Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij ooit in Oklahoma geweest ?
Ik ben ooit in Oklahoma geweest 1 16,67%
Ik ben nooit in Oklahoma geweest 5 83,33%
Ik weet niet meer of ik ooit in Oklahoma ben geweest 0 0%
Ik drink drie Oklahoma's per dag. Met een rauw ei erbij. 0 0%
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2023, 23:43   #1
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard Ben jij ooit in Oklahoma geweest ?

De vraag stellen is ze beantwoorden
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 00:09   #2
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

De film was beter.
https://www.youtube.com/watch?v=O5APc0z49wg
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 10:31   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

Ik ben er wel ooit over gevlogen.
Allez, ik... het vliegtuig waar ik in zat tenminste.

Dus de vraag wordt of het luchtruim op 9000m boven Oklahoma ook nog bij Oklahoma hoort.

En zo werd dit toch nog een spannende draad.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 10:44   #4
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ben er wel ooit over gevlogen.
Allez, ik... het vliegtuig waar ik in zat tenminste.

Dus de vraag wordt of het luchtruim op 9000m boven Oklahoma ook nog bij Oklahoma hoort.

En zo werd dit toch nog een spannende draad.
Moeilijke

Heb je uit het raampje gekeken en Oklahoma gezien ?
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 10:51   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
De vraag stellen is ze beantwoorden
Of ik al of niet ooit in Oklahoma geweest ben is inderdaad een prangend maatschappelijk probleem. Het is de hoogste tijd dat hierop een ondubbelzinnig antwoord komt, zoniet wordt het leven ondraaglijk. Dus neen ik ben nog nooit in Oklahoma geweest. Ik hoop dat daarmee uw psychisch lijden wat draaglijker wordt want ik heb het goed voor met u.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 10:51   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Ik mis de keuze of Prins Laurent al in Oklahoma is geweest.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 11:07   #7
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Flutenquête. Er is geen optie "Prins Laurent for President". De hele relevantie is in Oklahoma blijven steken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 12:27   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Moeilijke

Heb je uit het raampje gekeken en Oklahoma gezien ?
Da's ook een moeilijke...

Natuurlijk heb ik uit het raampje gekeken. Dat doe ik altijd want uren op het achterhoofd van degene voor je zitten kijken is ook niet alles.

En ik herinner me dat ik land onder me zag.

Probleem is natuurlijk dat je vanuit een vliegtuig niet recht naar beneden kan kijken.
Stel dat ik in een hoek van 45 graden naar beneden keek en we vlogen 9000m hoog dan zag ik het land dat 9000m van ons vliegtuig verwijderd was.

Dit betekent dat het best mogelijk was dat ik, hoewel ik boven Oklahoma hing, toch naar Texas keek.

Volgens Google Maps is dat op een vlucht van Orlando naar San Francisco (degene waar ik het nu over heb) best mogelijk in de buurt van Highway 271 bij Arthur City, TX.
Ook bij Sanders Creek, een zijarm van de Red River, die in dat gebied veelal de grens tussen Oklahoma en Texas markeert, moet zoiets perfect mogelijk zijn geweest.

Maar even verderop, ten zuidwesten van Oklahoma City, keek ik dan weer gegarandeerd neer op Oklahoma, omdat de Texaanse grens daar te ver van onze route lag. Ik denk hier aan het moment waarop wij over Fort Sill vlogen bv.

Kortom: ik durf dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat ik Oklahoma gezien heb en er dus volgens uw voorwaarden ook geweest ben.

Weetje: hetzelfde maakte ik tijdens die vlucht mee net voorbij Smith Hill, TX waar het perfect mogelijk was dat ik, terwijl ik over Texas vloog, ik uit het raampje toch neerkeek op Arkansas.

Hierbij wil ik wel opmerken dat, als beide gevallen hierboven zich zouden hebben voorgedaan, ik tussen Smith Hill, TX en Arthur City, TX, wel van kant gewisseld moet hebben in het vliegtuig.
Boven Texas bevindt Arkansas zich immers rechts van de vluchtroute, boven Oklahoma bevindt Texas zich links.
Maar ik sluit niet uit dat ik dat daar ook daadwerkelijk heb gedaan met het idee: "Nu ik Arkansas gezien heb, ga ik even aan de andere kant naar Texas kijken." Maar heel zeker weet ik dat niet meer.

En als we de mogelijkheid van het wisselen van kant in het vliegtuig in gedachten houden, gaat het verhaal nog heel wat verder.

