Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2014, 08:32   #81
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Bedoel je nu dat de kinderwens / voortplanting op de één of andere manier irrationeel is ?
Waar haal je dat ?
Nee dat bedoelde ik niet.


Citaat:
Citaat:
De meerderheid begint er gewoon aan omdat dat "toch zo moet?", "Dat hoort er toch bij?"
Waar haal je dat ?
Nergens, dat is gewoon zo.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 09:10   #82
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

1 ding is zeker, mensen zonder kinderen worden sneller oude zakken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 09:12   #83
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Misschien kan iemand eens het antwoord geven op volgende vraag:

Waarom kunnen dieren kinderen krijgen. Waarom heeft de natuur dat zo voorzien?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 09:12   #84
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
1 ding is zeker, mensen zonder kinderen worden sneller oude zakken.
Dit is grote nonsens.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 09:15   #85
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit is grote nonsens.
Neen dat is een vaststelling waarvan ik zeer veel voorbeelden ken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 09:24   #86
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ook relatief hé ... zou dat bij u pakken mss, kuren van een 35 jarige rebel in uw huis ? ...
Zeker weten van niet! Ik zou daar 10 jaar geleden al een bemeubeld appartementje voor gezocht hebben, met de huur 6 maanden vooruit betaald en de mededeling: "Dit is nu het echte leven, begin er aan. En als je't schoon vraagt mag je af en toe eens komen eten "

Liefde is blind, maar kinderliefde kan stekeblind zijn...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 09:27   #87
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
1 ding is zeker, mensen zonder kinderen worden sneller oude zakken.
Is dat louter uw hoogstpersoonlijke opinie, of zijn daar objectieve studies over beschikbaar?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 11:54   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
1 ding is zeker, mensen zonder kinderen worden sneller oude zakken.
Niets is zeker.Ik vind juist het omgekeerde.Eenmaal kinderen worden de leukste interessante mensen algauw treurige bankzitters.Mensen zonder kinderen gaan en komen waar ze willen....blijven uitgaan ...naar concerten gaan...zijn actief in allerhande verenigingen....kunnen en mogen zich een beetje zot blijven gedragen.

Mensen met kinderen moeten eerst jaren binnenblijven met pampers en papflessen.De avontuurlijke sportieve vakantie wordt al snel vervangen door twee weken Noordzeestrand. Hun voornaamste activiteit buitenshuis is in den beginne het kindertuintje later gevolgd door plopsa land.Nadien volgt het taxi spelen naar hier en naar daar.De meeste mensen met kinderen brengen hun kinderen naar het concert het tennis of de film.Mensen zonder kinderen spelen zelf tennis staan zelf op het concert en kijken zelf naar de film die ze zelf hebben gekozen. Mensen met kinderen hebben door de zorgen en het gezeul met de kinderen geen tijd of energie meer om zelf leuke dingen te ondernemen.....de sociale contacten verwateren dan ook heel snel eens er kinderen zijn.Altijd is er wel iets waar ze willens of nillens moeten mee bezig zijn....de kleine heeft tandpijn ....kine....oudervergadering...ach het houdt niet op..
Komt dan nog eens het verantwoordelijkheidsgevoel bij waardoor mensen met kinderen zeer voorzichtig en bezorgd door het leven gaan....Mensen zonder kinderen blijven meestal dan ook iets roekelozer.
Mensen zonder kinderen kunnen zich blijven gedragen als pubers...wie houdt ze tegen om na het werk iets te gaan eten drinken....om in het weekend te gaan dansen....geen gedoe met baby sitters....
Neen hoor mij kun je niet overtuigen.....als ik zie in mijn kennissenkring wat een avontuurlijk rock'n'roll leventje kinderlozen hebben ....meestal zijn en blijven ze er dan ook nog iets slanker en gezonder uitzien dan die happy family ouders.....
Natuurlijk mag je niet veralgemenen maar mij ga je toch niet vertellen dat kinderloos blijven je niet toelaat om veel meer te ondernemen in het leven.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 juli 2014 om 12:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 12:03   #89
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zeker weten van niet! Ik zou daar 10 jaar geleden al een bemeubeld appartementje voor gezocht hebben, met de huur 6 maanden vooruit betaald en de mededeling: "Dit is nu het echte leven, begin er aan. En als je't schoon vraagt mag je af en toe eens komen eten "

Liefde is blind, maar kinderliefde kan stekeblind zijn...
dat bedoel ik ... én mijnheer rebel zou al 10 jaar geleden een belangrijke les geleerd hebben.

mss kan je t je vrienden proberen uitleggen dat ze hun kind niet helpen zo...natuurlijk advies geven over opvoeden, dat leidt al rap tot ex-vrienden status

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 juli 2014 om 12:04.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 12:07   #90
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind juist het omgekeerde.Eenmaal kinderen worden de leukste interessantse mensen algauw treurige bankzitters.Mensen zonder kinderen gaan en komen waar ze willen....blijven uitgaan ...naar concerten gaan...zijn actief in allerhande verenigingen....kunnen en mogen zich een beetje zot blijven gedragen.

