoeg. Anticonseptie is tot heden nog altijd taboe.
Gaat heen in vrede en vermenigvuldig u
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:28   #91
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
als jij het zegt zal het zowel zijn. Doch onze geschiedenis betreffende de godsdienst zegt toch genoeg. Anticonseptie is tot heden nog altijd taboe.
Gaat heen in vrede en vermenigvuldig u
of aborteer, word homo en voer vreemdelingen in om zich in uw plaats te vermenigvuldigen.Ge sterft dan wel uit , als volk, natuurlijk...
Geen godsdienst van doen om te weten wat je te doen staat...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 01:58   #92
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Moslims zijn tegen homo's.
A° omdat het in de koran staat

maar ook B° omdat ze nu eenmaal een machocultuur hebben.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 02:24   #93
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

tja moslims zijn nu eenmaal tegen alles, buiten hun eigen godsdienst en achterlijke cultuur natuurlijk.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 07:45   #94
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Natuurlijk ontken ik dat. Het is immers volledig uit de lucht gegrepen. Om precies te zijn, werd het huwelijk in de loop van de middeleeuwen ingevoerd door de katholieke kerk om monogamie te bevorderen en aldus de verspreiding van venerische ziekten in te dijken.


Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 07:57   #95
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Natuurlijk ontken ik dat. Het is immers volledig uit de lucht gegrepen. Om precies te zijn, werd het huwelijk in de loop van de middeleeuwen ingevoerd door de katholieke kerk om monogamie te bevorderen en aldus de verspreiding van venerische ziekten in te dijken.
Citaat:
Helemaal niet. Jij komt daar met een "geschiedkundige" bewering die kant noch wal raakt en je getroost je niet eens de moeite om zelfs maar te doen alsòf je ze onderbouwt. Dat heeft niets met normen en waarden te maken, maar met eerlijkheid.
In je eerste citaat heb je het over de invoering van het huwelijk en je tweede citaat over een geschiedkundige bewering...

Ik zal eens een geschiedkundige bewering doen.
Het huwelijk was al gekend bij de oude Egyptenaren, de Joden, de Meden, de Perzen, Grieken en Romeinen en werd helemaal niet ingevoerd door de katholieke kerk. Het huwelijk, beste Raf, is al veel ouder dan het christendom.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 08:01   #96
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik dacht altijd dat Joden het oud Testament volgende,en Christenen het nieuwe,ik kan fout zijn hoor
Dan ben je inderdaad fout. De Joden volgen de Thora(of de Tenach) en de Talmoed. In de Talmoed staat de interpretatie van verschillende rabijnen, die de Thora "toelichten" en zelf ideeën aanrijken.
De Christenen volgen het Oude Testament (=Thora =Tenach), maar die wordt geïnterpreteerd en geduid door Jezus Christus, in het Nieuwe Testament dus. De basis is voor beide geloven hetzelfde, alleen is de Verlosser voor de Joden nog niet gekomen, en die van de Christenen al wel. Het jodendom is dus een toekomstgerichte godsdienst, en het christendom dus een retrospectieve godsdienst.

In die basis voor beide godsdiensten wordt tégen homoseksualiteit gepreekt. Waarom ? Dat is hier al wat eerder gezegd. Het hoort niet bij de "Gaat en vermenigvuldigt u"-boodschap van beide geloven. Dat moest dus wel even aangepakt worden, dat "heidense" gedrag. Want het was net de bedoeling de mensen veel kindjes te laten krijgen, en die kindjes dan te dopen, om zo meer volgelingen te krijgen. Maar er is ook een onthouding van genot. Genot is des Duivels, en dus moet er een praktisch nut gekoppeld worden aan het genot, en dát moet dan onderstreept worden. Oké, seks is leuk, maar doe het niet omdat het leuk is, dat zou hedonistisch en duivels zijn. Doe het omdat het kinderen voortbrengt. Zaad op rotsgrond enzovoort.
Er zijn wel meer dingen die de Kerk(en) zo verketterd hebben, dat het nu nog steeds een taboe is, zoals seks en homoseksualiteit, maar ook bijvoorbeeld luiheid.

Om even verder te gaan op de rest van de discussie: Het is niet omdat de Kerk vroeger bepaald heeft dat het huwelijk gelijkstond aan een belofte om veel kinderen te maken, dat dat nu nog altijd geld. Heel veel koppels laten die belofte uit hun trouwgeloftes halen. Waarom is dat dan ? Heeft dat huwelijk dan ook nog bestaansrecht, of is het enkel voor de heterokoppels die willen fokken ?