Toen wij immers boven Page, AZ vlogen is het best mogelijk dat ik aan de rechterkant van het vliegtuig naar Utah zat te kijken. Al had ik dan na Arthur City, TX wel weer van kant moeten wisselen maar tussen Arthur City, TX en Page, AZ heb je daar tijd genoeg voor.

En nu we het toch over wisselen hebben: als ik kort na het overvliegen van Page, AZ nogmaals van kant gewisseld zou hebben, zouden de stewardessen mij ondertussen waarschijnlijk raar hebben aangekeken maar het was mogelijk want de vlucht was lang niet volgeboekt.
Maar vooral, ik zou op dat moment boven Utah gevlogen hebben maar toch neergekeken hebben op Arizona. Aan de linkerkant dan wel.

U denkt nu vast: "Wat een geweldige vlucht moet dat geweest zijn!" maar uw verbazing gaat nog verder toenemen want nabij Oasis, Mono County, California zou ik, mits heel snel van kant wisselen zowel boven Nevada hebben kunnen vliegen en neerkijken op California en luttele ogenblikken later mezelf boven California bevonden hebben maar toch neerkijkend op Nevada. Dolletjes!!

Dat wisselen zou echter zo snel hebben moeten gebeuren dat ik me dat wel zou herinnerd hebben en dat doe ik helaas niet.
Maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door het feit dat ik later op de begane grond deze twee staten nog bezocht heb.

Soit, ik wil maar zeggen: ik ben tijdens de vlucht van Orlando naar San Francisco in nagenoeg een ontelbaar aantal staten geweest.

Want ik heb u nog niet verteld over het moment waarop nagenoeg over Dixonville, Alabama vlogen en ik links uit het vliegtuig Florida mocht aanschouwen. Wat deze gebeurtenis nog specialer maakt is de wetenschap dat ik enkel minuten eerder, toen wij het Sellersville Cemetery in Florida passeerden ik aan de rechterkant Alabama zag opdoemen.

En mocht u nu nog steeds niet van uw stoel gevallen zijn: nabij Lockhart, Louisiana zag ik achtereenvolgens aan de rechterkant Arkansas en even later aan de linkerkant Louisiana terwijl we op dat moment toch over de andere staat vlogen.

Voila, het lijkt mij dat dit verhaal op dit punt al bijna ongeloofwaardig genoeg is waardoor ik maar niet ga vermelden dat ik boven Eagle Lake in Louisiana aan de linkerkant van het vliegtuig Mississippi mocht aanschouwen.

Ik wil dus maar zeggen: als u budgetvriendelijk op een relatief korte tijd zowat alle zuidelijke staten van de VS wil bezoeken kan ik u van harte een vlucht van Orlando naar San Francisco aanbevelen.

U kan dat volgende week maandag bijvoorbeeld voor slechts €369 met een rechtstreekse vlucht van Alaska Airlines of (nog beter) voor €126 met een tussenstop in Atlanta en voor €156 met tussenstop in Minneapolis.

Joost mag weten hoeveel staten u kan bezoeken als u een tussenstop in bv Minneapolis doet maar dat pluizen we in een volgende draad wel eens uit.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 11 december 2023 om 12:30.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 12:40   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
De vraag stellen is ze beantwoorden
Ben er inderdaad doorgereden. Maar zoals het overgrote deel van het Amerikaanse binnenland eerder saai niet gezellig en weinig tot geen charme. Ook veel schrijnende armoede.

Maar bon ieder zijn mening. Vind Europa veel leuker om te bereizen net als Azie natuurlijk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 13:21   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ben er inderdaad doorgereden. Maar zoals het overgrote deel van het Amerikaanse binnenland eerder saai niet gezellig en weinig tot geen charme. Ook veel schrijnende armoede.

Maar bon ieder zijn mening. Vind Europa veel leuker om te bereizen net als Azie natuurlijk.
De door buitenlandse toeristen meest bezochtte plekken in de VS hebben inderdaad snel met saaiheid te maken.

Tuurlijk wil iedereen de Grand Canyon zien, naar Yosemite Park en door Death Valley rijden en die plekken zijn ook stuk voor stuk zeker de moeite maar er tussenin... heerst de grote leegte.

Honderden kilometers door woestijn. Geen mens te zien. Af en toe een dorp dat rond een tankstation is gebouwd en dat er dan ook uitziet als een dorp dat ... rond een tankstation is gebouwd.

