Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2007, 23:31   #41
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
En nu even vraagje tussenin: Hoeveel mensen die zich hier tegen de uitspraak hebben uitgesproken eten gekweekt en geslacht vlees?
Want u er tegen uitspreken is natuurlijk gemakkelijk. Er tegen ageren door een simpele onthouding of alternatief, blijkt meestal al een stapje te moeilijk.

Zeer terechte opmerking, zeer terecht.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 23:35   #42
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Veehandelaars Anderlecht in beroep vrijgesproken


Het Brusselse hof van beroep heeft woensdag zeven veehandelaars en veedrijvers van de Anderlechtse veemarkt vrijgesproken van dierenmishandeling. De zeven moesten zich verantwoorden voor inbreuken op de Wet op het Dierenwelzijn nadat de dierenrechtenverenigingen Gaia en Animaux en Péril videobeelden had gemaakt waarop te zien was hoe de mannen de dieren met stokken en stroomstoottoestellen te lijf gingen.

De beelden waren in de zomer van 2000 gemaakt met een verborgen camera. De Brusselse correctionele rechtbank besliste in januari 2002 dat de beelden niet als bewijs konden dienen omdat ze de privacy van de betrokkenen hadden geschonden. Daarom sprak de rechter de veehandelaars en -drijvers toen vrij. Gaia en Animaux en Péril gingen in beroep en het hof van beroep heeft woensdag de videobeelden wel aanvaard als bewijsmateriaal. Volgens de raadsheren zijn bij de opnames geen opzettelijke onrechtmatigheden gebeurd en zijn er geen vormvoorwaarden geschonden. Het recht van de zeven beklaagden op een eerlijk proces was dan ook niet in het gedrang gebracht.

Dat belette het Brusselse hof van beroep niet om de zeven beklaagden vrij te spreken. De verdediging van de veehandelaars en -drijvers had aangevoerd dat er geen sprake was van dierenmishandeling omdat het niet de bedoeling was de dieren te pijnigen enkel en alleen om ze te pijnigen. Het hof volgde die redenering. "Er is geen bewijs voorhanden dat er sprake is van een bijzonder opzet om te pijnigen", zo las de voorzitter het arrest voor, "het doel was de dieren te drijven. Er is ook geen bewijs dat een van de betrokken dieren niet geschikt geweest zou zijn voor vervoer."

Voor Gaia-voorzitter Michel Vandenbosch kwam het arrest als een donderslag bij heldere hemel. "Dit is een onaanvaardbare kaakslag", zei hij. "Het is onbegrijpelijk dat de twee hoven van beroep van Luik en Bergen voor gelijkaardige feiten wel veroordelingen uitspreken en dat deze drie raadsheren resoluut weigeren dat te doen. Wij gaan bekijken of we in cassatie kunnen gaan." (belga/dm)




Hip hip hoera voor de beschaving!
WALGELIJKE JUSTITIE
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 23:46   #43
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Ik ben helemaal geen gaia fan of wat dan ook maar dit is verdomd ronduit schandalig.Die rechter zou bij mij meteen z'n schup mogen afkuisen.

Er zijn echt geen woorden meer voor.Als dat geen bewijzen meer zijn die gaia kon voorleggen?Der zit echt stront in die ogen van die rechter.
Volgens mij heeft deze geld in z'n poten gekregen.

En zwijgt godverdomme eens over het vb,heeft er geen fluit mee te maken al kan je dat voor een stukje vergelijken.

En het was dus meer dan duidelijk dat vele mensen daar weldegelijk die dieren mishandelden.

Hoe komt het dat sommige koeien niet meer recht konden staan?lol.Nie moeilijk ook als je deze eerst bijna voor dood zit te meppen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 23:50   #44
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
terechte vrijspraak mijn inziens na de beperkte weergave van de feiten gelezen te hebben
Jij bent een echte dommekloot.Dit slaat echt alles.
Je weet zelfs nog niet eens wanneer een dier laat staan dan mens mishandeld word of niet.
Ge hebt al evenveel stront in uw ogen dan die corrupte rechter.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:11   #45
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat hebben ze al meermaals gedaan meen ik.
GAIA heeft daar inderdaad persberichten over uitgestuurd. Maar echte actie hebben ze daar nooit ondernomen. Terwijl ik hen over de hele lijn gelijk geef en hen steun tegen die beulen die ze op tape hebben, valt het wel op dat een groeiend fenomeen als halal slachten bij hen enkel op een press release mag rekenen en geen graafwerk of juridische actie. Ik denk dat ze vrezen een deel van hun vrienden kwijt te raken als ze dat doen.

