Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2003, 21:55   #101
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Enfin, Filo, nu zevert ge erop los : een moslima mag enkel trouwen met een moslim, zo zit dat. Staat letterlijk in de koran man.

Op mijn vraag aan moslims waarom mannen dan wél een niet-moslima mogen trouwen, kreeg ik telkens weer het antwoord dat die regel er is omdat kinderen van een moslim ook moslims zijn, zodat de islam door deze toelating gaat groeien opdat islam uiteindelijk de hele wereld zal inpalmen...
Doe jij ook eens navraag aub? Deel ons het antwoord mee.

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 23:33   #102
Sprot
Burger
 
Sprot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
[
Als je echt de koran en de soennas kende zou je weten dat een islamitisch meisje niet mag trouwen met een ongelovige,
[size=5]behalve met een jood of een kristene[/size] dus....
[/quote]


__________________
Ni dieu, ni maître !
Of zoals mijne mémé zaliger zei: 'Noch god, noch gebod!'
Geen tolerantie voor intolerantie!
http://dutch.faithfreedom.org/forum/
Sprot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 23:48   #103
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Enfin, Filo, nu zevert ge erop los : een moslima mag enkel trouwen met een moslim, zo zit dat. Staat letterlijk in de koran man.

Op mijn vraag aan moslims waarom mannen dan wél een niet-moslima mogen trouwen, kreeg ik telkens weer het antwoord dat die regel er is omdat kinderen van een moslim ook moslims zijn, zodat de islam door deze toelating gaat groeien opdat islam uiteindelijk de hele wereld zal inpalmen...
Doe jij ook eens navraag aub? Deel ons het antwoord mee.

Dutch
Dutch,
Je zal me niet geloven, (en daar zal ik niet gekwetst door zijn, maar ik ben ooit ten huwelijk gevraagd door een islamietische..... en nog één met geld ook!!

(ik had zelf ook last het te geloven)
tot na mijn vacantie,
filo
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 07:39   #104
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Je zal me niet geloven....
... maar ik ben ooit eens (bijna) gekocht geweest door een échte zoon van een arabische sjeik voor 20 kamelen en 6 volbloeden.

Vooral die volbloeden waren een serieuze waardebepaling. IK geloofde hem niet, maar zijn medestudenten uit de Sorbonne die ook in die discotheek waren hebben me verwittigd dat hij het echt wel méénde! Pas toen hij héél de discotheek tracteerde op Shivas Regal begon het me te dagen.

Achteraf heeft mijn ex ontzettend veel spijt gehad dat hij die toen volbloeden niet had aangenomen (die kamelen tot daar aan toe )
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 09:41   #105
Vlaams Blokker
Vreemdeling
 
Vlaams Blokker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 11
Standaard

Filosoof,


Even terug met de voeten op de grond nu. Jij die blijkbaar de spanningen tussen moslims en autochtonen wijdt aan de onze onverdraagzaamheid, dan zal ik jou eens vertellen waar de oorzaak van die onverdraagzaamheid ligt. Er zijn nu eenmaal verschillende rassen en culturen, elk met hun eigen manier van leven. Met sommige culturen valt er samen te leven omdat er genoeg raakpunten zijn en de rest met de door jou zo geprezen verdraagzaamheid op te lossen valt. Maar jij beseft niet hoe veel wij van Noord-Afrikanen en Turken eigenlijk moeten verdragen!

