Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2003, 21:45   #21
The Insider
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 augustus 2003
Berichten: 17
Standaard

Citeer je bron, ipv in het wilde weg mensen te beschuldigen![/quote]

In het wilde weg beschuldigen ?
Meer informatie hieromtrent aub want dit klinkt als een beschuldiging !

Bron ? Zoals reeds aangehaald eigen ervaringen op werkgebied met allochtonen (Moslims, Oost-Europeanen, Afrikanen,...) en kennis van onderzoeken lokaal en nationaal ivm criminaliteit.

De bron van Vlaams Blokker ? Eén van de verscheidene studies die grotendeels of volledig door de politieke leiding in de doofpot worden gestopt of gemanipuleerd omdat het resultaat hun niet aanstaat misschien ?
__________________
Integratie of segregatie ?
The Insider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2003, 22:46   #22
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Insider
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Watje
Om bepaalde feiten goed te kunnen beoordelen is het nodig de versie van alle betrokkenen te kennen.

De versie van de politiediensten kregen we reeds en in naam van onze democratische principes volgt hier ook het relaas van de betrokken jongeren:



Citaat:
Antwerpen, 24/08/03


Een journalist die de politie van Boom belde voor meer informatie over dit gebeuren, heeft ervoor gezorgd dat de jongens nog geen half uur na zijn gesprek werden vrij gelaten. De drie jongens beschikken elk over een blanco strafblad en roepen iedereen op om klacht in te dienen bij soortgelijk machtsmisbruik van de politie.
Bij mijn weten is het de Procureur des Konings die hierover beslist en niet de journalist. Zegt waarchijnlijk genoeg over de hele inhoud van deze versie.

groetjes
100% zeker ben ik niet, maar het zou niet onlogisch zijn dat in geval van administratieve voorgeleiding de politiecommissaris over vrijlating kan beschikken....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 09:54   #23
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Insider
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Blokker
Ik meen mij een bepaald rapport te herinneren door één of andere Leuvense professor waaruit bleek dat meer dan 70% van alle criminaliteit in België gepleegd wordt door allochtonen, en zelfs 43% door mensen van Marokkaanse afkomst.

Vlaams Blokker!
Ik meen dat het iets minder is maar al bij al zeer schrijnend !
Citeer je bron, ipv in het wilde weg mensen te beschuldigen!
Indien de echte cijfers zouden aantonen dat allochtonen niet meer criminele feiten plegen dan normaal of aanvaardbaar is denk je niet dat de regering dit in het groot op elke voorpagina van elke krant van belgie zou zetten om voor eens en voor altijd het vlaams blok de mond te snoeren?
Ik zal het je meteen zeggen! Verhofstad zou er geen seconde over moeten nadenken, het zou zelfs als spam mail naar iedereen gestuurd worden, er zou een speciaal nieuws onderdeel gemaakt worden wat elke dag deze cijfers verduidelijkt ipv elke dag 50 jaar tv te laten zien.
Maar dit word niet gedaan simpel weg omdat dit niet de waarheid zou zijn.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 11:18   #24
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Beste illwill, hebt u dat befaamde rapport van Marion Van San - waar u duidelijk op zinnespeelt - ooit gelezen of er zelfs nog maar een vluchtige blik op geworpen? Ik durf het sterk te betwijfelen, er stond namelijk in dat rapport veel meer dan enkel cijfers ivm criminaliteit gepleegd door de verschillende nationaliteiten.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 14:42   #25
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Beste illwill, hebt u dat befaamde rapport van Marion Van San - waar u duidelijk op zinnespeelt - ooit gelezen of er zelfs nog maar een vluchtige blik op geworpen? Ik durf het sterk te betwijfelen, er stond namelijk in dat rapport veel meer dan enkel cijfers ivm criminaliteit gepleegd door de verschillende nationaliteiten.
Het rapport Van San werd toch maar mooi weggemoffeld door toenmalig justitie minister Verwilgen omdat de conclusies uit het rapport niet politiek- correct waren en bestaande problemen blootlegde.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 16:07   #26
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Kijk Dies,

