Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2008, 12:26   #221
Pindar
Banneling
 
 
Pindar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 8.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het was een van zijn schilderwerken waarop hij onvoldoende kreeg op de schildersacademie in Wenen.

ok thanks, dat wist ik niet.

weer wat geleerd!

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 13:54   #222
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het was een van zijn schilderwerken waarop hij onvoldoende kreeg op de schildersacademie in Wenen.

(Cynisch zou men kunnen zeggen: het is door Onze Lieve Vrouw dat we later opgescheept zaten met een dictator Hitler en met alle gruwelijke gevolgen daaraan verbonden.)
Ik meende te horen dat hij op basis van dat schilderij geweigerd werd les te gaan volgen op de academie. Maar dat begrijp ik toch niet goed. Als je dát kunt vóór ze je leren schilderen ?? Of interpreteer ik verkeerd?

Alleszins, na het ineenvallen van zijn droom om een kunstschildersambitie waar te maken, ging hij rondhangen en veel (blijkbaar verkeerde) boekskes lezen. Ook de kranten die aan een uitgeverij achter zijn hoek uithingen las hij gretig. Laat het nu juist een extreem nationalistische uitgave geweest zijn.
Of hoe een dubbeltje rollen kan.

Tussen haakjes, volgens de Canvas-uitzending had hij in die tijd vele joodse vrienden, die hij zelfs bewonderde.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 14:48   #223
Pindar
Banneling
 
 
Pindar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 8.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Ik meende te horen dat hij op basis van dat schilderij geweigerd werd les te gaan volgen op de academie. Maar dat begrijp ik toch niet goed. Als je dát kunt vóór ze je leren schilderen ?? Of interpreteer ik verkeerd?

Alleszins, na het ineenvallen van zijn droom om een kunstschildersambitie waar te maken, ging hij rondhangen en veel (blijkbaar verkeerde) boekskes lezen. Ook de kranten die aan een uitgeverij achter zijn hoek uithingen las hij gretig. Laat het nu juist een extreem nationalistische uitgave geweest zijn.
Of hoe een dubbeltje rollen kan.

Tussen haakjes, volgens de Canvas-uitzending had hij in die tijd vele joodse vrienden, die hij zelfs bewonderde.

Hitler was afkomsting van de Rothschild dynasty, en wat hij heeft gedaan heeft hij gedaan o.m. in opdracht van die familie.
Maar goed da's weer een hele andere thread.

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 16:52   #224
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Hitler was afkomsting van de Rothschild dynasty, en wat hij heeft gedaan heeft hij gedaan o.m. in opdracht van die familie.
Maar goed da's weer een hele andere thread.

Pin d"Ar
Even off toppic.

Dat zijn zo van die beweringen die nooit hard kunnen worden gemaakt. Waarschijnlijk fabeltjes. Feit was wel dat de huisdokter bij de familie Hitler een jood was. Nu, deze beschuldigingen van joods bloed bij Hitler duiken reeds zeer vroeg op. Al in het begin van de jaren twintig, toen Hitlers partijpolitieke loopbaan de eerste successen lieten zien, vroegen zijn toenmalige tegenstanders zich reeds af vanwaar de 'apostel van het reine Duits-zijn' nu eigenlijk stamde, wie zijn grootvader aan vaderskant was en of hijzelf (Hitler) kon bewijzen niet gedeeltelijk van joodse afkomst te zijn. Een lid van de NSDAP in Hitlers omgeving, Ernst Ehrensperger, met het lidmaatschapsnummer 923 (een zeer vroeg lid dus, want de partijnummers van de NSDAP begonnen pas vanaf het nummer 555) maakte een stooibiljet dat hij in de Münchener Post in 1921 afdrukte, met de volgende aantekening:
"Hij (Hitler) meent dat de tijd is gekomen om in opdracht van duistere opdrachtgevers in onze rijen onenigheid en versplintering te brengen om daarmee de zaken van het jodendom en diens helpers te dienen...en hoe voert hij deze strijd? Ech joods!"