Edit: O ja, Duveltje. Heb ik nu gelezen dat je weer beweert dat homoseksualiteit aangeleerd wordt ? Je kan het niet laten, hè Dat is je toch al meermaals bewezen dat dat niet zo is in het "Grote Homoseksualiteit Topic"?

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 1 maart 2007 om 08:03.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 08:07   #97
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Om even verder te gaan op de rest van de discussie: Het is niet omdat de Kerk vroeger bepaald heeft dat het huwelijk gelijkstond aan een belofte om veel kinderen te maken, dat dat nu nog altijd geld. Heel veel koppels laten die belofte uit hun trouwgeloftes halen. Waarom is dat dan ? Heeft dat huwelijk dan ook nog bestaansrecht, of is het enkel voor de heterokoppels die willen fokken ?
Inderdaad. Dat is een pertinente vraag: heeft "het huwelijk" überhaupt nog bestaansrecht? De eerlijkste, meest eenvoudige oplossing zou erin bestaan om het hele instituut huwelijk gewoon af te schaffen en te herleiden tot wat het nu al in vele gevallen is: een louter contractuele aangelegenheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 14:01   #98
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
of aborteer, word homo en voer vreemdelingen in om zich in uw plaats te vermenigvuldigen.Ge sterft dan wel uit , als volk, natuurlijk...
Geen godsdienst van doen om te weten wat je te doen staat...
Voor mijn part mogen ze een wet invoeren die verbod legt op meer dan een kind, msschn zou dat veel problemen in de wereld oplossen. Dan kunnen de schaarse middelen beter herverdeeld worden. En lost men een groot probleem op van de overbevolking.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 14:02   #99
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Dan ben je inderdaad fout. De Joden volgen de Thora(of de Tenach) en de Talmoed. In de Talmoed staat de interpretatie van verschillende rabijnen, die de Thora "toelichten" en zelf ideeën aanrijken.
De Christenen volgen het Oude Testament (=Thora =Tenach), maar die wordt geïnterpreteerd en geduid door Jezus Christus, in het Nieuwe Testament dus. De basis is voor beide geloven hetzelfde, alleen is de Verlosser voor de Joden nog niet gekomen, en die van de Christenen al wel. Het jodendom is dus een toekomstgerichte godsdienst, en het christendom dus een retrospectieve godsdienst.

In die basis voor beide godsdiensten wordt tégen homoseksualiteit gepreekt. Waarom ? Dat is hier al wat eerder gezegd. Het hoort niet bij de "Gaat en vermenigvuldigt u"-boodschap van beide geloven. Dat moest dus wel even aangepakt worden, dat "heidense" gedrag. Want het was net de bedoeling de mensen veel kindjes te laten krijgen, en die kindjes dan te dopen, om zo meer volgelingen te krijgen. Maar er is ook een onthouding van genot. Genot is des Duivels, en dus moet er een praktisch nut gekoppeld worden aan het genot, en dát moet dan onderstreept worden. Oké, seks is leuk, maar doe het niet omdat het leuk is, dat zou hedonistisch en duivels zijn. Doe het omdat het kinderen voortbrengt. Zaad op rotsgrond enzovoort.
Er zijn wel meer dingen die de Kerk(en) zo verketterd hebben, dat het nu nog steeds een taboe is, zoals seks en homoseksualiteit, maar ook bijvoorbeeld luiheid.

Om even verder te gaan op de rest van de discussie: Het is niet omdat de Kerk vroeger bepaald heeft dat het huwelijk gelijkstond aan een belofte om veel kinderen te maken, dat dat nu nog altijd geld. Heel veel koppels laten die belofte uit hun trouwgeloftes halen. Waarom is dat dan ? Heeft dat huwelijk dan ook nog bestaansrecht, of is het enkel voor de heterokoppels die willen fokken ?

Edit: O ja, Duveltje. Heb ik nu gelezen dat je weer beweert dat homoseksualiteit aangeleerd wordt ? Je kan het niet laten, hè Dat is je toch al meermaals bewezen dat dat niet zo is in het "Grote Homoseksualiteit Topic"?
Mooi verwoord moet ik toegeven.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 14:14   #100
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Mooi verwoord moet ik toegeven.
One tries
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be