Met alle respect hoor.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:15   #46
keiko
Burger
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
-Een rechter is geen mens ofzo?
-Zij worden veelal niet als boksbal gebruikt maar om runderen op te drijven is een stok of een elektroschock het meest efficiënt.
-Het is niet zomaar erop los kloppen neem het aan van iemand met ervaring.
-en ja hoor het zijn boeven, boeven zeg ik
Beste maarte, zo te zien heb jij die beelden niet gezien. Het ging NIET over enkele tikjes, maar wel degelijk over er op loskloppen en zelfs levende dieren die te zwak waren om nog op de benen( van teveel klop?) te staan te verslepen over het asfalt met de vrachtwagen. Stop dus met uit je nek te kletsen over jou zogezegde ervaring want je maakt je belachelijk.
keiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 00:20   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
En nu even vraagje tussenin: Hoeveel mensen die zich hier tegen de uitspraak hebben uitgesproken eten gekweekt en geslacht vlees?
Want u er tegen uitspreken is natuurlijk gemakkelijk. Er tegen ageren door een simpele onthouding of alternatief, blijkt meestal al een stapje te moeilijk.
Als ik AIDS heb, dan wil ik een middel daartegen. Ik wil intussen wel niet dat bedrijven in hun zoektocht daarnaar apen levend vermorzelen. Ik mag dan wel behoefte hebben aan produkt, maar ik wil niet dat men dieren gaat martelen.

Nee echt... als ik een eitje wil eten dan betaal ik wel graag 20 cent meer voor eentje van een kip die kan rondlopen dan eentje uit een batterij (wat gelukkig gaat verboden worden). Is trouwens ook lekkerder.

Je vraag is de typische vraag die steeds gesteld wordt om een toenadering tussen vleeseters en niet-vleeseters onmogelijk te maken en enkel de dieren zijn daar het slachtoffer van.

A: "Ik zag net een video van een pelsdier dat levend gevild werd... vreselijk"
B: "Komaan zeg... als ge daar tegen zijt, waarom eet ge dan nog een kotelet? Ge zijt hypocriet, he"

Heel typisch.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 01:03   #48
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
GAIA heeft daar inderdaad persberichten over uitgestuurd. Maar echte actie hebben ze daar nooit ondernomen. Terwijl ik hen over de hele lijn gelijk geef en hen steun tegen die beulen die ze op tape hebben, valt het wel op dat een groeiend fenomeen als halal slachten bij hen enkel op een press release mag rekenen en geen graafwerk of juridische actie. Ik denk dat ze vrezen een deel van hun vrienden kwijt te raken als ze dat doen.

Met alle respect hoor.
Halal slachten (= meestal zonder verdoving slachten), is dan ook niet hetzelfde als de dieren op zo'n manier mishandelen. Hoe denk je trouwens dat men dieren doorheen de eeuwen heen heeft geslacht? Hoe denk je dat dieren in arme, zelfs niet-islamitische, landen worden geslacht? Hoe sterven levende wezens op een natuurlijke wijze in het algemeen?? Toch zeker niet als ze onder verdoving zijn...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 01:11   #49
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Halal slachten (= meestal zonder verdoving slachten), is dan ook niet hetzelfde als de dieren op zo'n manier mishandelen. Hoe denk je trouwens dat men dieren doorheen de eeuwen heen heeft geslacht? Hoe denk je dat dieren in arme, zelfs niet-islamitische, landen worden geslacht? Hoe sterven levende wezens op een natuurlijke wijze in het algemeen?? Toch zeker niet als ze onder verdoving zijn...
Dank je voor die info. Ik weet ook hoe dieren worden geslacht in andere landen. Ik ga daar niet hypocriet in zijn. maar als het wordt gepromoot door een boekje dat je letterlijk moet nemen als gelovige dan is er wel een probleem. maar je zal me niet horen vertellen dat het elders goed is.

