Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 25 maart 2012, 21:34   #1
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard Lier: wordt 6 jaar Lierse vaudeville afgestraft?

Het zag er nochtans allemaal veelbelovend uit. Naast Betty van de Blote Tetten kwam immers ook Roland Liboton op voor de lijst Lier MM. Een zegen voor de democratie zowaar. Kreuner Grootaars daarentegen vond een beter betaalde plaats bij VLD, waar hij samen met Piet Piraat de verkiezingsstrijd aanging.
Schoon VoLK ook op de andere stadslijst, Lier & Ko.
De VRT wierp zich voluit in de kiesstrijd met Bettina Geysen, die figureerde op een SP.A-Spirit lijst die zich niet zo durfde noemen (Lier Leeft!).
Alles was nog peis en vree tussen CD&V en N-VA, of ze deden toch alsof.

0-VLD, SP.A, Spirit, CD&V, N-VA, Lier&Ko stapten samen in een anti Vlaams-Belang coalitie zonder veel programmatorische samenhang. De meerderheidspartijen verdeden het grootste deel van hun tijd met discussiëren over de Grote Knip, die Lier in een betere uitgave van Mortsel moest omtoveren.
Het kartel CD&V-N-VA brak in 2010 definitief. De ex-voorzitter van de CD&V werd uitgebreid gehuldigd door diegenen die hem hadden buitengewerkt en stapte prompt over naar de N-VA.
In het kader van de carrièreplanning van Els van Weert, verhuisde Spirit naar Groen, maar bleef in kartel met SP.A. Ondertussen zetelen 5 van de gemeenteraadsleden als onafhankelijke.

Het mag gezegd: de dorpspolitiek in Lier is erg boeiend om volgen. Vraag is wat de burger daar ondertussen zo allemaal van denkt. De eerste poll is in ieder geval veelbelovend, de mensen schijnen te beseffen dat het tijd wordt om eens aan echte politiek te gaan doen.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  lier.PNG
Bekeken: 95
Grootte:  10,6 KB
ID: 85262
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 28 mei 2012, 01:41   #2
de Wakkere burger
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 mei 2012
Locatie: Adrianopolis
Berichten: 444
Standaard

Bettina ?
de Wakkere burger is offline  
Oud 29 mei 2012, 19:34   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Wakkere burger Bekijk bericht
Bettina ?
Sinds ze getrouwd is met haren Aimé van de VRT is er van Bettina nog maar weinig gehoord. Misschien zitten ze nu samen op een mooie suite in het zuiden van Frankrijk van zo rond de 470€/nacht?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 28 juni 2012, 18:39   #4
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard Eindelijk een antwoord.

Lier: 6 jaar Lierse vaudeville wordt afgestraft.
Met een absolute meerderheid voor N-VA

N-VA zet sjerp Vanderpoorten op de helling.

Aiai, daar zal geween zijn en tandengeknars.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 28 juni 2012, 18:50   #5
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

De enige reden waarom ik verheugd ben over het succes van N-VA: een frisse wind in de gemeenten.
Koenraad Noël is offline  
Oud 28 juni 2012, 20:46   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Daar roert wat in de Antwerpse Kempen en omstreken ...

Ik herinner me destijds dat de 'Kempense burgemeesters' (allemaal tsjeven) opriepen naar de tsjevenhoofdman dat die 'het been moesten stijfhouden'.
Wat dus niet gelukt is.

Ik word er begod gelukzalig van ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 juni 2012, 21:02   #7
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar roert wat in de Antwerpse Kempen en omstreken ...

Ik herinner me destijds dat de 'Kempense burgemeesters' (allemaal tsjeven) opriepen naar de tsjevenhoofdman dat die 'het been moesten stijfhouden'.
Wat dus niet gelukt is.

Ik word er begod gelukzalig van ...
Mijn Kempense gemeente heeft echter nog een kartel tussen de twee.

Mjah, onze N-VA is altijd al erg pro-CD&V geweest.
Koenraad Noël is offline  
Oud 29 juni 2012, 09:49   #8
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

hmmm, ik weet niet wat ik moet denken van dat soort peilingen... Dat kan zeer gevaarlijk uitdraaien
vrijevlaming is offline  
Oud 29 juni 2012, 09:51   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
hmmm, ik weet niet wat ik moet denken van dat soort peilingen... Dat kan zeer gevaarlijk uitdraaien
met nog bijna de helft van de kiezers die onbeslist zijn, heeft deze peiling totaal geen enkele waarde.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 29 juni 2012, 09:58   #10
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
met nog bijna de helft van de kiezers die onbeslist zijn, heeft deze peiling totaal geen enkele waarde.
dat kan je zeggen van alle peilingen voor alle verkiezingen. Studies wijzen uit dat blijkbaar een derde van de mensen pas beslist "op weg naar het hokje" bij wijze van spreken.
vrijevlaming is offline  
Oud 29 juni 2012, 10:30   #11
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Lier is een zeer aangenaam stadje, dat echter kampt met het probleem van vele oude stadjes : het overdreven autoverkeer in het centrum. Dat dit een probleem is dat de bevolking en zeker de middenstand beroert is duidelijk: overal zie je affiches pro en contra de door het gemeentebestuur uitgevoerde heromleiding van het verkeer.

De kern van de zaak is een iets voor experten. Helaas zijn vele middenstanders altijd overtuigd van "minder auto's in mijn straat = mindser klanten"; het zijn mensen die zeer hard werken en nooit eens naar steden gaan waar voetgangerszone's fraai ogende winkelcentra geworden zijn & ook naar de andere voorbeelden waar door auto's verpeste stadscentra de klanten letterlijk wegjagen.

Het is een meer algemeen probleem : we leven nu eenmaal in een dicht bevolk "gewest"
ruimte om het auto en vrachtverkeer weg te houden van grote agglomeraties en dicht bevolkte woon- en winkelkernen is er nauwelijks, we sleuren de fouten van het verleden met ons mee : tijd om naar radikalere oplossingen te zoeken ?
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 29 juni 2012, 10:32   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dat kan je zeggen van alle peilingen voor alle verkiezingen. Studies wijzen uit dat blijkbaar een derde van de mensen pas beslist "op weg naar het hokje" bij wijze van spreken.
een derde of de helft, das nog een verschil hé.

in ieder geval, we zijn er nog niet, bijlange na zelf niet. het zal nog verdomd hard werken worden, want de andere partijen gaan alles uit de kast halen om de N-VA zwart te maken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 29 juni 2012, 17:31   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Mijn Kempense gemeente heeft echter nog een kartel tussen de twee.

Mjah, onze N-VA is altijd al erg pro-CD&V geweest.
Er zijn tsjeven die iets Vlaamsgezinder zijn dan andere tsjeven.

Er zijn nog andere tsjeven dan ACW-tsjeven, zelfs al zoudt ge dat niet vlug zeggen als ge naar de federale regering kijkt.
(hilarisch een paar dagen geleden, hoe het Weverke uitviel naar De Klucht en hem zo in zijn hemd zette, met zijn federale coalitie met de PS en met het ACW ..,.)

Leg me geen woorden in de mond, die ik niet over mijn toetsenbord uitgetikt heb: het zijn nog altijd tsjeven, die niet ACW-tsjeven.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be