Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2009, 11:23   #41
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Wie dit bord kent zal wel begrijpen dat de kostprijs van een tunnel te duur gaat uitkomen:

Trouwens een brug is makkelijker te onderhouden !
Voor de rest ligt het trace misschien niet perfect, maar dat kan ik van de politiek ook zeggen, want waarom moeien die zich ?
Dit is een politiek dossier geworden ipv een planmatig dossier .. proficiat sukkelaars!
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 11:29   #42
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Pro: zo'n brug is een knap staaltje bouwkunde, en dat kan ik altijd wel appreciëren
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 11:38   #43
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Pro: zo'n brug is een knap staaltje bouwkunde, en dat kan ik altijd wel appreciëren
Antwerpen is Manhattan niet. In die laatste stad kan men naar hartelust moderne probeersels uit de grond stampen. Die eerste stad heeft echter een historische achtergrond, architectuur en uitstraling, die onvermijdelijk schade toegebracht zal worden door zo'n monsterproject.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 11:43   #44
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Antwerpen is Manhattan niet. In die laatste stad kan men naar hartelust moderne probeersels uit de grond stampen. Die eerste stad heeft echter een historische achtergrond, architectuur en uitstraling, die onvermijdelijk schade toegebracht zal worden door zo'n monsterproject.
Als iedereen in het verleden zo geredeneerd zou hebben, dat had je in de eerste instantie die historische achtergrond, architectuur en uitstraling niet gehad...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 11:49   #45
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als iedereen in het verleden zo geredeneerd zou hebben, dat had je in de eerste instantie die historische achtergrond, architectuur en uitstraling niet gehad...
Indien moderne architectuur ietwat mooi is en, belangrijker nog, rekening houdt met de omgeving, dan is er geen probleem. Dat is echter niet het geval m.b.t. de Lange Wapper. Dat project brengt niets positiefs bij tot het Antwerpse stadsbeeld, integendeel, het vervuilt het enkel.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 2 oktober 2009 om 11:50.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 12:26   #46
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Antwerpen is Manhattan niet. In die laatste stad kan men naar hartelust moderne probeersels uit de grond stampen. Die eerste stad heeft echter een historische achtergrond, architectuur en uitstraling, die onvermijdelijk schade toegebracht zal worden door zo'n monsterproject.
Antwerpen is een lelijk gedrocht. Trouwens, bevolking heeft de neiging om te groeien, en hoe denk je dat de mensen gehuisvest zullen worden? In die oude gebouwtjes van 3-4 verdiepen hoog?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 12:27   #47
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Herr Oberst,

Zou je dezelfde redenering toepassen indien men windmolens zou willen bouwen? Is tr00-ness belangrijker dan functionaliteit voor jou?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:01   #48
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Antwerpen is een lelijk gedrocht. Trouwens, bevolking heeft de neiging om te groeien, en hoe denk je dat de mensen gehuisvest zullen worden? In die oude gebouwtjes van 3-4 verdiepen hoog?
De bevolking van Antwerpen hoeft niet noodzakelijk te groeien. Integendeel, er zijn wel wat mogelijkheden om (bepaalde delen van) de Antwerpse bevolking te doen dalen - herallocatie bijvoorbeeld.

En dat Antwerpen op sommige plaatsen een lelijk gedrocht is, heeft net veel te maken met het feit dat op de meest ongepaste plaatsen moderne gedrochten zijn ingeplant. Een paar dagen geleden stond er een artikel over de renovatie van het Centraal Station in de krant, gepaard met een foto van de Keyserlei nu en in het begin van de 20e eeuw. Het verschil was schokkend - en dan gaat het niet over het feit dat er nu meer auto's rondrijden dan toen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:02   #49
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Herr Oberst,

Zou je dezelfde redenering toepassen indien men windmolens zou willen bouwen? Is tr00-ness belangrijker dan functionaliteit voor jou?
Ik vind niet dat functionaliteit een argument op zich mag zijn. Het is belangrijk, maar er moet ook rekening gehouden worden met andere zaken.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:08   #50
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Indien moderne architectuur ietwat mooi is en, belangrijker nog, rekening houdt met de omgeving, dan is er geen probleem. Dat is echter niet het geval m.b.t. de Lange Wapper. Dat project brengt niets positiefs bij tot het Antwerpse stadsbeeld, integendeel, het vervuilt het enkel.
Hetgeen niets afdoet aan hetgeen ik zei...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:11   #51
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De bevolking van Antwerpen hoeft niet noodzakelijk te groeien. Integendeel, er zijn wel wat mogelijkheden om (bepaalde delen van) de Antwerpse bevolking te doen dalen - herallocatie bijvoorbeeld.

En dat Antwerpen op sommige plaatsen een lelijk gedrocht is, heeft net veel te maken met het feit dat op de meest ongepaste plaatsen moderne gedrochten zijn ingeplant. Een paar dagen geleden stond er een artikel over de renovatie van het Centraal Station in de krant, gepaard met een foto van de Keyserlei nu en in het begin van de 20e eeuw. Het verschil was schokkend - en dan gaat het niet over het feit dat er nu meer auto's rondrijden dan toen.
Herallocatie naar waar? Voor zo ver dat ik weet is Antwerpen-regio tamelijk dichtbevolkt. Wilt men nieuwe woongebieden aanmaken zal wellicht natuur moeten sneuvelen.

Antwerpen kan niet een 4-verdiepenstadje blijven. Ik neem aan dat je dat ook beseft?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:12   #52
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik vind niet dat functionaliteit een argument op zich mag zijn. Het is belangrijk, maar er moet ook rekening gehouden worden met andere zaken.
Uiterlijk is een nogal, ja, hoe zullen we het zeggen, subjectief argument.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:17   #53
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Herallocatie naar waar? Voor zo ver dat ik weet is Antwerpen-regio tamelijk dichtbevolkt. Wilt men nieuwe woongebieden aanmaken zal wellicht natuur moeten sneuvelen.

