Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juli 2012, 16:53   #221
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Incompetentie bij overheidsbedrijven plaatselijk of anders wordt best afgestraft door de 'neutrale' markt (d.w.z. de klant). Dat gebeurt geleidelijk, zonder uitvluchten, dag na dag, en kan niet ontkend worden. De behoefte en het belang van de klant, klein of groot, is primordiaal. De markt is gewoon sterker dan eender welke politicus.

Het 'schoonschip' maken door eerlijke 'capabelen' loopt meestal op een mislukking uit gezien zij altijd binnen een vooropgezette vaak corrupte omgeving dienen tussen te komen.
Zowel Piero en jij hebben volledig gelijk.

Vandaar dat bij de overheid, onverschillig welke, rehabilitatie- en re-organisatie niet werkt maar men meestal van de regen in de regenstorm tercht komt.
Het GVB (maar ook andere instellingen zoals UWV) zijn daar een glansrijk voorbeeld van.
Een zelfde mismaakte overheids archtectuur treft u aan op - wederom - onverschillig welk departement. Waar ook.

Een klein voorbeeld kan ik uit eigen ervaring geven.

Op gezette tijden dienen maandelijks de AOW te worden uitbetaald.
Hiervoor staan specifieke data. Van de 7 uitbetalingen tot nog toe is het bij de SVB inmiddels 4 keer mis gegaan. Of te laat of helemaal niet en schuiven ze het een maand op.
Een zeer klein voorbeeld dat per individu verstrekkende gevolgen kan hebben veroorzaakt door complete indolentie bij de overheid.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 17:59   #222
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Catalunië vraagt bail-out aan Spanje (na Valencia en Murcia)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 21:12   #223
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Catalunië vraagt bail-out aan Spanje (na Valencia en Murcia)
Zou er ook maar één stad of regio niet meegedaan hebben aan de groeimanie van Spanje? En allemaal op krediet. Eno, ik vraag mij af of de Canarische eilanden ook bijzonder hebben geïnvesteerd. Ik was daar een jaar of twaalf geleden. Het leek me tamelijk beschaafd en deftig en niet zo vatbaar voor utopieën.

Spanje heeft in het eerste decennium van de 21ste eeuw vijf miljoen immigranten verwelkomd. Dat was op zichzelf al een groeistimulans. Nu zijn ze een last geworden denk ik.

Laatst gewijzigd door Piero : 24 juli 2012 om 21:13.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 21:17   #224
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zou er ook maar één stad of regio niet meegedaan hebben aan de groeimanie van Spanje? En allemaal op krediet. Eno, ik vraag mij af of de Canarische eilanden ook bijzonder hebben geïnvesteerd. Ik was daar een jaar of twaalf geleden. Het leek me tamelijk beschaafd en deftig en niet zo vatbaar voor utopieën.

Spanje heeft in het eerste decennium van de 21ste eeuw vijf miljoen immigranten verwelkomd. Dat was op zichzelf al een groeistimulans. Nu zijn ze een last geworden denk ik.
Over Canarias zal ik wel eens posten. Budgettair zitten ze goed, maar qua werkloosheid en armoede bij de slechtste. Raar.
Van de bubbel hier heb ik achter de schermen in het laatste decennium van vorige eeuw hier wel een en ander meegemaakt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2012 om 21:19.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 22:52   #225
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zou er ook maar één stad of regio niet meegedaan hebben aan de groeimanie van Spanje? En allemaal op krediet.

Spanje heeft in het eerste decennium van de 21ste eeuw vijf miljoen immigranten verwelkomd. Dat was op zichzelf al een groeistimulans. Nu zijn ze een last geworden denk ik.
Klopt hoor. Ook in Baskenland konden de regeringen en lokale overheden maar niet genoeg geld door de vensters gooien voor vanalles en nog wat. Zeker voor woningen. Enorme speculatie daarop. Ik heb daar mensen geweten die zes woningen hadden, waarvan er drie leegstonden. Pure speculatie. Ik heb er mensen geweten die een woning hadden en die peperduur verhuurden.
Ik heb er nog meer mensen geweten, koppels, die allebei een voltijdse job hadden, maar geen woning konden kopen. Te duur.

En wat die migranten betreft: er zijn praktijken geweest waarbij de Baskische Autonome Regering massaal Polen, Roemenen en Oekraïners naar ginder haalde om in de fabrieken als goedkope arbeidskrachten te werken. Alles werd voor hen geregeld: papieren, verblijf, vervoer... Baskische arbeiders verloren hun werk daardoor, tot in de kleinste pisdorpen waren er plots hele families migranten, wat de samenleving totaal begon te ontwrichten. Plots stonden er Roemeense oud-militairen voor je neus, die dan nog eens ruzie zochten ook.

Zelfs in een pisdorp iemand met boerka. Ongezien daar!

De overheden in de Spaanse staat, van lokaal over regionaal tot nationaal, hebben veel naar de kloten geholpen. Uit hebzucht, uit misplaatst patriottisme, uit domme haat jegens onnozele separatisten...

