Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 25 april 2012, 09:36   #41
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom dat niet kan, is eenvoudig: teveel administratieve rompslomp.
Het is gewoonweg verboden voor de fiscale constructie die voor koten geldt. Daardoor worden kotstudenten a priori uitgesloten van hun democratische rechten, of ze willen of niet. De keuze is dus voor een volwaardig appartement gaan, maar dat is niet mogelijk voor een volledige studentenbevolking. Die enkeling die de financiële middelen heeft om naast studies ook nog eens een huis/appartement te bekostigen is niet voldoende om beleid te sturen.

Ahja want onderwijs is gratis *kuch*

Laatst gewijzigd door Effect : 25 april 2012 om 09:37.
Effect is offline  
Oud 25 april 2012, 09:49   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het is gewoonweg verboden voor de fiscale constructie die voor koten geldt. Daardoor worden kotstudenten a priori uitgesloten van hun democratische rechten, of ze willen of niet. De keuze is dus voor een volwaardig appartement gaan, maar dat is niet mogelijk voor een volledige studentenbevolking. Die enkeling die de financiële middelen heeft om naast studies ook nog eens een huis/appartement te bekostigen is niet voldoende om beleid te sturen.

Ahja want onderwijs is gratis *kuch*
Wat een bla bla ...

Geldt voor studentenkoten een fiscale constructie? Welke dan?

Mag een gemeente een inschrijving weigeren ? Vraag het eens aan de krakersbeweging. (Ik zeg niet dat ze ambetant kunnen doen; integendeel, ze kunnen niet genoeg ambetant zijn om sommige misbruiken inzake domicilie tegen te gaan ...)


Maar geef gerust toe: de linkse student stemt toch zo graag links in de grote stad, omdat in zijn dorp de linkse stem verdrinkt (okee helaas verdrinkt in de tsjeven ... maar daar komt verandering in ...)

Hun "democratische rechten" ... wat een grote woorden !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 april 2012, 10:45   #43
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een bla bla ...

Geldt voor studentenkoten een fiscale constructie? Welke dan?

Mag een gemeente een inschrijving weigeren ? Vraag het eens aan de krakersbeweging. (Ik zeg niet dat ze ambetant kunnen doen; integendeel, ze kunnen niet genoeg ambetant zijn om sommige misbruiken inzake domicilie tegen te gaan ...)


Maar geef gerust toe: de linkse student stemt toch zo graag links in de grote stad, omdat in zijn dorp de linkse stem verdrinkt (okee helaas verdrinkt in de tsjeven ... maar daar komt verandering in ...)

Hun "democratische rechten" ... wat een grote woorden !!
Helemaal geen blablabla. Bij kotenverhuur maakt men gebruik van een studentenhuurcontract. Als je via dergelijk contract een kamer huurt, dan kan je daar je domicilie niet zetten. Je moet dus al een duurder appartement gaan huren buiten de kotenverhuur om.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 25 april 2012, 11:03   #44
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een bla bla ...

Geldt voor studentenkoten een fiscale constructie? Welke dan?
Geen idee welke precies maar 1 van de voorwaarden is dat er geen domicilie mag staan op eender welke studentenkamer. Je gaat dat met een simpele google vinden.

Citaat:
Maar geef gerust toe: de linkse student stemt toch zo graag links in de grote stad, omdat in zijn dorp de linkse stem verdrinkt (okee helaas verdrinkt in de tsjeven ... maar daar komt verandering in ...)
Ik stem rechts, altijd gedaan, ook tijdens mijn studententijd. Maar soit u bent weer aan het veralgemenen. Speel liever op de bal.
Citaat:
Hun "democratische rechten" ... wat een grote woorden !!
Tof... ik heb geen democratische rechten omdat ik volgens Schoof een untermensch ben wegens student en links. Klinkt logisch. En daarom mag ik ook geen grote woorden gebruiken, inclusief het opeisen van mijn rechten... voor zover ik weet heb ik niet alleen stemrecht maar zelfs stemplicht. Het lijkt me dus logisch dat ik dit recht opeis binnen de democratie die wij pretenderen te zijn.

Alleszins is deze situatie even democratisch absurd als BHV waar men kan stemmen voor een gemeente waar men niet eens woont.

Laatst gewijzigd door Effect : 25 april 2012 om 11:04.
Effect is offline  
Oud 26 april 2012, 08:28   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Zeker de studentenkoten van de univ zelf, maar vaak ook privé-eigenaren die een studentenkot verhuren, zetten in het huurcontract de voorwaarde dat je er geen domicilie-adres op mag zetten.
Dat is geen 'fiscale' constructie, dat is gewoon een beschermingsmaatregel die ze opnemen in de private overeenkomst tussen eigenaar/verhuurder en student/huurder.