Maar dat boekje maakt dat het eeuwigdurend moet zijn. terwijl de industrie die ook niet zachtzinnig is aan het buigen is onder wetgeving.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 01:21   #50
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Die vind ik dus echt een goeie;Volgens het hof is er geen bewijs dat de handelaars en drijvers de dieren opzettelijk pijnigden zonder enig ander doel.

Volgens de raadsheren zijn bij de opnames geen opzettelijke onrechtmatigheden gebeurd en zijn er geen vormvoorwaarden geschonden.

Er is ook geen bewijs dat een van de betrokken dieren niet geschikt geweest zou zijn voor vervoer."


Ik word er kwaad van als ik zo'n domme dingen lees en dan nog van een rechter.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 07:34   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De vraag is uiteraard wat een corrigerende tik is en wat niet. Ik ben ook een meat-lover dus wil ook niet de hypocriete lul uithangen maar de beelden die Gaia had gemaakt gingen toch wat ver hoor. Een onkel van mij gaat sinds jaar en dag naar veemarkten en vond dit er ook wel over.

ik heb het gisteren nog eens gezien en het was er inderdaad over, ver over zelf,

beesten vragen een kordaat optreden, het zijn net kleine kinderen uiteindelijk, maar ge moet daar nie op staan kloppen gelijk ne zot, ne corrigerenden tik, of nekeer goe van uw kloten maken om te laten zien wie er den baas is, dat moet wel kunnen natuurlijk, (anders doen ze hun goesting met u) maar der op kloppen moete nie doen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 07:38   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Zeer belangrijke en terechte opmerking, Amaj. Gaia zou zich inderdaad duidelijk tegen de rituele slachtingen moeten uitspreken en hiertegen actie ondernemen. Schrijf hen maar eens een paar brieven.

Durven ze toch niet, ...

of toch niet te hard, zo nekeer zeggen dat ze er tegen zijn, ja, maar ik zie ze nie tijdens halal slachtingen van hun oren maken...

het risico dat hij zelf nen haak door zijn poot krijgt en wordt opgehesen is immers aanwezig.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 07:52   #53
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Halal slachten (= meestal zonder verdoving slachten), is dan ook niet hetzelfde als de dieren op zo'n manier mishandelen. Hoe denk je trouwens dat men dieren doorheen de eeuwen heen heeft geslacht? Hoe denk je dat dieren in arme, zelfs niet-islamitische, landen worden geslacht? Hoe sterven levende wezens op een natuurlijke wijze in het algemeen?? Toch zeker niet als ze onder verdoving zijn...
Als mijn vader een kieken dood deed, was dat direct geknipt,

met het kapmes, tok kop af, en gedaan, (ja de zuurstof die nog in de hersenen zit, en de spiercontracties veroorzaakt door afgeknipte zenuwen etc... tot daar aan toe)

een varken of een koe die geslacht werd, (ge moet daar niet voor teruggaan naar de middeleeuwen) werd door de slachter, met een hamer doodgeslagen, (met een pin in de schedel) ge wilt echt niet vechten met een beest van 800 kg, dat gewond is... Een meester slachter sloeg zo'n beest met een tik dood, die beesten zagen daarvoor niet meer af, als dat ze nu geschoten of geëlectrocuteerd worden, het is alleen een handeling die misschien door meer mensen kan worden uitgevoerd en makkelijker is.

