Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2017, 14:14   #7821
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Behoorlijk wat middelen??? Telkens minder middelen dan ervoor en nodig is in ieder geval wat zorgt voor bijkomende besparing op de rug van de Vlamingen die zo hun geld verder naar het zuiden afgeroomd zien worden...
Minder middelen? Bron?

(Met middelen bedoelde ik natuurlijk bevoegdheden)

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 3 oktober 2017 om 14:15.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 14:18   #7822
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Minder middelen? Bron?

(Met middelen bedoelde ik natuurlijk bevoegdheden)
Met middelen bedoel ik het bijhorende geld om naar behoren de nieuwe bevoegdheden uit te oefenen...
Indien er minder middelen worden uitgetrokken dan de jaren ervoor, voor dezelfde bevoegdheden door de nationale pot werden uitgetrokken, dan betekent dat een serieuze besparing op de rug van de Vlamingen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 14:18   #7823
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Minder middelen? Bron?

(Met middelen bedoelde ik natuurlijk bevoegdheden)
Met middelen bedoel ik het bijbehorende geld om naar behoren de nieuwe bevoegdheden uit te oefenen...
Indien er minder middelen worden uitgetrokken dan de jaren ervoor, voor dezelfde bevoegdheden door de nationale pot werden uitgetrokken, dan betekent dat een serieuze besparing op de rug van de Vlamingen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 14:21   #7824
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Minder middelen? Bron?

(Met middelen bedoelde ik natuurlijk bevoegdheden)
hoe relevant is dat in een draad over de situatie in Catalonië in het subforum Europa?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 14:26   #7825
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat zal wel zijn! in de eerste plaats Rajoy, politiek stond Rajoy al uitermate zwak,- zijn regering heeft niet eens een meerderheid en zijn populariteit was al tanende, zelfs binnen zijn conservatieve partij. nu heeft hij ook nog eens internationaal elk krediet als democraat verspeeld. zijn minderheidskabinet steunt trouwens op 5 Basken ... heeft hij die nog wel mee??
Ik zie Rajoy absoluut niet wankelen op dit moment.

En dat met een minderheidsregering ! Blijkt dat de sossen ook niet echt van de catalaanse onafhankelijkheid lusten.

Anders lag die regering al lang. Rajoy heeft al overleg gehad met de oppositie en weet waar hij staat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 14:27   #7826
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoe relevant is dat in een draad over de situatie in Catalonië in het subforum Europa?
Weinig. Ik was echter niet degene die over Vlaanderen begon. Ik besef wel dat we serieus zijn afgedwaald, dus ik zal er in dit topic dan ook verder niets over zeggen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 14:28   #7827
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik zie hier op dit forum weer veel mensen schreeuwe "geweld, onrechtvaardig, enz..." maar in feite is er niks anders gebeurd als tijdens iedere andere WTO betoging en dergelijke.

De GC wilde de orde bewaren en er waren balorige burgers. Die kregen klop. Niemand is gedood, enkel wat egos gekwetst.

Om hier een parallel te trekken met het fascisme, is echt intellectueel oneerlijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 14:29   #7828
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ik heb blijkbaar zeer slechte ogen. Ik zie dat die agent de handen vna die vrouw wil openen om iets (portefeuille? GSM?) te nemen wat ze in haar handen heeft. Maar dat haar vingers een voor een gebroken worden zoals beweerd wordt, kan ik toch niet zien hoor. Waarmee ik niet wil beweren, noch kan bewijzen dat dit niet waar zou zijn. Maar die beelden tonen mij niks.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 14:31   #7829
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zie hier op dit forum weer veel mensen schreeuwe "geweld, onrechtvaardig, enz..." maar in feite is er niks anders gebeurd als tijdens iedere andere WTO betoging en dergelijke.

De GC wilde de orde bewaren en er waren balorige burgers. Die kregen klop. Niemand is gedood, enkel wat egos gekwetst.

Om hier een parallel te trekken met het fascisme, is echt intellectueel oneerlijk.
Bij zulke betogingen zijn er vaak groepen betogers die vernielingen aanrichten, dingen in brand steken, de confrontatie opzoeken... kortom niet op een normale manier betogen.

Het invullen van een stembriefje valt hiermee niet te vergelijken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 14:39   #7830
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bij zulke betogingen zijn er vaak groepen betogers die vernielingen aanrichten, dingen in brand steken, de confrontatie opzoeken... kortom niet op een normale manier betogen.