Antwerpen kan niet een 4-verdiepenstadje blijven. Ik neem aan dat je dat ook beseft?
Concreet denk ik aan de Maghreb-regio.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:20   #54
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Concreet denk ik aan de Maghreb-regio.
Kunnen we de "ik heb slaag gehad van Marokkanen en ben nu een beetje bitsig"-argumenten voor een andere draad houden?

Bevolking heeft de neiging om te groeien. Dus ook de blanke bevolking van Antwerpen.
Ook de hoeveelheid vervoer groeit, nieuwe infrastructuur is nodig, oude huizen moeten worden vervangen, ...

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 2 oktober 2009 om 13:22.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:31   #55
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Kunnen de "ik heb slaag gehad van Marokkanen en ben nu een beetje bitsig"-argumenten voor een andere draad houden?
Die argumenten heb ik bij mijn weten niet gebruikt. Waar ik wel op doelde, is het feit dat immigratie een belangrijke factor is in de overbevolking.

Citaat:
Bevolking heeft de neiging om te groeien. Dus ook de blanke bevolking van Antwerpen.
Ook de hoeveelheid vervoer groeit, nieuwe infrastructuur is nodig, oude huizen moeten worden vervangen, ...
Correct. Maar als die vervanging gebeurt, moet de infrastructuur/de gebouwen e.d. zo geconstrueerd worden dat ze passen in het stadsbeeld in plaats van het te vervuilen. Aangezien een viaduct het stadsbeeld enorm vervuilt, is het een betere oplossing de zaak onder de grond te steken. Vandaag de dag quasi betekent vernieuwing quasi per definitie verlelijking. Terwijl het met de huidige technologie best mogelijk is om prachtige gebouwen te maken die inpassen in hun omgeving - dat ze dan niet 'modern' zijn in de ogen van de progressieve meute, is dan maar zo.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:40   #56
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Correct. Maar als die vervanging gebeurt, moet de infrastructuur/de gebouwen e.d. zo geconstrueerd worden dat ze passen in het stadsbeeld in plaats van het te vervuilen. Aangezien een viaduct het stadsbeeld enorm vervuilt, is het een betere oplossing de zaak onder de grond te steken. Vandaag de dag quasi betekent vernieuwing quasi per definitie verlelijking. Terwijl het met de huidige technologie best mogelijk is om prachtige gebouwen te maken die inpassen in hun omgeving - dat ze dan niet 'modern' zijn in de ogen van de progressieve meute, is dan maar zo.
Arbitrair.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:41   #57
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Uiterlijk is een nogal, ja, hoe zullen we het zeggen, subjectief argument.
Ik ben niet de mening toegedaan dat politiek enkel dient te gaan over zaken die louter op een objectieve manier bekeken kunnen worden, en zich van de rest niks moet aantrekken. Laat die zienswijze maar over aan de modernen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:47   #58
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik ben niet de mening toegedaan dat politiek enkel dient te gaan over zaken die louter op een objectieve manier bekeken kunnen worden, en zich van de rest niks moet aantrekken. Laat die zienswijze maar over aan de modernen.
Ik bedoel meer: wat jij mooi vindt, vinden anderen lelijk.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:49   #59
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Herallocatie naar waar? Voor zo ver dat ik weet is Antwerpen-regio tamelijk dichtbevolkt. Wilt men nieuwe woongebieden aanmaken zal wellicht natuur moeten sneuvelen.

Antwerpen kan niet een 4-verdiepenstadje blijven. Ik neem aan dat je dat ook beseft?
Feitelijk dwingt concurrentie ons tot functionele architectuur en
functionele architectuur is schokkend, een stad heeft nog budget voor 'stads landschappen'

Nu de max van die brug is dat ze feitelijk grotendeels boven die lelijke dokken hangt, een landschap die al notabene volledig verkloot is door de mens met betonnen gedrochten, en dan gaan ze daar nog eens staan lullen over de visuele impact van die brug ?? Kan het eigenlijk nog zotter.

Ik stel voor dat patrick jannssens over gans het trace windmolens zet, dan zal zijn stad minder in de wind staan, en zo zullen de gebouwen allemaal minder verbruiken. Eens kijken of hij dat erdoor krijgt... Als hij zelfs dat niet erdoor krijgt, verklaar ik hem loozer burgemeester en mag hij gerust zijn schop afkuisen, hij is zijn job niet waard.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 13:51   #60
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Feitelijk dwingt concurrentie ons tot functionele architectuur en
functionele architectuur is schokkend, een stad heeft nog budget voor 'stads landschappen'

Nu de max van die brug is dat ze feitelijk grotendeels boven die lelijke dokken hangt, een landschap die al notabene volledig verkloot is door de mens met betonnen gedrochten, en dan gaan ze daar nog eens staan lullen over de visuele impact van die brug ?? Kan het eigenlijk nog zotter.

Ik stel voor dat patrick jannssens over gans het trace windmolens zet, dan zal zijn stad minder in de wind staan, en zo zullen de gebouwen allemaal minder verbruiken. Eens kijken of hij dat erdoor krijgt... Als hij zelfs dat niet erdoor krijgt, verklaar ik hem loozer burgemeester en mag hij gerust zijn schop afkuisen, hij is zijn job niet waard.
Ik vind dokken en betonnen gedrochten aangenaam om naar te kijken. Functionaliteit heeft meer estetische waarde dan de "ik voel mij artistiek"-gehalte van veel architectuur.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be