Tussen juli 1921 en december 1921 werd in München meermalen beweerd dat Hitler een jood was.

Echte bewijzen zijn dit allemaal niet, maar het gerucht dat Hitler joods bloed in de aderen had, is niet een recent, maar een zeer oud verhaal.

Dit even terzijde.

Laatst gewijzigd door system : 16 januari 2008 om 17:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:09   #225
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Ik meende te horen dat hij op basis van dat schilderij geweigerd werd les te gaan volgen op de academie. Maar dat begrijp ik toch niet goed. Als je dát kunt vóór ze je leren schilderen ?? Of interpreteer ik verkeerd?


Tussen haakjes, volgens de Canvas-uitzending had hij in die tijd vele joodse vrienden, die hij zelfs bewonderde.
Ja maar u bent de kunstacademie van Wenen niet. Om toegelaten te worden tot de academie, moest men aan bepaalde criteria voldoen. De eisen waren dan ook zeer streng. Wat wij als 'goed' of 'toch niet slecht' zouden bestempelen, kwoteren deze juryleden als 'onvoldoende'. Naar het schijnt scheelde er iets met de proporties van de ledematen van de madonna.

Laatst gewijzigd door system : 16 januari 2008 om 17:11.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:07   #226
Pindar
Banneling
 
 
Pindar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 8.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Even off toppic.

Dat zijn zo van die beweringen die nooit hard kunnen worden gemaakt. Waarschijnlijk fabeltjes.
.
Tsja, DAT is, in mijn ogen de makkelijke manier.


Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:14   #227
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Tsja, DAT is, in mijn ogen de makkelijke manier.


Pin d"Ar
Ja maar wie zulke beweringen naar voren schuift, moet met bewijzen afkomen. Ik vrees dat dit zeer moeilijk zal zijn.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:19   #228
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Als je dát kunt vóór ze je leren schilderen ?? Of interpreteer ik verkeerd?
Hierover heb ik al meermaals in het echte leven een discussie moeten voeren.

Op de kunstacademie brengen ze je niets bij. Scholing daar houdt slechts in dat men datgene gaat ontwikkelen dat reeds aanwezig is. Wie een schilderstalent(je) heeft, kan dat op de academie verder tot bloei laten komen (of laten verstikken, wat jammer genoeg ook gebeurt). Zelf zal ik het op de schilderacademie niet ver brengen, ook niet na jaren les. Niet alleen heb ik absoluut niet het minste tekentalent, ik schijn zelfs opgescheept te zitten met een regelrechte blokkade op dat vlak.

Muzikaal talent heb ik wel enigszins: zonder ook maar het minste probleem noteer ik elke muzieklijn die bij me opkomt, of die ik te horen krijg, samen met de onderliggende harmonisatie en begeleiding - en dit zonder gebruik te maken van een klavier, rechtstreeks op papier dus. Minder begaafde collega-organisten komen soms bij me te rade voor een goede begeleiding voor één of ander lied. Ze begrijpen niet hoe ik het doe. Wanneer ze zo'n begeleiding langzaam instuderen, menen ze altijd "fouten" te horen; maar intussen hebben ze wel geleerd dat, éénmaal de begeleiding op tempo gespeeld, er meestal geen vuiltje meer aan de lucht is, en die "fouten" helemaal geen fouten meer zijn.

Hun probleem is dat ze teveel in VERTIKALE akkoordreeksen denken, terwijl een klassieke speelstijl uitgaat van 3 tot 6 HORIZONTALE stemmen die eigenlijk min of meer toevallig akkoorden vormen: zowel dissonante als consonante. Harmonieleer is aan hen niet echt besteed, ook al zijn ze technisch vaak betere en handiger organisten dan ikzelf. Voor mij was harmonieleer indertijd bijna letterlijk een fluitje van een cent...

... een klein talentje dat ik dankzij de muziekacademie heb kunnen laten openbloeien. Men heeft me daar niets bijgebracht, men heeft daar enkel iets gecultiveerd dat reeds aanwezig was.