De migranten zijn een last geworden, alsook al de rest van het plebs.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 23:12   #226
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Catalunië vraagt bail-out aan Spanje (na Valencia en Murcia)
Catalonië

Rijke industrie
Welvarende bewoners
Arme deelregering...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 23:33   #227
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Klopt hoor. Ook in Baskenland konden de regeringen en lokale overheden maar niet genoeg geld door de vensters gooien voor vanalles en nog wat. Zeker voor woningen. Enorme speculatie daarop. Ik heb daar mensen geweten die zes woningen hadden, waarvan er drie leegstonden. Pure speculatie. Ik heb er mensen geweten die een woning hadden en die peperduur verhuurden.
Ik heb er nog meer mensen geweten, koppels, die allebei een voltijdse job hadden, maar geen woning konden kopen. Te duur.

En wat die migranten betreft: er zijn praktijken geweest waarbij de Baskische Autonome Regering massaal Polen, Roemenen en Oekraïners naar ginder haalde om in de fabrieken als goedkope arbeidskrachten te werken. Alles werd voor hen geregeld: papieren, verblijf, vervoer... Baskische arbeiders verloren hun werk daardoor, tot in de kleinste pisdorpen waren er plots hele families migranten, wat de samenleving totaal begon te ontwrichten. Plots stonden er Roemeense oud-militairen voor je neus, die dan nog eens ruzie zochten ook.

Zelfs in een pisdorp iemand met boerka. Ongezien daar!

De overheden in de Spaanse staat, van lokaal over regionaal tot nationaal, hebben veel naar de kloten geholpen. Uit hebzucht, uit misplaatst patriottisme, uit domme haat jegens onnozele separatisten...

De migranten zijn een last geworden, alsook al de rest van het plebs.
Je hebt hier het schoolvoorbeeld van een nietsontziende overheid met als credo een ultra-korte termijn deneken terwijl ze nu niet meer van die ballastarbeiders loskomen maar daarentegen hun pensioenen moeten betalen.
Wanhoop dubbelop. Hetzelfde geldt voor de andere EU landen waar dezelfde idioten ook weer dezekfde stunt uithaalden. Maar dan nog een tandje erger.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 22:10   #228
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het sociale middenveld (150 organisaties) is aan het onderhandelen over een volksraadpleging waaruit een algemene staking zou kunnen voortkomen in oktober, de eerste sinds 1988
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 11:34   #229
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

La Libération vandaag:
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 26 juli 2012 om 11:37.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 11:41   #230
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Pour continuer �* lire le journal numérique
Abonnez-vous �* Libération
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 11:43   #231
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Pour continuer �* lire le journal numérique
Abonnez-vous �* Libération
Inderdaad
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 13:28   #232
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Het Catalaans parlement vraagt meer fiscale autonomie.

http://www.nationalia.info/en/news/1191

Het lijkt een contradictie met de aanvraag voor een bail-out, maar is het dus niet. Binnen Spanje is Catalonië gedoemd bail-outs te blijven vragen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 16:44   #233
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Het Catalaans parlement vraagt meer fiscale autonomie.
Met andere woorden: Catalonië wilt zichzelf redden door de rest van Spanje nog meer in de problemen te werken.

Onnozel egoïsten.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 16:57   #234
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard


Na driehonderd jaar zijn ze het daar wel beu om de Spaanse grootheidswaanzin te subsidiëren. En terecht.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 19:34   #235
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Het lijkt er op dat de zuidelijke lidstaten bezig zijn een kongsi te vormen tegen de noordelijke.
Barroso blijkt (en niet lijkt) alle aansluiting met de realiteit verloren te hebben. Hij staat nog steeds volledig achter Griekenland en roept van de daken dat alles in orde zal komen. Als zelfbenoemde dictator kan hij niet afgezet worden.
Soares van Portugal en ook zijn Spaanse clubgenoten staan te dringen om de banken van het noorden een klapje lichter te maken.

Edoch, wie geeft deze patsers nog geld? Van de banken krijgen ze niets meer.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 26 juli 2012 om 19:35.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 20:23   #236
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Van de banken krijgen ze niets meer?



Voor wie denk je dat al die bail-outs zijn??
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 10:42   #237
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Bijna heel Vlaanderen werkloos, kan tellen als vergelijking:
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 10:44   #238
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

En een verdeling per autonome regio:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  spanje2.JPG‎
Bekeken: 61
Grootte:  49,4 KB
ID: 86932  

__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 10:46   #239
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Met andere woorden: Catalonië wilt zichzelf redden door de rest van Spanje nog meer in de problemen te werken.

Onnozel egoïsten.
Het geeft te denken. Het is een van de rijkste regio's van Spanje. Maar hun Autonome Bestuur is poeparm.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 10:49   #240
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En een verdeling per autonome regio:
Een echte Noord-Zuid splitsing
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be