Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 19 december 2011, 21:58   #1
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard De Vuile tactieken van N-VA haters

Aangezien er een draad is over de vuile tactieken van N-VA.
Is het niet meer dan logisch om hier een draad te starten over het tegenovergestelde.

Een voorbeeld van die vuile tactieken is ronduit liegen.
Een greep uit de leugens:
BDW is de fuhrer.
BDW is de gouwleider (in feite een allusie op voorgaande in mijn ogen)
BDW is langs de kant gaan staan
Er gaat een 5% groei zijn aan inkomstenbelasting
We hebben een goede begroting gemaakt op basis van goede schattingen
...

Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 december 2011 om 22:14.
stuyckp is offline  
Oud 19 december 2011, 22:13   #2
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

*Zucht*
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 19 december 2011, 22:17   #3
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Aangezien er een draag is over de vuile tactieken van N-VA.
Is het niet meer dan logisch om hier een draad te starten over het tegenovergestelde.

Een voorbeeld van die vuile tactieken is ronduit liegen.
Een greep uit de leugens:
BDW is de fuhrer.
BDW is de gouwleider (in feite een allusie op voorgaande in mijn ogen)
BDW is langs de kant gaan staan
Er gaat een 5% groei zijn aan inkomstenbelasting
We hebben een goede begroting gemaakt op basis van goede schattingen
...
Juist. En kunt u nu ook bewijzen dat hij dat allemaal niet is en dat er wel gelogen is geworden? Ik wacht hier al lang op. Ook zijn postuur verraadt een Goeringse spijsvertering en zijn vlammende retoriek een Goebbelsiaanse gedachtegang. Ronduit verontrustend is ook haarscheiding en het sluike haar, die dan in een nog engere richting wijzen. Waar blijft het snorretje? Klaarheid is geboden!
fcal is offline  
Oud 19 december 2011, 22:21   #4
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Juist. En kunt u nu ook bewijzen dat hij dat allemaal niet is en dat er wel gelogen is geworden? Ik wacht hier al lang op. Ook zijn postuur verraadt een Goeringse spijsvertering en zijn vlammende retoriek een Goebbelsiaanse gedachtegang. Ronduit verontrustend is ook haarscheiding en het sluike haar, die dan in een nog engere richting wijzen. Waar blijft het snorretje? Klaarheid is geboden!
Ik moet niet bewijzen dat hij dat niet is. Men is onschuldig tot het bewijs van het tegendeel is geleverd. We leven nog altijd in een rechtstaat.
Het bewijs dat hij langs de kant is gezet is ondertussen al uitvoerig bewezen en toegegeven door papa DeCroo, Vandelanotte en verscheidene pers artikels.
stuyckp is offline  
Oud 19 december 2011, 22:31   #5
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
... Ik moet niet bewijzen dat hij dat niet is. Men is onschuldig tot het bewijs van het tegendeel is geleverd. We leven nog altijd in een rechtstaat. ...
Dat dacht u maar. België heeft geen Angelsaksisch rechtsysteem waar de door u vermelde principes gelden. De onderzoeksrechter (pers) verzamelt alle gegevens en bewijsmateriaal, waarop de procureur (partij X) dan oordeelt dat de verdachte voor de rechtbank (openbare mening) gedaagd dient te worden. En de verdachte moet dan bewijzen, dat hij niet schuldig is. Duidelijk toch?
fcal is offline  
Oud 19 december 2011, 22:35   #6
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dat dacht u maar. België heeft geen Angelsaksisch rechtsysteem waar de door u vermelde principes gelden. De onderzoeksrechter (pers) verzamelt alle gegevens en bewijsmateriaal, waarop de procureur (partij X) dan oordeelt dat de verdachte voor de rechtbank (openbare mening) gedaagd dient te worden. En de verdachte moet dan bewijzen, dat hij niet schuldig is. Duidelijk toch?
Klopt niet, slechts in een aantal gevallen is er omkering van de bewijslast.
stuyckp is offline  
Oud 19 december 2011, 22:37   #7
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

dat hoeft niet zo een draad ....
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 19 december 2011, 22:46   #8
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
dat hoeft niet zo een draad ....
Inderdaad, ik kon het niet laten en dikte uit voorzorg een en ander aan. Postuur, retoriek, sluik haar, snorretje ... Maar op het net pakt een paskwil niet.

