Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 januari 2008, 21:11   #81
koolvis
Lokaal Raadslid
 
koolvis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: BE Oostvlaanderen
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ten eerste, mijn post was een reactie op de post van Koolvis en bijgevolg niet specifiek naar jou toe gericht.

Ten tweede, jullie beiden delen niet alleen hetzelfde geloof in hetzelfde opperwezen en een gemeenschappelijke geestelijke leider, maar ook nog eens het geloof in demonen, wat ook nog eens door jullie geestelijke leider in zijn boek wordt onderstreept.

Ook jij gelooft in demonen. Iets wat je recentelijk nog hebt toegegeven.

Kom dan niet af met "ik voel me niet aangesproken".

Kwestie van nog een greintje geloofwaardigheid te houden, weet je...
Citaat uit "Jezus van Nazareth" van Joseph Ratzinger Benedictus 16: *
"Exorcisme maakt korte metten met de angst voor demonen en draagt de wereld, die voortkomt uit gods redelijke wezen, over aan het verstandige beheer van de mensen. Wanneer iemand uit kracht van God genezen wordt, is dat een oproep om geloof te schenken aan God en zelf alle krachten van het verstand in te zetten om genezing te brengen. Maar dan wel met een "ruim" verstand, dat God erkent en daarom de mens als eenheid van lichaam en ziel. Wie een mens wil genezen, zal hem in zijn volledigheid moeten benaderen en weten dat de definitieve genezing alleen de liefde van God kan zijn."

pagina 176
* ISBN 978 90 209 7176 7

Is de ANGST voor demonen wegnemen ook GELOOF erin? Ik vind van niet, laat het in het midden, wie erdoor of ervan bezeten is, of hoe je het ook noemt, gelooft erin. mss vergelijken met virussen en spyware op de PC, daar maak je ook korte metten mee, toch?
.
.
__________________
________________________________________
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.

Laatst gewijzigd door koolvis : 27 januari 2008 om 21:12.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be