Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2008, 06:39   #81
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Stel je voor dat de kranten nog enkel moeten berichten over het Vlaams parlement.
Doodsaai.
In weinig landen ter wereld zorgt de politiek voor zoveel ambiance als in BE.
Saai en goed. Misschien heb je het meer voor een bezopen Daerden die de francophonen zo aan het hart ligt dat ze meteen vergeten dat dat soort varkens zorgt dat hun gemeenschap een bodemloze put is?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 06:49   #82
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Stel je voor dat de kranten nog enkel moeten berichten over het Vlaams parlement.
Doodsaai.
In weinig landen ter wereld zorgt de politiek voor zoveel ambiance als in BE.
Een parlement moet besturen en niet entertainen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 07:18   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Stel je voor dat de kranten nog enkel moeten berichten over het Vlaams parlement.
Doodsaai.
In weinig landen ter wereld zorgt de politiek voor zoveel ambiance als in BE.
politiek moet besturen, geen ambiance maken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 08:03   #84
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Binnen Europa probeert men zoveel mogelijk te harmoniseren; maar 2 piepkleine buurregio's zouden een (totaal) ander beleid nodig hebben???
Vergelijk het met een Vlaams boerenpaard en een waalse ezel die een kar moeten trekken. Het paard zal z'n best doen maar de ezel zal maar bewegen als hij daar zin in heeft .
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 08:39   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Stel je voor dat de kranten nog enkel moeten berichten over het Vlaams parlement.
Doodsaai.
In weinig landen ter wereld zorgt de politiek voor zoveel ambiance als in BE.
Dan heeft u nog nooit het politieke leven in Griekenland bijvoorbeeld gevolgd. Met zijn uiteenlopende en herhaalde schandalen, affaires, ruziemakende parlementsleden... is het een ware bron voor iedere populaire krant. Vraag is evenwel of deze politieke warboel een element is in de verdediging van de Griekse staat...

Geef mij maar een degelijke, volgens u "saaie", politiek die uiteindelijk niet drijft op emoties maar wel redelijkheid en goed staatsbelang. Daar zullen de mensen in de dagdagelijkse werkelijkheid veel meer aan hebben dan een portie krantenartikelen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 08:40   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Een parlement moet besturen en niet entertainen.
Juist. Laat het entertainen aan de amusementssector. Aan ieder zijn roeping en beroep!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 08:46   #87
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Stel je voor dat de kranten nog enkel moeten berichten over het Vlaams parlement.
Doodsaai.
In weinig landen ter wereld zorgt de politiek voor zoveel ambiance als in BE.
En zich dan maar zorgen maken over hun imago in het buitenland.

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 24 september 2008 om 08:46.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 08:50   #88
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
En zich dan maar zorgen maken over hun imago in het buitenland.
Met saaie politiek kunnen we ons sympathiek surrealistisch imago niet in stand houden.
Elk land moet zijn beste troef uitspelen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 08:52   #89
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Met saaie politiek kunnen we ons sympathiek surrealistisch imago niet in stand houden.
Elk land moet zijn beste troef uitspelen.
U hebt precies geen hoge dunk van belgie?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 08:52   #90
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Met saaie politiek kunnen we ons sympathiek surrealistisch imago niet in stand houden.
Elk land moet zijn beste troef uitspelen.
Het imago van een biefstuk vol met maden.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 09:01   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Met saaie politiek kunnen we ons sympathiek surrealistisch imago niet in stand houden.
Elk land moet zijn beste troef uitspelen.
Welke troef? Een ondoeltreffend en warrig bestuur?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 09:01   #92
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Saai en goed. Misschien heb je het meer voor een bezopen Daerden die de francophonen zo aan het hart ligt dat ze meteen vergeten dat dat soort varkens zorgt dat hun gemeenschap een bodemloze put is?
Hier, mislukt klavier... Dit is wat franstaligen verstaan onder goed bestuur:

Citaat:
Succes Michel Daerden neemt niet af

De populariteit van Waals minister Michel Daerden lijkt niet af te nemen. Dat blijkt althans uit een peiling die de krant La Dernière Heure op haar website organiseerde. Daaruit blijkt dat meer dan 60 procent van de deelnemers hoopt dat Daerden minister blijft.
De PS-minister is geen onbesproken figuur. Recent kwam er kritiek op zijn aanwezigheid op de Olympische Spelen in Peking en het prijskaartje dat daaraan vasthing. En afgelopen weekend circuleerden beelden op het internet van Daerden die indommelde tijdens de toespraak van Waals minister-president Rudy Demotte op de Waalse Feesten.

Het gedrag van de minister lijkt zijn populariteit echter niet te deren. Op de vraag of ze vinden dat Daerden minister moet blijven, hadden dinsdagavond meer dan 9.000 internauten bevestigend geantwoord.

Volgens de redactie van de Franstalige krant ligt het aantal deelnemers aan dit soort peilingen doorgaans op 5.000. Het succes van deze peiling ligt dan ook hoog. Mogelijk is het te danken aan een oproep ten voordele van de minister, die in de loop van de dag werd gelanceerd via facebook.

Geen wonder dat het armoezaaiers zijn.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 09:21   #93
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Cultuur, onderwijs... zijn reeds gesplitst en behoren tot de gemeenschapsbevoegdheden. Ik geloof dat u toch een paar jaar achterop hinkt.

U liet de vorige postings lezen en bijblijven. Ik zei daar juist dat, vermits die materie al gesplitst is, en Vlaanderen en Wallonië nu reeds bevoegd zijn in deze materie, dat daarom een splitsing van België volstrekt overbodig en onzinnig is.

Laatst gewijzigd door system : 24 september 2008 om 09:21.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 09:26   #94
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Het is goed leven in België..." met daarna de gebruikelijke belgicistische rimram over grote wagens, frieten, chocolade, bier, bourgondisch tafelen... Alleen vraag ik mij af of dit nu een argument is om een bestuurlijke stilstand te verdedigen. Garandeerd de Belgische staatsstructuur mij misschien een wekelijkse portie frieten? Kan ik dankzij de Belgische federale constructie met een wagen rijden? Is het aan de Belgische overheid te danken dat ik bak Duvel kan kopen en opdrinken? Ik zie echt geen verband tussen dit alles en de huidige staatsstructuur. Net alsof dit alles zou verdwijnen bij de eerstkomende staatshervorming...
U geeft het dus zelf toe en dus, vermits het goed leven is in België - en dat beperkt zich echt niet alleen tot friet eten met een hoop mayonaise of pinten pakken zoals u het weer eens simplistisch en karikaturaal probeert voor te stellen - waarom dan splitsen? Een goede, degelijke staatshervorming, ja, daar ben ik voor te vinden. En dan blijven we een land met verschillende culturen, met elk zijn dynamiek. Ideaal eigenlijk. Maar daar kunt u in uw besloten denken moeilijk bij, zo lijkt het me.

Laatst gewijzigd door system : 24 september 2008 om 09:31.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 09:29   #95
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hier, mislukt klavier


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Geen wonder dat het armoezaaiers zijn.
Als ze maar kunnen zuipen dan is alles in orde.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 09:40   #96
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U geeft het dus zelf toe en dus, vermits het goed leven is in België - en dat beperkt zich echt niet alleen tot friet eten met een hoop mayonaise of pinten pakken zoals u het weer eens simplistisch en karikaturaal probeert voor te stellen - waarom dan splitsen? Een goede, degelijke staatshervorming, ja, daar ben ik voor te vinden. En dan blijven we een land met verschillende culturen, met elk zijn dynamiek. Ideaal eigenlijk. Maar daar kunt u in uw besloten denken moeilijk bij, zo lijkt het me.
de Franstaligen willen totaal geen staatshervorming, dus de Vlamingen moeten maar hun hoofd buigen en doen alsof ze vinden dat die staatshervorming niet nodig is?