Laatst gewijzigd door fcal : 19 december 2011 om 22:47.
fcal is offline  
Oud 19 december 2011, 22:52   #9
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

*geeuw*
Wat was 't onderwerp van deze draad nu ook weer?
filosoof is offline  
Oud 19 december 2011, 22:56   #10
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

ok slecht idee
mag weg moderators
of laten zakken en niet meer posten aub.
stuyckp is offline  
Oud 19 december 2011, 23:04   #11
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Juist. En kunt u nu ook bewijzen dat hij dat allemaal niet is en dat er wel gelogen is geworden? Ik wacht hier al lang op. Ook zijn postuur verraadt een Goeringse spijsvertering en zijn vlammende retoriek een Goebbelsiaanse gedachtegang. Ronduit verontrustend is ook haarscheiding en het sluike haar, die dan in een nog engere richting wijzen. Waar blijft het snorretje? Klaarheid is geboden!


Het zit diep he? Er zijn ontelbare voorbeelden van zwaarlijvigen en u moet er uitgerekend Hermann Goering bijsleuren. En als hij het goed kan uitleggen is hij meteen Goebbels. En ja, in de Wetstraat zit het barstensvol van politici met blitse kapsels.

Zever, gezever.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 19 december 2011 om 23:04.
Elio di Supo is offline  
Oud 19 december 2011, 23:14   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
ok slecht idee
mag weg moderators
of laten zakken en niet meer posten aub.
Handelde u in een vlaag van haat misschien ?
Henri1 is offline  
Oud 19 december 2011, 23:15   #13
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Aangezien er een draad is over de vuile tactieken van N-VA.
Is het niet meer dan logisch om hier een draad te starten over het tegenovergestelde.

Een voorbeeld van die vuile tactieken is ronduit liegen.
Een greep uit de leugens:
BDW is de fuhrer.
BDW is de gouwleider (in feite een allusie op voorgaande in mijn ogen)
BDW is langs de kant gaan staan
Er gaat een 5% groei zijn aan inkomstenbelasting
We hebben een goede begroting gemaakt op basis van goede schattingen
...
Wel... Troost u, er gaan nog ergere beschuldigingen komen. Zie VB...
manta is offline  
Oud 19 december 2011, 23:29   #14
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht

Het zit diep he? Er zijn ontelbare voorbeelden van zwaarlijvigen en u moet er uitgerekend Hermann Goering bijsleuren. En als hij het goed kan uitleggen is hij meteen Goebbels. En ja, in de Wetstraat zit het barstensvol van politici met blitse kapsels.
Zever, gezever.
Inderdaad, ik kon het niet laten en dikte uit voorzorg een en ander aan. Postuur, retoriek, sluik haar, snorretje ... Maar op het net pakt een paskwil niet.
fcal is offline  
Oud 19 december 2011, 23:37   #15
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Aangezien er een draad is over de vuile tactieken van N-VA.
Is het niet meer dan logisch om hier een draad te starten over het tegenovergestelde.

Een voorbeeld van die vuile tactieken is ronduit liegen.
Een greep uit de leugens:
BDW is de fuhrer.
BDW is de gouwleider (in feite een allusie op voorgaande in mijn ogen)
BDW is langs de kant gaan staan
Er gaat een 5% groei zijn aan inkomstenbelasting
We hebben een goede begroting gemaakt op basis van goede schattingen
...

Pé Stuyck toch.

Bart De Wever is helemaal de Führer niet. De laatste persoon die zich die titel toemat, vertoeft al lang niet meer in dit ondermaanse. Daarentegen is het wel zo dat meneer Siegfried Bracke steevast verwijst naar meneer De Wever als "onze leider". Ga dus grienen bij Bracke.

Bart De Wever is helemaal geen Gauleiter. Ik durf meneer De Wever al eens liefkozend de grote gouwleider noemen. Hiermee bedoel ik dat hij aan het hoofd van de gouw staat, volgens Tolkien een streek waar een klein volkje leeft met uiterst lange tenen. Ga dus neuten bij Tolkien en de Vlamingen.