Mensen met kinderen moeten eerst jaren binnenblijven met pampers en papflessen.De avontuurlijke sportieve vakantie wordt al snel vervangen door twee weken Noordzeestrand. Hun voornaamste activiteit buitenshuis is in den beginne het kindertuintje later gevolgd door plopsa land.Nadien volgt het taxi spelen naar hier en naar daar.De meeste mensen met kinderen brengen hun kinderen naar het concert het tennis of de film.Mensen zonder kinderen spelen zelf tennis staan zelf op het concert en kijken zelf naar de film die ze zelf hebben gekozen. Mensen met kinderen hebben door de zorgen en het gezeul met de kinderen geen tijd of energie meer.....de sociale contacten verwateren dan ook heel snel eens er kinderen zijn.Altijd is er wel iets waar ze willens of nillens moeten mee bezig zijn....de kleine heeft tandpijn ....kine....oudervergadering...ach het houdt niet op..
Mensen zonder kinderen kunnen zich blijven gedragen als pubers...wie houdt ze tegen om na het werk iets te gaan eten drinken....om in het weekend te gaan dansen....geen gedoe met baby sitters....
Neen hoor mij kun je niet overtuigen.....als ik zie in mijn kennissenkring wat een avontuurlijk rock'n'roll leventje kinderlozen hebben ....meestal zijn en blijven ze er dan ook nog iets slanker en gezonder uitzien dan die happy family ouders.....
Natuurlijk mag je niet veralgemenen maar mij ga je toch niet vertellen dat kinderloos blijven je niet toelaat om veel meer te ondernemen in het leven.....
denk dat 'in contact blijven met jonge mensen' je weldegelijk flexibeler van geest houdt ... als je kinderen en kleinkinderen hebt, is de kans groter dat je in contact komt met jonge mensen ... maar ook geen zekerheid.

en dan nog, ge moet er met mee willen zijn ook hé ...

maar niks dat dit anders maakt of dat nu je eigen kinders zijn of niet natuurlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 12:09   #91
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

wat ik wel een wezenlijk verschil vind is lange termijn verantwoordelijkheidsgevoel, zelfs over 2 of drie generaties heen.

dat is een uitgediept verantwoordelijkheidsgevoel dat je je m.i. (en met alle respect) niet kan voorstellen als je geen kinderen hebt.


ook weer geen algemeenheid natuurlijk...

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 juli 2014 om 12:09.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 12:29   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
denk dat 'in contact blijven met jonge mensen' je weldegelijk flexibeler van geest houdt ... als je kinderen en kleinkinderen hebt, is de kans groter dat je in contact komt met jonge mensen ... maar ook geen zekerheid.

en dan nog, ge moet er met mee willen zijn ook hé ...

maar niks dat dit anders maakt of dat nu je eigen kinders zijn of niet natuurlijk.
Als je kinderen hebt ...ben je inderdaad veel in contact Uw jong volkje....Als je geen kinderen hebt ben je in contact met alle jonge mensen.Je hebt daar dan ook allemaal meer tijd voor....
Als je kinderen hebt hou je vnml van je kinderen ....als je geen hebt heb je de mogelijkheid om van alle kinderen te houden.
Maar goed het is toch vooral persoonsgebonden allemaal je kan het zeer moeilijk veralgemenen.
Ik heb onder mensen met kinderen enorme gefrustreerden tegengekomen alsook dikke egoïsten.Mensen met kinderen zijn niet beter of slechter dan kinderlozen.
Maar ook onder kinderlozen zit er van alles.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 juli 2014 om 12:32.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 12:32   #93
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Is dat louter uw hoogstpersoonlijke opinie, of zijn daar objectieve studies over beschikbaar?
Deze vraag heb ik reeds beantwoord in #85
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 12:34   #94
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als je kinderen hebt ...ben je inderdaad veel in contact Uw jong volkje....Als je geen kinderen hebt ben je in contact met alle jonge mensen.Je hebt daar dan ook allemaal meer tijd voor....
Als je kinderen hebt hou je vnml van je kinderen ....als je geen hebt heb je de mogelijkheid om van alle kinderen te houden.
Maar goed het is toch vooral persoonsgebonden allemaal je kan het zeer moeilijk veralgemenen.
Ik heb onder mensen met kinderen enorme gefrustreerden tegengekomen alsook dikke egoïsten.Mensen met kinderen zijn niet beter of slechter dan kinderlozen.
Maar ook onder kinderlozen zit er van alles.
De realiteit wijst toch uit dat je sneller generatiegenoten opzoekt dan jongeren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 12:35   #95
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als je kinderen hebt ...ben je inderdaad veel in contact jouw jonge mensen....Als je geen kinderen hebt ben je in contact met alle jonge mensen.Je hebt ook meer tijd daarvoor allemaal....
Als je kinderen hebt hou je van je kinderen ....als je geen hebt heb je de mogelijkheid om van alle kinderen te houden.
Maar goed het is toch vooral persoonsgebonden allemaal je kan het zeer moeilijk veralgemenen.
ze brengen wel eens wat volk mee hoor

en hoewel ze niet in een jeugdbeweging zijn, krijg ik hier soms de indruk dat t hier een jeugdhuis is

valt allemaal nogal mee dus ... maar nee concluderen dat het hebben van kinderen gelijk wie ook gelukkig zal maken, dat zal je mij niet horen doen hoor.