Ik heb twee jaar in een appartementsblok (3 verdiepingen) op de Leuvensesteenweg in Mechelen gewoond. Toen ik er introk, was zowat de helft van de appartementen verhuurd aan Vlamingen en de rest aan Marrokanen. Maar spoedig zijn al de Vlaamse gezinnen vanwege de overlast vertrokken en hun appartementen werden doorverhuurd aan nog meer Marrokanen. Uiteindelijk was ik dus de enige autochtoon die achter bleef. De overlast werd meteen ook ondraaglijk. Die mensen leven gewoon anders dan wij, met als gevolg dat er lawaai, geroep en getier heerst van 's morgens vroeg tot 1 uur 's nachts. Ze leven samen als één grote familie, met als gevolg dat de deuren steeds overal wagenwijd openstaan met overal de televisie of de muziek "vollen bak". De vrouw die toevallig boven op bezoek is moet namelijk tegelijk haar televisieprogramma beneden kunnen blijven volgen, weet je. Ze roepen van beneden naar boven en omgekeerd. Jonge kinderen crossen de ganse tijd al gierend door het gebouw. Reklameer je, dan wordt je bedreigd en ben je racist. Ik werk in ploegverband en moet vaak om half vijf 's morgens opstaan. Denk je dat er langs hun kant enig begrip of "verdraagzaamheid" bestond? Ze lachten me vierkant uit! Ik was bovendien de enige in het gebouw die een telefoonaansluiting had. Op een dag kwam een meisje bij mij op de deur kloppen en ze vroeg (erg vriendelijk) of ze eens "dringend" mocht bellen. Geenenkel probleem. De volgende dag stond ze er weer, ook weer "dringend". Op den duur stond gans het gebouw bij mij aan de deur want het was "dringend". Het was half elf 's avonds en het eerste meisje terug bij mij aan de deur. Ik was kapot en had dringend slaap nodig na een ganse week de vroege shift. Maar goede ziel die ik was, liet ik haar toch bellen. Toen hoorde ik haar bezig. Ze bleek met een vriendin te bellen om te zeggen dat ze tien minuutjes later zou zijn. Dat was het toppunt. Ik weigerde iedereen om nog bij mij te komen telefoneren. Toen ik de rekening kreeg, stonden daar tot mijn verbazing zelfs telefoontjes naar Nederland en Frankrijk bij! Wat gebeurde er toen? De volgende dag was de telefoonkabel die door de traphal liep doorgesneden. Ik had een mooie kras op mijn auto, er werd midden in de nacht gebonkt op mijn deur en nog meer bedreigingen. Drie keer heb ik de politie erbij gehaald omdat ik het niet meer uithield. Je moest die grijns op de gezichten van die brave allochtonen zien! Ze lachten mij en de agenten vierkant uit! Meteen stond daar tien tot vijftien man rond die twee agenten, die direct verklaarden dat ze "niks konden doen". En toen ik hen vroeg wat ik dan moest doen, antwoordden ze lakoniek: "verhuizen?". Dat heb ik dan uiteindelijk ook gedaan.

Om op Circe haar verhaal met de kamelen terug te komen, toen mijn echtgenote en ik enkele jaren terug in Egypte op vakantie waren, heb ik een enorme stommiteit gedaan. Op een lokale markt kwam er een man naar mij, die mij ook kamelen wou aanbieden om mijn vrouw te kopen. Blond haar is daar blijkbaar erg in trek. Ik heb met mijn stomme kop "ja" gezegd. Gewoon voor te lachen, weet je? Toen die man doorhad dat ik het maar voor te lachen had gezegd, werd die woedend! Voor hem was het een deal en ik moest haar afstaan! We zijn gelukkig kunnen gaan lopen...

vreemd gevoel voor humor, die moslims...

Mijn vrouw en ik hebben een gans stuk van de wereld afgereisd, en overal staan wij erop om de lokale toer op te gaan. De grote hotels laten we steeds links liggen en we zoeken van die kleine hotelletjes die door de lokale bevolking uitgebaat worden. We zijn in achterbuurten van Recife geweest, Harlem (New York), of hebben zelfs 's nachts door de donkerste straatjes van St. Louis in Senegal gestapt. Allemaal zaken waar de gewone reisorganisatoren van zouden huiveren! Maar wij hebben nooit problemen gehad, integendeel! Hoe is het dan mogelijk dat ik in Borgerhout zonder ook maar iets beledigends te doen of zonder ook maar één woord gezegd te hebben in elkaar ben geslagen? Ze waren aan het basketten en de bal botste weg. Ik wou hem vriendelijk terugstampen, maar miste en de bal rolde per ongeluk nog verder weg naar de andere kant van het plein. Dat ongelukje heeft mij 5 hechtingen, blauwe plekken op armen en benen en een gescheurde trui opgeleverd. Maar laat ons gewoon wat verdraagzamer zijn niet?

