Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 9 januari 2016, 20:48   #41
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ze "integreren een perspectief", en wel "gezien het feit dat" enz...
En interseksionaliteit betekent dus gewoon: je tweemaal achtergesteld voelen. Zoiets toch, ik ga er mijn tijd niet in steken.
Inderdaad, eerste regel van links-progressief dubbeldenken: links-progressief is een package deal, ongeacht als twee of meerdere progressieve standpunten elkaar radicaal tegen lijken te werken, je zal altijd alle progressieve standpunten in eenheid verdedigen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Nu nog erachter komen waarom ze het woord "gender" gebruiken. "Van vrouwelijken kunne" heet bij die taalvirtuozen "van vrouwelijken gender" neem ik aan.
Dat vloeit uit de tweede regel van links-progressief denken (of gebrek daaraan): je kan onmogelijk progressief genoeg zijn.

Vroeger had je anti-seksisten en feministen. Mannen die vonden dat vrouwen anders of verschillend waren van hen, waren seksisten. Toen dat min of meer opgelost was, zat men natuurlijk met een probleem, want hoe ga je van daaruit progressiever doen?
Enter gender. Niet alleen zijn biologische mannen ranzige seksisten tegen vrouwen, maar ook alle mensen (vooral mannen) wiens biologische geslacht overeenkomt met hoe ze zich voelen (gender) zijn bevoordeeld t.o.v. transseksuelen. Cis-privilige noemen de "social justice warriors" dat.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 januari 2016 om 20:52.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 9 januari 2016, 20:51   #42
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... die "stare-rape" was nochtans een groot probleem voor SDX in de "Femme de la Rue"-reportage , nu is het een fait-divers dat ons van de ware problemen afleidt .
Geen leugens komen vertellen kerelke, want dan doe je boter bij de vis.
SDX is offline  
Oud 9 januari 2016, 21:04   #43
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Geen leugens komen vertellen kerelke, want dan doe je boter bij de vis.
... dus jij vond die reportage overroepen en overdreven ?
Charlie don't Surf is offline  
Oud 9 januari 2016, 21:27   #44
hiper42
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 januari 2013
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat er ook van is: het is goed dat rechts vrouwenrechten heeft ontdekt. Decennia lang vond men dat soft gelul. Laat ons hopen dat het niet beperkt blijft tot issues waar moslims mee te maken hebben.
Veralgemenen in deze zaak kan gewoon niet. De sexuele aggressie
van moslims tegen vrouwen moet de focus blijven houden.
Je kan en mag dit niet veralgemenen tot alle mannen omdat je moslim
mannen en westerse mannen niet als 1 groep kan beschouwen.
Moslim mannen willen een maatschappij waar de vrouw een totaal
andere plaats krijgt dan wat hier nu het geval is.

Het komt dan ook lachwekkend over om de reacties van feministes
deze dagen te horen.

Je kan het vergelijken met een grote barbaar die voor de poorten van de
stad staat en die de vrouwen in omliggende streken al goed heeft verkracht.
De vrouwen in de stad echter nemen deze gebeurtenis aan om hun mannen
zelf erop te wijzen dat het gedrag van de barbaar niet zijn probleem is maar
het probleem van alle mannen.
hiper42 is offline  
Oud 9 januari 2016, 21:31   #45
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat er ook van is: het is goed dat rechts vrouwenrechten heeft ontdekt. Decennia lang vond men dat soft gelul. Laat ons hopen dat het niet beperkt blijft tot issues waar moslims mee te maken hebben.
Vrouwen- en dierenrechten liggen me nauw aan het hart.
Drukazz is offline  
Oud 9 januari 2016, 21:34   #46
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... die "stare-rape" was nochtans een groot probleem voor SDX in de "Femme de la Rue"-reportage , nu is het een fait-divers dat ons van de ware problemen afleidt .
Ooit eens een test gezien waarin de blikken van zowel mannen en vrouwen werden geanalyseerd. Het bleek dat vrouwen en mannen even vaak, misschien onbewust, hun blikken richten op wat je 'erotische zones' zou kunnen noemen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline  
Oud 9 januari 2016, 21:35   #47
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... dus jij vond die reportage overroepen en overdreven ?
't Gaat hier niet over die reportage, maar over uw leugens die ge moogt gaan bewijzen.


Als ge toch met alle geweld met de grote mensen wilt meeklappen, zorg dan dat ge uw feiten op 'n rijke hebt, zonder u van leugens te moeten bedienen.


't Gaat hier om 3rd wave feminism die menen moord & brand te moeten schreeuwen als 'n man naar hen kijkt of fluit, net nadat er nog 100den vrouwen aangifte gedaan hebben van aanranding & verkrachting in verscheidene Europese steden, waarvan geprobeerd is om de gruwelijke feiten onder de mat te vegen en toch druppelsgewijs in de media terecht gekomen is.