Bart De Wever is vanzelfsprekend aan de kant gaan staan tijdens de regeringonderhandelingen in juli 2011. Dat jij dit nu nog altijd niet beseft. Jan Jambon heeft dit in diens onmetelijke wijsheid zelf bevestigd. Ga dus mekkeren bij Jan Jambon; of ga het desnoods aan "jullie leider" (dixit Bracke) vragen.


Anderzijds valt het niet te ontkennen dat NV-A haters zich van allerlei vuile tactieken bedienen. Zelf geen NV-A hater zijnde - ik hou van die dotjes van vlaams-populisten, echt waar , scoutseer - moet ik toch vaak vaststellen dat er vuile spelletjes gespeeld worden met de NV-A. Mijn hart bloedt dan telkens voor die arme doetjes. Scoutseer !

Ik denk bijvoorbeeld aan die keer toen Frank Vandenbroucke Danny Pieters afdroogde tijdens een debat met Phara. Schandaleus hoe die rooien van de vrt die nitwit van een Pieters verleid hadden tot een debat met een klassebak als Frank.

Ik denk bijvoorbeeld aan die keer dat meneer Brackes intieme lingerie bepoteld werd door Gentse gerechtsdienaars. Het is 's mensens constitutioneel recht om strings, boxershorts, Y-fronts, etc te dragen zonder dat de politie daar uitstaans mee heeft.

Ik denk bijvoorbeeld aan Kim Geybles en hoe die het NV-A in diskrediet probeerde te brengen met toek-toeks, Bas en vitamine supplementen. Gelukkig sprong Danny toen ook weer bij.

Ik denk bijvoorbeeld aan die keer dat iemand aan jou xenofobe uitspraken ontlokte. Jij beweerde bekommerd te zijn om de Grieken, maar niet te malen om de Walen. Jij en ik weten dat iedereen aanspraak mag maken op een aantal persoonlijke aberraties, dus een snuifje xenofobie moet op tijd en stond kunnen.

Maar hoefde jij daar nu werkelijk een draad voor op te starten? Je gaat er alleen maar hartzeer en maagzuur aan overhouden, want nogmaals : mensen - of dit nu Barthuggers zijn of niet - bedienen zich van vuile tactieken. Ik kan het weten.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 december 2011 om 23:45.
4x10E6 is offline  
Oud 20 december 2011, 00:01   #16
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Handelde u in een vlaag van haat misschien ?
mAT. 7, 3-5: En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?
Jakko is offline  
Oud 20 december 2011, 00:28   #17
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Ach ja, zij en velen lopen ofwel graag genoeg mee in het distract, deceive en divide principe of zijn te dom om het te snappen.
In beide gevallen kiezen ze de suggestieve valse waarheid te verkondigen en te aanvaarden. Heb daar eerder medelijden mee dan respect voor. Haalt ze trouwens tijdens verkiezingen er vaak zo uit dat soort mensen. Ze zijn op vanalles en nog wat kwaad maar kunnen het niet goed kanaliseren en volgen dan maar blindelings het gemakkelijkste pad al staat dat dwars op elke logica of realiteit. De andere grote groep is doelbewust en kan het niet verkroppen dat er iets tegen hun of hun opvatting is en stuurt hunzelf en anderen dan ook dat zelfde pad op van de gemakkelijke leugen.

En hier is dat nu het NV-A bashen maar het reikt zelfs verder dan dat, alles in het leven gaat grof gezegd over dezelfde principiële haag.

Maar ik maak me er minder en minder druk in. Ik heb me handen eraf getrokken sinds 2007 en kijk verontrust maar geamuseerd toe hoe men zichzelf in de vernieling stort, mentaal en fysiek. Op politiek vlak als op menselijk vlak.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 20 december 2011, 00:51   #18
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Pé Stuyck toch.

Bart De Wever is helemaal de Führer niet. De laatste persoon die zich die titel toemat, vertoeft al lang niet meer in dit ondermaanse. Daarentegen is het wel zo dat meneer Siegfried Bracke steevast verwijst naar meneer De Wever als "onze leider". Ga dus grienen bij Bracke.