Het invullen van een stembriefje valt hiermee niet te vergelijken.
Het was verboden.

En alweer, ik krijg geen antwoord op deze vraag, want ik vermoed dat men het antwoord niet leuk vindt:

Vind jij dat men zomaar door PRIVATE partijen referenda mag organiseren zonder deftige organisatie (men controleerde niet wie waar stemde bvb, via kieslijsten), zonder deftig toezicht, zonder voor- en tegencampagne, zonder wettelijke basis. En dit referendum had een opkomst van een minderheid van 42 % !

Het is maar normaal dat men dit soort zaken verbiedt. Als men in BE dit organiseerde, hoe zouden jullie daar op reageren. Bvb als de VZW's achter het Belang en de NVA een referendum zouden organiseren op deze manier ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 14:52   #7831
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het was verboden.
De logische reactie is dan gewoon geen enkel gevolg verbinden aan dat referendum. Mensen bijeenkloppen omdat ze een stembriefje invullen is disproportioneel.

Citaat:

En alweer, ik krijg geen antwoord op deze vraag, want ik vermoed dat men het antwoord niet leuk vindt:

Vind jij dat men zomaar door PRIVATE partijen referenda mag organiseren zonder deftige organisatie (men controleerde niet wie waar stemde bvb, via kieslijsten), zonder deftig toezicht, zonder voor- en tegencampagne, zonder wettelijke basis. En dit referendum had een opkomst van een minderheid van
42 % !
Ja, ik vind dat dat mag. Vragen staat vrij. De vraag is eerder in hoeverre de overheid daarmee rekening dient te houden.

Wat echt wel van een ongelooflijke achterlijkheid getuigt is opwerpen dat er slechts 42% is komen stemmen. Weken lang heeft Madrid duidelijk gemaakt dat ze alle middelen zouden gebruiken om het referendum te verhinderen. Tijdens het referendum zelf is duidelijk gemaakt dat ze dit ook deden.

In zulke omstandigheden is het ongelooflijk straf dat er nog steeds 42% zijn stem uitbrengt.

Citaat:
Het is maar normaal dat men dit soort zaken verbiedt. Als men in BE dit organiseerde, hoe zouden jullie daar op reageren. Bvb als de VZW's achter het Belang en de NVA een referendum zouden organiseren op deze manier ?
Het referendum zou gehouden worden, de voorstanders van onafhankelijkheid zouden verliezen en de dag erna zou alles weer zijn normale gang gaan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 14:55   #7832
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ah jij vindt dus dat een overheid haar eigen (grond)wet niet mag handhaven ?

Een soort van wetteloosheid als het u uitkomt ? Ik uw kraam past ?

Ik vind het schrijnend dat men zo flexibel is met normen en waarden. In Belgie schreeuwt men moord en brand omtrent BHV, in Catalonie mag men volop de wet overtreden. Omdat het in jullie kraam past.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 15:00   #7833
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ah jij vindt dus dat een overheid haar eigen (grond)wet niet mag handhaven ?

Een soort van wetteloosheid als het u uitkomt ? Ik uw kraam past ?

Ik vind het schrijnend dat men zo flexibel is met normen en waarden. In Belgie schreeuwt men moord en brand omtrent BHV, in Catalonie mag men volop de wet overtreden. Omdat het in jullie kraam past.
Werden er voor BHV rubberkogels afgeschoten?

Een wet kan overigens ook onrechtvaardig zijn.

Als Spanje het referendum onwettig acht, dan had ze moeten doen wat van een beschaafd land wordt verwacht, namelijk geen gevolg geven aan het referendum wegens onwettelijkheid. Op die manier wordt de grondwet gehandhaafd.

Burgers afmotten wegens het invullen van een stembriefje is absurd. Dat heeft niks te maken met 'in ons kraam passen'.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 3 oktober 2017 om 15:03.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 15:02   #7834
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat truukje passen er hier heel velen toe. Anna List, knuppel, het orakel van Durbuy, Xeno, Anselmo, De gemuilkorfde, Kallikles, Kaproen, je struikelt erover.

edit : zelfs Jie-Pie has joined the Dark Side of the Force...
Ik begin populair te worden hier, mijn naam komt voor in zijn haatlijstje...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 15:03   #7835
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Werden er voor BHV rubberkogels afgeschoten?
Het geweld was proportioneel. Als je met 200 flikken een paar duizend man moet afhouden, dan zit er niks anders op dan traangas en rubberkogels.