Overigens was ik inderdaad tegenover jou wel voortvarend; maar het is en blijft zo: je bent student in een stad en je woont thuis en dan stem je thuis:
ofwel verplaats je je domicilie en dan woon je officieel in die stad, met rechten en plichten, waaronder stemrecht in die gemeente.

Er zijn mensen die lente, zomer en herfst doorbrengen in hun stacaravan aan zee ... maar zij hebben hun domicilie 'thuis' in het binnenland.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 april 2012, 08:42   #46
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeker de studentenkoten van de univ zelf, maar vaak ook privé-eigenaren die een studentenkot verhuren, zetten in het huurcontract de voorwaarde dat je er geen domicilie-adres op mag zetten.
Dat is geen 'fiscale' constructie, dat is gewoon een beschermingsmaatregel die ze opnemen in de private overeenkomst tussen eigenaar/verhuurder en student/huurder.
Heel handig dat ze mijn democratische rechten beschermen om maar zeker te zorgen dat ik de studentjepest partijen niet naar huis kan sturen. Naar ik hoor is dat in zowat iedere studentenstad een probleem, iets met lusten en lasten.

Citaat:
Overigens was ik inderdaad tegenover jou wel voortvarend;
Geen probleem, ben ik gewoon van verstarde ideologen. Volgens katholieken heb ik geen moraal, volgens atheïsten ben ik strenggelovig, volgens sossen ben ik een doordrenkte kapitalist en volgens rechts ben ik een sos. Ik volg het niet meer zo, ik probeer gewoon onafhankelijk van ideologie de juiste beslissing te nemen.
In België zijn dat op dit moment liberaal en nationalistische beslissingen, terwijl het in Duitsland misschien terug wat meer rood zou mogen zijn. Maar als de situatie verandert, verandert mijn stem ook.

Citaat:
maar het is en blijft zo: je bent student in een stad en je woont thuis en dan stem je thuis:
ofwel verplaats je je domicilie en dan woon je officieel in die stad, met rechten en plichten, waaronder stemrecht in die gemeente.
Zoals u zelf al eerder zei, heb ik die keuze nooit gehad.
Citaat:
Er zijn mensen die lente, zomer en herfst doorbrengen in hun stacaravan aan zee ... maar zij hebben hun domicilie 'thuis' in het binnenland.
Ge wilt niet weten welke domicilie-constructie ik op dit moment opgezet heb. Volledig legaal, fiscaal zeer voordelig en met de beste sociale voordelen van meerdere landen =) Als er mazen in het net zijn, dan zwem ik erdoor.
Effect is offline  
Oud 26 april 2012, 17:11   #47
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik vind het eigenlijk geen slecht idee. Maar als je er dan voor kiest om in je studentenstad te kiezen, dan wel enkel in je studentenstad. Het één of het ander. Eén stem per persoon.

Ik zou denk ook liever in mijn studentenstad kiezen dan in mijn gemeente, met liberalen, sociaaldemocraten en CD&V'ers die gevaarlijke verkeerssituaties creëren om het centrum mooier te maken, met Groen die als enige aan de fietsers denkt maar waarschijnlijk nul zetels haalt wegens geen populaire kandidaten en met de N-VA die met de lachwekkende boodschap "We willen hier de Vlaamse identiteit bevorderen." komt.




Dit is trouwens een typische houding van dat zootje nationalistisch bij de N-VA. Geen al te democratische ingesteldheid, op iedereen neerkijken, maar als je hun goddelijke trouw aan de partij overneemt (zeggen wat ze willen dat je zegt) willen ze wel rekening houden met wat je te vertellen hebt.

Geef dergelijke sujetten een meerderheid als je wilt dat studenten en doppers geen stemrecht meer hebben. En gepensioneerden eigenlijk ook niet, want als de N-VA alles voor het zeggen had, bestond dat niet meer, gepensioneerd zijn. (Maar goed, stemrecht en pensioen, ik denk niet dat dat bevoegdheden van de gemeenten zijn.)
ik moet eerlijk toegeven, je bent een krak in het verwezenlijken wat je anderen verwijt! doe zo voort! Een belgicist ziet "N-VA" staan, en hij begint al te schuimbekken van woede!

eerlijk gezegd, ik zou ook niet willen dat de macht in handen komt van mensen zoals jij :/


on topic nu: ik mag mij niet domiciliëren in Gent volgens mijn contract
Maar moest ik het kunnen dan weet ik nog niet of ik het zou doen...
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 26 april 2012 om 17:13.
lollysticky is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be