Diezelfde 3rd wave feminists die zich totaal niets gelegen laten liggen aan de misogynie in islam.

Hysterische zottinnen die niet meer weten waar de prioriteiten liggen en misbruik van deze gruwelijke situatie willen maken op de meest walgelijke manier.

En nu gaat gij de daad bij 't woord voegen en bewijzen wat ge over mij beweerde, want ik heb ''t nog nooit eerder over "stare rape" gehad.
SDX is offline  
Oud 9 januari 2016, 21:39   #48
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Feminisme en de islam: 2 ideologieën die de moeite waard zijn om te bestrijden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Die raar maar waar objectieve bondgenoten blijken te zijn.
Onbegrijpelijk. Maar ja, vrouwen begrijpen...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline  
Oud 9 januari 2016, 23:23   #49
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat er ook van is: het is goed dat rechts vrouwenrechten heeft ontdekt. Decennia lang vond men dat soft gelul. Laat ons hopen dat het niet beperkt blijft tot issues waar moslims mee te maken hebben.
Dat klopt. Het zelfde met homorechten.

Trouwens , er zitten hier een paar ultra conservatieven die vrouwenrechten nog altijd 'linkse gedegenereerde' onzin vinden.

En de rechts conservatieven die homo's 'onnatuurlijk' vinden zijn niet op 1 hand te tellen.
geertvdb is offline  
Oud 9 januari 2016, 23:31   #50
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik hoop dat je je Knack-abonnement hebt opgezegd, als je er een had. Zolang ze niet voelen dat je geen slecht product op de markt moet brengen, zullen ze linkse zever blijven kwijlen.
Ik vind dat altijd geweldig, die oproepen om kranten en magazines niet meer te kopen, omdat er een mening in staat waar u het niet mee eens bent.

Waarom vindt u het zo verschrikkelijk erg om een andere mening te lezen dan de uwe? Kwetst dat uw hartje? Moet u dan wenen?

Ik ben VOOR vrijheid van meningsuiting. Vooral voor meningen die NIET de mijne zijn.

Mensen die andere meningen willen bannen zijn tegen vrijheid van meningsuiting. Die mensen horen niet thuis in een Westerse democratie.
geertvdb is offline  
Oud 9 januari 2016, 23:46   #51
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ooit eens een test gezien waarin de blikken van zowel mannen en vrouwen werden geanalyseerd. Het bleek dat vrouwen en mannen even vaak, misschien onbewust, hun blikken richten op wat je 'erotische zones' zou kunnen noemen.
Niet meer dan een natuurlijke reactie die het leven nog aangenaam maakt ook. Blijven aanstaren en erger nog: uw handen niet thuishouden zijn daarentegen uit den boze.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 9 januari 2016, 23:51   #52
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Trouwens , er zitten hier een paar ultra conservatieven die vrouwenrechten nog altijd 'linkse gedegenereerde' onzin vinden.
Vrouwenrechten en het recht op bescherming tegen (seksueel) gewend zijn evident. Bewonderende blikken gelijkstellen met pack rape (zoals vandaag het geval is) is daarentegen klinkklare nonsens. Het woord 'stare rape', 'aanstaarverkrachting', is het meest van de pot gerukte dat ik ooit gehoord heb.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 9 januari 2016, 23:58   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Vrouwenrechten en het recht op bescherming tegen (seksueel) gewend zijn evident. Bewonderende blikken gelijkstellen met pack rape (zoals vandaag het geval is) is daarentegen klinkklare nonsens. Het woord 'stare rape', 'aanstaarverkrachting', is het meest van de pot gerukte dat ik ooit gehoord heb.
2


En zo hebben die 3rd wave feminists nog 'n paar idioterieën uit hun mouw geschud waar elke rechtgeaarde vrouw die ècht misbruik, aanrandingen, bepotelen, verkrachtingen, verafschuwt, zich voor schaamt en zich totaal niet mee vereenzelvigt.

Dat soort doet meer kwaad dan goed voor vrouwenrechten of -emancipatie.

Laatst gewijzigd door SDX : 9 januari 2016 om 23:59.
SDX is offline  
Oud 10 januari 2016, 00:16   #54
hiper42
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 januari 2013
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat klopt. Het zelfde met homorechten.

Trouwens , er zitten hier een paar ultra conservatieven die vrouwenrechten nog altijd 'linkse gedegenereerde' onzin vinden.