Je verkiest uiteraard dat die flikken laten begaan, maar zo werkt het niet. De wet moet gehandhaafd worden. Zo geweldloos mogelijk uiteraard. Er is niemand met scherp afgeschoten.


Citaat:
Een wet kan overigens ook onrechtvaardig zijn.
Daarom heb je democratische verkiezingen. Men kan steeds pogen een meerderheid te vinden in het parlement om die te veranderen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 15:06   #7836
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hang nu niet de kaproen uit hee Pericles...
We gaan het nu snel weten hee of hij cojones aan zijn lijf heeft, de fameuze 48u zijn bijna om.

Ik denk dat hij het niet gaat doen.
Maar als hij het toch doet, mag ik u dan eens deftig uitlachen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 15:08   #7837
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het geweld was proportioneel. Als je met 200 flikken een paar duizend man moet afhouden, dan zit er niks anders op dan traangas en rubberkogels.

Je verkiest uiteraard dat die flikken laten begaan, maar zo werkt het niet. De wet moet gehandhaafd worden. Zo geweldloos mogelijk uiteraard. Er is niemand met scherp afgeschoten.

Ongelooflijk wat ik hier allemaal lees...

Ik zie dat het niet veel zin heeft om hierover verder te discussiëren.

Mensen die vinden dat het invullen van een stembriefje moet worden bestraft met slagen van een matrak staan te ver van mijn overtuigingen vandaan om een zinvolle discussie mee te houden.

Citaat:
Daarom heb je democratische verkiezingen. Men kan steeds pogen een meerderheid te vinden in het parlement om die te veranderen.
Een onderdrukte minderheid (los van de vraag of Catalanen een onderdrukte minderheid zijn) kan op die manier nooit iets veranderen.

Zou men in Rusland een meerderheid hebben gevonden die pro de onafhankelijkheid van bijvoorbeeld Estland (ongeveer 1 miljoen inwoners) stemde?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 3 oktober 2017 om 15:10.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 15:16   #7838
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het was verboden.

En alweer, ik krijg geen antwoord op deze vraag, want ik vermoed dat men het antwoord niet leuk vindt:

Vind jij dat men zomaar door PRIVATE partijen referenda mag organiseren zonder deftige organisatie (men controleerde niet wie waar stemde bvb, via kieslijsten), zonder deftig toezicht, zonder voor- en tegencampagne, zonder wettelijke basis. En dit referendum had een opkomst van een minderheid van 42 % !

Het is maar normaal dat men dit soort zaken verbiedt. Als men in BE dit organiseerde, hoe zouden jullie daar op reageren. Bvb als de VZW's achter het Belang en de NVA een referendum zouden organiseren op deze manier ?
We zouden ja stemmen voor onafhankelijkheid.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 15:16   #7839
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Werden er voor BHV rubberkogels afgeschoten?

Een wet kan overigens ook onrechtvaardig zijn.

Als Spanje het referendum onwettig acht, dan had ze moeten doen wat van een beschaafd land wordt verwacht, namelijk geen gevolg geven aan het referendum wegens onwettelijkheid. Op die manier wordt de grondwet gehandhaafd.

Burgers afmotten wegens het invullen van een stembriefje is absurd. Dat heeft niks te maken met 'in ons kraam passen'.
Als het grondwettelijk hof van spanje vonnist dat het organiseren van een lokaal referendum onwettelijk is doet de regering wat logisch is : die illegale daad beletten. Daar is niets fout aan, het is zelfs logisch. Het is flauwekul om te stellen dat men dat illegale referendum had moeten dulden om het dan als irrelevant weg te zetten. Dan kan straks iedereen de beslissingen van het grondwettelijk hof aan de kloten van de schoof vegen.
Alleen moet een overheid wanneer zijn haar machtsmonopolie inzet op elk moment proportioneel reageren zowel in inzet van middelen als inzet van dwang.

En in dat laatste zijn -overduidelijk- zware fouten gemaakt.
Ik heb op geen enkele van de beelden ook maar iets gezien dat het gebruik van rubberkogels zou kunnen verklaren. Ook demonstranten op straat ineen slagen terwijl die geen geweld gebruikten is machtsmisbruik in het kwadraat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 15:18   #7840
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik begin populair te worden hier, mijn naam komt voor in zijn haatlijstje...
Ja, je hoort bij de absolute top.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be