Een beest onthoofden of de kop inslaan, is onmiddelijk dood, maar een beest de strot afsnijnden en langzaam laten leegbloeden, dat is wat anders... trouwens het is goed dat ze dat met geiten en schapen doen, dat zijn relatief kleine beesten, maar met een rund van 800 kg zou ik dat toch niet proberen als ik van u was, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 08:55   #54
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als mijn vader een kieken dood deed, was dat direct geknipt,

met het kapmes, tok kop af, en gedaan, (ja de zuurstof die nog in de hersenen zit, en de spiercontracties veroorzaakt door afgeknipte zenuwen etc... tot daar aan toe)

een varken of een koe die geslacht werd, (ge moet daar niet voor teruggaan naar de middeleeuwen) werd door de slachter, met een hamer doodgeslagen, (met een pin in de schedel) ge wilt echt niet vechten met een beest van 800 kg, dat gewond is... Een meester slachter sloeg zo'n beest met een tik dood, die beesten zagen daarvoor niet meer af, als dat ze nu geschoten of geëlectrocuteerd worden, het is alleen een handeling die misschien door meer mensen kan worden uitgevoerd en makkelijker is.

Een beest onthoofden of de kop inslaan, is onmiddelijk dood, maar een beest de strot afsnijnden en langzaam laten leegbloeden, dat is wat anders... trouwens het is goed dat ze dat met geiten en schapen doen, dat zijn relatief kleine beesten, maar met een rund van 800 kg zou ik dat toch niet proberen als ik van u was, ...
'k zou dat toch een ietsje anders formuleren. Het is NIET goed dat men dat met schapen of geiten doet. Baajdeweej, ik heb schapen, die blijven lopen tot ze van ouderdom de geest geven, ik kan u verzekeren dat je met een schaap van 120kg ook de zot niet wil houden, die verongelukken u zonder probleem. Er heeft me eens eentje op mijn buik 25m verdergesleurd terwij ik het rond zijn nek vasthad om zijn frakske uit te doen voor de zomer....
Het is trouwens ook niet omdat men in de rest van de wereld met dierenrechten nogal los omgaat dat men dat hier ook moet doen. Ik dacht dat we hier dat barbaars stadium al achter ons hadden gelaten. Enige vorm van beschaving naar elk levend wezen is hier wel gepast.
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:09   #55
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keiko Bekijk bericht
Beste maarte, zo te zien heb jij die beelden niet gezien. Het ging NIET over enkele tikjes, maar wel degelijk over er op loskloppen en zelfs levende dieren die te zwak waren om nog op de benen( van teveel klop?) te staan te verslepen over het asfalt met de vrachtwagen. Stop dus met uit je nek te kletsen over jou zogezegde ervaring want je maakt je belachelijk.
Jonge ik heb die die beelden al honderd keren gezien en zoals ik zelf al zei er zitten idd cowboys tussen. Wat mijn ervaring betreft, jij maakt je hier belachelijk wat ik denk niet dat jij mij kent, ter informatie ik heb zelf een veestapel van +_ 70 witblauwen samen met mijn vader. Wie is hier nu de stomme kloot en belachelijk

Daarbij is er in mijn kenissenkring al eens iemand verongelukt terwijl hij zijn dieren van het veld aan het halen was en mijn vader is ook al een keer overlopen geweest door een koe. Maar ja jij weet het wrss allemaal beter
__________________
La causa nostra:Mani pulite

Laatst gewijzigd door maarte : 1 maart 2007 om 09:14.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:12   #56
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Jonge ik heb die die beelden al honderd keren gezien en zoals ik zelf al zei er zitten idd cowboys tussen. Wat mijn ervaring betreft, jij maakt je hier belachelijk wat ik denk niet dat jij mij kent, ter informatie ik heb zelf een veestapel van +_ 70 witblauwen samen met mijn vader. Wie is hier nu de stomme kloot en belachelijk
Jij, als je niet inziet dat het gaat om die veehandelaren die mishandelden maar niet veroordeeld werden. Het is geen rechtszaak tegen *alle* veehandelaren, hoor. Het kan best zijn dat er "brave menskes" tussenzitten. Dat neem ik aan. Maar déze mensen waren niet braaf, en dat mocht gestraft worden.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:18   #57
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Jij, als je niet inziet dat het gaat om die veehandelaren die mishandelden maar niet veroordeeld werden. Het is geen rechtszaak tegen *alle* veehandelaren, hoor. Het kan best zijn dat er "brave menskes" tussenzitten. Dat neem ik aan. Maar déze mensen waren niet braaf, en dat mocht gestraft worden.
Ik zou eens willen zien dat Gaia het allemaal zelf zoveel beter kan op hun manier. Zij mogen voor mijn part eens de dieren vervoeren en drijven. Dat wordt lachen.