En de rechts conservatieven die homo's 'onnatuurlijk' vinden zijn niet op 1 hand te tellen.
Men kan het goed vinden dat het onderwerp van sexuele aggressie tegenover
vrouwen actueel is maar niet als de directe oorzaak van het actueel zijn een
massamolestatie door moslim immigranten is.
Dat feministen en anderen het lef hebben om mannen die een achterlijke
vrouwonterende woestijngodsdienst aanhangen gelijk te stellen met westerse mannen is te zot voor woorden.
Als het aan de moslims lag hadden de vrouwen hier morgen geen fluit meer te zeggen en liepen ze in een boerka rond.
hiper42 is offline  
Oud 10 januari 2016, 00:40   #55
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hiper42 Bekijk bericht
Men kan het goed vinden dat het onderwerp van sexuele aggressie tegenover
vrouwen actueel is maar niet als de directe oorzaak van het actueel zijn een
massamolestatie door moslim immigranten is.
Dat feministen en anderen het lef hebben om mannen die een achterlijke
vrouwonterende woestijngodsdienst aanhangen gelijk te stellen met westerse mannen is te zot voor woorden.
Als het aan de moslims lag hadden de vrouwen hier morgen geen fluit meer te zeggen en liepen ze in een boerka rond.
Dat kan allemaal wel zijn, maar u reageert helemaal niet op wat ik schreef.

Mag ik u erop wijzen dat Femen ook de vrouwonvriendelijkheid van de islam aan de kaak hebben gesteld, maar dit terzijde.
geertvdb is offline  
Oud 10 januari 2016, 00:42   #56
hiper42
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 januari 2013
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat kan allemaal wel zijn, maar u reageert helemaal niet op wat ik schreef.
U antwoorde bevestigend op een stukje dat duidelijk deze zaak
wil veralgemenen.

Laatst gewijzigd door hiper42 : 10 januari 2016 om 00:44.
hiper42 is offline  
Oud 10 januari 2016, 01:18   #57
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Ik ben VOOR vrijheid van meningsuiting. Vooral voor meningen die NIET de mijne zijn.

Mensen die andere meningen willen bannen zijn tegen vrijheid van meningsuiting. Die mensen horen niet thuis in een Westerse democratie.

Citaat:
Trouwens , er zitten hier een paar ultra conservatieven die vrouwenrechten nog altijd 'linkse gedegenereerde' onzin vinden.

En de rechts conservatieven die homo's 'onnatuurlijk' vinden zijn niet op 1 hand te tellen.
Dit zijn ook maar meningen.

Die mogen ze toch hebben, niet?

Om 't even hoe gek, achterlijk, conservatief, dom, progressief, vooruitstrevend, idioot ... ze zijn.

't Zijn enkel meningen, die ze mogen hebben.

Wat er in Keulen en andere steden gebeurd is waren geen meningen, maar strafbare feiten.

Deze feiten komen minimaliseren en met andermans meningen vergelijken, die ze van jou toch mogen hebben, veel lager kan eigenlijk niet meer.
SDX is offline  
Oud 10 januari 2016, 01:19   #58
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

.time out.

Laatst gewijzigd door SDX : 10 januari 2016 om 01:21.
SDX is offline  
Oud 10 januari 2016, 02:01   #59
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Maar de feiten zijn zelfs niet gelijkaardig. Dit is één van de sterkste staaltjes relativisme die ik de progressieve kerk in de laatste jaren heb weten maken.



Slut-shaming of een vrouw niet grappig vinden. Gelijkaardig. Aan beroving, aanranding en verkrachting. Aldus de feministen.
En dat terwijl er helemaal niet zoiets bestaat als 'slut-shaming'. Daarmee impliceer je namelijk zelf dat je je moet schamen als je een slet bent.

En waarom?
Nietzsche is offline  
Oud 10 januari 2016, 02:04   #60
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik vind dat altijd geweldig, die oproepen om kranten en magazines niet meer te kopen, omdat er een mening in staat waar u het niet mee eens bent.

Waarom vindt u het zo verschrikkelijk erg om een andere mening te lezen dan de uwe? Kwetst dat uw hartje? Moet u dan wenen?

Ik ben VOOR vrijheid van meningsuiting. Vooral voor meningen die NIET de mijne zijn.

Mensen die andere meningen willen bannen zijn tegen vrijheid van meningsuiting. Die mensen horen niet thuis in een Westerse democratie.
Ik lees hier gedeeltelijk een andere mening dan de mijne, maar ik heb er niet voor betaald. Als je wil, kan ik je echter wel een rekeningnummer geven waarop je mij voor mijn mening mag betalen. Ik zou niet willen dat je niet meer thuis hoort in een Westerse democratie.

En waar denk je dat er een Westerse democratie te vinden is? Ergens in een EU-lidstaat? Of denk je dat "Knack", "De Standaard" of "De Morgen" deze democratie bevorderen of tot stand zullen helpen brengen? Dan stel ik voor dat je mij een abonnement op deze publicaties cadeau doet; voor de vrije meningsuiting en de Westerse democratie moet jij dat wel over hebben. Tenslotte zou je anders meningen zitten te "bannen".
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 10 januari 2016 om 02:08.
Kodo Kodo is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be