Bart De Wever is helemaal geen Gauleiter. Ik durf meneer De Wever al eens liefkozend de grote gouwleider noemen. Hiermee bedoel ik dat hij aan het hoofd van de gouw staat, volgens Tolkien een streek waar een klein volkje leeft met uiterst lange tenen. Ga dus neuten bij Tolkien en de Vlamingen.

Bart De Wever is vanzelfsprekend aan de kant gaan staan tijdens de regeringonderhandelingen in juli 2011. Dat jij dit nu nog altijd niet beseft. Jan Jambon heeft dit in diens onmetelijke wijsheid zelf bevestigd. Ga dus mekkeren bij Jan Jambon; of ga het desnoods aan "jullie leider" (dixit Bracke) vragen.


Anderzijds valt het niet te ontkennen dat NV-A haters zich van allerlei vuile tactieken bedienen. Zelf geen NV-A hater zijnde - ik hou van die dotjes van vlaams-populisten, echt waar , scoutseer - moet ik toch vaak vaststellen dat er vuile spelletjes gespeeld worden met de NV-A. Mijn hart bloedt dan telkens voor die arme doetjes. Scoutseer !

Ik denk bijvoorbeeld aan die keer toen Frank Vandenbroucke Danny Pieters afdroogde tijdens een debat met Phara. Schandaleus hoe die rooien van de vrt die nitwit van een Pieters verleid hadden tot een debat met een klassebak als Frank.

Ik denk bijvoorbeeld aan die keer dat meneer Brackes intieme lingerie bepoteld werd door Gentse gerechtsdienaars. Het is 's mensens constitutioneel recht om strings, boxershorts, Y-fronts, etc te dragen zonder dat de politie daar uitstaans mee heeft.

Ik denk bijvoorbeeld aan Kim Geybles en hoe die het NV-A in diskrediet probeerde te brengen met toek-toeks, Bas en vitamine supplementen. Gelukkig sprong Danny toen ook weer bij.

Ik denk bijvoorbeeld aan die keer dat iemand aan jou xenofobe uitspraken ontlokte. Jij beweerde bekommerd te zijn om de Grieken, maar niet te malen om de Walen. Jij en ik weten dat iedereen aanspraak mag maken op een aantal persoonlijke aberraties, dus een snuifje xenofobie moet op tijd en stond kunnen.

Maar hoefde jij daar nu werkelijk een draad voor op te starten? Je gaat er alleen maar hartzeer en maagzuur aan overhouden, want nogmaals : mensen - of dit nu Barthuggers zijn of niet - bedienen zich van vuile tactieken. Ik kan het weten.
Komt een Nederlander in het café, ziet hij er een Belg zitten. Dus die Nederlander gaat naar de Belg toe en zegt, "Wil je lachen?"
Daarop zegt de Belg: "Is goed."
Dus die Nederlander vraagt: "Heb je weleens een lul met een nietje erdoor gezien?"
De Belg: "Nee, dat heb ik nog nooit gezien."
Zegt de Nederlander: "Geef me je paspoort maar eens."
De Belg pakt zijn paspoort en geeft dat aan de Nederlander. Dus de Nederlander vouwt het paspoort van de Belg open, wijst de pasfoto van de Belg aan, en zegt: "Dat is nou een lul met een nietje erdoor."
De Belg lacht zich dood, waarna hij zich omdraait naar een andere Nederlander en vraagt aan die andere Nederlander: "Heb jij weleens een lul met een nietje erdoor gezien?"
De andere Nederlander: "Nee, nog nooit gezien."
Dus de Belg pakt zijn eigen paspoort vouwt dat open en wijst zichzelf aan.
Jakko is offline  
Oud 20 december 2011, 01:15   #19
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Dus de Belg pakt zijn eigen paspoort vouwt dat open en wijst zichzelf aan.
Hebben ze in jouw streek nog altijd paspoorten met een nietje erin dan ?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline  
Oud 20 december 2011, 01:36   #20
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Moet dat dan of ben je nog zo jong?
Jakko is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be