Ik kan de rechter gewoon volgen in zijn oordeel, het doel is immers om de dieren voort te drijven en dus niet ze te pijnigen.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:19   #58
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
GAIA heeft daar inderdaad persberichten over uitgestuurd. Maar echte actie hebben ze daar nooit ondernomen. Terwijl ik hen over de hele lijn gelijk geef en hen steun tegen die beulen die ze op tape hebben, valt het wel op dat een groeiend fenomeen als halal slachten bij hen enkel op een press release mag rekenen en geen graafwerk of juridische actie. Ik denk dat ze vrezen een deel van hun vrienden kwijt te raken als ze dat doen.

Met alle respect hoor.
Jammer dat het niet om moslim-veekwekers gaat he.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:20   #59
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Soit, wat mij meer ergert is dat Meneer Vandenbosch niet zo gedreven te werk gaat als het erop aankomt om die Hallal slachtingen te veroordelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Zeer belangrijke en terechte opmerking, Amaj. Gaia zou zich inderdaad duidelijk tegen de rituele slachtingen moeten uitspreken en hiertegen actie ondernemen. Schrijf hen maar eens een paar brieven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
GAIA heeft daar inderdaad persberichten over uitgestuurd. Maar echte actie hebben ze daar nooit ondernomen.
Ik vrees dat jullie zeer slecht geïnformeerd zijn. GAIA protesteert al jaren tegen rituele slachtingen en niet alleen via persberichten, maar wel degelijk met acties aan de slachthuizen én met juridische acties. Zie hier:

Citaat:
- In 2001 slaagde GAIA er in de illegale rituele slachtingen op de openbare weg in Banneux te verhinderen.

- In 2002 lichtte GAIA een duurzame oplossing toe voor het probleem van de rituele slachtingen.

- In 2003 leggen de rechtbanken van eerste aanleg van Brussel en Dendermonde op vraag van GAIA een dwangsom op aan al wie ritueel thuis slacht en voor elke handeling die daartoe bijdraagt op het grondgebied van Vilvoorde en Lokeren.

- In 2005 overhandigde GAIA meer dan 36.000 handtekeningen af ter ondersteuning van het wetsvoorstel van VLD-senator J.-M. Dedecker, die rituele slachtingen onmogelijk wil maken. Ook GAIA werd gehoord in de senaat.

- Offerfeest 2005: GAIA liet door het parket 1500 (uiteindelijk) thuisslachters verbaliseren.

- In 2006 voer IPSOS in opdracht van GAIA een opiniepeiling uit waaruit o.a. blijkt dat 72% van de Belgen voor een verbod zijn op rituele slachtingen zonder verdoving.
Even googelen brengt je trouwens onmiddellijk ook bij verschillende krantenartikels over hun acties.

Nogal een goedkope manier dus om enerzijds GAIA van inconsequentie te beschuldigen en anderzijds de aandacht af te leiden van de dagelijkse wantoestanden in onze bioindustrie (en bovendien weer maar eens moslims erbij te betrekken)...

Laatst gewijzigd door Edina : 1 maart 2007 om 09:21.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:20   #60
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Ik zou eens willen zien dat Gaia het allemaal zelf zoveel beter kan op hun manier. Zij mogen voor mijn part eens de dieren vervoeren en drijven. Dat wordt lachen.

Ik kan de rechter gewoon volgen in zijn oordeel, het doel is immers om de dieren voort te drijven en dus niet ze te pijnigen.
Dus wat verdedig je nu ? Je eigen ervaring dat er ook "brave" mensen zijn, of het gedrag van die "cowboys", zoals jij ze noemt ? Want ofwel ben je het ermee eens, ofwel niet. Dat lijkt me logisch. Maar het een staat los van het andere.
En Gaia moet het niet beter kunnen op hun manier, de boeren moeten het kunnen op een diervriendelijke manier.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be