Je hebt waarschijnlijk die interessante reportages in Gazet Van Antwerpen gemist waar de bewoners van de Chicagoblok, de Seefhoek en Borgerhout hun beklag doen. De verhalen zijn soms echt schrijnend!

Tot slot over de "Van San-statistieken", het is zielig hoe de eerst zo geprezen professor nu als onbekwaam wordt afgeschilderd omdat ze heeft bevonden wat iedereen al lang wist, namelijk dat buitenlanders voor het overgrote deel van de criminaliteit verantwoordelijk zijn. Het is nochtans niet moeilijk om zulk een statistiek te maken. Je neemt het aantal misdaad-PV's, je bekijkt wie telkens de dader was (indien bekend), en je bepaalt het percentage. Feiten zijn nu eenmaal wat ze zijn.



Vlaams Blokker


uitsmijter:

Die brave allochtoonse jongen die toch zo per ongeluk in Schaarbeek die Vlaming heeft doodgeslagen met een ijzeren staaf en daarvoor 150 of wat uur "gemeenschapsdienst" moest uitzitten, is van zijn straf vanaf. Kwam de politie diezelfde brave jongen laatst toch niet tegen op de straathoek, vlakbij zijn ouderlijk huis zeker? Hij stond daar doodleuk hard-drugs te dealen. De politie dus erop af en ze wilden hem aanhouden. In geen tijd stond het daar vol met allochtonen die de politie bedreigden. Uiteindelijk waren ze (voor hun eigen veiligheid) verplicht om die jongen terug te laten gaan. Trouwens, die arrestatie zou de spanningen tussen de allochtonen en de autochtonen te veel opgejaagd hebben. Om maar van racisme te zwijgen, want die brave allochtonen worden door de politie veel te hard aangepakt en het regent klachten wegens vermeend racisme bij de politie. Dus hij loopt nog steeds vrij rond.

Het is een grof SCHANDAAL dat over de dood van Semira Adamu (wat uiteraard nooit had mogen gebeuren en waar de schuldigen moeten gestraft worden, laat dat duidelijk zijn!) de voorpagina's van de kranten schande uitriepen, de regering viel, en die ouwe Tobback verklaarde dat het "de zwartste dag uit zijn leven was", terwijl de feiten in Schaarbeek (nauwelijks enkele weken later) enkel maar een voetnoot waren op de laatste bladzijden van de krant.
__________________
Quid taces? Convincam si negas!
Vlaams Blokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 10:10   #106
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Hou toch eens allemaal op met die sentimentele gezeik.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 11:36   #107
wardje
Burgemeester
 
wardje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Blokker
70% van alle criminaliteit wordt gepleegd door buitenlanders, en maar liefst 43% door (ex-)Marrokanen.
Als dát waar is, dan stem ik ook voor het blok
Waar haal je die cijfers? Wat bedoel je met buitenlanders? Wat bedoel je met criminaliteit? (frauderen zal er wel niet bij zitten zeker )
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 11:42   #108
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Hou toch eens allemaal op met die sentimentele gezeik.
Pardon?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 11:51   #109
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
ANTWOORD :

Moslims en moslims zijn niet twee, maar minstens 5: Sunnieten en Sji'ieten, en bij de Sunnieten 4 verschillende hoofdstrekkingen. Dan vergeten we alle kleinere sekten en afgeleiden zoals de Bahai.

Net zoals Anglicanen, Potestanten en Katholieken verschillen over een zéér wezenlijk punt als seksualiteit en huwelijk voor gelovigen en priesters, verschillen ook de verschillende strekkingen bij de Islam op redelijk wat punten.

meer nog, afhankelijk van waar de nadruk op wordt gelegd, kan je uit de Islam (zoals uit de bijbel) twee tegengestelde boodschappen vinden. De eerste zegt "oog om oog, tand om tand". De tweede zegt "vergeven is beter". Jawel, ze staan er allebei in.