er is een steeds groter wordend vreemdelingen probleem in Belgie waarvan het grootste gedeelte tot nu toe het meest in de media te merken valt voor Antwerpen en Brussel. Men kan hier in Belgie nog oneindig veel rapporten en studies maken waar men geen mm mee opschiet. Ik weet niet of jij iemand bent die veel buiten komt of ergens woont waar vele allochtonen wonen zoniet ga s'avonds na 22.00 effe door brussel wandelen en ga ook binnen in plaatsen waar veel allochtonen binnen zitten. Ik ben nog nooit een autochtoon tegengekomen op de weg naar de AB in brussel die mij probeerde shit te verkopen waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat ze er niet zijn maar ik ben er dus nog geen tegengekomen. Wanneer je als jongere s'avonds over straat wandeld en je moet voorbij een groep turken of marokanen over de stoep heb je 9 kansen op 10 prijs dat je ruzie krijgt ook al doe je zelf niets.
Inderdaad indien je de hele avond na het werk voor de tv ligt of achter je pc zit en nooit eens weg gaat of zo zul je er inderdaad geen last van hebben en zie je dus niet wat er eigenlijk allemaal gebeurt op straat.

Geef mij een video camera en neem er zelf ook 1 en we proberen het meeste criminele feiten in beeld te krijgen, ik van allochtonen en jij van autochtonen, we zullen eens zien wie na een avondje filmen in de nachtwinkel zal staan om een lege band te gaan kopen.

Ps: ik heb inderdaad dat rapport niet gelezen wat mij ook niet kan verwezen worden ik zie wat er op straat allemaal gebeurt.
Trouwens of rapporten nu positief of negatief zouden zijn in de richting van de allochtonen maakt toch niet uit, indien het negatief is en het word eindelijk eens toegegeven dat het zo is dan kan men de criminelen zonder rascisten genoemd te worden het land uit zetten waardoor degene met goede bedoelingen in Belgie er ook beter van worden, indien het positief is tov de allochtonen word zo het vlaamsblok voor schut gezet en zullen veel mensen goed nadenken vooralleer ze vooroordelen hebben over allochtonen wat ook alleen maar positief is voor iedereen, dus waar ligt het probleem om rapporten te beinvloeden of helemaal niet openbaar te maken.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 02:42   #27
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Ik kan je met deze niet anders dan overschot van gelijk geven,en je ziet het idd de evolutie wil dat het op de ogenblik doodeenvoudig niet meer verzwegen kan worden,ze vangen te veel aan die alochtonen,wat jij beschrijft is juist hetzelfde in Antwerpen,Borgerghout,Deurne Noord.
En dan hoor je op het nieuws nog over Anderlecht,Schaarbeek,Molenbeek,Brussel die jij aanhaalde.

En als je er tegen in komt dan ben je een rascist

nb: ook al veel gezien in antwoorden van mij "POLITIEKERS WORD ES WAKKER!!!!"
__________________
"Olé Pistolé"
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 02:50   #28
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Ik weet dat ge in Noord-Afrika, als ge teveel herrie schopt of vrouwen lastigvalt, gewoon door de politie in de cel wordt gesmeten, toek op uw gezicht krijgt en met groten honger en dorst naar huis wordt gestuurd als ze er goesting in hebben... Zo gaat dat daar en geloof me, de boefjes van hier gedragen zich ginds zéér voorbeeldig!

Dit is nu wel niet wat ik persoonlijk onder "correct" versta, maar blijkbaar werkt het toch wel.

Dutch
Strafrecht volgens aangeboren nationaliteit invoeren,dit wil zeggen hij of zij die een feit pleegt dezelfde straf geven als die van het land van herkomst
__________________
"Olé Pistolé"
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be