als dat je drijfveer is om eraan te beginnen, dan zou ik je t trouwens ronduit afraden, denk niet dat je er in dat geval klaar voor bent.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 12:37   #96
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De realiteit wijst toch uit dat je sneller generatiegenoten opzoekt dan jongeren.
tenzij je pastoor bent en veel communies doet, of jeugdtrainer bent enzo



erover zeker ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 12:41   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De realiteit wijst toch uit dat je sneller generatiegenoten opzoekt dan jongeren.
Dat klopt....Veel mensen zeggen me ...maar ik voel me nog jong.Ze bedoelen daarmee eigenlijk dat ze zich fysiek nog goed voelen.
Wat het eigenlijke verschil maakt is het denken.....een zestiger denkt nu éénmaal anders zie 'ouder' na over de dingen dan een twintiger....je mag je jong voelen maar jong denken dat is iets dat toch heel sterk verbonden is met je leeftijd....Op Tommorowland zal je dan ook heel weinig zestigers tegen het lijf lopen....zelfs die niet die alle dagen lopen te verkondigen dat ze zich nog jong voelen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 juli 2014 om 12:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 12:43   #98
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze brengen wel eens wat volk mee hoor

en hoewel ze niet in een jeugdbeweging zijn, krijg ik hier soms de indruk dat t hier een jeugdhuis is

valt allemaal nogal mee dus ... maar nee concluderen dat het hebben van kinderen gelijk wie ook gelukkig zal maken, dat zal je mij niet horen doen hoor.

als dat je drijfveer is om eraan te beginnen, dan zou ik je t trouwens ronduit afraden, denk niet dat je er in dat geval klaar voor bent.
Ik vermoed dat dit toch wel de essentiële gang van zaken is in de natuurlijke behoefte aan kinderen krijgen.
Naast allerlei andere natuurlijke behoeftes:

- verderzetten van de bloedlijn
- Clanvorming
- Zorgen voor eigen oude dag, zodat je niet alleen zult sterven.
Dat je min of meer de zekerheid hebt dat er iemand voor je gaat zorgen.....

En dan de economische behoefte: Zonder kinderen ligt de economie op zijn gat.

Laatst gewijzigd door giserke : 18 juli 2014 om 12:43.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 12:48   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze brengen wel eens wat volk mee hoor

en hoewel ze niet in een jeugdbeweging zijn, krijg ik hier soms de indruk dat t hier een jeugdhuis is

valt allemaal nogal mee dus ... maar nee concluderen dat het hebben van kinderen gelijk wie ook gelukkig zal maken, dat zal je mij niet horen doen hoor.

als dat je drijfveer is om eraan te beginnen, dan zou ik je t trouwens ronduit afraden, denk niet dat je er in dat geval klaar voor bent.
Dat het bij jou een jeugdhuis is lijkt me toch iets dat niet meer zo veel voorkomt.In mijn tijd voor het internet .....en al die digitale toestanden dan wel
Als ik nu bij vrienden ben zie ik er eigenlijk zelden of nooit vriendjes op bezoek bij ze....hun kinderen zitten gewoonlijk voor hun schermpje of in de zetel bij de 'grote' mensen
Ik zie ook nooit nergens meer kinderen op straat spelen.....Ik was in de jaren zestig nooit thuis....laat staan dat ik aan tafel zou zitten als mijn ouders vrienden op bezoek hadden.
Misschien is het wel iets anders als je in een of andere sociale woonwijk woont.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 12:57   #100
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik vermoed dat dit toch wel de essentiële gang van zaken is in de natuurlijke behoefte aan kinderen krijgen.
Naast allerlei andere natuurlijke behoeftes:

- verderzetten van de bloedlijn
- Clanvorming
- Zorgen voor eigen oude dag, zodat je niet alleen zult sterven.
Dat je min of meer de zekerheid hebt dat er iemand voor je gaat zorgen.....

En dan de economische behoefte: Zonder kinderen ligt de economie op zijn gat.
Bloedlijn voortzetten...lijkt me iets uit het dierenrijk of uit de middeleeuwen.Wat kan het je nou schelen dat er na jouw dood er hier nog een paar honderd Janssens rondlopen.
En zorgen voor de oude dag ? De tehuizen zitten vol met mensen die meerdere kinderen hebben....
Kinderen maken staat toch niet gelijk met zorgen voor een stok om op te steunen in je oude dag ?
Niet alleen sterven ?? Je wordt alleen geboren en je sterft alleen.Of is het de bedoeling dat je kinderen samen met jou sterven ?
Zonder kinderen ligt de economie plat ? Dat zal nog wel niet direct aan de orde zijn...de grote uitdaging voor de volgende decennia in de wereld is de overbevolking.....
Trouwens zou de wereld zoveel slechter af zijn mochten hier ooit geen mensen meer rondlopen ...? Hoe dan ook zal dit in de (verre) toekomst toch realiteit zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be