Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2012, 18:35   #41
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als je het zwaar uithangt krijg je alles gedaan bij het OCMW heb ik de indruk : komedie spelen, roepen, tieren ... . De brave mens die één of twee keer gaat horen en iets braaf vraagt of een enkele keer smeekt of de stem verheft kan op de kin kloppen.
2!!!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 18:38   #42
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
2!!!
Als je dat doet op de spoed, OK, ze gaan je voor nemen.

Maar bij 't OCMW, als ze toch de diensten niet hebben of niet mogen verstrekken waarvoor je histrionisch doet, ga e ze ook niet krijgen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 18:45   #43
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ja, het ocmw moet in dit geval een noodwoning voorzien. Tenzij het koppel vermogend is en er andere alternatieven zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
In de noodwoning van het OCMW zit nu waarschijnlijk een gezin die nog niets heeft bijgedragen.
Dat zal de realiteit zijn ...

Asielzoekers die opgevangen worden in de transit-, doorgangs- of noodwoningen, iemand?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 18:49   #44
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als je dat doet op de spoed, OK, ze gaan je voor nemen.

Maar bij 't OCMW, als ze toch de diensten niet hebben of niet mogen verstrekken waarvoor je histrionisch doet, ga e ze ook niet krijgen
MJa ... mijn situatie, die je inmiddels misschien al een beetje - te goed zelfs - kent, is dat het ocmw een beslissing nam zonder me in te lichten over het feit dat deze werd genomen, op basis van de 'argumenten' die zij verzameld hadden.
Die argumenten waren op feiten gebaseerd. Feiten die niet overeenstemmen met de realiteit. Het is niet eens moeilijk te bewijzen dat het niet klopt.

Toch moet ik ervoor in beroep gaan via de arbeidsrechtbank, zonder pro deo advocaat dan wel want aangezien ik thuis gedomicilieerd sta ... enzovoort enzoverder.

Noppes nougatbollen dus, ... het zonder ook maar nagel om ... zittende groentje.
Met dank aan het ocmw overigens, alle vreemdelingen die in de wachtzaal zaten, die nooit iets hebben bijgedragen en dat ook nooit zullen doen, neen zelfs niet overwegen, groeten je ...

En Groentje die wil studeren om de samenleving en ook zichzelf vooruit te helpen en zo iets bij te dragen en van nut te zijn op de aardkloot, die mag het geld voor haar studies zelf bij mekaar krabben op de één of andere manier. OCMW lacht allicht hooguit met het feit dat ik niet de mogelijkheid heb om van een pro deo te genieten door de familiale/domiciel situatie, net als de onderwijsinstelling ... Enfin...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 18:50   #45
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ja, het ocmw moet in dit geval een noodwoning voorzien. Tenzij het koppel vermogend is en er andere alternatieven zijn.



Dat zal de realiteit zijn ...

Asielzoekers die opgevangen worden in de transit-, doorgangs- of noodwoningen, iemand?
Zou kunnen, maar ons vurig koppel zou ook op hotel geplaatst kunnen worden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 18:54   #46
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
MJa ... mijn situatie, die je inmiddels misschien al een beetje - te goed zelfs - kent, is dat het ocmw een beslissing nam zonder me in te lichten over het feit dat deze werd genomen, op basis van de 'argumenten' die zij verzameld hadden.
Die argumenten waren op feiten gebaseerd. Feiten die niet overeenstemmen met de realiteit. Het is niet eens moeilijk te bewijzen dat het niet klopt.

Toch moet ik ervoor in beroep gaan via de arbeidsrechtbank, zonder pro deo advocaat dan wel want aangezien ik thuis gedomicilieerd sta ... enzovoort enzoverder.

Noppes nougatbollen dus, ... het zonder ook maar nagel om ... zittende groentje.
Met dank aan het ocmw overigens, alle vreemdelingen die in de wachtzaal zaten, die nooit iets hebben bijgedragen en dat ook nooit zullen doen, neen zelfs niet overwegen, groeten je ...

En Groentje die wil studeren om de samenleving en ook zichzelf vooruit te helpen en zo iets bij te dragen en van nut te zijn op de aardkloot, die mag het geld voor haar studies zelf bij mekaar krabben op de één of andere manier. OCMW lacht allicht hooguit met het feit dat ik niet de mogelijkheid heb om van een pro deo te genieten door de familiale/domiciel situatie, net als de onderwijsinstelling ... Enfin...
Ah zo zit dat.
Sterkte en succes.
Je gebetenheid op armen van vreemde afkomst deel ik niet, dat weet je. Voor mij telt de armoedeaanpak, alle armen inclusief.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 19:33   #47
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ik heb de mens net nog aan de lijn gehad, ze hebben in Mechelen blijkbaar geen woningen vrij, en ze komen ook niet in aanmerking hij is 60 en zijn echtgenote 66. Er is wel al verwarming in dat huisje, maar nog geen electriciteit daarnaast moet hij het pand op 22 januari verlaten omdat de verkoop dan plaats heeft
Waarom komt hij niet in aanmerking?

En Mechelen, schei me uit ... zelfs in de grootste plattelandsgemeentes houdt men tegenwoordig al de woningen vrij voor asielzoekers. Dat brengt het ocmw dan ook iets meer op.

Je hoeft maar even te googlen, en je weet hoe de vork in de steel zit en wat de nieuwe bestemming is van de noodwoningen...