Los van het feit dat er dus absoluut niet zoiets bestaat als "de moslim", geeft deze tekst ook niet het hele verhaal weer. De "misdaden" van de Islam die hij opsomt, zijn culturele gegevens die ook hier lange tijd bestaan hebben : de moorden om de familie-eer te redden, de onderdrukking van de vrouw (stemrecht kregen ze in 1948, nog geen zestig jaar geleden !),... Afkeer van homo's is ook kenmerkend voor o.a. het Vlaams Blok en de streng katholieke gemeenschap. Ook zijn er een aantal van die "gebruiken" die eigenlijk door de Islam streng veroordeeld worden. Zo mag je geen enkele moslim (en zeker geen eigen familielid) vermoorden zonder dat deze je leven bedreigd heeft. Eermoorden zijn dus absoluut niet islamitisch, maar een deel van een andere cultuur die in de Islam gepast werd. (de Siciliaanse misschien? Of de Balkancultuur?)

Maar dit allemaal terzijde. Bouazza heeft immers groot gelijk :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouazza
[size=6]Nederland moet ophouden mee te werken aan de oprichting van de islam als totempaal. Verwacht niks van de islam, maar alles van mensen. Al deze discussies en polemieken, al het geschreeuw en de verontwaardiging, hebben ons niks anders opgeleverd dan bloedige knokkels.[/size]
Daarmee is alles gezegd : Stop met zeiken en lullen over de Islam, dat lost niks op. Werk met de mensen, dan geraken we wél verder. En dit is een zwaard dat langs TWEE kanten snijdt. Ik ben dus blij dat dit gepost is door een rechtse rakker. Al betwijfel ik sterk dat hij het ook gelezen heeft...

met vriendelijke groeten
idd, Georg, en dan verschillen de interpretaties nog erg van land tot land, streek tot streek, imam tot imam
Bovendien zijn er veel moslims die noch de koran, noch de soennas juist kennen.
Maar in gelijk welke discussie is "het staat zo in de koran" een ultieme dooddoener, die een einde aan de discussie maakt. Dat de meesten noch de koran , noch de soennas volledig gelezen hebben maakt dat gemakkellijk.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 12:13   #110
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Filosoof
Citaat:
Dat de meesten noch de koran , noch de soennas volledig gelezen hebben maakt dat gemakkellijk.
Jij behoort duidelijk ook tot die groep, dus jij kan het weten.

A propos, goede vakantie!

Dutch
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 12:22   #111
Vlaams Blokker
Vreemdeling
 
Vlaams Blokker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 11
Standaard

Wardje,


Ik heb het over het fameuze rapport Van San, je weet wel, de Leuvense professor die door de regering werd aangesteld om voor eens en voor altijd komaf te maken met de "vooroordelen" in verband met vreemdelingen en criminaliteit. Maar toen de resultaten anders uitdraaiden dan Verhofstadt en co hadden gehoopt, werd het rapport rap onder de mat geveegd. De waarheid kwetst, nietwaar...


Vlaams Blokker
__________________
Quid taces? Convincam si negas!
Vlaams Blokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 16:10   #112
wardje
Burgemeester
 
wardje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Blokker
Ik heb het over het fameuze rapport Van San, je weet wel, de Leuvense professor die door de regering werd aangesteld om voor eens en voor altijd komaf te maken met de "vooroordelen" in verband met vreemdelingen en criminaliteit. Maar toen de resultaten anders uitdraaiden dan Verhofstadt en co hadden gehoopt, werd het rapport rap onder de mat geveegd. De waarheid kwetst, nietwaar...
En daar staat in dat 70% van de criminaliteit in dit land door allochtonen wordt gepleegd?
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 16:45   #113
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Blokker
Ik heb het over het fameuze rapport Van San, je weet wel, de Leuvense professor die door de regering werd aangesteld om voor eens en voor altijd komaf te maken met de "vooroordelen" in verband met vreemdelingen en criminaliteit. Maar toen de resultaten anders uitdraaiden dan Verhofstadt en co hadden gehoopt, werd het rapport rap onder de mat geveegd. De waarheid kwetst, nietwaar...
En daar staat in dat 70% van de criminaliteit in dit land door allochtonen wordt gepleegd?
Neenee door BELGEN natuurlijk!
Maar dan toevallig die BELGEN die in de werkloosheidsstatistieken als "allochtonen" worden aangeduid.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be