ik ben niet direct voor een splitsing van België, maar nog minder voor de status quo van dit moment, zeker niet als ik constant van overal lees dat de wens van Franstalig België of geheel België Franstalig te maken, nog steeds bijzonder levendig is.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 09:42   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U liet de vorige postings lezen en bijblijven. Ik zei daar juist dat, vermits die materie al gesplitst is, en Vlaanderen en Wallonië nu reeds bevoegd zijn in deze materie, dat daarom een splitsing van België volstrekt overbodig en onzinnig is.
Misschien heeft u dat gezegd. Alleen heeft u nergens uitgelegd waarom het overbodig en onzinnig is. Wat is dus uw argumentatie om tegen gedeelde verantwoordelijkheden te zijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 09:44   #98
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de Franstaligen willen totaal geen staatshervorming, dus de Vlamingen moeten maar hun hoofd buigen en doen alsof ze vinden dat die staatshervorming niet nodig is?ik ben niet direct voor een splitsing van België, maar nog minder voor de status quo van dit moment, zeker niet als ik constant van overal lees dat de wens van Franstalig België of geheel België Franstalig te maken, nog steeds bijzonder levendig is.
Heb ik dat gezegd? Het tegendeel zelfs. Er zal een degelijke staathervorming komen, of de Walen dat nu willen of niet. Maar da Walen willen dit meer en meer. Ze moeten wel.

En dan kunt u zeggen: maar wat als er geen komt? Ja, dan wordt het moeilijk natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 24 september 2008 om 09:46.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 09:46   #99
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Heb ik dat gezegd? Het tegendeel zelfs.
het is wel wat nu gebeurd hé.

de Franstaligen zeggen nog vandaag bijzonder duidelijk dat er geen staatshervorming zal komen voor 2009. wie gelooft dat ze nadien opeens wel gaan onderhandelen, is misdadig naïef.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 09:47   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U geeft het dus zelf toe en dus, vermits het goed leven is in België - en dat beperkt zich echt niet alleen tot friet eten met een hoop mayonaise of pinten pakken zoals u het weer eens simplistisch en karikaturaal probeert voor te stellen - waarom dan splitsen? Een goede, degelijke staatshervorming, ja, daar ben ik voor te vinden. En dan blijven we een land met verschillende culturen, met elk zijn dynamiek. Ideaal eigenlijk. Maar daar kunt u in uw besloten denken moeilijk bij, zo lijkt het me.
Toegeven? Heb ik dan ontkend dat onze levensstandaard hoog is? Ook in de andere landen van West-Europa is dat het geval. Dit is evenwel niet aan de orde, maar wel de vraag of we deze levensstandaard kunnen blijven behouden met de staatsinstellingen die we nu hebben. Kunnen we ons immobilisme verantwoorden nu er allerlei zware uitdagingen op ons afkomen?

U heeft het weer over "verschillende culturen", maar wat heeft dit met de staatsstructuur te maken? Zal Wallonië plotseling ergens anders liggen als België ophoudt te bestaan? Zult u niet meer kunnen genieten van, als u daarvan houdt, Franse chansons? Zal de Paris Match niet meer in bepaalde tijdschriftenwinkels liggen? Trouwens, welke staatkundige en bestuurlijke dynamiek wordt bewerkstelligd door de aanwezigheid van Frans-, Duits- en Nederlandstaligen in eenzelfde land? Is daar een inhoudelijk verband tussen?

Ik heb de Belgische staatsstructuur echt niet nodig om de Franse cultuur te appreciëren of ermee in contact te komen: Wallonië is hier dichtbij en ook Frankrijk is maar een luttel aantal kilometers. Of daar nu een staatsgrens ligt of niet, speelt geen enkele rol.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be