Citaat:
De twee panden waarover Bertem beschikt, zijn bestemd voor asielzoekers.
Citaat:
Het LOI in Bornem beschikt over twee noodwoningen die onderdak bieden aan mannelijke, alleenstaande kandidaat-vluchtelingen.
...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 19:34   #48
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ah zo zit dat.
Sterkte en succes.
Je gebetenheid op armen van vreemde afkomst deel ik niet, dat weet je. Voor mij telt de armoedeaanpak, alle armen inclusief.
Dank je. Ik zal het heel hard nodig hebben want op deze manier is het een strijd die bij voorbaat verloren is en kan ik beter mijn biezen pakken...

Ik weet het, dat siert je overigens.

Al heeft het feit dat je niet meer in dit land vertoeft er volgens mij ook heel wat mee te maken.

Je wil bv. niet weten wat er hier zoal te beleven viel op nieuwjaarsnacht. Soit...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 19:38   #49
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dank je. Ik zal het heel hard nodig hebben want op deze manier is het een strijd die bij voorbaat verloren is en kan ik beter mijn biezen pakken...

Ik weet het, dat siert je overigens.

Al heeft het feit dat je niet meer in dit land vertoeft er volgens mij ook heel wat mee te maken.
exotische interesses.
Gevaarlijk

Citaat:
Je wil bv. niet weten wat er hier zoal te beleven viel op nieuwjaarsnacht. Soit..
Vuurwerk?

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2012 om 19:40.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 19:43   #50
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Daar denken nog mensen aan op het werk om de kranten erbij te halen.
Maar zelf nog aktie ondernemen als je alles kwijt bent ? Die mensen hebben er steeds voor iedereen geweest en zitten nu diep in de put. Onze werkgever heeft wel al een wafelen etc verkoop opgestart vandaag.
Zijn ze überhaupt verzekerd?

Ging het om een huurhuis of een eigen woonst?

Zoals Eno2 zegt, voor zo'n situaties zou echt een soort noodnummer moeten zijn in België. Met alle respect, maar laat het dan aub niet overbezet worden door "nieuwe Belgen" of wannabe nieuwe Belgen maar echt voor Belgen laten. Enfin, iedereen mag er gebruik van maken. Daarvan niet. Maar als je continu opzij geschoven wordt omdat er een influx is van alle landen buiten België van jongeren, kinderen of jonge alleestaande moeders met kinderen, denk ik niet dat je als ouder koppel, oudere alleenstaande, ... enige kans maakt.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 19:55   #51
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Groentje 18
Zoals Eno2 zegt, voor zo'n situaties zou echt een soort noodnummer moeten zijn in België.

Teveel eer
Niet mijn idee
maar het mag er komen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 21:13   #52
Spreken is zilver
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 januari 2012
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Daar denken nog mensen aan op het werk om de kranten erbij te halen.
Maar zelf nog aktie ondernemen als je alles kwijt bent ? Die mensen hebben er steeds voor iedereen geweest en zitten nu diep in de put. Onze werkgever heeft wel al een wafelen etc verkoop opgestart vandaag.
Zitten hier geen inwoners van Mechelen of omgeving op het forum die die mensen eventueel voor enkele weken/maanden kunnen opvangen?

Laatst gewijzigd door Spreken is zilver : 5 januari 2012 om 21:13.
Spreken is zilver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 01:21   #53
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het ocmw niet niet bevoegd voor daklozen, in die zin dat zij dat niet opnemen. Wel het CAW wat meestal een opvanghuis heeft waar mensen die door omstandigheden dakloos zijn, worden geholpen aan tijdelijk onderdak.

Vanuit de noodopvang wordt dan met het ocmw samengewerkt om indien nodig een appartementje te vinden, een inkomen te regelen en de meest noodzakelijke huisraad via kringloopwinkels en Leger des Heils.

Nog mogelijkheid; spreek de verzekering aan want zij horen je te huisvesten tot je de woning weer kunt bewonen.
Veel succes
Misschien toch gewoon dit advies eens proberen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 14:03   #54
cairn
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2011
Berichten: 376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spreken is zilver Bekijk bericht
Zitten hier geen inwoners van Mechelen of omgeving op het forum die die mensen eventueel voor enkele weken/maanden kunnen opvangen?
De Burgemeester zal die met open armen ontvangen in zijn sjieke villa.


En als hij al geen plaats meer heeft,de volledige gemeenteraad staat als één man achter opvang.Beste is dat die mensen,snel een crème gaan halen om donkere huidskleur te krijgen,madame in een dwangbuis steken,en dan wat broebelen in de aard van,mekka mekka
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 21:58   #55
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Ik zou voor het gemeentehuis gaan zitten met een groot uithangbord: wedden dat ze rap iets vinden??? ( natuurlijk eerst de plaatselijke verslaggevers van de kranten verwittigen. )

Met de gemeenteverkiezingen voor de deur moet dat zeker werken!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 11:33   #56
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Zijn ze überhaupt verzekerd?

Ging het om een huurhuis of een eigen woonst?

Zoals Eno2 zegt, voor zo'n situaties zou echt een soort noodnummer moeten zijn in België. Met alle respect, maar laat het dan aub niet overbezet worden door "nieuwe Belgen" of wannabe nieuwe Belgen maar echt voor Belgen laten. Enfin, iedereen mag er gebruik van maken. Daarvan niet. Maar als je continu opzij geschoven wordt omdat er een influx is van alle landen buiten België van jongeren, kinderen of jonge alleestaande moeders met kinderen, denk ik niet dat je als ouder koppel, oudere alleenstaande, ... enige kans maakt.
Natuurlijk zijn ze verzekerd, en het is hun eigen woonst. Ondertussen zijn de kuisploegen al flink in de weer geweest en lopen de inzamelacties goed, ambtenaren hebben nog een hart (alhoewel Brussel ons vrijdag heeft laten weten heeft reclame maken over dit voorval in de liften verboden is .. waarop ze zich baseren is een vraag)
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be