Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij ooit in Oklahoma geweest ?
Ik ben ooit in Oklahoma geweest 1 16,67%
Ik ben nooit in Oklahoma geweest 5 83,33%
Ik weet niet meer of ik ooit in Oklahoma ben geweest 0 0%
Ik drink drie Oklahoma's per dag. Met een rauw ei erbij. 0 0%
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2023, 22:03   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Ik kom te vernemen dat men in Oklahoma,in 1937,het winkelkarretje ongeveer zoals we het nu nog kennen,uitgevonden heeft....

Fascinerend,het moet daar een zeer inspirerende Staat zijn ...

Ook in Oklahoma,kwam ik te leren,hebben ze in 1948 de eerste succesvolle Tornadovoorspelling gedaan....

De toedracht is mij toch niet geheel duidelijk,ik vermoed dat die voorspelling "succesvol" genoemd werd omdat de "voorspellers" daarbij zelf niet om het leven gekomen zijn.Dat moet nog uitgeklaard worden...

Verder betekent "Oklahoma" naar verluid in de "Chok taw" taal zoveel als "Rode Mensen"....
Wie dus naar daar wil gaan weet wat doen om niet al te veel op te vallen onder de massa....


Ziezo....heb ik ook weer eens bijgedragen aan een draadje...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 11 december 2023 om 22:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 22:22   #22
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik kom te vernemen dat men in Oklahoma,in 1937,het winkelkarretje ongeveer zoals we het nu nog kennen,uitgevonden heeft....

Fascinerend,het moet daar een zeer inspirerende Staat zijn ...

Ook in Oklahoma,kwam ik te leren,hebben ze in 1948 de eerste succesvolle Tornadovoorspelling gedaan....

De toedracht is mij toch niet geheel duidelijk,ik vermoed dat die voorspelling "succesvol" genoemd werd omdat de "voorspellers" daarbij zelf niet om het leven gekomen zijn.Dat moet nog uitgeklaard worden...

Verder betekent "Oklahoma" naar verluid in de "Chok taw" taal zoveel als "Rode Mensen"....
Wie dus naar daar wil gaan weet wat doen om niet al te veel op te vallen onder de massa....


Ziezo....heb ik ook weer eens bijgedragen aan een draadje...
En Geronimo ligt er begraven
op een militaire basis dan nog wel, zo groot als een Belgische provincie of zo voelt het. Ze zijn wel erg vriendelijk. Die militairen. Die apaches weet ik niet.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 23:05   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jamaar… is het bezoeken van Oklahoma (of all places…) nu een soort morele plicht geworden? Het enige wat ik over Oklahoma weet is dat in de vorige eeuw er in de hoofdstad Tulsa tot twee maal toe afschuwelijke moordpartijen zijn geweest door blanken. De ene maal op zwarten omdat de blanken het niet konden verkroppen dat een deel van hen welstellend waren geworden. De tweede maal op vertegenwoordigers van een Indianenstam die daar een flinke lap terrein hadden gekocht. Op dat terrein vonden die een tijdje later in de ondergrond een veelbelovende aardolielaag. In beide gevallen dus pure hatelijke afgunst vanwege de blanken.
En je moet dan nog weten dat een deel van die Indianenstammen al eens van hun geboortegrond verdreven waren naar oa Oklahoma. Dat waren nochtans ‘The Five Civilized Tribes’. Hun ‘civilization’ heeft hen niet veel geholpen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 12:37   #24
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben ooit over Utah gevlogen. De reden dat ik het weet is omdat de stewardess juist ervoor zei dat het de laatste kans was om alcohol te bestellen voordat we erovervlogen.
Waarom dan? Je mag in Utah toch alcohol drinken?

Waarschijnlijk vloog je erover in de ochtend ofzo want er is wel een strikte regeling in verband met uren waarop alcohol verkocht mag worden.
Tussen 1u 's nachts en 10u 's ochtends mag het niet bv. (van 1u ben ik zeker, 10u kan ook 9u of 11u zijn).

En het alcoholgehalte speelt ook een rol maar hoe dat juist zit weet ik niet meer.
In ieder geval; je kan er in een bar gewoon een pintje of een cocktail drinken hoor.

Schitterend mooie staat overigens...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 12:59   #25
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Probleem is natuurlijk dat je vanuit een vliegtuig niet recht naar beneden kan kijken.
Stel dat ik in een hoek van 45 graden naar beneden keek en we vlogen 9000m hoog dan zag ik het land dat 9000m van ons vliegtuig verwijderd was.
Nee, je ziet het land dat 9000 meter verwijderd is vanaf de plek op de grond waarboven het vliegtuig vliegt. Vanaf het vliegtuig zelf is het 12728 meter ver.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 13:50   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Waarom dan? Je mag in Utah toch alcohol drinken?

Waarschijnlijk vloog je erover in de ochtend ofzo want er is wel een strikte regeling in verband met uren waarop alcohol verkocht mag worden.
Tussen 1u 's nachts en 10u 's ochtends mag het niet bv. (van 1u ben ik zeker, 10u kan ook 9u of 11u zijn).

En het alcoholgehalte speelt ook een rol maar hoe dat juist zit weet ik niet meer.
In ieder geval; je kan er in een bar gewoon een pintje of een cocktail drinken hoor.

Schitterend mooie staat overigens...
Het was een binnenlandse vlucht en ik weet niet meer hoe laat het was. Maar wat er ook kan spelen is dat de handel in alcoholische dranken in Utah door de staat gecontrolleerd wordt en dat ze geen concurrentie toestaan.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 13:58   #27
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het was een binnenlandse vlucht en ik weet niet meer hoe laat het was. Maar wat er ook kan spelen is dat de handel in alcoholische dranken in Utah door de staat gecontrolleerd wordt en dat ze geen concurrentie toestaan.
gelden in het luchtruim de wetten van de plek waar je over vliegt ?
Als je boven Iran vliegt, moeten alle vrouwen dan een zwart kleed aan ?
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be