Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2008, 14:21   #41
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er zijn ook vele vele goede moslims. Systematische afbraakpolitiek van moslims getuigt van bekrompenheid. De islam zal zich op termijn aanpassen zoals het christelijk geloof dit heeft gedaan. De christenen hebben er 500 jaar over moeten doen. Alleen hoop ik dat het wat sneller gaat met de aanpassing van de islam.
Natuurlijk bestaan er onder alle groepen en volkeren vriendelijke Mensen en die kom ik ook gelukkig zowat dagelijks tegen. "Goede moslims" staat hier echter los van.

Christendom moet ik evenmin, maar het grote verschil is dat Jezus anti-geweld was en Moh juist geweld voorschrijft, bij voldoende macht en getal alle (anders)Denkenden zo mogelijk "overtuigen" en de absoluut onbekeerbaren uitroeien.

Christenen hadden steeds al het "nieuwe testament" dus moeten geacht worden te hebben geweten hoe fout ze zaten met kruistochten en inquisitie; wel verbood de kerk erg lang de bijbel voor leken en schaarde zichzelf aan de zijde van de agressors cq werkte deftig met de laatsten mee, waar maar kapitaal en militaire sterkte zat.

De koran is echt niet onduidelijk hoor.

Koran hoofdstuk 9: wacht het juiste moment af èn de vervaldatum van een gesloten bondgenootschap (overal in de koran worden slechts contracten van bepaalde duur aangehaald; stilzwijgende verlenging bestaat niet) .....

http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

Hoofdstuk 9 is te groot om hier te plakken en bij weglating van de forse lappen "vrome omlijsting" zou ik de verdenking op mij laden van "selectief citeren".
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 08:00   #42
Webcrusader
Provinciaal Statenlid
 
Webcrusader's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 793
Standaard

http://www.allesovergent.be/file.php?a=2&t=2&ID=785
__________________
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.


''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 23:25   #43
mtiadj
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Oost Vlaanderen
Berichten: 19
Standaard Stichting van de kerk, tiens, tiens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En kerkvader Socrates scholasticus leefde waarschijnlijk in de vijfde eeuw in Constantinopel, dus ook lang voor de islam..
"marjan" hoorde een klokje luiden, maar weet de klepel niet hangen.(niet de eerste keer, hé, "arjan"?)
Dat Erasmus in 1529 een pamflet tegen Turken schreef, na de strijd om Wenen, is niet verwonderlijk. Ondanks zijn (terechte) reputatie van humanist mogen we niet vergeten dat Erasmus zelf een (onechte) zoon van een priester was en een priesteropleiding kreeg.
Wat dat pamflet anno 2007 nog terzake doet...pfff
Ik kan pamfletten of uitspraken van bekende mensen tegen gelijk welk volk, godsdienst of groep vinden: Google is my friend, als mijn geheugen 't me niet direct geeft.
Heeft Christus de Enige Heilige Katholieke kerk opgericht? tiens tiens...en ik die dacht dat het Constatijn was in 345 na Christus!
mtiadj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 23:50   #44
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mtiadj Bekijk bericht
Heeft Christus de Enige Heilige Katholieke kerk opgericht? tiens tiens...en ik die dacht dat het Constatijn was in 345 na Christus!
Inderdaad. Absoluut. Daar kan geen enkele twijfel over bestaan.

Constantijn is de initiator geweest van de huidige Katholieke Romeinse Kerk.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2008 om 00:06.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be