En zo zal het bij Hitler misschien ook gegaan zijn: kennelijk was men daar te weinig overtuigd van zijn talent, dat men het (toen nog veel schaarsere) geld van de belastingbetaler er niet aan wilde verspillen. Had men dat toen wel gedaan, dan had de wereld er vermoedelijk heel anders uitgezien, en hadden we nooit van ene Adolf Hitler gehoord. (Ach, wie weet van een nóg goorder zwijn...?)

Overigens is niet zozeer het talent op zich wat van ons betere mensen maakt, dan wel datgene wat we met dat talent doén. Daarover zal niemand toch in discussie willen, mag ik hopen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
El Flamenco Loco is niet dom, en toch diepgelovig.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:23   #229
Pindar
Banneling
 
 
Pindar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 8.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja maar wie zulke beweringen naar voren schuift, moet met bewijzen afkomen. Ik vrees dat dit zeer moeilijk zal zijn.
Valt wel mee hoor.
Lees eens het boek van Fritz Springmeier, "13 illuminati bloodlines, en dan het hoofdstuk over de Rotschilds.

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 19:26   #230
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Hierover heb ik al meermaals in het echte leven een discussie moeten voeren.

Op de kunstacademie brengen ze je niets bij. Scholing daar houdt slechts in dat men datgene gaat ontwikkelen dat reeds aanwezig is. Wie een schilderstalent(je) heeft, kan dat op de academie verder tot bloei laten komen (of laten verstikken, wat jammer genoeg ook gebeurt). Zelf zal ik het op de schilderacademie niet ver brengen, ook niet na jaren les. Niet alleen heb ik absoluut niet het minste tekentalent, ik schijn zelfs opgescheept te zitten met een regelrechte blokkade op dat vlak.

Muzikaal talent heb ik wel enigszins: zonder ook maar het minste probleem noteer ik elke muzieklijn die bij me opkomt, of die ik te horen krijg, samen met de onderliggende harmonisatie en begeleiding - en dit zonder gebruik te maken van een klavier, rechtstreeks op papier dus. Minder begaafde collega-organisten komen soms bij me te rade voor een goede begeleiding voor één of ander lied. Ze begrijpen niet hoe ik het doe. Wanneer ze zo'n begeleiding langzaam instuderen, menen ze altijd "fouten" te horen; maar intussen hebben ze wel geleerd dat, éénmaal de begeleiding op tempo gespeeld, er meestal geen vuiltje meer aan de lucht is, en die "fouten" helemaal geen fouten meer zijn.

Hun probleem is dat ze teveel in VERTIKALE akkoordreeksen denken, terwijl een klassieke speelstijl uitgaat van 3 tot 6 HORIZONTALE stemmen die eigenlijk min of meer toevallig akkoorden vormen: zowel dissonante als consonante. Harmonieleer is aan hen niet echt besteed, ook al zijn ze technisch vaak betere en handiger organisten dan ikzelf. Voor mij was harmonieleer indertijd bijna letterlijk een fluitje van een cent...

... een klein talentje dat ik dankzij de muziekacademie heb kunnen laten openbloeien. Men heeft me daar niets bijgebracht, men heeft daar enkel iets gecultiveerd dat reeds aanwezig was.

En zo zal het bij Hitler misschien ook gegaan zijn: kennelijk was men daar te weinig overtuigd van zijn talent, dat men het (toen nog veel schaarsere) geld van de belastingbetaler er niet aan wilde verspillen. Had men dat toen wel gedaan, dan had de wereld er vermoedelijk heel anders uitgezien, en hadden we nooit van ene Adolf Hitler gehoord. (Ach, wie weet van een nóg goorder zwijn...?)

Overigens is niet zozeer het talent op zich wat van ons betere mensen maakt, dan wel datgene wat we met dat talent doén. Daarover zal niemand toch in discussie willen, mag ik hopen...
Mogelijk. Ook toelatingscriteria zijn tijdgebonden. Dali en zijn manier van schilderen zou er blijkbaar ook niet zijn toegelaten. Nu, er zijn litho's van Hitler die absoluut niet slecht zijn. Maar ja, de gustibus...
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be