Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2008, 19:51   #21
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter vp
Persoonlijk ken ik genoeg mensen die zich nauw verwant voelen met de Islam en toch openstaan voor andere opinies. Dit zal uiteraard wel een kleine minderheid zijn, maar ze bestaat.
dus die kleine minderheid die toevallig tot uw kennissenkring behoort (*) gaat ervoor zorgen dat de meerderheid aan hier geimporteerde salafisten en hun aanhang, zich normaal gaat gedragen naar onze westerse normen? Waarop wachten ze ? Of beter: waarop hebben ze al die tijd al gewacht?


(*) kijk kijk! ik doe het goed, ik heb een moslim in mijn kennissenkring!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 20:15   #22
allstar
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 25
Standaard

onbegrijpelijk wat die aartsbisschop zevert, maar zo iemand als hij staat al even ver van de hedendaagse modern ontwikkelde maatschappij als een doorsnee moslim
allstar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 20:26   #23
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Bij de orthodoxe joden in Engeland in dit reeds lang zo. De rabbijnen kunnen volgens hun morele Wet zelf de echtscheiding uitspreken van een joods echtpaar. De voormalige echtgenoten moeten nog wel naar een Engelse burgerlijke rechtbank gaan die de beslissing van een rabbijn automatisch bevestigt.
Dat is dus verkeerd
Ik vind het fout dat je geloof uitmaakt welke behandeling je krijgt bij een rechtbank. Iedereen gelijk voor de wet.
Nu als de woorden van die aartsbisschop correct zijn weergegeven is het natuurlijk waanzin en onaanvaardbaar, het is een stap terug in de integratie en een totaal verkeerd signaal naar mensen die hier aankomen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 23:14   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter_vp Bekijk bericht
Ik ga u eerst en vooral tegenspreken over het feit dat ik weinig weet over de Islam. Als u echter zegt dat deze niet openstaat voor andere opinies dan spreekt u hoogstwaarschijnlijk uit algemene beelden die u over deze religie krijgt. Persoonlijk ken ik genoeg mensen die zich nauw verwant voelen met de Islam en toch openstaan voor andere opinies. Dit zal uiteraard wel een kleine minderheid zijn, maar ze bestaat. Wat het dus mogelijk maakt om met mensen te discussiëren en ze te overtuigen van onze traditie. Als u zegt dat het niet nodig is om mensen te overtuigen van onze Verlichtingstraditie, moet u ook niet klagen over een probleem dat zich zal blijven aanhouden. Het is een belangrijke stap om wederzijds begrip te verkrijgen in de best mogelijke samenleving.
De islam is helemaal geen open religie, maar is een bijzonder stringente en dwingend geheel van sociale, religieuze en zelfs economische wetten die gevolgd MOETEN worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 02:19   #25
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Nee ik spreek uit ervaring. De meeste moslims die ik sprak waren duidelijk; de boodschap van islam staat in de koran, de mens kan en mag daar niets aan veranderen. Voor uitwisseling van standpunten bleek weinig ruimte te bestaan.
U geeft zelf aan dat moslims die openstaan voor de mening van anderen een minderheid is, dat klopt met mijn conclusie.
Niemand dwingt die mensen hier te wonen en dat betekent dus dat zij de culturen in Europa moeten respecteren en aanvaarden. Die oefening van in vraag stellen doen we niet opnieuw, niet de samenleving moet zich aanpassen maar moslims aan de samenleving, net als anderen doen. Moslims hebben eigenlijk moeite met diversiteit.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 14:26   #26
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Mijn lijkt het evident dat wie migreert zich informeert over de samenleving waar je terecht komt.
Die samenleving hoeft niets of niemand te overtuigen, en al zeker niet van de pijlers waaruit die cultuur is ontstaan.
Gezien de grote vrijheid van het individu in deze samenleving krijgt iedereen meer dan voldoende vrijheid om zijn persoonlijke levensovertuiging te beleven, echter , eigen aan deze cultuur is de beperkte plaats die religie krijgt in het geheel van opvattingen, religie is daarbij niet dominant als opvatting.
Juist daar wringt bij veel gelovigen het schoentje, ze vinden dat de samenleving zich moet aanpassen aan hun levensovertuiging, het principe scheiding kerk en staat wordt niet erkent.
Niet de samenleving maar wie ervoor koos om er deel van uit te maken moet zich informeren, denkt u dat veel nieuwkomers ook maar iets van de geschiedenis van deze samenleving kennen of begrijpen? In Antwerpen wordt blijkbaar zelf inburgering gescheiden gegeven!
Dat islam niet openstaat voor andere opinies lijkt me evident, de koran zelf bevat het woord van God, en is een alles omvattende ideologie die niet in vraag gesteld kan en mag worden.
Ze is de basis voor een politiek, juridisch en sociaal gestel zoals God dit beveelt, gelukkig gaan heel wat moslims hier niet al te strikt mee om; maar dat betekent niet dat islam als ideologie openstaat voor vernieuwing!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 15:41   #27
alter
Burger
 