Het aangenaamste deel van de VS waar ik tot nu toe geweest ben is dan ook het minder druk bezochtte noordwesten. De staten Washington en Oregon. Veel aangenamer dan het zuidwesten. Veel groener (alhoewel sommige delen ook dor zijn) maar vooral; veel minder leegtes. Meer 'Europees' aandoende steden ook als Seattle en Portland. Gemoedelijker.
En met Olympic NP ook nog eens, volgens mij althans, één van de mooiste NP's in de VS.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 13:42   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Okla .|. Homa

voor wie zich die t-shirt nog herinnert
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 16:34   #12
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ben er inderdaad doorgereden. Maar zoals het overgrote deel van het Amerikaanse binnenland eerder saai niet gezellig en weinig tot geen charme. Ook veel schrijnende armoede.

Maar bon ieder zijn mening. Vind Europa veel leuker om te bereizen net als Azie natuurlijk.
ik vond the holy city of the Wichitas toch een ommetje waard. Wat een rare shit was me dat zeg.


Oklahoma heeft ook leuke doodgebloede stadjes, ideaal voor mensen die graag leegstaande tankstations bezoeken bijvoorbeeld
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 16:44   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

K wil wel eens naar Oklahoma

Naam: C29B5A45-BA43-4250-A524-8C77EE959E59.jpeg
Bekeken: 55
Grootte: 35,0 KB
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 16:53   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Of ik al of niet ooit in Oklahoma geweest ben is inderdaad een prangend maatschappelijk probleem. Het is de hoogste tijd dat hierop een ondubbelzinnig antwoord komt, zoniet wordt het leven ondraaglijk. Dus neen ik ben nog nooit in Oklahoma geweest. Ik hoop dat daarmee uw psychisch lijden wat draaglijker wordt want ik heb het goed voor met u.
Waarom eigenlijk niet ? Is daar een bijzondere reden voor ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 16:58   #15
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard



"Oklahoma? Only TWO THINGS come outta Oklahoma, steers and queers.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 18:25   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ben er wel ooit over gevlogen.
Allez, ik... het vliegtuig waar ik in zat tenminste.

Dus de vraag wordt of het luchtruim op 9000m boven Oklahoma ook nog bij Oklahoma hoort.

En zo werd dit toch nog een spannende draad.
Ik ben ooit over Utah gevlogen. De reden dat ik het weet is omdat de stewardess juist ervoor zei dat het de laatste kans was om alcohol te bestellen voordat we erovervlogen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 20:19   #17
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben ooit over Utah gevlogen. De reden dat ik het weet is omdat de stewardess juist ervoor zei dat het de laatste kans was om alcohol te bestellen voordat we erovervlogen.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 20:42   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom eigenlijk niet ? Is daar een bijzondere reden voor ?
Jamaar… is het bezoeken van Oklahoma (of all places…) nu een soort morele plicht geworden? Het enige wat ik over Oklahoma weet is dat in de vorige eeuw er in de hoofdstad Tulsa tot twee maal toe afschuwelijke moordpartijen zijn geweest door blanken. De ene maal op zwarten omdat de blanken het niet konden verkroppen dat een deel van hen welstellend waren geworden. De tweede maal op vertegenwoordigers van een Indianenstam die daar een flinke lap terrein hadden gekocht. Op dat terrein vonden die een tijdje later in de ondergrond een veelbelovende aardolielaag. In beide gevallen dus pure hatelijke afgunst vanwege de blanken.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 21:09   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben ooit over Utah gevlogen. De reden dat ik het weet is omdat de stewardess juist ervoor zei dat het de laatste kans was om alcohol te bestellen voordat we erovervlogen.
Utah, homeland van de Mormonen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 21:24   #20
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jamaar… is het bezoeken van Oklahoma (of all places…) nu een soort morele plicht geworden? Het enige wat ik over Oklahoma weet is dat in de vorige eeuw er in de hoofdstad Tulsa tot twee maal toe afschuwelijke moordpartijen zijn geweest door blanken. De ene maal op zwarten omdat de blanken het niet konden verkroppen dat een deel van hen welstellend waren geworden. De tweede maal op vertegenwoordigers van een Indianenstam die daar een flinke lap terrein hadden gekocht. Op dat terrein vonden die een tijdje later in de ondergrond een veelbelovende aardolielaag. In beide gevallen dus pure hatelijke afgunst vanwege de blanken.
en de bomaanslag van Timothy McVeigh.

En bizons
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be