Geregistreerd: 11 september 2005
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee ik spreek uit ervaring. De meeste moslims die ik sprak waren duidelijk; de boodschap van islam staat in de koran, de mens kan en mag daar niets aan veranderen. Voor uitwisseling van standpunten bleek weinig ruimte te bestaan.
U geeft zelf aan dat moslims die openstaan voor de mening van anderen een minderheid is, dat klopt met mijn conclusie.
Niemand dwingt die mensen hier te wonen en dat betekent dus dat zij de culturen in Europa moeten respecteren en aanvaarden. Die oefening van in vraag stellen doen we niet opnieuw, niet de samenleving moet zich aanpassen maar moslims aan de samenleving, net als anderen doen. Moslims hebben eigenlijk moeite met diversiteit.
Wat hierbij erg verontrustend is, is dat personen met verschillende achtergrond en die het kunnen weten zoals bvb. Bat Ye Or (Eurabia) ,Walid Shoebat (ex-terrorist PLO), Serge Trifkovic (The Sword of the Prophet) enz.. deze stelling beamen en het Westen hiervoor uitdrukkelijk waarschuwen... Ik heb ook ergens gelezen dat er in de koran "Mekka-verzen" en "Medina-verzen" staan die naargelang "het in het kraam past" bovengehaald worden .. de ene zijn "peaceful", de andere ..ja.... Dat betekent dat deze koran, indien misbruikt door een paar religieuze leiders, een ware tijdbom is..

Nee ik ben helemaal geen expert -religie is niet aan mij besteed-, maar ik vind in dit verband, die boodschap van de aartsbisschop van Canterbury, een zeer slecht signaal...
alter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 14:38   #28
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Een persbericht van het Aartsbisdom Canterbury met een veelzeggende titel: What did the Archbishop actually say?

Omdat ik moet vertrekken heb ik helaas de tijd niet meer het volledig te lezen (ik ben het nog maar net tegengekomen), maar ik dacht dat het jullie wel zou interesseren.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 08:00   #29
Averroes
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2008
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1961 Bekijk bericht
http://www.ad.nl/buitenland/article2034939.ece



Aanvaarding van delen van de islamitische wetgeving over het huwelijk en financiële kwesties kan de maatschappelijke samenhang bevorderen, meent Williams.


Deze bisschop is zijn verstand verloren!
In alle door GB gekoloniseerde landen wordt de kapitalistische liberale democratie met geweld en oorlog ingevoerd en erger dan dat heeft GB Israel in Palastina gesticht dus waarom zou het vreemd zijn indien het volk in GB vrijwillig voor de islam kiest en zelfs heel de islam volledig met alles erop en eraan met geloof en mystiek en smeekgebeden en shariah en maatschappelijke politieke systeem en economie en alles van de islam !!??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C
Het nationalisme is een dodelijk gif - Mathias De Clercq
Klopt en Muhammed heeft dit al meer dan duizend jaar geleden gezegd en ook werkelijk toegepast.

Laatst gewijzigd door Averroes : 12 februari 2008 om 08:03.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 11:16   #30
Hans1961
Vreemdeling
 
Hans1961's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2008
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
In alle door GB gekoloniseerde landen wordt de kapitalistische liberale democratie met geweld en oorlog ingevoerd en erger dan dat heeft GB Israel in Palastina gesticht dus waarom zou het vreemd zijn indien het volk in GB vrijwillig voor de islam kiest en zelfs heel de islam volledig met alles erop en eraan met geloof en mystiek en smeekgebeden en shariah en maatschappelijke politieke systeem en economie en alles van de islam !!??

Waarom is het toch zo dat telkens als er een aan de Islam gelieerde kritiek
is deze steevast gepareerd wordt met een aantal gezochte voorbeelden
die geventileerd worden om daarmee de kritiek op de Islam monddood te maken,als een soort omkeerprincipe.

Er is kritiek op de Islam
en men gaat naarstig op zoek
naar een argument om de
kritiekgever het zwijgen op te
leggen.Zo van en nu u weer.

Goed u komt u in ieder geval met een argument,inzake de kwestie Israel
sta ik geheel achter GB.Wat betreft de kolonisatie en de invoering van de
kapitalistische liberale democratie geloof ik niet dat deze vrijwillig is aan-
genomen door de betreffende gekoloniseerde landen,dus waarom zou GR.Br.
wel vrijwillig de Islam en bijbehorende maatschappelijke systeem en economie omhelzen.Denk dat de britten daar niet naar hunkeren,op het islamitische deel na.Elk onvrijwillig opgelegd systeem in welk land dan ook
wijs ik af.Indien u het met de bisschop eens bent vind ik dat u net als hij
(op dit punt)uw verstand bent verloren.
Hans1961 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 17:09   #31
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik zou, met het pauselijke Mohammed-schandaal in het achterhoofd, wel eens willen weten wat hij echt gezegd heeft en niet wat de media ervan maken.
Waarom was de pauselijke redevoering van Regensburg een 'schandaal'? De paus had wel gelijk met zijn uitspraak. Het was gewoon in de ogen van poco's niet "politiek correct",
dit in tegenstelling tot de Anglicaanse Primaat, hij blijkt gewoon te buigen voor de Islam. Dat vind ik erg!

De Anglicaanse Kerk is in free decline, en velen van de Engelse gelovigen stappen over van de Anglicaanse 'Staatskerk' naar de Universele RK-Kerk. Er zijn nu al meer Engelse praktiserende katholieken dan anglicanen. Een van de meest opmerkelijke bekeringen was die van Tony Blair.

Dat de aartsbisschop van Canterbury nu een publieke knieval doet voor de islam, zal de geloofwaardigheid van de burgelijke Anglicaanse Kerk zeker schaden.
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be